Renault Megane II, 1.6 16v, 2006 - Servis pri 300 000km

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Renault Megane II, 1.6 16v, 2006 - Servis pri 300 000km

Príspevok od používateľa raven85 »

Dobrý deň páni.
Moje auto za chvíľku dosiahne métu 300 000km (cca v septembri) a preto sa s Vami chcem poradiť ohľadom odporúčaného servisu pri tom nájazde, aby mi auto aj naďalej spoľahlivo slúžilo k mojej spokojnosti.
Auto je Renault Megane II, 1.6 16v, 82kW, r.v.2006, 5rýchlostný manuál.
Na aute sa vozím 95% sám, bez nákladu.
Auto sa nepreťažuje a jazdí sa na 95km/h na okreskách po rovine a 110km/h na diaľnici na tempomate.
Olej mením raz za rok/15000km+ všetky filtre - podľa toho, čo príde skôr.
Servis tohto rozsahu sa bude konať po 5tich rokoch, keď sa robil taktiež pri 200 000km.

Zatiaľ by som riešil tieto veci:
1. Výmena rozvodov a presuvníka vačkového hriadeľa+gufero
2. Výmena chladiacej kvapaliny+preplach chlad. okruhu
3. Výmena oleja v prevodovke, v motore a výmena všetkých filtrov
4. Rozmýšľam nad výmenou tlmičov a pružín + bižutéria okolo.
Je tam ešte všetko pôvodné od výroby a funguje spoľahlivo, ale už má svoje roky. Vymeniť?
5. Čo by ste servisne preventívne riešili pri tých kilometroch/motohodinách?
Hydroštely, spojku, radiátor kúrenia(isto bude zanesený), tesnenie motora, vyčistiť olejovú vaničku?

Riešim preventívnu údržbu a nie hasím vtedy, keď sa dačo pokazí. Chcem mať preto auto v stave, aby som "5 rokov nemusel otvárať kapotu" a len sa spokojne voziť tak, ako doteraz.
Za Vaše rady vopred ďakujem.
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

1.-3.: ok

4.: Ty musis vediet ako sa Ti sprava podvozok na ceste ak je to dobre tak naco to menit? :41c2:

5: auto ma sluzit Tebe nie Ty jemu takze nic by som tam preventivne nemenil, mozno by som mu doprial lepsi olej a skratil interval vymeny :4012:
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Čo je lepší olej? Lepší ako čo? Vieš aký používa teraz?

Ako sa auto správa môže cítiť, ale pri dennom používaní postupné zhoršovanie nepostrehne, tlmiče po 300 tis. km určite majú najlepšie za sebou. A sú dôležité aj pri brzdení. Pružiny by som necha ak nie sú unavené. A keďže jazdíš sám a bez nákladu tak nemajú byť od čoho.

Spojka sa mení keď treba, nie preventívne.

Tesnenie motora ktoré?

Vaňu vyčistiť nezaškodí a nie je to ťažká ani drahá robota.

A nikde tam nevidím brzdovku...
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

@Mateusz737
Podvozok sa správa klasicky komfortne, ako pri každom francúzskom aute. Jazdím aj dlhšie trasy (na jedno naštartovanie 300km) a komfort pri francúzskych autách je prudko návykový. Ďalšie auto by som bral jedine Megane, Lagunu, C4/C5, alebo Peugeot 407/508/607.
Na dobré sa ľahko zvyká... :d :D
Preventívne mením kvôli tomu, že keď už daná namáhaná súčiastka natočí predpísané km/motohodiny, na ktoré bola dimenzovaná, tak sa vymení. Dobré za nové.
Nech nemusím riešiť servis mimo plánu ani nadalej, a aby auto slúžilo mne a nie aby som riešil servis, lebo som zanedbal prevenciu. Sú predpísané nejaké výmeny pri 300 000km a ohľadom tých sa chcem poradiť...

Olej sa tam dáva od výroby každých 15 000 km Elf Evolution 900 SXR 5w40. Nalejem 4,7l a vyjde 4,7l výmena čo výmena.
Olej som menil predtým 3x až 4x do roka, ale ako som zmenil miesto práce, tak teraz mi stačí raz, maximálne 2x do roka vymeniť olej - toľko sa nenajazdím, ako pár rokov dozadu...
Ten Elf je predpísaný výrobcom. Máš tip na lepší olej?
Samozrejme okrem 5w30. Ten vynecháme :d :D
Prevodový olej tiež čo 100 000km, tak ide nový. Tiež od Elfu. Ak máš tip na lepší, tak sem s ním - napíš značku a typ...

@cicmanec
Tlmiče a pružiny len kvôli únave materiálu. Nerád by som bol, keby pukla pružina napríklad pri rýchlejšom prejazde zákruty dole horským priechodom...
Brzdy mením čo 100 000km platničky (boli menené už 2x) a kotúče raz za 200 000km (menili sa raz).
Brzdovka sa mení každú druhú výmenu oleja, spolu so sviečkami.
Tesnenie som myslel pod hlavou motora. Zvyklo odchádzať pri vyššom nájazde. A pri preventívnej výmene netreba rovnať hlavu, tlakovať, nie je potrebných x ďalších úkonov, keď to tesnenie prdne "samé od seba"...
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ako sa dá taktne pochváliť že "už 300 000 mám" :2f93:
keď ho máš tých 300 000 tak ty najlepšie vieš čo treba a kedy. Nemusíš sa pýtať tých čo tvoje auto nepoznajú - alebo snáď tu niekto pozná tvoje auto lepšie ako ty?
accordcl9
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 09.02.2016 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa accordcl9 »

Je super že si ešte niekto váži staršie auto a chce ho udržať čo najdlhšie v dobrom stave. Megane 2 s týmto motorom je veľmi dobrý model a antikoróznou ochranou ktorú by mu závidelo mnoho áut. Čiže zmysel to má.
Nemeň vecí ktoré fungujú, kvalita dielov pre aftermarket je dnes nič moc a môže sa stať že budeš mať niečo nové ale bude to fungovať horšie ako to pôvodné. Veľký pozor aj na mechanika ako ti danú vec namontuje, tu máme hlavne "koncernových mechanikov" a tieto vozy nepoznajú a robia hlúpe chyby. Chaldiacu a celkovo kvapaliny určite meň kľudne aj častejšie. Chaldiacu dávaj predpísanú Gleceol RX typ D. Radátor topenia nemá dôvod byť zanensený ak auto topí a dáva sa správna chladiaca ktorá sa pravidelne mení. Prevodový olej meň a používaj ako doteraz len ELF typ predpísaný pre tovju prevodovku. Nič lepšie pre ňu nekúpiš. Motorový olej používaš dobrý, hlavne sa vyhýbaj krátkym trasám kedy sa motor poriadne nezohreje a meň ho raz za 10000km. Olejovú vaňu kľudne vyčisti, na škodu to pri tých km nebude hlavne ak ho nemáš od nova a niekto pred tebou menil olej podľa ukazovateľa každých z dlhodobého hľadiska nevhodných 30000km. Nezabúdaj aj na vonkajšie rozvody pre pohon príslušenstva a meň aj klady s napinákom na ktorý sa často kašle. Taktiež palivo aditivuj alebo kúpuj premiový benzín, síce sa ti prvádzka trochu predraží ale motor ti to vráti super chodom a správne fungujúcim emisným systémom. A nezabúdaj aj na "taliansku údržbu" poriadne občas povytáčať motor samozrejme zohriaty. :-)
jakubko4ever
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 18.04.2012 12:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jakubko4ever »

Podelím sa aj ja.
Renault Mégane II Grandtour 1.5dci 78kW 2007 6st. manuál bez DPF. 230k km.

1. Cca pri 160k km čistenie nádrže, výmena palivového filtra, repas vstrekovačov, nakoľko mal vysokú dymivosť na EK.
2. 230k km výmena predných tlmičov a vrchného uloženia.
Koncom leta som mal pocit, že klimatizácia už nechladila tak, ako predtým, zrejme ma čaká doplnenie chladiva.
Zadné tlmiče aj pružiny sú K.O., čaká ich výmena.

raven85 tvoje auto má 300k a ešte si nemenil žiadne prvky podvozku?
karci123
Príspevky: 234
Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
Bydlisko: KE - okolie
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karci123 »

Ked das dole remenicu ktora pohana drazkovany remen, tak pozri na jej gumu ci nie je popraskana aby potom nezacala vydavat kvilive zvuky.
Pruzina ak praskne tak vacsinou tam kde sa trie o misku o ktoru sa opiera takze to vies tiez pozriet.
Ked by si chcel menit pruzinu tak len dobre vybrat. Ja som na 12-13 rocnom dci menil pruzinu kupil lesjofors ci ako sa to pise a hoci boli presna na danu motorizaciu tak bolo to auto tvrdsie ako za nova. A to sa mi uz nepacilo, lebo pohodlie:)
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

@hjundai
To, že 15 ročné auto nagúľa 300 000 nie je dôvod na chválu.
O dva domy ďalej mám kamoša, čo robí v autorizáku a ku nim chodia 3 ročné autá s takým nájazdom bežne.
Firemné dodávky a tak...
20 000 ročne je taký priemerný nájazd bežného auta na Slovensku. Však sa pozri aj na bazárové autá. Bežne nafťáky majú 300 000km, a nieto hladká benzínová jednašestka. Len žeby nie ;-)
Ide o rady, že čo určite áno. Riešili sa hydroštely u PD. Toto nie je PD, tak sa pýtam znalých problematiky, že čo meniť u hladkej atmosféry pri takom nájazde.
Ja som len bežný chlapec z dediny, bežný spotrebiteľ. A keď niečo neviem, tak pohľadám a keď nenájdem, tak sa spýtam.
Tak preto táto téma.

@accordcl9
Talianska údržba je pri každom prudšom predbiehaní a pri jazde cez horské prechody. Tento motor ľúbi otáčky od 4000 do 6000. Má to krásny prejav - variabilita má svoje čaro a rád ten motor vytáčam :-). Aj keď sa väčšinu času jazdí na pohodu - 2700 ot. a na diaľnici závratných 3250 :d :D
Radiátor riešim kvôli tomu, lebo subjektívne to auto kúri slabšie, ako autá, čo som mal predtým. Zakladal som aj tému o tom. Aj na fórach som sa dočítal, že tie radiátory sa upchávaju a čert vie prečo, aj keď sa tam leje destilka a Antifreeze na to určený...
Auto si vážim. Za peniaze ho už nepredám. A to, čo doňho dám raz za 5 rokov = cena auta, takže nemá zmysel predávať. Auto slúži, nekazí sa, poznám ho a som spokojný s ním.
To s tou antikoróznou úpravou je svätá pravda. Auto garáž nevidelo a nehnije, ako ostatné. Renaulty, Peugeoty a Fiaty sú na tom viac než dobre...

@jakubko4ever
Nie nemenil. Nebol dôvod. Pri každej výmene oleja sa kontrolujú vôle v podvozku a boli v pohode. Jazdím po okreskách, predpisovo, sám, bez nákladu.
Bral by som to ako chybu od výroby, ak by bolo treba.
Jedine čo som menil, boli tyčky riadenia, lebo mali drobnú vôlu, tak som ich dal nové. Ale ramená a tlmiče, pružiny, uloženia všetko pôvodné. Aj spojka aj v podstate všetko okrem bŕzd, rozvodov a oleja s filtrami :-)
Bývalý kolega na Passate B5 menil každý druhý rok ramená a bižutériu okolo a len Lemforder a nie nejaké blato. Ale ten podvozok bol konštrukčný nepodarok pre naše cesty. Ak by to jazdilo autobahn, tak možno by menil len raz za 5 rokov. Potom keď už kúpil B7, tak tam už nemal s tým problém. Asi sa aj u VW poučili...

@karci123
Drážkový pôjde nový, aj remenice, vodná pumpa, všetko.
Pružiny sa budú musieť vybrať nejaké Comfort od Lesjofors, alebo od KYB. Hlavne aby boli pohodlné. Žiaden kostitras mi nechýba :d :D
Vybral si Lesjofors na základe odporúčania, alebo predchádzajúcej skúsenosti?
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Aj keď sa väčšinu času jazdí na pohodu - 2700 ot. a na diaľnici závratných 3250
Na približne rovnakom motore od tej istej firmy pre mňa pohoda znamená 5q a 54km/h. Rpm si domysli.
Dialnica do 3t rpm. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

To nie. Na to mám to auto oveľa radšej. :d :D
Po pohnutí sa otáčky neklesnú nikdy pod 2500ot., len keď ho vypnem. 54km/h je u mňa 3ka. A niekedy aj 2, keď treba šikovne obehnúť hore Soroškou niečo, čo sa vlečie a nevládze ísť do kopca :40bd:
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Vidíš, všetko je vec názoru, mne viacero starých a múdrych automechanikov povedalo aby som stroj zaťažoval max na 75% jeho výkonu. Toho sa držím pri predbiehaní. Zvyšok času idem na pohodu (moju verziu pohody) Dokonca doma mám dva stručké diesle , ktoré už x rokov pracujú tak povediac na volnobehu teda do 1000rpm. Zatial bez problémov.
Možno malá odlišnosť tu bude - ja autá kupujem keď majú tvoje km, odchádzajú po pol mega ale častejšie hodne viac.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Pri mojich jazdách z auta ťahám tak 30kW. Toľko asi treba autu pre ustálenú jazdu pri 95km/h. A tých zvyšných 52 je v rezerve na pár minút pri jazde cez ten spomínaný horský prechod. Inde mi taký výkon ani netreba :4012:
Tú poučku o 75% výkonu poznám. Som technik a tiež to tak robím. Nielen pri autách. Pri všetkom :2f93:
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ja som lakomý zaplatiť dialničnú a tak po dedinách musím 54 :40bd: :40bd: Ale k téme - 3x do roka sa mení olej a vždy poviem mechanikovi prihoď si dvacku a pozri čo by mi mohlo odpadnúť. Pozrie a čo povie to vymením - teda on. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
karci123
Príspevky: 234
Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
Bydlisko: KE - okolie
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karci123 »

@raven85 lesjofors som zvolil na odporucanie, ale skor vseobecne, ze je to kvalitny produkt, nebolo mi to odporucane na konkretny model auta.

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných