Renault Megane - výmena lambda sonda

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

smejo74
Príspevky: 883
Dátum registrácie: 19.09.2008 21:55
Zdieľať na Facebook

Renault Megane - výmena lambda sonda

Príspevok od používateľa smejo74 »

Zdravim vospolok rád by som sa opýtal odborníkov že či je problém vymeniť si sám doma lambda sondu na renaulte megan 1,4 16v rok 2001 ďakujem
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Určite nie, ale tak záleží aj ako je dostupná. Na druhú stranu si myslím že by ťa nezodrali ani v servise. V preklade daj 10€ a utekaj...

Ale podstatné je niečo iné, nekupuj žiadne UNI náhrady kde nie je priamo konektor
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Myslim,ze na povolenie lambda sondy potrebujes kluc c.22 alebo 23 mozes pouzit aj rurkovy kluc,pokial prestrihnes kable,inaksie mozes pouzit aj normalny vidlicovy kluc,len musis ho v strede prehnut o 60'
sanoDu
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 30.01.2009 14:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sanoDu »

Urcite nie, ale ci si presne trafil problem ? Po urcitych mojich skusenostiach tieto veci nechavam na servis.
1. Je naozaj vadna ta sonda alebo je problem niekde v elektrickom vedeni alebo inde?

2. Servis ma rabat na diely a dostane ich za cenu o ktorej sa ti ani nesniva. Ked to zratas je to v konecnom dosledku lacnejsie dat spravit dobremu servisu.

Aby to nedopadlo tak ze vymenis sondu cca za 100 euro a problem ostane a splachol si 100 ku a plazil si sa pol dna pod autom.
Naposledy upravil/-a sanoDu v 29.10.2017 09:59, upravené celkom 1 krát.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

U mňa sa na Megane II, rv 2006, po 230000km rozsvietila kontrolka motora. Výkon ostal, ale našťastie som bol 1 km od servisu, tak som tam zbehol, nech mi povedia, že čo to je. Napojili na diagnostiku a skúmali.
Verdikt-lambda. Sú dve, takže diagnostikou zistili, že ktorá hapruje. Výmena 50€ aj s prácou.
Takže ani v servise ťa tam nezoderú.
P.s.: Pozeral som lambdy na tvoje auto. Najlacnejšia je za 25€, najdrahšia je za 85€. Ak pôjdeš do servisu, tak majú ešte lepšie ceny. Niektoré také babračky sa ti proste neoplatí riešiť samému, aby si môžno ušetril 10€, ale vyhodil ďalších 40, keď dačo podrbeš. Ja mám s autorizákom Renaultu v RV dobrú skúsenosť. Ak si z okolia RV, tak skoč do Tempusu v RV.

A čo sa týka tvojej otázky-nie je problém to vymeniť aj doma, keď máš vercajg, zdvihák, poprípade jamu, čas, motiváciu a zručnosti a nevadí ti robiť vonku v tej zime, poprípade keď máš vyhrievanú garáž. Môže sa pri tej demontáži stať čokoľvek. Nie je to operácia ľadviny, ale ja by som to aj tak zveril ľuďom, čo to robia roky. Dáš urobiť tam a máš pokoj na 200000km. Druhýkrát to meniť už nebudeš...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Závit lambdy sa nesmie namazať,nie je zriedkavé strhanie závitu.Aby netrebalo odcvakať konektor musí sa použiť otvorený klúč na sondy,vidlicový by som ani neskúšať,iba strhne hrany a začne problém aj pre orig.kľúč.Nekupovať univerzálne sondy,aj keď je to len bežná zirkonová sonda,pretože bude treba prekladať pôvodný konektor na káblik novej sondy ktorá má v balení iba akúsi univerzálnu spojku káblikov.Cínovať sa nedá pre materiál káblikov,a v spojkách to vie vyrobiť problém.Ale i tak bez pichnutia oscila do signálového káblika a bez overenia či je prítomné napätie pre ohrev by sa ju na blind nemenil.Aj tak je viac nutné vedieť aj po výmene ako pracuje menežment "na čom motor fičí"
To je tá dôležitá informácia,či menežment vie vytvoriť podmienky pre prácu tej sondy je dôležitejšie,nech oprava výmena sondy.Lebo práca sondy je závislá na riadení motora,nie motor závislý na riadení sondy,ten pôjde aj bez sondy,a ak je výborný by bol schopný prejsť emisnou a iba kontrolka by dávala vedieť že sa niečo deje.Ale neplatí to pre každý motor,dnes sa používajú širokopásmové sondy pre ktoré to určite neplatí,ale tu sa bavíme o archaickom motore ktoré dnes zajtra zmiznú spod kapoty
smejo74
Príspevky: 883
Dátum registrácie: 19.09.2008 21:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa smejo74 »

Ďakujem za odpovede a rady pravdupovediac som sa najviac bál aby som nestrhol závit predsa len je to 16 ročne auto zdiagnostikovane to bolo takže určite je to tá lambda asi nájdem nejakého garazoveho majstra prípadne poraďte v okolí RS
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

U avelmaka je ale riziko že zistí že je to nie je v sonde,je "emisne" vybavený ako stanica EK :)
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Mhlavaty-pises,ze zavit sondy netreba mazat,ja osobne vzdy mazem s medenou pastou,dodava sa aj ku sonde/v baleni/.Ked sa pokazi zavit,tak uz neostava nic,len vymena "zavitu".Nemam problem s meranim emisii,mam na to vybavenie,ako pises,len problem je v tom,ze roboty mam ako cert v pekle.Na take malickosti,ako vymena sondy sa najde cas,pocas obednajsej prestavky,ale na vatsie opravy sa musi cakat.V zosite objednavok mam tusim napisanych okolo 30-40 aut.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja viem,myslené bolo také to mazanie,čo kôlňa dá nejakú vazelinu po dedovi.Ale aj z tou meďenou pastou to musí byť použité opatrne,lambdu mastnota odpíše.Ja nepoužívam vôbec a nikdy.Diera sa vyčistí závitníkom,ak ide späť staršia sonda tak aj tej sa očkom vyčistí závit a šup dnu.U prvej továrenskej montáže som ešte čo žijem nevidel stopu po mazive.Je pravda ale že som ešte z lambdou ani nemal problém,okrem japoncov kde je lambda na platničke a tá je skrutkovaná,no a škrutečky japoncov vedia skorodovať tak že už ani šesťhran nemajú
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Aký problém vie vyrobiť spojka ? Prechodový odpor či?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pochopíš hneď ako to budeš prvý raz spájať,hovorí sa tomu - ako za korunu nožík.Myslím že to pochádza ešte z výroby RVHP,ak nie z výroby tak aspoň myslenia RVHP - kto to potrebuje to kúpy
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných