Renault Scenic,1,6 16v 2004 úbytok chl. kvapaliny

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

andrejisko
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 07.12.2012 15:47
Zdieľať na Facebook

Renault Scenic,1,6 16v 2004 úbytok chl. kvapaliny

Príspevok od používateľa andrejisko »

Zdravím všetkých.Včera cez horučavy som si počas jazdy všimol,že sa mi prehrieva motor,na teplomeri boli o dva stupienky viac ako zvyčajne a ventilátor išiel v jednom kuse.Ked motor vychladol,skontroloval som stav chladiacej kvapaliny,bollo jej malo,samozrejme.Musel som doliať cca 1,7 l destillovanej vody.Bola nedela,brnkol som znamemu,ktory mi povedal,že to može tiect kôli poškodenej,či netesnej vodnej pumpe.Nech sa pozriem smerom k rozvodom,vraj by som to mohol vidieť.Ale tam je prístup ako do poctivky,nevidel som tam však žiadne stopy po unikajucej kvapaline.Keby bola pumpa poškodená,nemalo by byť počuť?Nejaké hrkanie alebo čo...Chápem,že ta tekutina sa hned asi odparuje,ale predsa len,je to nemrznuca zmes,snád by tam nejaké stopy ostali.Pozeral som aj olej,ale farbu má ako vždy,žiadnu zmenu nebadám,takže prasknutá hlava to snád nebude.Stav kvapaliny som kontroloval pred asi tromi mesiacmi,chýbalo minimálne,asi dva deci.Je možný taký velký úbytok-1,7 l-cez vodnú pumpu?Vela toho nenajazdím,mesačne 1000 km.Ďakujem všetkým,ktorí mne,laikovi,ozrejmia túto poruchu,ktorá pre Vás bude maličkosť.
Naposledy upravil/-a andrejisko v 06.06.2017 11:55, upravené celkom 1 krát.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Jednak je leto a nevieš čo sa bude ďalej diať, či nebudeš meniť chladiacu náplň, takže stačilo doliať obyčajnú vodu z vodovodu, zbytočne sa glorifikuje potreba destilovanej vody.
1,7 litra je dosť, ale pokojne to mohlo utiecť popri oske vodného čerpadla, obvykle sa to nijako inak neprejavuje, t.j. napr. zvukovo.
Tiecť kvapalina môže aj z netesného chladiča, u 13 ročného auta by to nebolo nič neobvyklé, tiež z netesného spoja hadice s chladičom, prípadne priamo cez prasknutú alebo predratú hadicu.
Všetky potencialne miesta úniku treba zospodu dôsledne skontrolovať, najlepšie pri zahriatom bežiacom motore, s výkonnou lampou.
andrejisko
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 07.12.2012 15:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andrejisko »

Takže bola to vodná pumpa,a ešte aj nejaká hadica,vec vyriešená.
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných