Renault Thalia - nízka teplota motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kubiak1
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 23.06.2008 16:26
Zdieľať na Facebook

Renault Thalia - nízka teplota motora

Príspevok od používateľa kubiak1 »

Dobrý deň,
už približne mesiac mám problém s dosiahnutím prevádzkovej teploty motora. Za cca. 5 rokov odkedy mám tháliu, sa ručička držala za každého počasia presne vo vodorovnej polohe. Cca pred mesiacom sa držala z ničoho nič cca len 1/4 celého rozsahu budíka (hrubo 70st.).
Hneď na to, som vymenil termostat a rovno aj snímač teploty. Vôbec to nepomohlo.
Autu trvá omnoho dlhšie pokiaľ začne ukazovať aspoň tú hodnotu 1/4 z rozsahu. Pred tým po pár minútach jazdy sa ručička zdvíhala a hneď aj auto kúrilo. Teraz mu to trvá omnoho dlhšie.
Nerozumiem tomu, pretože podľa hmatania hadice aj nový termostat funguje správne, čiže otvára cirkuláciu pri cca 92st. a pritom autu trvá dlho sa zohriať a budík hlavne ukazuje blbiny...
Na voľnobehu sa po určitej dobe spustia ventilátory, čo je tiež v poriadku. Celú chladiacu kvapalinu som pri výmene termostatu vymenil za novu. Systém jena 100% odvzdušnení správne. Do exp. nádobky pri vysokých otáčkach na voľnobehu, tečie cez spätnú hadičku pomerne veľa vody, je to ok? Kvapaliny neubúda, ani nepribúda, je ako nová. Vypustil som kvapalinu až z hadice chladiča a novej vošlo presne toľko, koľko som vypustil starej (po odvzdušnení).
Neviete teda kde môže byť zrada, prečo auto neukazuje správnu teplotu + dlho sa zohrieva motor? Dosť divné, viem.

Jedná sa o renault thália, r.v. 2004 1.4 55kW benzín

Ďakujem pekne.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

No, snimac teploty chl. kvapaliny byva zvacsa zdvojeny, jeden signal o teplote pre budiky, druhy pre RJ. Ten snimac nik nemeral?
kubiak1
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 23.06.2008 16:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kubiak1 »

Nie nemeral, keďže bol nový.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

A ked sa odpoji, tak rucicka padne?
Renault mal rozne vychytavky na budikoch aj zobrazovanie stavu oleja na tom budiku pre teplotu...
kubiak1
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 23.06.2008 16:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kubiak1 »

Áno skúšal som odpojiť. Ručička úplne padne a zapne sa automaticky ventilátor.
m...
Príspevky: 252
Dátum registrácie: 25.05.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m... »

aj citis teplo z kurenia mensie ako vtedy ked to bolo v poriadku? lebo ked pises ze podla hmatania hadice termostat funguje tak by nebolo zle zbehnut na diagnostiku ci ukazuje taku istu teplotu ako je na budiku. pripadne ak sa da odskusat budik cez diag a akcne cleny ci nie je chyba v nom.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Ja som v elite tiež kúpil nový snímač a veruže bol ako nový chybný... za premeranie nič nedáš...
kubiak1
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 23.06.2008 16:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kubiak1 »

Dnes som presiel az cca 17km mimo obce, pokial som mal ako-tak teplo v interiery. Pred tym mam pocit, ze to bolo omnoho skor. Ale to je len moj pocit tak neviem ci
Na takomto starsom aute bude ukazovat diagnostika teplotu?
Premerat snimac mi vedia v servise, alebo viem to aj sam. Na multimetry mam aj meracu sondu na teplotu.
Ak auto aj menej kuri (aspon mam taky pocit), tak nemoze byt chyba este niekde inde?
jozef2100
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jozef2100 »

diagnostika uakzuje teplotu na thaliach, zasuvka je pod popolnikom, kup z činy bluetooth modul ELM a aplikacia do telefonu.

da sa dostať k čitaniu chyb z motora a live hodnotam ako:
teplota chladiacej kvapaliny, voltage, lambda sonda voltage, throttle position, teplota nasavaneho vzduchu a podobne.

cena za takuto diagnostiku 4€

ked už sme pri tom tak sa da pekne cez diagnostiku pozrieť funkcia termostatu, do takych 90 stupnov pekne stúpa, potom ako sa otvorí termostat klesne aj na 80 stupnov, potom sa termostat ustali v mierne otvorenej polohe a zas to stupne na 90 a už sa drží.

za 15 km musí byť aj v tomto počasí vnutri tak teplo že vydrží v kratkom tričku. na teplotu dostredu sa to musí zohriať do 8-10km.
Termostat skús v hrnci s teplomerom na zavaraniny, môže byť zlý už od začiatku, skús to ešte raz riadne odvzdušniť.Kurenie nemusí fungovať ak maš pripchaty radiator kabiny(mala šanca kedže predtym to bolo ok), zle odvzdušneny okruh, neviem kde ma odvzdušnovaky možno je nejaky aj na kurení, avšak mam pocit že aj cez nadržku to musí vybublať a odvzdušniť sa to samo.

rozober to a pomeraj ten termostat kedy sa otvara a či je spravne osadený, môže byť dokriva a okolo neho prudiť kvapalina, niekto ho aj navrtaval a všeličo, aj tam sa mohla stať chyba.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

No a nakoniec to bude tesnenie pod hlavou…
Ale aj to sa da overit jednoduchym testom, v podstate za drobny peniaz.
Preco nezajst do servisu, ze nech na to pozru, nech otestuju tu chladiacu kvapalinu?
Uz bola asi zbytocna vymena termostatu a toho cidla…
kubiak1
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 23.06.2008 16:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kubiak1 »

Skusim otestovat termostat (nezda sa mi aby bol zly povodny, aj novy, ale skusim).
Taktiez skusim v servise zmerat chladiacu. Avsak ak som vypustal staru, nevyzerala az tak zle. Nebolo v nej nic mastne, smradlave a ani nic nestandardne. Nadrzka je cista a voda nemizne ani nikdy nemizla. Olej dokonca od vymeny po vymenu ani nikdy nedolievam (menim prehnane po 10t).
Dakujem za odpovede. Nenapada vas este nieco?
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Otestovanie chl. kvapaliny je jednoducha zalezitost a takmer s istotou sa da povedat, ze ci je, alebo nieje chyba s prienikom spalin do nej. Ak sa testovacia kvapalina sfarbi pri tom teste od zelenej az po zltu, tak je problem…
Lacny, efektivny, rychly test.
Motor, alebo teda skor jeho casti sa pri uniku spalin do chl. kvapaliny zohrieva nerovnomerne, vznikaju vzduchove kapsy. Tie moze cerpadlo prehnat v podstate kdekolvek, teda aj do radiatora kurenia. Pri malych unikoch (pociatocnych) nemusi miznut ani chladiaca kvapalina. Vsetko je to len o velkosti uniku a kedy sa problem spozoruje.
Teplotne cidlo ide premerat, hodnoty nepoznam, su samozrejma zavisle od teploty.
Termostat ide taktiez velmi jednoduchym testom overit, ci uz v aute, alebo po demontazi v hrnci.
Daka elektricka chyba?
Az sa overia tieto skutocnosti, co nieje nijak zlozite ani narocne, tak mozno laborovat. No do doby tych testov, to bude skor len strata casu.
Nehovoriac o tom, ze je spominany problem, s horsim vykonom kurenia, napriek tomu, ze motor sa javi ako zahriaty na prevadzkovu teplotu.
Este, z motoroveho priestoru idu dve hadice k radiatoru kurenia, pre kabinu. Jedna z nich by mala mat teplotu motora, druha mierne chladnejsia.
A ano, odvzdusneny system, ale na zvasca autach sa dokaze odvzdusnit aj sam.
kubiak1
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 23.06.2008 16:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kubiak1 »

Otestoval som chl. kvapalinu aj termostat. Kvapalina je bez známok spalín alebo oleja. Len v servise spekulovali, ze asi skôr by sa auto prehrievalo.
Termostat je dobrý, pri rovnakej teplote otváral aj ten pôvodný.

V exp. nádobke zo sondou ktorú mám k multimetru nameriam cca 82-92 st. (na voľnobehu po zohriati - potom sa zopne ventilátor).
Teplota hadíc kúrenia je asi OK, kedže na jednej ruku ani neudržím a druhá je o niečo chladnejšia.
Dnes sa auto ako tak zohrialo rýchlejšie (kúrenie) - cca 8-10 km.
Avšak stále budík ukazuje niekde medzi min. a 90st. (cca tých 70 priemer).

Avšak sranda je tá, že občas ručička ukazuje takmer skoro už vodorovnú polohu (90st, ale nie tak úplne ako pred tým) a niekedy ukazuje ledva tých 70st. Toto ukazovanie nemá vplyv ani na pomalú jazdu v meste, ani na dialnicu, ani na voľnobeh - proste ako sa tomu budíku zachce. Každý deň trochu inač.

Žeby snímač, kabeláž, alebo budík? Dosť divné, no hlavne ma to znervozňuje že budík neukazuje presne 90st (leto, zima,...) ako niekedy. To kúrenie, raz mám pocit že kúri v poriadku, inokedy že menej/dlho trvá vykúriť interiér za rovnakého počasia. Ale v tom sa môžem mýliť.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Potrebuješ porovnanie reálnej teploty a tej ktorú ukazuje budík.Motor plne zohriaty v dlhodobom volnobehu dosahuje teplotu v rozsahu 90-95 °C reálnych,teplota stúpa a klesá v náväznosti na vetrák vpredu.Pokiaľ spína nehrozí zovretie.Už tento stav dostatočne preukáže nakoľko deklarovaná teplota prístroja sedí.
úPlne presne by to zistila dielňa porovnaním odporu čidla či zodpovedá grafu a teda teplote a následne pomocou odporovej dekády nasimuluje predpísaný odpor a "pošle" do systému a zase len vidí chybovosť údaja.
Inak špekulovanie servisu že závada s tesnením a pod by teplotu zvyšovala je správne,prišlo by k prehriatiu
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Diagnostika.
Alebo skusit podla typu cidla najst hodnoty odporu a overit ich (su uvadzane pri 100°C, alebo byvaju grafy).

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných