Renault Talisman 160EDC 118KW 2016 - Chiptuning

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

sonysickk
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 14.04.2020 18:45
Zdieľať na Facebook

Renault Talisman 160EDC 118KW 2016 - Chiptuning

Príspevok od používateľa sonysickk »

Ahojte Mám Renault Talisman 160EDC 118KW 2016 (twinturbo)- najazdených 170XXX auto ide ako hodinky nikdy nebol žiadny problém no určite vlastníci budú vedieť že auto je ťažká loď.
Rozmýšľal som nad chipom auta nakoľko mi príde dosť lenivé no všetci známi sú VW group užívatelia a napriek tomu že majú 1.9TDI čipnuté na 2násobok a ide za nimi oblak čierneho dymu hovoria že renault chip neunesie preto píšem dúfam že znalým či to má zmysel

Všade na webe pozerám chipy ktoré sa pohybujú v nasledovných hodnotách
Standard - cca 136KW
Eco - cca 125kw
Sport - cca 155kw

Je tu niekto kto má s tým skúsenosti ?
Ako je na tom po následnej úprave životnosť ?
Čo na to emisie ?

Akékoľvek typy triky info beriem ( len prosím nepísať štýlom mám 1.4 v cliu a je to v pohode nechcem byť neslušný no presne daný model/motor ma nezaujíma a je pre mna dôležitý môj daný motor)
Používateľov profilový obrázok
db69
Príspevky: 1032
Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
Bydlisko: okr. Galanta
Zdieľať na Facebook

Re: Renault Talisman 160EDC 118KW 2016 - Chiptuning

Príspevok od používateľa db69 »

nenapíšem Ti konkretne k motoru,ale k čipovaniu.podla mna lepšie ako univerzálny čiptuning je prepísanie máp na konkretnom aute a softe.
sonysickk
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 14.04.2020 18:45
Zdieľať na Facebook

Re: Renault Talisman 160EDC 118KW 2016 - Chiptuning

Príspevok od používateľa sonysickk »

No tak to aj bolo myslené prepísanie mapky palivovej
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 25033
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Renault Talisman 160EDC 118KW 2016 - Chiptuning

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Len raz by ste si dali námahu prezrieť všetky mapy na ktoré je nutné siahať,razom by ste boli opatrnejší.To nie je mapa paliva,prípadne tlaku preplňovania,ale kvantum ďalších ktoré treba opätovne zosúladiť ako operu,nemôže si žiaden nástroj hrať ako sa mu zachce.Twin aj bez úpravy raz narobí vrásky,len si treba počkať až príde jeho čas a to bude chodenie od Poncia k Pilátovi,na moje slová si razom spomeniete.Motor už v sérii vybalancovaný ide po ostrí žiletky aby splnil výkon spotrebu aj emisie.Ten nápad by som rýchlo zabudol.Renault nie Tdi čo znesie dvojnásobok,ale aj tam je len máloktorý urobený korektne vo všetkých hladiskách,proste to je tam nasypané ako krumple do krechtu,ale nemec má na to ocel,nie blato,tak znesie také navýšenia. Percento navýšenia bez zmeny v hardvéry ktoré dovolí napr väčšiu dávku s pôvodnými tryskami je tak či tak obmedzený,turbína,IC,prevody atd. Samozrejme každý "tuner" bude mleť čosi o tom ako to problém nie je,čo je vlastne pravda,ale týka iba jeho,dá si zaplatiť a dovi dopo,všetky "benefity" bude znášať gazda.
lubos zimovcak
Príspevky: 3471
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Renault Talisman 160EDC 118KW 2016 - Chiptuning

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Starým TDI vieš za bakšiš prejsť emisnou ako nič .
Po roku výroby 2010 už ťažko. ..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 25033
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Renault Talisman 160EDC 118KW 2016 - Chiptuning

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to naozaj tak,tie postaršie Tdi čka vrátane PéDečkových DPF motorov urobili emisku elegantne v norme pre DPF,aj z vybitým filtrom (aj bez bakšiša).Samozrejme motor v perfektnom technickom stave.Vyššia rada motorov už tak nabúchaná že pracuje vo veľmi zúženom tolerančnom pásme,všetko je síce ok aj ide krásne,ale citlivé je to na najmenší odklon hodnôt a je zle.O najnovších nehovoriac,tam je zle aj pre škaredý pohľad na motor
Ale v podstate +- tak to bolo aj z HDi a DCi v tých prvších vydaniach.Dnes je to vybalancované tak,že radšej to každé ráno pozdraviť než čipovať.
tuninka
Príspevky: 942
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Renault Talisman 160EDC 118KW 2016 - Chiptuning

Príspevok od používateľa tuninka »

sonysickk napísal: 04.05.2024 13:41 najazdených 170XXX auto ide ako hodinky nikdy nebol žiadny problém no určite vlastníci budú vedieť že auto je ťažká loď.
máš automat, auto je ťažké 1700kg, ale tak či tak má 10,74kg/1hp čo neni zlé

ak ide ako hodinky, tak by som sa v tom nebabral, prepni na športový režim a jazdi tak

mám Lagúnu 3 grandtour 110kW a vôbec sa mi nezdá, že by mala nedostatok výkonu
storm525
Príspevky: 169
Dátum registrácie: 06.10.2004 22:16
Zdieľať na Facebook

Re: Renault Talisman 160EDC 118KW 2016 - Chiptuning

Príspevok od používateľa storm525 »

Ide o rovnaky motor?

https://youtu.be/MY4HiXJnN1w?si=pwGmHuMKUxGRnApj

Ja by som v tom prípade do chipu nesiel... Ale nie je to moje auto, riziko si už majiteľ musí zvážiť sám.
sonysickk
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 14.04.2020 18:45
Zdieľať na Facebook

Re: Renault Talisman 160EDC 118KW 2016 - Chiptuning

Príspevok od používateľa sonysickk »

storm525 napísal: 04.05.2024 22:04 Ide o rovnaky motor?

https://youtu.be/MY4HiXJnN1w?si=pwGmHuMKUxGRnApj

Ja by som v tom prípade do chipu nesiel... Ale nie je to moje auto, riziko si už majiteľ musí zvážiť sám.
Za toto ďakujem popravde mám presne na tom mieste zaslzené od oleja nieje to takmer žiadny únik ale nevedeli sme najsť pričinu ( 1dcL strata oleja za 15000km) aa to tratenie vody v chladiči ... vždy keď som ju dolial na cca 1cm pod max zmizla na cca 2 až 3mm nad min a tam ostane aj pol roka a bez problému riešil som to viac mechanikov aj autorizak vraveli že tá voda ide do prepadu nikde nebol únik teoreticky toto može vyriešiť moju situáciu našťastie mne nehlasi žiadnu chybu ani sa mi nestalo že by sa auto prehrialo alebo čokolvek také :hero:
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: suchardaz a 6 neregistrovaných