Renault Megane 2005,1.5dci delphi - einspritzung uberprufen
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 22.09.2012 23:27 Zdieľať na Facebook
Renault Megane 2005,1.5dci delphi - einspritzung uberprufen
Ahojte majstri.
Pred cca mesiacom mi pri jazde po rovinke,pri kludnej tempomatovej jazde 90kmh zobrazilo chybove hlasenie "einspritzung uberprufen" + "service".. (skontrolovat vstrekovanie). Hlasenie bolo permanentne pritomne,aj po odpojeni baterie.
Motor sa spraval subjektivne rovnako,nevnimal som nejaky rozdiel v chode,tahu ci spotrebe.Rozdiel som zaznamenal az na druhy den rano,kedy motor pri starte tocil dlhsie ako inokedy,nie obvyklych cca 1sek,ale aj cca 3-4sek. Za tepla uz potom startoval OK.
Zacal som na forach teda cucat info co by to mohlo znamenat. Docital som sa ze EGR,zhavice,DPF(nemam),rozna elektrika,cidla az po penazenku boliace vadne vstrekovace,CR cerpadlo...
Nebolo mozne zabezpecit rande znameho s CLIPkom,tak som skusil kamarata s "univerzalnou"diagnostikou. Skor ako som stihol pozriet na predmet a popis zapisanej chyby ju vymazal so slovami "ze na prvej tryske nebol dosiahnuty tlak,cize klasika delphi,repas trysiek,cerpadla".
No cize som mu podakoval za rozsiahlu odbornu diskusiu a vymazanie vady :) V ramci prevencie a bliziacej sa zimy som dufajuc v odstraneni moznej vady vymenil zhavice a vycistil egr.
Auto nasledne mesiac jazdilo cca 2000km,ranne starty boli opat normalne (co sposobovalo v case hlasenia ten dlhsi start?nudzovy rezim?),uz aj stihlo mrznut,vtedy start taktiez OK.
A dnes opat pri kludnej jazde po rovinke to iste hlasenie.
Viem ze bez clipka sa dalej nepohnem,takze neviete o niekom z okolia nitry (+50km) co by bol ochotny aj za miernu uplatu vybadat o co sa detailne jedna? :)
Pripadne este v teoretickej urovni,co by som mohol vykoumat pred domom s odhodlanim ale bez diagnostiky? Stale v kusku duse verim ze vstrekovace a cerpadlo budu v poriadku,bo od kupy noveho tankujem len OMV premium a dvojnasobnu davku vifu :) aj ked,250tkm je celkom dobra porcia na problematicke delphi..
Dakujem za akykolvek navrh a podnet. Budem informovat o dalsom diani a pripadnych peripetiach :)
Pred cca mesiacom mi pri jazde po rovinke,pri kludnej tempomatovej jazde 90kmh zobrazilo chybove hlasenie "einspritzung uberprufen" + "service".. (skontrolovat vstrekovanie). Hlasenie bolo permanentne pritomne,aj po odpojeni baterie.
Motor sa spraval subjektivne rovnako,nevnimal som nejaky rozdiel v chode,tahu ci spotrebe.Rozdiel som zaznamenal az na druhy den rano,kedy motor pri starte tocil dlhsie ako inokedy,nie obvyklych cca 1sek,ale aj cca 3-4sek. Za tepla uz potom startoval OK.
Zacal som na forach teda cucat info co by to mohlo znamenat. Docital som sa ze EGR,zhavice,DPF(nemam),rozna elektrika,cidla az po penazenku boliace vadne vstrekovace,CR cerpadlo...
Nebolo mozne zabezpecit rande znameho s CLIPkom,tak som skusil kamarata s "univerzalnou"diagnostikou. Skor ako som stihol pozriet na predmet a popis zapisanej chyby ju vymazal so slovami "ze na prvej tryske nebol dosiahnuty tlak,cize klasika delphi,repas trysiek,cerpadla".
No cize som mu podakoval za rozsiahlu odbornu diskusiu a vymazanie vady :) V ramci prevencie a bliziacej sa zimy som dufajuc v odstraneni moznej vady vymenil zhavice a vycistil egr.
Auto nasledne mesiac jazdilo cca 2000km,ranne starty boli opat normalne (co sposobovalo v case hlasenia ten dlhsi start?nudzovy rezim?),uz aj stihlo mrznut,vtedy start taktiez OK.
A dnes opat pri kludnej jazde po rovinke to iste hlasenie.
Viem ze bez clipka sa dalej nepohnem,takze neviete o niekom z okolia nitry (+50km) co by bol ochotny aj za miernu uplatu vybadat o co sa detailne jedna? :)
Pripadne este v teoretickej urovni,co by som mohol vykoumat pred domom s odhodlanim ale bez diagnostiky? Stale v kusku duse verim ze vstrekovace a cerpadlo budu v poriadku,bo od kupy noveho tankujem len OMV premium a dvojnasobnu davku vifu :) aj ked,250tkm je celkom dobra porcia na problematicke delphi..
Dakujem za akykolvek navrh a podnet. Budem informovat o dalsom diani a pripadnych peripetiach :)
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> "ze na prvej tryske nebol dosiahnuty tlak"
????
mozno by kamarat mohol prijat poucenie ako pracuje commonrail... poviem ti takto : spravne si zavelil ze uz sa na neho nebudes radsej spoliehat. To bolo mimoriadne dobre rozhodnutie.
Preco prepana nejdes do Renuoaultu ? Vyfasujes diagnozu [uhm ktora by teda mala byt seriozna] za 40eur a vymalovane...
????
mozno by kamarat mohol prijat poucenie ako pracuje commonrail... poviem ti takto : spravne si zavelil ze uz sa na neho nebudes radsej spoliehat. To bolo mimoriadne dobre rozhodnutie.
Preco prepana nejdes do Renuoaultu ? Vyfasujes diagnozu [uhm ktora by teda mala byt seriozna] za 40eur a vymalovane...
-
- Príspevky: 682
- Dátum registrácie: 21.02.2008 16:58 Zdieľať na Facebook
Bol by si prekvapeny,co vsetko tankujes do svojho milacika. A je uplne jedno od ktoreho a aku komoditunakupujes. Ja zvacsa precedujem naftu aj z uvedenej cerpacky cez lievik so sitkom /babracka,viem/ a by si sa divil,co vsetko sitko zachyti sem tam...A nepomoze Ti ani Kristus s Mariou ne to este nejaky Vif....
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 31.12.2008 15:58
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 22.09.2012 23:27 Zdieľať na Facebook
navstevu renaultu beriem ako posledne riesenie z dovodu mnou prezitej neodbornosti,arogantnosti a neochoty z par navstev. nemienim tych darmozracov z "autorizovanych" servisov sponzorovat.cest vynimkam,ale ja takych nepoznam. ako,ja nemam problem zaplatit,ale nech aj vidim ze dotycny vie co hovori.. a nie hovori co vie
kazdych 60tkm menim palivovy,orig delphi a zo zaujimavosti ho vzdy rozpuzdrim (ci dake spony z cerpadla neodhalim ) a docela sa cudujem,ze je ta vlozka skoro ako nova.teda aj ja osobne by som ocakaval ine sajrajty a bordel,tiez sme v minulosti do jedneho auta liali cez pancuchu vselico
kazdych 60tkm menim palivovy,orig delphi a zo zaujimavosti ho vzdy rozpuzdrim (ci dake spony z cerpadla neodhalim ) a docela sa cudujem,ze je ta vlozka skoro ako nova.teda aj ja osobne by som ocakaval ine sajrajty a bordel,tiez sme v minulosti do jedneho auta liali cez pancuchu vselico
Naposledy upravil/-a cl500 v 08.11.2014 22:31, upravené celkom 2 krát.
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 22.09.2012 23:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 31.12.2008 15:58
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 31.12.2008 15:58
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
ikto zmp3turbo napísal:>> tlak v raily zmeras dajme tomu aj voltmetrom
hadam by uz tej srandy stacilo v tejto teme.
Vsetky pocesy v jednotke su len napetie zavisle na case.Keby vedel ake presne napetie ma byt za danej situacii tak ano ma pravdu.,,Voltmetrom zmerias tlak raily,,.Ale kedze asi nikto z fora nema sajnu o hodnotach su to len zvasty teda....moze...nemoze...mohlo.treba..
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ano,je to tak,xotox vie čo píše.Senzor tlaku prevádza tlak na napätie a presne z tohoto napätia vypočíta RJ aktuálny tlak.Dokonca je v predaji jednuduchý interfejs ktorý okamžite ukazuje tlak práve napichnutím na túto hodnotu.Mechanici keby používali vôbec nejaké merania príp.osciloskop by im boli tieto zákonitosti jasné,ale to je zase cesta k nižším zárobkom.xotox napísal:co je na tom sranda. ci jako diagnostika nezobrazuje tlak v raily ako prepocitane napetie z vystupu snimaca tlaku na raily? rad sa dozviem zas nieco nove od tunajsich expertov.
Pred rokom (?) som tu hľadal šikulu elektrotechnika práve da vývoj takýchto bleskových testerov ktorými ide niečo overiť,merať,ukazovať.To sú veci ktoré fungujú ale nemajú práve vábny výzor a mohlo by sa s nimi komfortnejšie a rýchlejšie robiť ak by sa dotiahli.Ale to je nulová šanca aby niekto mal záujem premýšlať a ešte aj niečo robil.Garantovaná cesta k chudobe v tomto pos.štáte zlodejov
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> co je na tom sranda. ci jako diagnostika nezobrazuje tlak v raily ako prepocitane napetie z vystupu snimaca tlaku na raily?
jasneze ano, to je v poriadku, ale teraz pride to tajomstvo : VIES KOLKOKRAT ZA SEKUNDU POTREBUJE COMMONRAIL TUTO INFORMACIU ABY DOKAZAL PRACOVAT ?
Preto s voltmetrom nemas sancu. Toto iste plati pre lambda sondy - existuje zhruba sest az sedem rozlicnych zavad o ktorych len ja viem, kazdu jednu chytis osciloskopom so samplovacou frekvenciou v radoch megahertzov ale ani jednu jedinu z nich riadiaca jednotka nechyti a nevie o nej. Preto su auta ktore proste pracuju zle a po vymene lambda sondy padne spotreba dole o tri litre - proste ta sonda dava zle udaje riadiacej jednotke, ta o nich nepochybuje lebo nevie ze su zle [!! to je ta sranda !!] a potom tomu prisposobi pracu motora.
Len ked si zoberies fabricku diagnostiku, tlak v railiku je schopny naskakovat skoro desatkrat za sekundu. A podme sa bavit o tom, aka je rychlost komunikacie toho serioveho interfejsu ktorym sa robi diagnostika...
Este si povieme ze kazdy pracovny cyklus jedneho jedineho vstreknutia nafty (ktore sa uskutocni mnohokrat za sekundu) ma pat az sedem fazi podla generacie commonrailu.
Este mas zamer nieco merat voltmetrom ? Dalsia otazka aj ked sme si povedali ze je to uplne na kočku : aky je rozsah hodnot co by si chcel vidiet ? Vies kde mas byt ? Ako hovorim cely rozsah ti je naprd, ale chapes dalsi problem - odkial pokial ?
jasneze ano, to je v poriadku, ale teraz pride to tajomstvo : VIES KOLKOKRAT ZA SEKUNDU POTREBUJE COMMONRAIL TUTO INFORMACIU ABY DOKAZAL PRACOVAT ?
Preto s voltmetrom nemas sancu. Toto iste plati pre lambda sondy - existuje zhruba sest az sedem rozlicnych zavad o ktorych len ja viem, kazdu jednu chytis osciloskopom so samplovacou frekvenciou v radoch megahertzov ale ani jednu jedinu z nich riadiaca jednotka nechyti a nevie o nej. Preto su auta ktore proste pracuju zle a po vymene lambda sondy padne spotreba dole o tri litre - proste ta sonda dava zle udaje riadiacej jednotke, ta o nich nepochybuje lebo nevie ze su zle [!! to je ta sranda !!] a potom tomu prisposobi pracu motora.
Len ked si zoberies fabricku diagnostiku, tlak v railiku je schopny naskakovat skoro desatkrat za sekundu. A podme sa bavit o tom, aka je rychlost komunikacie toho serioveho interfejsu ktorym sa robi diagnostika...
Este si povieme ze kazdy pracovny cyklus jedneho jedineho vstreknutia nafty (ktore sa uskutocni mnohokrat za sekundu) ma pat az sedem fazi podla generacie commonrailu.
Este mas zamer nieco merat voltmetrom ? Dalsia otazka aj ked sme si povedali ze je to uplne na kočku : aky je rozsah hodnot co by si chcel vidiet ? Vies kde mas byt ? Ako hovorim cely rozsah ti je naprd, ale chapes dalsi problem - odkial pokial ?
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 31.12.2008 15:58
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
cele je to otom ze dotazovatel bol v tom ze bez klipka sa dalej nepohne tak som mu len chcel poradit ze to tak podla mojho nazoru nie je. na zmeranie prepadov nepotrebuje klip a takisto na zmeranie tlaku v raily mu staci hocijaka citacka obd pripadne manometer a ver tomu ze aj s tym voltmetrom (detto skopom) by sa to dalo odmerat a vyhodnotit, oto ale nejde, to bolo v tomto pripade len na ilustraciu ze nielen bez klipu ale dokonca bez hocijakej seriovej diagnostiky si viem pomoct ked by na to prislo. nech si niekto proste nemysli ze napoji CLIP a zrazu sa vsetky problemy hravo vyriesia.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných