Renault Thalia 1.4 , 55 kw - tlakovanie hadic , nižší výkon

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Renault Thalia 1.4 , 55 kw - tlakovanie hadic , nižší výkon

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Zdravím, ako ste si mohli všimnúť, znova som nútený zakladať ďalšiu tému. Už dlhší čas - zhruba mesiac mám problém s úbytkom chladiacej kvapaliny. Kvapalina ubúda nepravidelne, čiže raz prejdem aj 500km a neubudne nič, potom idem 20km do obchodu a na druhý deň dolievam asi pol deci.
Najprv som to neriešil a len som ju dolieval, kedže motor išiel normálne a systém mi nejak extra netlakovalo. Včera som si ale všimol, že chladiacu kvapalinu vytlačilo cez ovzdušnovák a cez expanznú nádobu po tom čo som motor trochu vytočil. Na druhý deň som teda vyskúšal nechať auto na volnobehu asi pol hodinu (3x sa zapol ventilátor, teplota nad 100), a hadice od termostatu ku chladiču boli riadne natlakované. Po otvorení viečka tlak vyšiel von a hadice už boli znova mäkké. Ked som následne vyskúšal s autom prejsť 30km a následne otvoriť expanzku pri menšej teplote (asi 85-90 stupnov), žiaden tlak v nej už nebol. Takisto som si všimol že auto akosi náhle zlenivelo.
Napadá ma viacero možností:

1. Už v minulosti som riešil podobný problém, kedy mi ale neubúdala kvapalina, len ju tlakovalo pri záťaži. Vtedy mi mhlavaty povedal, že renault ma pretlakovy systém, a že je všetko v poriadku, odvtedy som jazdil 2 roky bezproblémov - Tu ale závisí do akej miery je to v poriadku, kedže kvapalinu už vytlačilo aj z nádržky.
2. Systém sa odvzdusnil po výmene snímača teploty chladiacej kvapaliny - Tu nastáva otázka, či systému trvalo asi 120km aby k tomu došlo.
3. Tesnenie pod hlavou sa porúča - Toto mi tiež vrta v hlave, kedže už pred dvoma rokmi sa tesnenie menilo, presne kvôli úbytku a tlakovaniu chladiacej kvapaliny. Vtedy mi ale ubúdalo asi 2deci každý deň pravidelne, a z výfuku išiel biely dym, čo sa teraz nedeje. Taktiež boli hadice natlakované pernamentne, nie len ked sa auto zohrialo na volnobehu nad 100 stupnov. Je tu ešte možnosť že by tesnenie podfukovalo?
4. Kvapalina uniká cez chladič - medzitým som už skúšal doťahovať všetky spony na hadiciach, aj šroby ovzdusnovakov, trochu to pomohlo, ale kvapalina stále uniká.

Píšem sem kvoli tomu lebo som si neni istý čo z týchto možností by to mohlo byť. Auto totiž kúri normálne, motor sa neprehrieva pri jazde vôbec, na volnobehu mu trvá asi 15 minút kým sa zopne ventilátor. V chladiacej kvapaline ani v oleji nie sú žiadne stopy po emulzí. Najviac sa mi nepáči ten zrazu znížený výkon, auto je pri predbiehaní oveľa lenivšie. Ďakujem za odpovede/rady.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Najdi si servis, ktory vykonava test pritomnosti co2 v chladiacom systeme. Je to zalezitost na 5 minut.
whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

To som skúšal, ale nič také som v Nitre nenašiel.. keby ste niekto vedeli kde niečo také v okolí NR je, dajte vedieť.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

treba urobiť ten test - pozit alebo negat :d :D ... kedže pred dvoma rokmi si menil tesnenie otázka - vtedy sa test robil alebo sa menilo "podľa príznakov"? premerala - zrovnala sa hlava? za dva roky ak by nastal rovnaký problém prečo? chyba chladenia? prasklina v bloku?
všelijaké sú možnosti - môže byť zlá oprava, rovnaká chyba v krátkom čase, teraz iná chyba... tak obvolaj servisy hoc aj značkové ak nenájdeš garážnika čo to nerobí a budeš vedieť viac.
whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Tesnenie sa menilo hlavne kvoli príznakom, ono keď ti za noc mizne dva deci kvapaliny, následne na druhý deň ti auto ledva naštartuje na 3 valce a z výfuku ide dym jak z parnej lokomotívy, potom už žiaden test ani nepotrebuješ :D hlava sa zrovnávala, bola dosť krivá vtedy, s tesnenim sa dali aj nové šróby atď... oprava určite nebola odfláknutá, preto sa mi nezdá že by sa tesnenie takto skoro znova porúčalo. A podla mojej logiky, ked je prasknutý blok alebo hlava, tlak uniká von a nie do hadíc či? Obvolám a uvidím.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

unika ccokolvek kamkolvek, si nepredstavuj dieru ako past.... moznosti je vela lebo roznych tlakovych spadov je neurekom....
nahradnediely90
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nahradnediely90 »

Ahoj. Robím test na prítomnosť výfukových plynov v chladiacej kvapaline, som 70 Km od Nitry - okres Prievidza. Viac info cez súkromnú spravu.
Obrázok
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

a tych 70 km to ma dat na verim v Boha?
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní