Renault Scenic 1,6 16v 83kw 2005 - lambda sonda

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

rino13
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 31.07.2008 12:15
Zdieľať na Facebook

Renault Scenic 1,6 16v 83kw 2005 - lambda sonda

Príspevok od používateľa rino13 »

Zdravim vedel by mi niekto povedat na ktore piny ide signal z 2hej lambda sondy(tej za katalyzatorom) do riadiacej jednotky ??
motor ma kod K4MT7
Prip.schemu alebo odkaz na nu
mam tam trvalu hodnotu 0,460v a vyhadzuje mi check emmise,lambda sa vymenila no problem pretrvava.
DAKUJEM...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neverím že je problém tam kde ho hladáš,ale toto ťa zaujímalo
Downstream Oxigen Sensor B2 - A2
Upstream Oxigen Sensor C1 - B1
rino13
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 31.07.2008 12:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rino13 »

Mohlo by to byt aj niecim inym ?Lambda bola menena s tym ze je zla a nemeria aj obvod vyhrievania je preruseny.vymenou sa vyriesilo iba vyhrievanie, hodnota je stale ta ista nemeni sa. jeden servisak vymenil lambdu nepomohlo ...druhy prehodil kable nepomohlo vysledok som lahsi o 130e a problem to nevyriesilo...Dnes som nasiel video navod ako meral lambdu sondu multimer a horak ...vzal som tu staru udajne zlu premeral vyhrievanie ok prerusene zapojil na na meranie vystupu nahrial nad sporakom a hodnoty sa menili jedna radost od 0az po 0,786v viac som ju nenahrieval.tak predpokladam ze nebude zla teda az nato vyhrievanie.....
ozaj DAKUJEM ZA ODPOVED :300f:
nahradnediely90
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nahradnediely90 »

Jazdi s tým v pohode ďalej, ono to zhasne samé a v pameti závad nebudeš mať žiadnu závadu - vlastná skúsenosť.
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tento spôsob skúšania sondy nemá šancu dať odpoveď na otázku dobrá/zlá z jednoduchého dôvodu,je to kyslíková sonda.Tj to čo meria,je zbytkový kyslík v spalinách.Nič iné nemeria.Preto aby vôbec pracovala,musí byť splnených niekoľko podmienok.Prvá je prevádzková teplota ktorá je v okolí 400°C tj bez el.vyhrevania by nedokázala pracovať vôbec.Hlavne zadná,v chladnejšom mieste výfuku.
Druhá podmienka je tzv lambda okno,to je velmi úzke pásmo v ktorom dochádza k zmene napätia.
Jediný relevantný spôsob testovania sondy je osciloskopické meranie pretože jednak je z neho jasný rozkmit medzi nízkym a vyžším napätím sondy ale zároveň aj tvar sinusoidy a frekvencia.Rj má uložený predpokjladaný tvar preto vie vyhodniť či signál zodpovedá alebo nie tomu ktorý sa očakáva.
Je možné použiť aj k tomu určený tester ktorým ide dokonca nasimulovať stav chudobnej a bohatej zmesy a hneď vidieť odozvu ako zareaguje RJ.Samotná OBD diagnostika má lepšie/horšie ošetrenú kontrolu (napr VCDS alebo Lexia perfektne) sond,ale v každej to ošetrené je ako najdôležitejšia vec.V tých výborných je jednak vyhodnotené či slučka práce je uzatvorená alebo nie je.V mnohých ukazuje rozsah práce,napätia atd.Ale dokonalý obraz je schopný dať iba osciloskop.Multimeter je bez šance pre samotný spôsob vzorkovania
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Hádam to dať najskor na diagnostiku či?
rino13
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 31.07.2008 12:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rino13 »

Este otazocku odkial ide napajanie na vyhrev zadnej sondy ?? Inak skusali sme so zapojenou diagnostikou hybat kablami a na chvilku tam nabehli hodnoty ale pri tom hybani vypadol ohrev a zas nabehol.
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných