Renault Megane II 2.0 16v 2003 - cudny start

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Premýšlam už o Tvojom probléme dlho,ale dokola stále prídem na ten istý bod,že na chytenie chyby bude musieť operovať nablízku aj štastie,lebo je to tak krátky prechodový jav že nemáš šancu si všímať viac parametrov naraz.Tu zohrá kľúčovú úlohu diagnostika,či má možnosť logovať prvé sekundy štartu.A koľko parametrov dovolí reálne pri nejakej prijatelnej vzorkovacej rýchlosti sledovať.
Je problém pomôcť,pretože inak premýšla človek nad motorom kde vidí...má systém sekundárneho vzduchu,má taký onaký systém riadenia volnobehu (tých je nespočet) a teda iné maniere.
Štart studeného a teplého,nutné vedieť,nastavujú sa iné procesy.Do volnobehu hovoria aj pomocné signáli od pedála spojky,cez zopnutie klímy,tlaku v serve,automatická prevodovka a trebalo by premýšlať,je toho dosť.Benzín je tri razy väčšia sviňa než nafta,tu musíť uvažovať o stave v saní,o pohybe klapky,o posune predstihu,o tlaku paliva (mení sa po štarte),tam je kopec vecí ktorých chovanie a príčinu toho chovania odkontrolovať nie je tak úplne malina.Motor začína z malou dávkou paliva,resp so zlým pomerom palivo vzduch.A hneď máš xy možností a variant ktoré môžu byť.Musíš odsledovať správanie dva dvoch frontoch,paliva ale aj zápalu.Čiste hypoteticky si predstav mylný signál z čidla klepania ...lebo ..niečo sa deje a nevieme o tom.Akonáhle je prítomný na chviličku,okamžite RJ stiahne predstih,a stalo by sa napríklad presne toto,padli by otáčky.Tam je možností a možností.Niečo sa dá vystopovať diagnostikov,ale to môže byť na celé dni opakovaných štartov,a niečo sa dá overiť oscilom.To oscilo by ako jediné malo 100% šancu to vychytať,keby...boli dostupné (známe) signáli a bola znalosť algoritmov,tj na aký signál a zmenu čo príde.A si doma..to sa s kým chceš radiť o tom ?! Takže si presne tam kde sa odtrhol breh,trpezlivosť a vždy niečo overiť.Tu pomôže náhoda a tvoja vlastná neústupčivosť v hľadaní.Celá vec má jednu ťažko prekonateľnú prekážku,to jest neznalosť algoritmu toho systému.Pretože je to jedna zo základných nutných znalostí,bez nej nevieš vlastne nič čo a prečo sa udeje,nevieš tým pádom ani čo nutné je a čo nie pre štart,chod výkon,proste stratíš sa v problematike ako somár v hmle.Takto síce pracuje 90% monterkových,nevie prečo ani načo,ale uvidíme po výmene.ja som Renaulta vypustil v čase keď sa vydali cestou idiotov z tou kartou,a späť už cesty niet.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

laki jedna otazka, kolko mas LTFT - long time fuel trim ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

tak hladaj adaptacie, multipikacny, aditivny faktor, aron vie jak zabozrutska diagnostika to ma nazvane, dlhodoba hodnota korekcie dlzky vstreku vie podla mna aspon nasmerovat ci volaky falosny luft nedorovnava ECU natahovanim/skracovanim casu vstreku...som len amater, ale ked som u Hatiara povedal, ze mi uteka zmes -12% /na tom LTFT som tolko videl/ a blbo mi to startuje, chlapci hned vedeli o co go a zrovnali to k nule :41c2:, ten plyn si v tom pribehu nevsimaj...ja si myslim na volaku netesnost u teba...

aby som este doplnil, ze preco si myslim ze sa to zrovna, lebo to neni moc a ked nabehne lambda tak sa to zrovna :41c2: , preto to moze trvat relativne kratko :41c2:, studeny start ide podla map a ked su posunute jak u mna 12% tak to proste nejde dobre...do toho tam mas starty podla vonkajsej teploty, rozna davka paliva, mozes sa z toho posrat...chybu to nezahlasi, lebo ta posunuta hodnota je este v tolerancii, co moze byt kludne 25% pole, ked k tomu maximalne sa dozvies volaku somarinu, keby si isiel chvilu na chudu zmes, ze missfire na volakom valci a budes riesit cievky, svicky vstreky dokola a pritom mas prdle tesneni, alebo az to ma volake sekundarne lufty, to uz Milan vie jak to moze v tom babrat :-\ , mozno som vedla jak ta jedla, ale aspon mam o prispevok viac :40bd:

https://www.youtube.com/watch?v=yM3iarhSP68

tu to je vysvetlene pre vcds :41c2: aj s prikladom co robi falosny luft pri vytiahnutej mierke oleja, aj vyuzitie pri hladani defektu...
Naposledy upravil/-a bajo777 v 02.04.2017 08:45, upravené celkom 1 krát.
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Tiez si myslim ze netesnost sposobuje toto spravanie.EGR ventil moze byt nedovrety a nasava tamadial alebo ina netesnost hadiciek.Staci aj ta na aktivne uhlie a nevie si udrzat otacky.Ako dalsia moznost ma napadaju rozvody.Nasavacia vacka sa mozno opotrebenim remena trochu posunula a tu je vysledok.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

bajo tá ukážka je výborná,a má niekoľko zaujímavostí,detailov nad ktorými je hodno premýšlať a kto si ich všimne má šancu začať pátrať.VCDS má ešte iné možnosti na iných kanáloch ktoré dávajú prehľad o veciach ktoré majú cenu zlata napr pri kúpe auta,koľko informácií poskytnú.Keby vyškolili STK-ky a tie si poctivo robili prácu,urýchlila by fáza prechodu na elektromobilitu,tolko by sa stiahlo aut z ciest.Kto si všímal,v jednom momente urobil chlap výmaz čistého registra chýb,žiadna nebola.To malo svoj presný zmysel,ale pred STK by to napr už neurobil.Diagnostiky vyžšieho levelu pracujú z celou možnou škálou dostupných informácií z RJ takže je získanie viac vecou obsluhy.Na jednu vec sa prakticky nikdy nemyslí.A to že celá diagnostika vznikla vlastne pre ekológiu,pre monitor emisií.Samozrejme že sa "tematike" aj najviac venuje,z 255 kanálov x 4 hodnoty je téme emisií venovaná možno polovica.A tak je tam spústa hodnôt ktoré sa preskakujú,proste nič nikomu nehovoria,nikto si nevie predstaviť na kieho Árona tam sú.Ak je diagnostika nejaký bastard z idiotskými prekladmi z translatora,tak úplný koniec sveta.
Výžší dívčí,učiť sa treba celý život
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Laki drzim palce, to ze drzi po kratkom strajku za studena je dobry znak, motor slape v lambda okne, takze velky problem nemas :-)

Volakde skusim vynurat este volake hrube intervaly pre tie korekcie...na taku rychlu orientaciu v stave benzinaka velmi dobra vec :-\
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja som si robil smoke generátor a natrápil som sa s ním,až snáď piata verzia ide ako má.Musí to spĺňať pár podmienok ktoré vyzerajú byť akože no problem,len to bol obrovský omyl.Začal som dymostrojom na diskotéky - úplná blbosť.Na to aby si prešiel celú dlhú vetvu napr u Tdi (aj 2 metre dokopy) musíš vháńať dym z jemným pretlakom,zbytočne vháňaš do uzavretého,aj na to som prišiel iba skúškami,no proste ... má to svoje podmienky
Ak nastavíš piest do pozície že práve sú oba ventili otvorené,vieš testovať aj pripojenie výfuku,turbo atd
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

nebolo tuknute volakde ? :4012:

ja bych povedal, ze stretol, kukni temu o hrdzavej vani na mikru lol

teraz ma to privadza na myslienku, ze chalan tiez mal problem, volnobeh nestabilny, zhasinanie atd, tak sa ho akurat idem opytat ci sa to nahodou po vymene vane nezlepsilo...on podozrieval vytahany rozvod...to je tiez slaba cast toho auta...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných