Renault Scenic ll
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 16.06.2016 18:19 Zdieľať na Facebook
Renault Scenic ll
Dobrý deň. Zvažujem kúpiť Reanulta Scenica II rok v. 2005 - 2007.
Chel by som poradiť čo je lepšie či disel 1,9 dci alebo benzín 1,6 16V.
Ďakujem
Chel by som poradiť čo je lepšie či disel 1,9 dci alebo benzín 1,6 16V.
Ďakujem
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
1.6 16V je dobrý motor. Mám ho tiež v Megane a spokojnosť.
Výhody - spoľahlivý, oproti dci nemá turbo, dvojhmotu, dpf, vstreky má, ale nebudeš ich nikdy meniť, kvôli diametrálne odlišnému tlaku paliva, nízka hlučnosť, spotreba do 6 litrov kombinovane - ja mám 5,8 v priemere na 100km za 40000km, krásny lineárny ťah, od 3500ot motor naberie druhý dych a ťahá krásne do 6500ot....
Nevýhody - nebudeš mať nikdy spotrebu 3,5423l na sto, neťahá vodspodu od voľnobehu až do 2500ot...
Potreba meniť sviečky pri 30000km - cena 10€, olej po 15000km - cena 20€, nevhodný motor pre prestavbu na LPG - pôjde, ale kvôli konštrukcii motora, hlavne ventilov pôjde dramaticky dole životnosť, výmena rozvodov po 100000km - cena 200€, odporúčaná výmena presuvníka vačkového hriadeľa spolu s výmenou rozvodov pri tých spomínaných 100000km - cena 100€+, ak chceš šetriť a nevymeníš s rozvodmi aj drážkový remeň a sa roztrhne, tak sa môže zapliesť k rozvodom a ti môžu skočiť...
Napísal som aj plusy, ale hlavne mínusy. Ak budeš dodržiavať hore napísané veci a po každých 100000km vymeníš to, čo treba, tak budeš spokojný. Oveľa viac, ako keby si si kúpil 1.6i od koncernu, nedajbože turbokosačku.
1.9dci má kolega v Lagune - spotreba 6 litrov - zase väčšie a ťažšie auto, ako moje, takže oprávnene.
U dci potreba meniť ojničné šálky pri 200000km. Ak to je totožný motor, ako v Lagune, tak má reťazový rozvod a vodou chladené turbo. Ak nie, tak beriem späť. Je to tiež veľmi vydarený motor, len platí to, že ak zanedbáš servis, tak zaplačeš, ale to pri každom autíčku.
Srandy typu skočenie rozvodu pri parkovaní, alebo pri štarte, ako pri das aute a simply clever, sa nekonajú, nekradnú sa, takže za mňa sú obidva motory v pohode.
Ak nenajazdíš na naštartovanie aspoň 20km, aspoň!, ideálne je viac, tak ber benzín. Ak najazdíš viac a nekupuješ to na motkanie sa po meste, tak dci.
Ja som kupoval benzín - aj keď som denne dával 200km. Vedel som prečo. Teraz však chodím do 50km denne - zmenil som pracovisko, takže bola to dobrá voľba tak či tak.
Napíš, ako plánuješ auto používať a aký máš približný rozpočet. Potom môžeme byť konkrétnejší...
Šťastnú ruku prajem ku kúpe
Výhody - spoľahlivý, oproti dci nemá turbo, dvojhmotu, dpf, vstreky má, ale nebudeš ich nikdy meniť, kvôli diametrálne odlišnému tlaku paliva, nízka hlučnosť, spotreba do 6 litrov kombinovane - ja mám 5,8 v priemere na 100km za 40000km, krásny lineárny ťah, od 3500ot motor naberie druhý dych a ťahá krásne do 6500ot....
Nevýhody - nebudeš mať nikdy spotrebu 3,5423l na sto, neťahá vodspodu od voľnobehu až do 2500ot...
Potreba meniť sviečky pri 30000km - cena 10€, olej po 15000km - cena 20€, nevhodný motor pre prestavbu na LPG - pôjde, ale kvôli konštrukcii motora, hlavne ventilov pôjde dramaticky dole životnosť, výmena rozvodov po 100000km - cena 200€, odporúčaná výmena presuvníka vačkového hriadeľa spolu s výmenou rozvodov pri tých spomínaných 100000km - cena 100€+, ak chceš šetriť a nevymeníš s rozvodmi aj drážkový remeň a sa roztrhne, tak sa môže zapliesť k rozvodom a ti môžu skočiť...
Napísal som aj plusy, ale hlavne mínusy. Ak budeš dodržiavať hore napísané veci a po každých 100000km vymeníš to, čo treba, tak budeš spokojný. Oveľa viac, ako keby si si kúpil 1.6i od koncernu, nedajbože turbokosačku.
1.9dci má kolega v Lagune - spotreba 6 litrov - zase väčšie a ťažšie auto, ako moje, takže oprávnene.
U dci potreba meniť ojničné šálky pri 200000km. Ak to je totožný motor, ako v Lagune, tak má reťazový rozvod a vodou chladené turbo. Ak nie, tak beriem späť. Je to tiež veľmi vydarený motor, len platí to, že ak zanedbáš servis, tak zaplačeš, ale to pri každom autíčku.
Srandy typu skočenie rozvodu pri parkovaní, alebo pri štarte, ako pri das aute a simply clever, sa nekonajú, nekradnú sa, takže za mňa sú obidva motory v pohode.
Ak nenajazdíš na naštartovanie aspoň 20km, aspoň!, ideálne je viac, tak ber benzín. Ak najazdíš viac a nekupuješ to na motkanie sa po meste, tak dci.
Ja som kupoval benzín - aj keď som denne dával 200km. Vedel som prečo. Teraz však chodím do 50km denne - zmenil som pracovisko, takže bola to dobrá voľba tak či tak.
Napíš, ako plánuješ auto používať a aký máš približný rozpočet. Potom môžeme byť konkrétnejší...
Šťastnú ruku prajem ku kúpe
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 3816
- Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
- Bydlisko: ZA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 16.06.2016 18:19 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 07.12.2012 15:47 Zdieľať na Facebook
Mám dvojkoveho scenika,benzín 1,6 16v,zatial spokojnosť,až na tú poondiatu elektronickú ručnú brzdu,písal som tu o nej.tento motor je v obehu cca 16 rokov,tak snáď už má muchy vychytané.ale napr. v nových fluencoch je vraj ten motor pridusený,kôli emisnej norme,ale Tvojho ročníka čo si písal sa to netýka.rád by som napísal jednu vec,a to,ako mnohí nadavájú na renaulty,i ked niekedy oprávnene(1,5dci),ale častokrát v renaulte nesedeli,ale budú pyskovať,lebo kamarát povvedal.pre mna to však znamená jedno-nech je takýchto ľudí čím viac,lebo potom ľudia ako ja majú možnosť väčšieho výberu medzi jazdenkami.
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 31.03.2010 18:13 Zdieľať na Facebook
Ahoj, ten motor beha v jednej dacii co poznam, tusim 77kW, nie je to fabricke lpg, ale dorabane BRC, na plyne bez dochladzovania ventilov to ma 180 000km, ale tankovany len Slovnaft a absolutne bez problemov. Vsetko ostatne bolo spomenute. Presne tak - presuvnik + drazkovy remen je treba pravidelne vymienat.
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Yxo
Moja 1.6tka má 82kW. Je to síce atmo motor, ale obehujem s ním hore Soroškou kamióny, na rovinke niekoľko čmudiacich 1,9tok, ktoré chodia 82km/h, aby ušetrili 0,2123L nafty...
Nevravím, keby sme sa bavili o 1.2HTP, ale skoro 120 koní v jednašestke je na naše cesty viac než dosť. Jazdil som s tým autom celkom dosť km denne, nechcem si merať pipíky, že kto viac, ale viem, že ten motor má na tú kasňu dostatočný výkon.
Plyn väčšinu času iba hladkám - na 90tku po okreskách je taký výkon zbytočný.
A ak niekto ide 70, tak ho obehneš s každým autom, pokiaľ nie si typ človeka, ktorý potrebuje obehovať presne vtedy, keď ide oproti tebe niečo a je blízko na pár metrov od teba v protismere a ty musíš obehovať, lebo strašne veľmi sa ponáhľaš, lebo TY ideš...
Turbo nepotrebujem - ak chcem obehovať, tak šľapnem silnejšie na plyn a idem. Ak chcem rýchlo obehnúť niečo, tak podradím a idem.
Nie je to o dnešnej dobe. Nie všetko, čo je staršieho dáta výroby a spoľahlivé, je aj zlé. Nemyslíš?
Moja 1.6tka má 82kW. Je to síce atmo motor, ale obehujem s ním hore Soroškou kamióny, na rovinke niekoľko čmudiacich 1,9tok, ktoré chodia 82km/h, aby ušetrili 0,2123L nafty...
Nevravím, keby sme sa bavili o 1.2HTP, ale skoro 120 koní v jednašestke je na naše cesty viac než dosť. Jazdil som s tým autom celkom dosť km denne, nechcem si merať pipíky, že kto viac, ale viem, že ten motor má na tú kasňu dostatočný výkon.
Plyn väčšinu času iba hladkám - na 90tku po okreskách je taký výkon zbytočný.
A ak niekto ide 70, tak ho obehneš s každým autom, pokiaľ nie si typ človeka, ktorý potrebuje obehovať presne vtedy, keď ide oproti tebe niečo a je blízko na pár metrov od teba v protismere a ty musíš obehovať, lebo strašne veľmi sa ponáhľaš, lebo TY ideš...
Turbo nepotrebujem - ak chcem obehovať, tak šľapnem silnejšie na plyn a idem. Ak chcem rýchlo obehnúť niečo, tak podradím a idem.
Nie je to o dnešnej dobe. Nie všetko, čo je staršieho dáta výroby a spoľahlivé, je aj zlé. Nemyslíš?
-
- Príspevky: 223
- Dátum registrácie: 12.06.2007 13:30 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: kazimir a 7 neregistrovaných