Renault Scenic 1,6 16V - slaby výkon
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 04.02.2009 22:42 Zdieľať na Facebook
Renault Scenic 1,6 16V - slaby výkon
pozdravujem. Vie mi poradiť niekto koľko má mať scenic 1,6 16V 83kW kompresny tlak? zajtra idem merať a chcem vedieť či som v norme. Auto nejak slabo ťahá tak chcem to zmerať, ale asi bude problem aj v katalizatore lebo mi v nom hrka tak či nieje upchaný a preto tak slabo ťaha. Je problem vybrať katalizátor von? Je tam dobrý prístup? zatial by som skusil iba vytriasť ten bordel z neho či by to nepomohlo.Potom pred emisnou by som to vymenil za nove. Alebo poradte čo by to mohlo byť. Dakujem za odpovede. Má nabehané 136000km
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 31.12.2008 15:58
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
tlakomer by mal vykázať cca 14 barov u dobrého motora,ale dôležitejšie je to,aby boli tlaky z minimálnym rozdielom,to píše aj laki.To je dôležitejšie ako samotná hodnota kompresie.
Cat sa netreba serinkať,odmeria sa tlak pred ním a je jasné či tlakuje alebo nie,to trvá cca 5 minút a je jasno
Protitlak má svoje charakteristické správanie ktoré sa dá vypozorovať aj na čidle MAP senzoru
Cat sa netreba serinkať,odmeria sa tlak pred ním a je jasné či tlakuje alebo nie,to trvá cca 5 minút a je jasno
Protitlak má svoje charakteristické správanie ktoré sa dá vypozorovať aj na čidle MAP senzoru
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 31.12.2008 15:58
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 04.02.2009 22:42 Zdieľať na Facebook
Ano 136000 a katalyzátor je rozletený, na emisnej ma poslali preč že je kat v čudu. Tlaky som meral boli od 11,5 do 12 bar. Ako odpojím katalyzátor? či ho musím nahradiť druhým? ja že pokúsim sa ho dať dole vytriasť z neho ten bordel a skúsiť dať späť len nemám k dispozícii momentálne kanál aby som pod neho vošiel.
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 31.12.2008 15:58
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Zeby kompresny pomer a kompresny tlak boli bve rozdielne veci?
dobre, kedze ale mame 980-990mBar atmosfericky tlak a nenapada ma nic ine co by ten motor mohol kompresovat navyse, malo by to byt 1:1 nie ? Alebo som uz uplne osprostel ?
cize ked kompresujem 0.98 baru kompresnym pomerom 10.5 : 1, tak by som z toho mal dostat 10.29 baru vysledok na tlakomeri (povedzme ze vyrobcami udavana kompresia je "cista" = po zohladneni mechanickych strat ktore vlastne sposobuju len spotrebu paliva a nemenia kompresiu per-se). Na mojom diesliku sme natocili 31 atmosfer co mi pripada nerealne cislo lebo 31 kompresny pomer to teda nema ani nahodou (myslim ze ma 19.5:1), pre mna vsak namiesto disputy o cajchovani tlakomera bolo nadmieru podstatne ze valce boli 31,2 ; 31.3 ; 31.0 a 31.3, z toho som bol nadmieru poteseny
dobre, kedze ale mame 980-990mBar atmosfericky tlak a nenapada ma nic ine co by ten motor mohol kompresovat navyse, malo by to byt 1:1 nie ? Alebo som uz uplne osprostel ?
cize ked kompresujem 0.98 baru kompresnym pomerom 10.5 : 1, tak by som z toho mal dostat 10.29 baru vysledok na tlakomeri (povedzme ze vyrobcami udavana kompresia je "cista" = po zohladneni mechanickych strat ktore vlastne sposobuju len spotrebu paliva a nemenia kompresiu per-se). Na mojom diesliku sme natocili 31 atmosfer co mi pripada nerealne cislo lebo 31 kompresny pomer to teda nema ani nahodou (myslim ze ma 19.5:1), pre mna vsak namiesto disputy o cajchovani tlakomera bolo nadmieru podstatne ze valce boli 31,2 ; 31.3 ; 31.0 a 31.3, z toho som bol nadmieru poteseny
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 31.12.2008 15:58
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Gay -Lussacov zákon
Ak sa plyn pri konštantnom tlaku zahreje o 1 K (1°C) tak zväčší svoj objem o 1/273
Ak zohrejeme plyn o 273 K tak zväčší svoj objem na dvojnásobok
Pokiaľ rozpínaniu plynu zabránime napr. pri stlačovaní,tak sa zdvojnásobý tlak.Vzhľadom k odovzdávaniu časti tepla stenám valca je však konečný tlak nižší.
So zvyšujúcim sa kompresným pomerom sa zvyšuje kompresná teplota.Preto je kompresný pomer obmedzený teplotou samovznietenia paliva.
Zhruba platí
kompres.pomer 1:7.....koncový tlak 1,0 MPa kompr.teplota 400°C
kompres.pomer 1:9.....koncový tlak 1,6 MPa kompr.teplota 500°C
Kompres. teplota ...nie teplota spalovania
Ak sa plyn pri konštantnom tlaku zahreje o 1 K (1°C) tak zväčší svoj objem o 1/273
Ak zohrejeme plyn o 273 K tak zväčší svoj objem na dvojnásobok
Pokiaľ rozpínaniu plynu zabránime napr. pri stlačovaní,tak sa zdvojnásobý tlak.Vzhľadom k odovzdávaniu časti tepla stenám valca je však konečný tlak nižší.
So zvyšujúcim sa kompresným pomerom sa zvyšuje kompresná teplota.Preto je kompresný pomer obmedzený teplotou samovznietenia paliva.
Zhruba platí
kompres.pomer 1:7.....koncový tlak 1,0 MPa kompr.teplota 400°C
kompres.pomer 1:9.....koncový tlak 1,6 MPa kompr.teplota 500°C
Kompres. teplota ...nie teplota spalovania
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 21.02.2015 22:28, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 04.02.2009 22:42 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných