Renault Scenic - P0130/P0136 vynechavanie motora za studena

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

trubkar
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 26.11.2011 21:30
Zdieľať na Facebook

Renault Scenic - P0130/P0136 vynechavanie motora za studena

Príspevok od používateľa trubkar »

Ahojte, mam Scenic 1.6 16V 79kW + LPG, cca 240 tis. km. Po studenych startoch(ale auto startuje uplne bez problemov) ma motor nepravidelny chod, vynechava, ma zlu odozvu na plynovy pedal, po prepnuti na lpg (zohriatie motora na nejaku teplotu odhadom 30°C) motor ide relativne normalne. V poslednom case pozorujem sice maly ubytok vykonu plus uplne jemne potrhavanie motora v zabere, napr. hore kopcom. A az teraz, ked sa da jazdit s otvorenym oknom, som prisiel na to, ze mi nieco cvka od motora, frekvencia sa meni umerne s otackami. Znie to ako ventil, ale neviem ci hydrostel moze vydavat taky zvuk.

Tento problem mam už prakticky od kupy auta, auto som kupil s tym ze kolisal volnobeh pretesnil som sanie, cca 2 mesiace bezproblemov a potom v zime mi zacala robit problem v chode na benzin. Teraz som to mal na diagnostike, koli tomu, ze mi svietila kontrolka motora. Boli tam dve chybove hlasky: OBD II P0130 Oxygen Sensor Malfunction (Bank 1, Sensor 1) a OBD II P0136 Oxygen Sensor Malfunction (Bank 2, Sensor 1).
Po vymazani chybovych kodov sa objavil len jeden P0130.

Kedze som mal na dvore jeden taky isty burany scenic, tak som skusal menit mnoho dielov medzi sebou a niektore som kupoval aj nove, na rady mechanikov (kazdy radil nieco ine), no problem pretrvava.
Vymene za novy alebo druhy diel: palivovy a vzduchovy filter, snimac podtlaku v sani, lambda sonda za katalyzatorom (nova), cela rampa so vstrekovacmi, detonacny senzor, cerpadlo v nadrzi, mam dve sady cievok zapalovanie jedna je Beru (7kohm, + cela nova sada valeo okolo 12kohm) ziadna zmena pri ich zamene, tlaky zmerane uz davnejsie za tepla 10,5-11-11-11,5. S autom som bol, sice davnejsie, u jedneho, vraj velmi dobreho, autoelektiraka a ked meral hodnoty za chodu motora nenasiel ziadny problem .... No na viac hriechov si uz nepamatam,

Za kazdu radu dakujem.
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Ak si zamienal tamtie elektronicke veci, chyba bude asi mechanicka.Skontroloval by som rozvody, mozno je jeden ventil vdaka zlemu hydrostelu kratko otvoreny a to sposobuje trhanie a tak.
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

Velmi podobný problém, ako na kolegovom R-Scenic 1.6 LPG..Podpálené výfukové ventily alebo zlý hydroštel/y...

Rýchla diagnostika z jedného českého fóra-

Nech motor běžet na volnoběh. Vezmi kousek asi 10x 10cm tvrdšího papíru. Drž ho za okraj tak aby mohl pružit. Přibližuj zvolna k výfuku. Musí být stále rovnoměrně odtlačovaný proudem výfukových plynů. Pokud se v určité vzdálenosti stane, že se začne rytmicky přisávat na výfuk, asi takhle:

Puf puf puf plesk, puf puf puf plesk:-), je pravděpodobně netěsný výfukový ventil.

Odpovídalo by to i menšímu tlaku v jednom z válců. Při větším výkonu a otáčkách už to není poznat, setrvačník vyrovná nepravidelný chod a vyfiltruje vibrace.
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
trubkar
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 26.11.2011 21:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trubkar »

Test s papierom bol negativny :D ... teda pravidelne ho odfukuje

Takto vyzerala lambda, ktora je pred katalyzatorom, a sviecky mali podobnu farbu. http://imgur.com/a/jpQW3
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

Ten burany scenic bol tiez na lpg?...Ked sa menila cela rampa aj so vstrekovacmi, asi sa nemenili resp. neskotrolovali mini filtre v strekovacoch, ze?..Podobne sa mi spravalo stilo 1.6 LPG, ked som casto nejazdil na benzin..Vymenil som mini filtre a motor zasa ide o.k.... Ak je k dispozicii stara vstrekovacia rampa aj so vstrekovacmi, treba skusit vybrat jeden filter a pozriet ho, v akom je stave. Vybera sa to samorezkou do dreva, trocha zakrutit a vytiahnut von..Ja som ich mal oranzovo-hnede a ked som do nich kvapol kvapku vody, tak tam ta kvapka zostala..Uplne zapchate..Nove boli krasne biele, ako na foto..


Obrázok
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných