Renault Thalia 1.4 55kW - po vymene rozvodov nizsia teplota

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Renault Thalia 1.4 55kW - po vymene rozvodov nizsia teplota

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Zdravím, asi pred týždňom sa na aute menili rozvody aj s vodnou pumpou, a odvtedy mi teplota pri zahriatom motore klesla zhruba o 5 stupňov (predtým 85, teraz cca 80). Teplota ide na 85 len keď auto stojí a ešte ani raz sa mi nezapol ventilátor chladiča, čo bolo predtým bežné. Systém by mal byť odvzdušnený správne (robil som to pre istotu 2x) a auto kúri úplne normálne. Myslel som si že to je asi termostat, ale voda má pocitovo takú istú teplotu ako predtým a ten spína normálne. Taktiež je nepravdepodobné že by to bolo čidlo teploty chladiacej kvapaliny, kedže toto sa začalo diať presne po výmene rozvodov. Otázka znie, môže to byť spôsobené výmenou za novú vodnú pumpu tj. auto lepšie chladí? Rozvody sa predtým menili pred 5 rokmi a neviem či bola menená aj vodná pumpa. Ďakujem za odpovede.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Teplotu vody udržiava termostat a pochybujem, že vie o novej vodnej pumpe. Jedine, že by si mu o nej povedal...
whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

To mi je jasné, zatiaľ sa mi ale nepodarilo prísť na to čím by to mohlo byť spôsobené tak špekulujem nad každou možnosťou, jediné čo viem že to začalo robiť presne po výmene rozvodov. Auto ide úplne normálne ba dokonca lepšie ako predtým, nerád by som bol ale keď by sa motor podchladzoval.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

tak sa pozri na starú pumpu - či nie sú vylámané časti vrtuľky, alebo nejaké iné poškodenie. myslím, že mhlavaty tu raz písal o tom, ako riešil jeden problém a zistil, vrtuľka vodnej pumpy bola ďalej od konštrukcie bloku motora v porovnaní s inou pumpou a teda aj obeh vody bol slabší.

pokiaľ pocitovo je všetko rovnaké, chladič je rovnomerne zohriaty, kúrenie ide, je všetko v poriadku.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

môže to byť spôsobené výmenou za novú vodnú pumpu tj. auto lepšie chladí?

môže.Každý výrobca je v detailoch iný,jedne dáva plastovú,iný plechovú a ešte iný liatinovú či bronzovú vrtuľku a tie logicky tiež nemajú absolutne identický tvar a teda aj účinnosť sa môže v minimálnom profile líšiť.Ešte aj prkotina ako je vzdialenosť lopatik od otvoru nesmierne menia účinok.Už tu bolo auto kde voda vyvierala,jednoducho termostat vonkoncom neotvorilo (ani nový) čo viedlo k vyvieraniu. Závada - lopatky príliš vzdialené od otvoru v bloku,vodu iba vírilo a nevedelo pretlačiť cez kúrenársky okruh.Pretože princíp bol taký,že teleso termostatu bolo horúcou vodou ohrievané až od chvíle keď voda prešla kúrením a cez harmoniku termostatu.Až na x tý raz sa skontrolavala plastelínou na lopatkách vzdialenosť a bolo to cca 5 mm a pumpa prestala plniť funkciu
Posledná pumpa s ktorou auto prišlo mala plechové lopatky,tak sa prihli aby skoro šúchali a olé...majiteľa skoro porazilo,x krát dole rozvody na komplikovanej mašine
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 29.04.2020 22:03, upravené celkom 1 krát.
whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Starú pumpu už bohužiaľ nemám, keďže som ju vyhodil :suicide: Čo som ju ale predtým pozeral tak nebola nijako poškodená, vyzerala celkom dobre. Rozvodová sada ktorá tam išla bola DAYCO KTBWP2591, predtým tam bola sada od SNR, ale obidve sú vyrobené presne na môj motor a teda pochybujem že by nové čerpadlo bolo v zásade inak navrhnuté. Nemyslím že by chladiaca necirkulovala tak ako predtým, skúšal som aj hadice a sú dosť horúce, proste všetko je ako predtým len teplota mi klesla. Na chladič sa pozriem ešte zajtra a uvidím.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja viem dobre čo píšem.Funguje jedna aj druhá ale doporučujem čítať pozorne,už to raz je opísané.Dayco ok tak isto ako SNR alebo Graf a x ďalších...treba čítať.Pozerať chladič..prečo nie,je to zadarmo.Ale...zmenilo sa tam čokoľvek ?!
whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Aha, no tak to je zaujímavé zistenie. V mojom prípade je to teda asi jeden z tých lepších prípadov kedy mi auto len lepšie chladí narozdiel od vyvierania vody :d :D . Ešte raz ďakujem @mhlavaty za objasnenie celej situácie, podľa teba čo sa tohto motoru týka, je v pohode aj teplota cca 80 C narozdiel od 85 C?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V prvom rade vonkoncom nie jasné koľko °C je ozajstná teplota,tj koľko je odchylka čidla,a to býva často až 10°C na obe strany.Odchylky (ohmické) výrobcov sú obrovské.Nech je tak ako sa predpokladá,nie je v tom problém ktorý treba riešiť. O 80 °C sa dá úspešne pochybovať vzhladom na otváracie hodnoty termostatov.
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Riesis viac menej zbytocnost. Ak ale nemas co s volnym casom, tak si odmeraj hodnotu cidla teraz, ked ti palubak ukazuje 80, alebo aj v momente narastu teploty pri inych hodnotach. Nasledne si cidlo vyber, zober presny teplomer a meraj v zohrievanej vode. Prevodom si zistis realnejsiu hodnotu teploty vody zohriateho motora. Ale ja by som sa na to vykaslal a odlozil to o pol roka, ked nahodou s prichodom zimy sa auto prestane zohrievat.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Až na detail že to už grupa tak má (to sú tie pumpy z konektorom).Vrtulka je akoby vo venčeku ktorý sa presunie ponad lopatky a olé...akoby pumpy nebolo. Kým to funguje super :)
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

Teplotu v okruhu ma na starosti termostat, ten meneny nebol, mozno vekom uz netesni ako ma, alebo nepracuje spravne, mozno sa pridrhava k comu mohlo prispiet aj obdobie ked sa menili rozvody a termostat na suchu chytil oxidaciu alebo koroziu, proste k jeho veku to funkcnosti len prihorsilo. Staci ze nedolieha ako ma, nova pumpa moze vytvarat vyssi tlak obehu, nove chladivo lepsie vymiena teplo a uz teplo unika do chladica. Kazdopadne ak motor dosahuje +- pracovnu teplotu, kuri dobre a v zatazi sa neprehrieva, neriesil by som to. Skusal si hned za termostatom chytit hadice ked ma auto cca 70stupnovu teplotu, ci niesu vlazne alebo dokonca teple? Mali by byt takmer studene, ako aj chladic. Nejaky cas jazdi a uvidis....
Ak nad prispevkom svieti moje meno, bol by som rad aby bol text vo forme v akej som ho napisal, JA! Ak ho zmenis, prosim... ale hod tam o tom info.
whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Tak dneska som sa na to pozrel trocha a bližšie a zistil som ze:
- termostat sa otvára pri teplote cca 78C-80C na budikoch, pričom všetci vieme ze reálna teplota pri ktorej sa otvára je cca 89C, takže ako písal pan mhlavaty, senzor teploty ukazuje len veľmi orientačné hodnoty. Dovtedy sú hadice aj chladič úplne studené.
- keď auto stojí podarilo sa mi dosiahnuť 90C (na budikoch), aj ventilátor sa zapol s tým ze som motor na chvíľu vytočil na 2tisic otacok na volnobehu.
- pravdepodobná príčina závady bola teda asi stará vodná pumpa, kvôli ktorej sa auto prehrievalo, stačilo zohriať motor zastaviť a už bežal ventilátor aby stihal auto uchladiť, kdezto teraz sa chladenie o dosť zlepšilo.
Každopádne ten termostat preventívne vymením, človek nikdy nevie, možno budem prekvapený a bolo to práve ním.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

FUTURA 29 napísal:Hm ,sa divim ,ze konstruktery nevavrhly variabilnu vodnu pumpu,kde by sa lopatky odialovali ,alebo priblizovali k bloku (alebo variabilne lopatky) a tym by ohrev stupol,pri mensom prietoku kvapaliny.
To už sa dávnejšie používa, a tuším u grupy s tým bývali aj problémy.Asi to tam dávajú kvôli "lepšej" spotrebe.Keby si predo mňa postavil dve identické autá, jedno s variabilnou a druhé obyčajnou vod.pumpou, vyberiem si to druhé.Načo si zbytočne komplikovať život kvôli 0,05L paliva :4432: ???
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie jeden ale dva dôvody.Spotrebu...toto môžeme pokojne preskočiť.Druhý dôvod je dôležitý a pokiaľ je dobre zvládnutý po prevádzkovej stránke je super.Pretože plní úlohu velmi rýchleho ohrevu (voda necirkuluje) motora a rýchleho nábehu kúrenia čo zabezpečuje riadený elmotorček.Vcelku priekopnícka myšlienka ktorá trpela na zalepovanie clony čerpadla až to viedlo k úpravám v neskoršom období.Daň za rýchle striedanie modelov vo výrobe a nedostatok testovacích cyklov.CR motory produkujú ultra málo odpadového tepla,toto túto vlastnosť zlepšovalo.Ale snáď ešte dôležitejšie je opotrebenie (eliminovanie) kedže 90% opotrebenia prebehne vo fáze ohrevu.A že opotrebenia sú abnormálne nízke je jedna z charakteristických vlastností,samozrejme podporená tým že nemec nepoužíva blatové materiály,pán Krupp niečo vie

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných