Renault Master 2005

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Bumbo221
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 28.09.2010 13:02
Zdieľať na Facebook

Renault Master 2005

Príspevok od používateľa Bumbo221 »

Zdravim majstrov,
Podarila sa taka nemila vec, a to ze na aute R. Master II, r.v. 2005, motor 2.5dci 73kw (g9u 754) sa menili zadne strmene (ostavala vysiet rucna brzda) a popri tom sa menili aj komplet brzdy (hadicky, kotuce, platnicky, predne strmene dostali nove valceky a prachovky a vlastne vsetky gumicky, namazane vodiace capy...)...

A vlastne problem je nasledovny: zadne strmene menil niekto iny, sposobom neviem akym, ale auto sa vratilo domov a brzdy vyzerali byt zavzdusnene, tak nasledovalo: auto na koniky, kolesa dole a pri zbeznom pohlade bolo jasne ze brzdy treba vymenit z dovodu rozsiahlej korozie kotucov a opotrebenia niektorych platniciek (auto je v rodine od 2015 roku, a od decembra 2018 do juna 2019 malo mensiu technicku prestavku kedy sa s nim vobec nejazdilo), takze sa vymenili kotuce, platnicky, zrepasovali sa predne strmene, vymenili hadicky, ocistili dosadacie plochy, no proste takmer ukazkova vymena brzd, az kym neprislo na odvzdusnovanie.

Odvzdusnovali sme dvaja, jeden stupal na pedal, druhy krutil odvzdusnovaky s nasadenou hadickou. Po asi 3 hodinach sme to vzdali, pretoze bublinky uz nejdu, kvapaliny sme spotrebovali skoro 4litre (napln to ma 1.7 litra aj s ABS), ani pri nastartovanom motore nebublinkuje, ale pedal je stale makky, resp. zaslapne sa a pozvolna pomaly pada dole, pokial sa ale "naslape" ostava pedal tuhy, ABS je funkcne ci je pedal makky, alebo naslapany....
Docital som sa, ze ked sa zavzdusni ABS na VW, treba to riesit pomocou VAGu, nema nieco take aj Renault?
Alebo hladat chybu niekde inde? Poskodeny hlavny brzdovy valcek, posilovac, alebo predsa len zle odvzdusneny brzdovy system??

Za uzitocne rady dakujem... :300f: :300f:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V tejto vete je všetko.... ale pedal je stale makky, resp. zaslapne sa a pozvolna pomaly pada dole, pokial sa ale "naslape" ostava pedal tuhy

Takže aby to bolo úplne jasné...je šumafuk či je brzda dokonale odvzdušnená ale nie,pedál pod tlakom takého klasického (nie extrém) brzdenia musí postáť.hoci aj po jednom napumpovaní lebo je vzduch v systéme,ale musí zostať stáť,nesmie pomaly padať do podlahy.padá pre nedostatočnú funkciu gumenej manžetky v hlavnom brzdovom valci.Neudrží tlak pred piestikom a pomali ho púšťa späť do nádobky.Často pod exstrémnym tlakom sa suknička predsa len zatesní,tlak ju dotlačí na stenu valčeka a vtedy tlak podrží.Ale zníži sa sila na pedáli,a začne opäť padať.
Vymeniť hlavný valček
Bumbo221
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 28.09.2010 13:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bumbo221 »

Pán Hlavatý, ďakujem za reakciu,

Ale aby sme sa nepochopili zle, opíšem (skúsim trosku lepšie) jav (nedalo mi to, a bol som ešte v noci skúšať ako to je): keď prvý krát stupim na brzdový pedál, dosiahne zhruba polovicu dráhy a potom pozvoľna spadne na zem, ale pri druhom, treťom alebo štvrtom stupnuti už ostane tuhý a nepadá na zem, pri akomkoľvek zatlačení naň, ostáva drzat zhruba v polovici svojej dráhy.
Ospravedlňujem sa za trosku blbý prvý opis...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto mení situáciu,čo som písal platí ak pedál padá pod bežnou silou brzdenia.A samozrejme aj po napumpovaní pozvolna klesne
Bumbo221
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 28.09.2010 13:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bumbo221 »

Trosku blbo som to opísal v prvom príspevku, ospravedlňujem sa, a nebol som si 100% istý, tak som to bol vyskúšať v noci, a aj s naštartovaním motorom sa to správa ako v príspevku c. 2. Kde je potom zrada? Nikde nie je viditeľný únik, brzdová kvapalina sa tiež nestráca. Môže byť zavzdusnene ABS? Je nejaká finta ako to zistiť?

Dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čítam to znova,a ruší ma v tom druhom príspevku toto..... dosiahne zhruba polovicu dráhy a potom pozvoľna spadne na zem

Poviem ako by som postupoval.Cca strednou silou by som zatlačil pedál (motor ide) a držal len ten stredne velký tlak.Pedál v strede postojí ale o chvílke začne povolovať skončí u podlahy.Pokojne by som stlačil druhý raz, (žiadne pumpovanie,iba druhé potlačenie)
Ak by opäť zastal a pod nezmeneným stredným tlakom zišiel k podlahe...išiel by valček von.
Tu sa človek lahko pomýli,valčeky sú rôzne a aj v správení sa vedia odlíšiť,ale padať pedál ktorý už raz zastal,musí tam ostať.
Hlavne sukničkové tesnítka piestika sa pod väčším tlakom rozovrú a podržia tlak.Ale zmenší tlak už veselo púštajú pedál do podlahy.

Pre prípad že z hry vypadáva hlavný valček,je problém v krížení platničky,tá tym pádom nerobí svoj predpísaný takmer nulový pohyb,ale pohyb piestika je velký lebo musí dotlačiť nakrivo doliehajúcu platničku,a tá velká dráha je veľa potrebnej kvapaliny,a to zase velký pohyb pre pedál,čiže pre funkciu je treba viac kvapaliny,než vytlačí hlavný valček na jeden zdvih.
V tom je čaro dobrých kotúčových brazd,že platničky robia minimálny pohyb,v podstate po odbrzdení sa iba uvolní tlak a piestik "zacúva" zo dve desatinky mm.Keď potom príde nové brzdenie,hlavnému valčeku stačí dotlačiť skoro nulové množstvo,akurát vystúpa tlak.Dobrá kotúčová brzda má 2 cm pohybu pedála.To stačí vytlačiť to mizivé množstvo kvapaliny po plný tlak platničky.
Bumbo221
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 28.09.2010 13:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bumbo221 »

Skusil som tak ako st ste napisali, primeranou silou stlačiť pedál pri naštartovanom motore... zišiel po svoje obvykle miesto a potom začal pomaly schádzať dole... Či prvý krát, či až desiaty, tak isto sa to správalo... Do cca polovice a potom pozvoľna pomaly až na zem, avšak keď som zatlačil na pedál veľmi silno, ostal stat, pri povolení tlaku na pedál zase začal pozvolna padať... Takže to bude asi ten valček...

Platnicky dosadaju pekne na plochu, kotúče sú ošúchané rovnomerne a po celej ploche, ktorú zaberá platnicka, bol som sa na tom previesť cca 4km.... po jazde kolesa dole a skontrolovane z obidvoch strán kotúča...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

K týmto valčekom často bývajú iba vnútornosti za pár halierov,ibaže zväčša potrebujú nejaké špeciálnejšie zegerky a pod a to nie je obvyklá výbava domácej dielne
gulio
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 07.02.2007 09:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gulio »

servisujem tieto fakt vydarené dodávky, podľa opisu je všetko v úplnom poriadku, brzdy takto sa majú správať, má to BAS, takže pri naštartovanom motori má ísť - a bez srandy - brzdový pedál pozvolne dole, pri prudkom zošlápnutí stav sa zmení. Odvzdušňujem bez naštartovania.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Prepáčte zvedavému laikovi , čo to je BAS ???
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
gulio
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 07.02.2007 09:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gulio »

Brzdový asistent BAS (Brake Assistent System), niekedy označovaný aj ako EBA (Emergency Brake Assistent), je názov technológie brzdenia automobilov, ktorá zvyšuje brzdný tlak v prípade núdze a zabezpečuje tak kratšiu brzdnú dráhu. Tento systém patrí medzi prvky aktívnej bezpečnosti a využíva sa v automobiloch práve preto, že veľmi veľké percento vodičov nedokáže brzdiť dostatočnou silou, keď čelia kritickej situácií. BAS systém umožnuje v prípade núdzového brzdenie vyvinúť maximálny brzdný účinok bez ohľadu na silu, ktorou vodič zošliapne brzdový pedál.

Nielen, že mnoho šoférov nedokáže vyvinúť dostatočnú silu na maximálne brzdenie, ale nie sú ani pripravení na spätnú väzbu brzdového pedálu pošas prevádzky systému ABS. Pomalá reakcia a nedostatočná sila vynaložená na brzdenie však môže v kritickej situácií spôsobiť nedostatočný čas na zastavenie alebo aspoň dostatočné spomalenie vozidla pred nehodou.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja mám Mascota 2003 a buď nič podobné nemá alebo je inak riešený,správa sa úplne štandardne.Ale nemám potuchy ako sa správa pri extrémnom brzdení.Na STK technik nič nekomentoval.Ale je to väčší brat Mastera,môže to tiež byť inak riešené.
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Malá otázočka , keď pedál klesne na podlahu tak auto nebrzdi? Priklad velmi mierny dolebreh na krizovatke alebo železničnom priecestí... jemne stojím na brzde, pedál pomaly klesá dolu,prípadne dobrzďujem jemne pred križovatku...aj vtedy by mi klesol pedál dolu a bol by som ho núteny "prudko" zošliapnuť?
Bumbo221
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 28.09.2010 13:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bumbo221 »

Nooo.... Teraz v tom mám taký guláš, že až... :d :D
BAS asi ma, ale nikdy som sa nezamýšľal nad tym, že ako zaberajú brzdy, proste som popodradoval, teda pribrzdil motorom pokiaľ bolo času, ale ako zaberal pedál, to som nikdy neskúmal, až teraz keď sa menili brzdy...

Pred pár minútami som sa rozprával s jedným mechanikom (nepoznám ho, nahodou mal podobného Mastra vo dvore na opravu, tak som skočil k nemu do dvora :) ) a povedal mi, že je to tiež normálna vec aj na Jumproch/Boxeroch...


Opravná sada stojí cca 10€, so segerkami nemám problém, kliešte na ne mám doma asi pätoro, ale keďže nový valček stojí cca 45€, objednal som nový, je to na istotu, vymením, odvzdusnim, uvidím ako sa to bude spravat, v každom prípade dám vedieť a ďakujem za plodnú diskusiu ...
Bumbo221
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 28.09.2010 13:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bumbo221 »

Trvalo mi to trošku dlhšie ako som predpokladal (akútny nedostatok času), ale výsledok je nasledovný:
Valček je vymenený, brzdy odvzdusnene, a správa sa to nasledovne, pokiaľ je motor vypnutý, po zosliapnuti pedála ostane stáť zhruba v tretine svojej dráhy a nepadá dole pod akýmkoľvek tlakom, pokiaľ je naštartované, pedál stlačím do tej istej polohy, akonahle ho nedrzim "pod tlakom" začne klesať, po zvýšení tlaku na pedál, pedál ostane stáť na mieste.

Včera úspešné prešlo TK s celkom vyrovnaným brzdným účinkom (odchýlka asi do 3% podľa valcovej skusacky na stanici TK aj vpredu aj vzadu) a technik na činnosť bŕzd nemal jedno krivé slovo...

Ďakujem za užitočné rady od skvelých ľudí tohto fóra :300f: :300f: :300f:

(napodiv, táto téma ostala v rovine vedy a techniky).
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných