809 161
inzerátov
Pridať inzerát

Renault Thalia ll 1.2 benzin

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Renault fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
keppo13
Založený: 19 december 2009
Príspevky: 5
Nabehané: 39 min
Predmet: Renault Thalia ll 1.2 benzin PríspevokZaslal: 16.07.2014 17:33   
Ahojte , potrebujem poradit. Mam Thaliu r.v. 2009 1.2 16 V benzin a poslednu dobu mam problem so studenym startom ( aj v tychto letnych dnoch ). ked auto rano štartujem štartér kruti naprázdno asi tak 10 sekund potom sa par sekund javi ze by aj chytilo a ked chyti tak motor pobeží pár sekund a zdochne. po druhy krat to iste, vačšinou na treti krat chyti a všetko ok. Nedeje sa to pravidelne kazde rano ale väčšinou ano. Dal som vyčistiť škrtiacu klapku , vymeniť sviečky, snimač teploty, snímač otáčok a nič nepomohlo. Benzin tankujem na Shell. Este dodam že diagnostika nevykazuje ziadnu chybu. Stretli ste sa s niečim podobnym alebo mate nejaky tip čo by to mohlo sposobovať ? Ďakujem.
Citovať
VLADY
Vážený člen - Gallardo (228)
Založený: 11 september 2007
Príspevky: 5228
Nabehané: 1 mes 0 dní 13 hod
Bydlisko: najväčšia dedina....BA
PríspevokZaslal: 16.07.2014 20:29   
16V má dlhé gumové fajky a ak sa jazdilo na krátko na studeno že sa motor poriadne neprehrial, tak sa tam zvykla kondenzovať vlhkosť a následne to spravilo to , že VN preskok a teda vynechávali zápaly alebo valec nepálil vôbec... A môžeš meniť aj sviečky a nepomáha lebo to skáče cez fajku priamo . Viem že pri výmene sviečok by sa tam podla servisného manuálu mala dávať nejaká špeci izolačná vazelína. Ja som tam napatlal LUKOSAN čo sa natierajú VN izolátory , je to silikonová vazelína odpudzuje vodu a je izolačná. Alebo potom klapka ale tam sa tiež nie vždy nájde priamo problém .
Inak mne to robí občas podobné veci naštartujem chytí jak keby na dva tri valce a po dvoch sek. sa ustáli beh a už je všetko OK. A minule som si všimol že ak zapnem zapalko klapka si spraví test jak má zavrčí ale jak zbehne nazad do základnej polohy začne pišťať a vydáva pišťavý zvuk jak keby bolo dačo zle že sa nevie nastaviť celkom do základnej polohy alebo skrátka možno je ozaj nejaký problém že je špinavá...kontroloval som ju asi pred dvoma rokmi vtedy bola OK ...pišťať by zrejme nemala, nakoľko som to predtým nezaznamenal. Síce mám TCE motor ale to je zas taká vec že klapka môže byť problém aj na viacerých typoch motora. Alebo aj to prerážanie VN to som vyčítal na Renault clube.
_________________
SMART a SUZUKI BURGMAN 400 - stelesnenie mojich túžob....
Citovať
keppo13
Založený: 19 december 2009
Príspevky: 5
Nabehané: 39 min
PríspevokZaslal: 16.07.2014 21:12   
hmm to sa mi nezdá... donedávna bolo všetko ok , a krátke trasy moc nejazdím .. Autobazar.EU a keď mi menil sviečky tak tam dával aj tú bielu vazelinu... a čo sa týka klapky tak osobne ja som zatial nezaznamenal taký jav žeby pišťala... ešte ma napadali take veci že či nespaduje palivo ale na to je jednoduchý test, otočiť klucikom do druhej polohy potom spat a viackrat zopakovat aby natahalo cerpadlo benzin ale ani toto nepomaha takže to som vylučil ... neviem mne to príde tak akoby to miešalo pri studenom štarte zlu zmes. lenže na zaklade čoho mieša RJ zmes ? snímače su vymenené, a žeby bola lambda chybna sa mi tiež moc nechce veriť pretože spotrebu mam krasu , stare sviečky neboli znečistene ale peknej tehlovej farby, a keby bola vadna lambda tak by šiel divne motor stale nie ? fakt neviem, dosli mi moznosti co by to mohlo byt...
Citovať
karci123
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 20 máj 2010
Príspevky: 207
Nabehané: 2 dní 5 hod 24 min
Bydlisko: KE - okolie
PríspevokZaslal: 16.07.2014 21:23   
Pri studenom motore su hodnoty lambdy ignorovane, tak najskor bude pes inde zakopany.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2247)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19572
Nabehané: 3 mes 20 dní 7 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.07.2014 07:33   
Vlady problém už opísal,jaiba po skúsenostiach z týmito problémami to rozšírim.Ten dlhý zvod po sviečku je skutočne zdrojom mnohých problémov a je odhalitelný v podstate iba osciloskopom ako ojedinelé výpadky zapalovania.Aj suchý sosák má schopnosť sa pokryť akousi ionizovanou vrstvou ktorá má schopnosť zvodových povrchových skratov iskry do kostry.Ozaj vždy ak sú vonku,doporučujem ich umyť silne odmastujúcim prostriedkom,nevadí že sú zdanlivo úplne v poriadku.Ja ich vyumývam mäkkým štetcom a Mafrou a do úplného sucha vyfúkam.
Na lambdu podozrenie tento raz nepadá,aspoň teda nie v tom režime ako správne napísal karci123.
Čo by som ale určite overoval je práca klapky,jej správne načítanie polohy je dôležité.Ak neprebehnú základné procesy a štart ide bleskovo po klúči,sa to stane aj na bezproblémových strochoch.Štart nepočkal na všetky procesy.Je niekedy lepšie okamžite vypnúť,a opakovať štart.
Radiť pri klapke niet čo,v domácich podmienkach bez vybavenia s tým nejde pohnúť,osciloskop je vzácnosť aj v dielňach.
Ale doporučil by som aj overiť palivový tlak v tomto konkrétnom prípade je aj tu možný problém
Citovať
VLADY
Vážený člen - Gallardo (228)
Založený: 11 september 2007
Príspevky: 5228
Nabehané: 1 mes 0 dní 13 hod
Bydlisko: najväčšia dedina....BA
PríspevokZaslal: 17.07.2014 07:36   
Len tak všeobecne, snímač môžeš meniť x krát a ak je problém napríklad v konektore alebo dakde prelomený kábel predratá izolácia ,tak bude furt zlý údaj z neho...respektíve žiaden. Ale zas málokedy sa také stane , tie káble zväčša niesu namáhané mechanicky bývajú aj v chráničkách ešte zväčša...ale možnosť to je ....
_________________
SMART a SUZUKI BURGMAN 400 - stelesnenie mojich túžob....
Citovať
keppo13
Založený: 19 december 2009
Príspevky: 5
Nabehané: 39 min
PríspevokZaslal: 17.07.2014 16:16   
Ďakujem za rady, mam take podozrenie že to bude skor niečo s klapkou, mal som pred tym problemy po nastartovani kolisali otacky, dakedy po nastartovani aj hned zdochlo no a po prečisteni klapky bol asi týždeň kľud a potom sa to začalo chovať podobne ako pred čistením no a každým týždňom to bolo horšie a horšie až nakoniec sa deje to čo opisujem v prvom prispevku... tak to asi bude musieť ísť do servisu...
Citovať
slavo8
Založený: 21 marec 2006
Príspevky: 5
Nabehané: 1 hod 2 min
PríspevokZaslal: 19.07.2014 18:02   
cauko ja som mal ten isty problem.daj si nastavit ventily a mas po probelme.tento motor nema hydrostely to znamena ze sa nenastavuju same.su mechanicke .v servisnej knizke pisu ze sa maju ventily nastavovat kazdych 30 tisic km.nemas ziadnu volu ventilov.startovanim ked sa motor postupne zohrieva tak potom ide.niekedy staci aj preprogramovat riadiacu jednotku.zajdi do renaultu.
vela stastia.
Citovať
brafo
Založený: 22 júl 2009
Príspevky: 11
Nabehané: 5 hod 17 min
PríspevokZaslal: 20.01.2019 15:57   
Zdravím ja mám ten istý problém na Thalii 1,2 16V nové sviečky, káble, vyčistená klapka,tlak palivy v poriadku...Za studené to naštartuje a zachvilku zdochne troška podrží otáčky na 1500 a potom to spadne aj na 600 ot. A keď sa to viac krát štartuje tak už ani nechce naštartovať ale keď sa to drží v otáčkach s plynom a motor sa zohreje tak ide normálne aj voľnobeh...motor ide vtedy pekne.Skrtiacu klapku treba nastaviť cez Pc alebo stačí len baterku odpojiť lebo tam som to robil...
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Renault fórum