Renault Megane - štartovanie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Renault Megane - štartovanie
Dobrý deň.
Už dvakrát sa mi stala taká vec - pri štartovaní auta štartér točí, ale neodpáli. Raz sa mi to dávnejšie stalo pri studenom motore a prednedávnom pri teplom. Auto som prednedávnom odstavil a o 5 minút som sa pokúšal naštartovať a nič. Obvykle štartujem pri neutráli pri vyšliapnutej brzde a štartér len točil. Skúsil som ešte raz a stále nič, len točenie štartéra. Skúsil som pre zmenu vyšliapnúť spojku a štartovať tak. Bez zmeny. Skúšal som druhý kľúč a tiež nič.
Následne som auto kartou zamkol, odomkol a auto naštartovalo na brnk.
Od vtedy som s autom šiel niekoľkokrát, naštartovalo na šupu stále. Napriek tomu by som rád prišiel na to, kde je hund zakopaný a čo mohlo spôsobiť to, že auto nenaštartovalo aj vtedy aj teraz. Stále pomohlo to spomínané zamknutie a odomknutie.
Auto je Renault MEGANE II, 1.6 16V, 82kW, 2006, K4M, +/- 250000km.
Batéria je ročná Exide 77Ah, takže tú by som vylúčil...
Chybový kód neostal zapísaný žiaden, immo neblikalo pri štarte. V aute je fabrický alarm.
Chcel by som preventívne vymeniť všetky veci, ktoré by to mohli spôsobiť, pretože auto si chcem dlhšie nechať.
Napadá ma snímač vačky/kľuky, snímač na pedáli.
1. Čo by to ešte mohlo spôsobovať?
2. Má Megane niečo ako štartovacie relé? Mohlo by odchádzať to?
Ďakujem za konštruktívne názory.
Už dvakrát sa mi stala taká vec - pri štartovaní auta štartér točí, ale neodpáli. Raz sa mi to dávnejšie stalo pri studenom motore a prednedávnom pri teplom. Auto som prednedávnom odstavil a o 5 minút som sa pokúšal naštartovať a nič. Obvykle štartujem pri neutráli pri vyšliapnutej brzde a štartér len točil. Skúsil som ešte raz a stále nič, len točenie štartéra. Skúsil som pre zmenu vyšliapnúť spojku a štartovať tak. Bez zmeny. Skúšal som druhý kľúč a tiež nič.
Následne som auto kartou zamkol, odomkol a auto naštartovalo na brnk.
Od vtedy som s autom šiel niekoľkokrát, naštartovalo na šupu stále. Napriek tomu by som rád prišiel na to, kde je hund zakopaný a čo mohlo spôsobiť to, že auto nenaštartovalo aj vtedy aj teraz. Stále pomohlo to spomínané zamknutie a odomknutie.
Auto je Renault MEGANE II, 1.6 16V, 82kW, 2006, K4M, +/- 250000km.
Batéria je ročná Exide 77Ah, takže tú by som vylúčil...
Chybový kód neostal zapísaný žiaden, immo neblikalo pri štarte. V aute je fabrický alarm.
Chcel by som preventívne vymeniť všetky veci, ktoré by to mohli spôsobiť, pretože auto si chcem dlhšie nechať.
Napadá ma snímač vačky/kľuky, snímač na pedáli.
1. Čo by to ešte mohlo spôsobovať?
2. Má Megane niečo ako štartovacie relé? Mohlo by odchádzať to?
Ďakujem za konštruktívne názory.
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Problém sa vyriešil.
Zobral som auto do Renaultu v Rožňave a prišli na problém za 5 minút.
Chybu spôsoboval podľa mechanika snímač impulzu kľukovej hriadele, alebo takzvané "čidlo otáčok", alebo "snímač hornej úvrate".
Je to táto sranda:
[img]http://www.nbmidland.com/upfiles/135220 ... idland.jpg[/img]
V systéme to majú označené ako 714M CIDLO POLOHY PI, katalógové číslo 8200647554. Cena za originálny diel je 44,27€.
Spolu s ním sa menil aj konektor čidla, ktorý už bol tiež v úbohom stave.
Táto vecička:
[img]https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SX355_.jpg[/img]
Označenie v systéme renaultu je 714M KONEKTOR CIDLA, katalógové číslo je 8200673202. Cena za originálny diel je 25,25€. Cena za prácu 2x8€.
Diely by som vedel kúpiť dokopy za 20€ druhovýrobu, ale takto tam je to, čo tam je od Renaultu. A hlavne sám by som ten konektor isto nevymenil...
P.s.: Originál vydržal cez 200000km. Podľa mechanika aj ten vydrží ďalších 200000km.
Pri 400000km vymením pre istotu aj tento preventívne, nech to štartuje ako má .
Podľa mechanika z tempusu je to práve táto vecička, ktorá zvykne robiť šarapatu na benzínových renaultoch a predlžuje štartovanie, alebo to blbne tak, ako to začalo blbnúť mne.
Ak budete mať niekto problém so štartovaním, tak sa skúste zamerať práve na túto súčiastku...
Zobral som auto do Renaultu v Rožňave a prišli na problém za 5 minút.
Chybu spôsoboval podľa mechanika snímač impulzu kľukovej hriadele, alebo takzvané "čidlo otáčok", alebo "snímač hornej úvrate".
Je to táto sranda:
[img]http://www.nbmidland.com/upfiles/135220 ... idland.jpg[/img]
V systéme to majú označené ako 714M CIDLO POLOHY PI, katalógové číslo 8200647554. Cena za originálny diel je 44,27€.
Spolu s ním sa menil aj konektor čidla, ktorý už bol tiež v úbohom stave.
Táto vecička:
[img]https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SX355_.jpg[/img]
Označenie v systéme renaultu je 714M KONEKTOR CIDLA, katalógové číslo je 8200673202. Cena za originálny diel je 25,25€. Cena za prácu 2x8€.
Diely by som vedel kúpiť dokopy za 20€ druhovýrobu, ale takto tam je to, čo tam je od Renaultu. A hlavne sám by som ten konektor isto nevymenil...
P.s.: Originál vydržal cez 200000km. Podľa mechanika aj ten vydrží ďalších 200000km.
Pri 400000km vymením pre istotu aj tento preventívne, nech to štartuje ako má .
Podľa mechanika z tempusu je to práve táto vecička, ktorá zvykne robiť šarapatu na benzínových renaultoch a predlžuje štartovanie, alebo to blbne tak, ako to začalo blbnúť mne.
Ak budete mať niekto problém so štartovaním, tak sa skúste zamerať práve na túto súčiastku...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných