Renault Megane IV Grandtour - skúsenosti

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

brtko1
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 23.02.2016 13:59
Zdieľať na Facebook

Renault Megane IV Grandtour - skúsenosti

Príspevok od používateľa brtko1 »

Ahojte,
rád by som Vás poprosil o informácie ohľadom R Megane Grandtour IV generácie. Aké je to auto ako celok - hlavne prosím info tých, ktorí ho vlastnia. Má nejaké fatálne, neriešiteľné nedostatky (ako napríklad Astra 1,4T a cukanie)? Aký motor vybrať pri kúpe vozidla? Je tá 1,6 SCe (benzín) dostatočná pre dané vozidlo? Čítal som, že je to nepriamy vstrek, čiže do budúcna by to mohlo byť relatívne znesiteľné s plynom. Môj nájazd je 25000 km ročne, denne 100 km. Momentálne mám 96kW TDi, nebude to príliš veľký výkonový skok dole? Nebola by lepšia v takomto prípade nafta 1,6dCi? Požiadavkou je spoľahlivosť, samozrejme financie (ten benzin je v rovnakej výbave o 4000€ lacnejší) a nízke náklady na prevádzku. Auto si plánujem nechať 10 a viac rokov, keďže by to bolo moje prvé nové auto. Nie som nejaký autopromiskuita :)
ďakujem za každú informáciu.
Pekný deň
B.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Nebal by som sa toho, kamarat ma doma grandscenik 6 rokov a skoro 200000, 1,6 benzin 110PS, povodne chcel menit po 3 rokoch a stale vrci bez problemu, myslim ze aj plyn do rencka mpi je ok, velmi rozumne uvazujes inak, malokedy tu stretnut podobneho :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
dzongy
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 03.12.2009 15:19
Zdieľať na Facebook

RENAULT

Príspevok od používateľa dzongy »

MAME DOMA RENAULT GRAND CUPE A NEVESTA GRANT TUR 1.6 ATMO SUPER AUTO A VOZBA SPOTREBA JE 5.9-6.1 JE TO MOTOR NISAN JEDINU VYHRADU MAM CHCELO BY TAM 6 RYCH STUPEN INAK AK CHCES SKUSIT ALEBO TEL.POKEC POSLEM CISLO
dzongy
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 03.12.2009 15:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dzongy »

DNESNA DOBA KAZDY SA GRUPUJE KDE S KYM INAK RETAZ ROZVOD MAM NA NOM IBA 700KM PO ZABEHU SOM ZVEDAVJ NA SPOTR.CI POJDE ESTE DOLU INAK TO JE SPOTR.DO ROBOTY CCA 10KM CO JE ASI SUPER CI.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Netreba sa ulakomiť na VI. prev.stupeň pri motoroch so slabým krutiakom,
neprinieslo by to vonkocom nič, len ešte väčšie trapenie toho motora v pasme otáčok,ktoré mu nesedí
a samozrejme ešte väčšiu spotrebu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lacko,ak trepneš,tak občas ozaj velkú.Ak máš krúťák velký,môžeš si dovoliť tri prevodové stupne ako mala Pabeda.Ak máš malý krúťák,tak ich potrebuješ čím viac.Kedysi maličký 50 ccm motorček v cestných pretekových motocykloch mal výkon 20 Ps (v mojich časoch) a skoro nulový krúťak,prevodov mal viac než je v číne bohov,pretože využitelné otáčky boli iba od 15000 do 18000

laki...servisovanie Audi je v tom iné,že Audi všetko čo celý svet robí jednoducho robí neskutočne "dospelo" tj prekomplikovane.Ak chceš niečo demntovať,tak to nejde bez demontáže inej veci.Ale ani tá nejde,lebo má tiež nejakú podmenku...atd,musíš mať dobrú pamäť si pamätať poradie.Ak by sa niekto pýtal čo je pre Audi charakteristické,tak na prvé miesto dám práve ich hru na dospelosť (čítaj - komplikovanosť) Iný to isté vyriešia tiež dobre,len bez tej komplikácie
brtko1
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 23.02.2016 13:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa brtko1 »

Ďakujem za reakcie. Dočítal som sa, že je tam fakt motor od Nissanu s kódom H4M 738 (dáva sa aj do Dustera a Qashqai-a). Rozvody sú poháňané reťazou (neviem, či plus alebo mínus). Nepoznáte niekto tento motor? Má nejaké vyslovene "kazítka", na ktoré si treba dávať pozor? Napr. v staršej verzií 1,6 16v 110k to bol presuvník. Informácií a užívateľských postrehov ohľadom tohto modelu je strašne málo, na Slovensku nulové, v ČR som nejaké fórum našiel. Preto by som chcel poprosiť majiteľov takého vozidla, aby napísali skúsenosti, pocity, názor a domienky.
ďakujem.
B.
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marco98 »

Reťaz je rozhodne plus(pri Renaulte-tí to robiť vedia narozdiel od istej Group). Inak radi ti zodpovedia všetky otázky na Meganeklub.sk na facebooku v skupine. Tam ich pár ľudí s týmito motormi má.
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

hlavne osobne dozeraj na vymenu oleja (aby ho aj vymenili, nielen nauctovali) a nedodrzuj ich interval 30-40.000km co predpisuje vyrobca, ale pekne poctivo 10-15.000km ako hovori rozum. Potom tie motory urobia 300.000 a budu sa usmievat. V pripade diesla by som pre istotu vymenil okolo 150.000km klzne loziska na kluke (pokial stale nemaju zamok-nie som si isty) co samozrejme bude investicia naviac oproti benzinu + riziko turba, vstrekov atd. pri nasej nafte ...
Ak netahas voziky a nechodis 180 tak by som isiel do benzinu a este ak ho das na LPG tak uz ani nie je co riesit, len sa pozri na skusenosti s LPG a hlavne s ventilmi, nech nemusis riesit podpalene ventily. Renault ponuka aj original LPG len neviem ci aj pre tento motor a taka original zastavba LPG je to prave orechove. Samozrejme nadrz na mieste pre rezervu a nie inde...
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

marco98 napísal:Reťaz je rozhodne plus(pri Renaulte-tí to robiť vedia narozdiel od istej Group). Inak radi ti zodpovedia všetky otázky na Meganeklub.sk na facebooku v skupine. Tam ich pár ľudí s týmito motormi má.

Tak s týmto by som rozhodne nesúhlasil.Prídeš na to aj sám,ale zhruba načrtnem prečo.Reťaz nutne potrebuje mazanie,a to musí jednak byť vynikájúco navrhnuté v konštrukcii ale aj potom v praxi nesmie zahaprovať lebo dôjde ku skaze velmi rýchlo.Kedže dnešné motory osádzajú rôznymi variabilitami,rýchlobežné motory dostávajú ostrejšie vačky rozhodne sa menia pomery voči tým starým tiež reťazovým a pohodovým motorom.Reťaz je problém automaticky a vždy,dokonca môže byť dvojradová (Favorit) aj tak nič moc,môže byť jedine velmi predimenzovaná s malými rýchlosťami obiehajúca po velkých kolieskach (Mercedes 123) a potom čosi vydrží.Reťaz je v bodoch kam treba dostať olej prakticky nemazaťelná,odstreduje olej z princípu činnosti,nabrať ho nemá čas,čosi zachraňuje sprcha oleja z dýzy (ak ovšem vôbec je)
Vyťiahnutie reťaze počas prevádzky dosahuje rozmer niekedy tak závažný,že dochádza k strate synchronizácie smímačov kluka/vačka.
Mnoho motorov (väčšina) by pri výmene reťaze nutne mali meniť aj kolieska,ibaže...to sa nerobí.Prečo...vedia majitelia Audi 3,0 Tdi
Ruch reťaze je zákerný,je problém ho diagnostikovať a pri problémoch so zlými štartmi,pri problémoch keď reťaz zaruší snímače klepania alebo inú elektroniku motora,sa najprv vyprázdni penaženka opravami ktoré sú od pôvodu vady ďaleko.
Výmena (často sa zabudne) je vždy neistá,ľudia hrozbu problému nevidia tak príkro ako u remeňa.Tam si to sledujú a napr po kúpe jazdenky si vymenia za chvilku aspoň ten remeň za pár drobných.
Výmena reťaze je nezrovnateľne komplikovanejšia a velmi závislá od poctivosti servisu,lebo väčšina motorom sú už po výmene hotové olejničky. Neviem nájsť jedinú pozitívnu vec na reťazi,ani jedinú.
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

dobre navrhnuta retaz musi dat pol melka
otazka znie, co je dnes dobre navrhnute aj ked ci ta kvalita nie je problem
niekedy zacne retazou trhat vadny variator a to uz znamena, ze ju roztiahne
retaze nelubia stare zakarbonovane oleje, preto problem ak niekto setri 40 EUR za vymenu oleja, potom neskor bude riesit okrem ineho aj tu retaz
retaz nemusi byt extra mazana, ale ani nesmie byt samozrejme sucha - napr. motorky nemaju retaze nijako specialne mazane, obcas ich majitel postrieka olejom a to musia prenasat na koleso 200 koni (Hayabusa) cize problem vidim niekde inde.
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

brtko1 napísal:Ďakujem za reakcie. Dočítal som sa, že je tam fakt motor od Nissanu s kódom H4M 738 (dáva sa aj do Dustera a Qashqai-a). Rozvody sú poháňané reťazou (neviem, či plus alebo mínus). Nepoznáte niekto tento motor? Má nejaké vyslovene "kazítka", na ktoré si treba dávať pozor? Napr. v staršej verzií 1,6 16v 110k to bol presuvník. Informácií a užívateľských postrehov ohľadom tohto modelu je strašne málo, na Slovensku nulové, v ČR som nejaké fórum našiel. Preto by som chcel poprosiť majiteľov takého vozidla, aby napísali skúsenosti, pocity, názor a domienky.
ďakujem.
B.
Tú 1.6tku má kolega v Quasquai, či ako sa to píše a je to dobrý motor. Pružný, ochotne zrýchľuje, nepapá olej.
Akurát by som ho nedával na LPG - ventily, či skôr ventilčeky sú tenučké, drieky úzke, a týmpádom sa teplo nemôže odvádzať tak, ako by sa malo. Ak človek ovláda fyziku, tak príde na to, že LPG do toho auta je blbosť a pokiaľ nie si človek, ktorý si dá za euro koleno prevŕtať, tak kašli na to...
Apropo presuvník.
Ja ho beriem ako obrovskú výhodu. Či už z pohľadu kultúry chodu na nižších otázkach, nábehu výkonu, keď motor potočím do 6000ot.(točím ho tým smerom rád:) ), ako aj spotreby, keď tieto, aj predchádzajúce s remeňovým motorom majú o liter nižšiu spotrebu, ako napríklad tie klasické koncernové 1.6tky MPi. Neviem, či tam nejaký podobný mechanizmus je, ale v mojom Megane je určite a každých 100000km ho dám preventívne vymeniť spolu s rozvodmi za nový-za tých 100000 si na seba zarobí...:).
K tomu ešte vymeniť gufero na hriadeli v motore, už keď je všetko prístupné a ďalších 100000 sa na motor ani nepozrieš, okrem pravidelných výmen oleja a filtrov.
Ak nerobíš 40000km ročne a viac, prevažne na dlhých trasách, neťaháš karavan, a nepotrpíš si na klepotavý zvuk motora, tak si kľudne kúp benzín, tú 1.6tku bez turba a budeš len s úsmevom čítať tie príhody, ktoré napíše život, u ostatných preplňovaných kolegov...;-)
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

s tou novou 1,6-kou este nie su dostatocne skusenosti s plynom, tak je to tazko povedat, a hlavne ked je to od nissanu... ta stara 1,6-ka je na plyn vyborna...osobne mam retaze v motoroch rad, ale asi pre ten vek a hlavne sa staram, nie len jazdim...
bavorak8
Príspevky: 66
Dátum registrácie: 19.11.2014 13:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bavorak8 »

Plyn si treba dobre zvazit, do akeho auta sa chce dat, pretoze niekedy sa moze stat, ze clovek si tym narobi viac problemov ako osohu by z toho mal ;)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nepatrím k priateľom plynu v novšej technike aut.Silne pochybujem že konečné vyúčtovanie za napr 10 rokov existencie je plusové.Ak sa poctivo zaráta všetko čo systém stál za tú dobu,zarátajú všetky pridané starosti samozrejme aj z výdajmi,ak sa zaráta že po 10 rokoch je motor menšej kubatúry vhodný tak akurát na generálku a zostatová cena auta mínusová,ak zarátam že auto si vyžaduje starostlivosť a opravy dvoch namiesto jedného systému,že na každú dlhú cestu treba ísť zo stiahnutým zadkom či sa auto nevráti na odťahovke,no neviem.Pokiaľ sa použije na velkej kubatúre archaického motora betelnej konštrukcie,tak ok,je to dobrá investícia do úspory.
Súhlas z názorom,plyn si treba dobre zvážiť u čoho áno,a u čoho nikdy.Len taká maličkosť na zamyslenie...ak príde auto poslednej generácie s plynom,automaticky odchádza bez dohod,nech si to opravuje niekto koho poteší každá práca.Ale kým je jej vyše hlavy,bol by človek snáď úplný magor aby sa tomu nevyhol.Nemusí sa to páčiť,ale chcem vidieť človeka ktorý miesto normálnej práce dobrovolne zvolí niečo,s čím si privodí iba viac starostí a problémov v práci.Automaticky to posielam k plynárom.Tie systémy sú previazané,plynový vstupuje benzínovému do života,asi tak ako automatická prevodovka do života motora pre previazaný menežment.
Nie,kým je práce dosť,nie.Treba čosi radostí zo života nechať aj iným.

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných