Renault Thalia 1.4 55 kW - nastavenie bubnovych brzd
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39 Zdieľať na Facebook
Renault Thalia 1.4 55 kW - nastavenie bubnovych brzd
Zdravím, dnes ako som menil obidve lanká ručnej brzdy, som si všimol, že jeden z automatických nastavovačov v bubnových brzdách je úplne mimo oproti druhému. Kým na jednom bubne bolo citelné, že ide ťažšie otočiť rukou (vo vzduchu), na druhom to išlo úplne ľahko, bez odporu. Nastavil som ručne teda obidva tak, že keď som otočil bubnom, spravil maximálne 1,5 otočky. Výsledok je, že brzdový pedál zaberá oveľa vyššie ako predtým, a ručná naplno drží koleso už po 5 klikoch. Moja otázka ale znie, ako správne tieto bubny nastaviť? Videl som totiž na internete rôzne tutoriály kde ľudia spomínali, že sa to má nastaviť tak, aby šlo bubnom otočiť dosť ťažko. Toto sa mi ale veľmi nepozdáva, nechcel by som aby mi brzdy ostali visieť. Ďakujem za odpovede a rady.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Prosím ťa nejako ma uveď do problematiky
Ak su tieto nastavovače automatické a majú sa nastavovať samé podla opotrebenia obloženia, čo teba priviedlo k myšlienke nastavovať ich ručne.
Pri absolvovaní STK som si na brzdovej stolici všimol, že technika nezaujíma ako vysoko zaberá pedál, ale to akou silou na neho treba pôsobiť.
Niekedy je prílišná snaha kontraproduktívna a tým ťe chceš niečo nasilu opravovať tak to celkom doebeš.
automatických nastavovačov
Ak su tieto nastavovače automatické a majú sa nastavovať samé podla opotrebenia obloženia, čo teba priviedlo k myšlienke nastavovať ich ručne.
Pri absolvovaní STK som si na brzdovej stolici všimol, že technika nezaujíma ako vysoko zaberá pedál, ale to akou silou na neho treba pôsobiť.
Niekedy je prílišná snaha kontraproduktívna a tým ťe chceš niečo nasilu opravovať tak to celkom doebeš.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39 Zdieľať na Facebook
Oco, automatické nastavovače by mali nastaviť - čiže expandovať brzdové obloženie zároveň s tým ako sa opotrebúva. Automaticky v tomto prípade znamená, že sa to deje buď keď cúvaš a stlačíš brzdu, alebo keď zatiahneš ručnú. V mojom prípade je to asi o tej ručnej, keďže doteraz som ju vôbec nepoužíval. Čo ma k tomu primelo je to, že mi nefungovala ručná na jednom kolese a pedál som musel tlačiť oveľa hlbšie, aby to brzdilo Ten nastavovač bol tak mimo, že sám by sa určite späť nenastavil, minimálne by mu to chvílu trvalo
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Rozumne píšeš, len s tým dovetkom, že údržba týchto samostavov spočíva vo vyčistení a montáži nazad v ZÁKLADNEJ polohe. Pri prvom zošlápnutí pedálu tieto samostavy zaistia čeluste cca 0,5mm od bubnu. Toť vsjo žiadne iné nastavovanie nie je potrebné, inak by to neboli "automatické" nastavovače.
Edit - počkajme a možno ti niektorý z mechanikov prezradí tajnú fintu ako to nastavuje on.
Ja som to zatial za 35r nenastavoval a to som mal autá, ktoré mali bubny aj vpredu.
Edit - počkajme a možno ti niektorý z mechanikov prezradí tajnú fintu ako to nastavuje on.
Ja som to zatial za 35r nenastavoval a to som mal autá, ktoré mali bubny aj vpredu.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 212
- Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06 Zdieľať na Facebook
Automaticke vymedzenie vôle jednym zosliapnutim pedalu brzdy funguje len u bubnovych brzd VAG grupy.
Renault ma uplne iny system vymedzovania vole. Vsetko musi byt v dokonalom stave, ciste, premazane a hlavne nezdeformovane. Ak sa pri montazi nenastavi automat do polohy aspon zhruba zodpovedajucej aktualnemu opotrebeniu celusti, stava sa, ze sa pri prvom zosliapnuti pedalu znefunkcni, a treba brzdu znova rozobrat. Ale zakladne nastavenie sa urcite nerobi tak, ze bubon sucha o celuste.
Ale ak ma po oprave pedal maly zdvih, a rucna brzda funguje dobre, vsetko je v poriadku.
Po zdvihnuti auta musi ist koleso bez odporu, ziadne suchanie. Ak sucha, je v niecom problem
Ak viazne niektore lanko rucnej brzdy, znemoznuje to spravnu funkciu automatickeho nastavenia, paka rucnej brzdy ide vysoko, a ucinnost rucnej brzdy na prislusnom kolese sa vyrazne znizuje.
Renault ma uplne iny system vymedzovania vole. Vsetko musi byt v dokonalom stave, ciste, premazane a hlavne nezdeformovane. Ak sa pri montazi nenastavi automat do polohy aspon zhruba zodpovedajucej aktualnemu opotrebeniu celusti, stava sa, ze sa pri prvom zosliapnuti pedalu znefunkcni, a treba brzdu znova rozobrat. Ale zakladne nastavenie sa urcite nerobi tak, ze bubon sucha o celuste.
Ale ak ma po oprave pedal maly zdvih, a rucna brzda funguje dobre, vsetko je v poriadku.
Po zdvihnuti auta musi ist koleso bez odporu, ziadne suchanie. Ak sucha, je v niecom problem
Ak viazne niektore lanko rucnej brzdy, znemoznuje to spravnu funkciu automatickeho nastavenia, paka rucnej brzdy ide vysoko, a ucinnost rucnej brzdy na prislusnom kolese sa vyrazne znizuje.
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39 Zdieľať na Facebook
No, koleso sa točí vo vzduchu absolútne bez odporu, ale keď potočím stredne silno len samotným bubnom (bez nasadeného kolesa), tak ten sa otočí len o 1,5 otočky, potom zastane. Pri výmene lánk som všetko okefoval a očistil, tiež som namazal kontaktne body, kde sa čeluste dotýkaju zadnej časti bubna. Priznám sa, že som nemazal samo-nastavovače, ale tie išli relatívne ľahko pootočiť skrutkovačom, teda neboli zablokované, aspoň podľa mňa. PS: Čeluste, pružiny atď boli menené pred 30000km a valčeky len 5000km dozadu, čiže zdeformované určite nie sú. Lanká sú čerstvo nové, čiže tiež sa dá vylúčiť, že by niektoré z nich viselo.
-
- Príspevky: 212
- Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06 Zdieľať na Facebook
ak sa bubon toci lahko a nepocujes suchanie, tak nie je problem. aj samotne lozisko kladie mierny odpor, takze sa koleso nemusi tocit do aleluja ako na bicykli.
Urobil si teda vsetko spravne.
Este taka drobnost. Lana rucnej brzdy treba nastavit tak, aby boli paky rucnej brzdy na celustiach v zakladnej polohe, teda uplne vzadu, avsak aby uz po potiahnuti paky o jeden zub reagovali.
Urobil si teda vsetko spravne.
Este taka drobnost. Lana rucnej brzdy treba nastavit tak, aby boli paky rucnej brzdy na celustiach v zakladnej polohe, teda uplne vzadu, avsak aby uz po potiahnuti paky o jeden zub reagovali.
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 212
- Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 212
- Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06 Zdieľať na Facebook
zivotnost bubnovych brzd je veselo 200 000 km, ale len za predpokladu, za sa pocas pravadzky nezadrhne niektore lanko, alebo nepridre piestik. Vtedy sa oblozenie zoderie omnoho skor.
Zivotnost valcekov natiahnes tak, ze kazde dva roky poctivo vymenis kvapalinu, najlepsie aj valceky zdemontovat a vycistit.
Vymena celusti bude aktualna, ak dosiahne hrubka oblozenia najviac opotrebenej celuste zhruba 1mm.
ˇAno, ak sa bude menit zdvih pedalu, problem je v samostave. Staci ked sa pri demontazi ohne ocelovy pliesok na samostave a uz to nefunguje.
Funkcnost sa da samozrejme overit. Ked mas dole bubon, manzelka stlaca rukou brzdovy pedal par centimetrov, a ty pozeras, ci sa posobenim pliesku otaca zubate koliesko na samostave.
Zivotnost valcekov natiahnes tak, ze kazde dva roky poctivo vymenis kvapalinu, najlepsie aj valceky zdemontovat a vycistit.
Vymena celusti bude aktualna, ak dosiahne hrubka oblozenia najviac opotrebenej celuste zhruba 1mm.
ˇAno, ak sa bude menit zdvih pedalu, problem je v samostave. Staci ked sa pri demontazi ohne ocelovy pliesok na samostave a uz to nefunguje.
Funkcnost sa da samozrejme overit. Ked mas dole bubon, manzelka stlaca rukou brzdovy pedal par centimetrov, a ty pozeras, ci sa posobenim pliesku otaca zubate koliesko na samostave.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Radosť čítať,doplním iba o maličkosť pre predstavu ako si pomôcť,uľahčiť a zrýchliť prácu.A samozrejme veľmi spresniť.Na budnové brzdy sa oplatí použiť H-áčka,čo je akási akoby velká šublera.najprv sa špičkami nastaví vnútorný priemer (zaaretuje) a potom podľa druhej strany nastaví otvorenie čeľustí ešte bez bubna komótne a presne na minimálnu vôlu ktorá ešte nešuchce.
[img]https://i.postimg.cc/zHY6Rprh/IMG-0144.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/zHY6Rprh/IMG-0144.jpg[/img]
-
- Príspevky: 212
- Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06 Zdieľať na Facebook
sympaticka pomocka. S nou sa nestane, ze ked clovek uplne netrafi spravne zakladne nastavenie, musi 1000x slapnut na brzdu, kym samostav nacvaka spravnu polohu celustí.
V tomto je brzdovy automat VAG neprekonatelny. Aj co sa tyka demontaze zodratych bubnov, vsak ano...
V tomto je brzdovy automat VAG neprekonatelny. Aj co sa tyka demontaze zodratych bubnov, vsak ano...
Naposledy upravil/-a zsvatos v 18.04.2021 14:53, upravené celkom 1 krát.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: martincichy a 10 neregistrovaných