Renault Thalia - stracanie chladiacej kvapaliny

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Renault Thalia - stracanie chladiacej kvapaliny

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Zdravim, asi pred tyzdnom som spozoroval unik chladiacej kvapaliny z rysky MAX pod MIN, dolial som ju, ale po najazdeni asi 200km mi zase zmizli asi 2 deci. Navyse sa mi v nadrzke zacala tvorit akasi "syrova zmes". Myslel som si teda ze je prasknute tesnenie alebo hlava, ale par veci nesedi: motor sa vobec neprehrieva, ta syrova zmes neni ani trochu mastna, cize to asi neni olej, a v oleji neni ziadna emulzia a ani ho nepribuda, ani neubuda. Taktiez som nespozoroval ziadny biely dym z vyfuku ani podobne prejavy. Pokial je motor zohriaty, v nadrzke kvapaliny je slusny tlak, ked je studeny ani moc nie. Prosim poradte lebo som z toho vcelku dost zmateny.

Auto je: Renault Thalia 1.4 8V 55kW
misokgb4
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misokgb4 »

Jednoduche riesenie: chod na test spalin co2 vo vode, a hned budes vediet co sa deje.

Vacsinou ked praskne vymennik, tlak oleja je vyssi ako tlak v chladiacom systeme, takze olej razi do vody, nikdy nie naopak.

Tesnenie pod hlavou moze byt prasknute aj tak, ze sa voda nevari, netlakuje hadice, moze tam by maly unik iba.

Mozes mat aj maly unik kvapaliny, nemusi to byt hned tesnenie pod hlavou (hadicka, trubka, chladic, radiator, vodna pumpa, vedenie...). Najhorsie zistit ak je unik maly a kvapka rovna na zvody, ci ine teple casti motora - vtedy to je skoro nemozne odhalit ked nevidis stopu.

Odmeraj co2 a uvidis, ale ked nevidis nikde unik, kludne vymen tesnenie pod hlavou, na thalii to len prospeje kvoli nastavanie voli ventilov, pripadne ak sa ti blizi olejovy servis ci rozvody, uz to nie je tolko roboty navyse na takom motore...
whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Tak nakoniec to je predsalen tesnenie pod hlavou. Vsimol som si totiz ze ked mi zmiznu tie dva deci tak auto horko tazko nastartuje a chvilu sa z vyfuku vali biely dym, ktory smrdi po kvapaline. Dufam len ze to neni aj prasknuta hlava alebo blok motora. Uvidime ked sa rozobere motor.
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných