Renault Laguna - zadretá kľukovka

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

opravaramater
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 07.05.2015 22:44
Zdieľať na Facebook

Renault Laguna - zadretá kľukovka

Príspevok od používateľa opravaramater »

Vážení kolegovia, vodiči. Mám Lagúnu 2 1,9Dci. V morore mi začalo klepať, až búchať. Mechanici tvrdia, že pridretá kľukovka. Svorne tvrdia, vymeniť motor. Super! Tak že dám vymeniť starý, vybehaný, zadretý motor, za starý vybehaný motor pred zadretím? Kúpiť motor z rozobratého auta je podľa mňa blbosť. Kto vie, koľko má nabehané? Radšej by som kúpil náhradné diely a dal ho opraviť. Na toto neviem nájsť mechanika. Prosím, môže mi niekto v mojom probléme poradiť?
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ja sa tomu ani nečudujem tie dvojkové Laguny mali problémov s motorom až až.

Za dalšie akú máš predstavu o cene systémom kúpim náhradné diely a zrepasujem súčasný motor ?

Trebárs kluka bude na výmenu a len za nu dáš 500-600€ + nejaká ojnica, nové tesnenia, rozvody...
Tak isto môže byť poškodené uloženie kluky v bloku

Aby to nebolo blízko cene celej dalšej Laguny II
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Otočili sa ložiská (šálky) na niektorej ojnici.To žiaľ poškodí aj kľuku a poväčšinou ojnicu.
Samozrejme riešitelné iba nákupom potrebných vecí,kľuku v elegantnom stave a 1 ks ojnice nie je problém,šálky už automaticky idú nove aj hlavné aj ojničné.Pri príležitosti že je dole vaňa sa mení aj retiazka olej.čerpadla,to sú haliere.Nejde o velké položky takže sa to oplatí si svoj motor dať do pôvodnej kondície.
opravaramater
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 07.05.2015 22:44
Zdieľať na Facebook

zadretá kľukovka

Príspevok od používateľa opravaramater »

Radšej by som investoval do nových dielov a viem, čo mám pod kapotou, ako kupovať druhý motor. Je to mačka vo vreci. Neviete, koľko má nabehané a koľko ešte vydrží. Nepoznáte niekoho, alebo firmu, kto motory aj opravuje a nie len mení?
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

aky mas kod motora?
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...Hľadáš "tu" niekoho na opravu,ale nenapísal si,odkiaľ si...
...Ešte k tej oprave-tým že sa po.... kľuka,došlo zrejme k poklesu tlaku oleja a pravdepodobne sa poškodila aj vačka,ktorá stojí /originál/ okolo 400eur-aspoň predpokladám že pre istotu chceš orig.diely...Tak by som pre istotu dal pozrieť všetko,aby sa to nemuselo robiť 2x...K tomu ešte asi aj nové rozvody-podľa toho kedy boli menené a keď to všetko aj z prácou spočítaš...???Tak to asi bude oveľa viac,ako si si myslel...Pred dvomi rokmi sa to stalo mne,tak viem čo píšem.Tiež som nechcel zháňať iný motor ,ale keď zoženieš motor z auta,ktoré má úplnú servisnú históriu,pravidelne menený olej /nie po predpísaných 30000km,ale každých 10-15000km/+rozvod,tak sa to vyplatí URČITE viac...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

U daného motora je nutné meniť šálky na kľuke pri cca 200tis.
Konštrukčne totiž nemajú zámok proti otočeniu,a majú aj ďalšiu vlastnosť že pomali ubúda naparená vrstvička klznej kompozície a to je dôvod že raz si ten čap tie šálky otočí,čím sa prekryje otvor ktorý na šálky privádza olej.No logicky bez oleja je to skaza za pár sekund.Pokiaľ viem x krát som to aj ja písal tu že treba tie šálky preventívne meniť,ale ani raz nik nežiadal viac podrobností.Z čoho celkom pokojne odvodím fakt,že na SVK sa proste vždy zásadne hasí,teda vždy keď už horí,toto jeden nikdy nepochopí
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

to asi preto ze kazdy si povie ved mam auto za 3tisicky naco budem menit salky [ktovie kolko si myslia ze by to stalo] ked to jazdi ved mne hadam ten motor vydrzi. Len pre info. Uz je to aj nejak poriesene tymi novymi salkami ci sa menia take iste bez tych zamkov?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ostáva to stále bez zámkov.Oni samotné nerobia problém ale treba ich načas meniť čo ale nestojí nič moc.Aj VW u PD používa bezzámkové šálky
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Uz sa o tom popisalo dost. Ba, odporucaju menit saly zaroven s rozvodami. Mi to pride ten samy problem ako u niektorych TDi (BXE,BLS). Tam taktiez problem spociva v nekvalitnom kompozite a naslednom pretoceni sa (bez zamkov zrovna tak).
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Generalna oprava,alebo len ciastocna je bezna vec.Dokonca nemusi sa kupit ani druha klukovka,ta povodna sa len zbrusi,a zlozi sa nove lozisko/salky/ s mensim priemerom.Ved to je normalka.Ojnica je poskodena?Ak ano,bud druha,alebo da sa opravit/neodporucujem,lebo cena novej nie je draha/.Ked toto chces nie je draha zalezitost,ale ak chces aby sa aj piliny odstranili perfektne,a skontrolovalo sa vsetko co je este poskodene kvoli pilinam,to je uz ina kava.Ale ani to nie je vela.Druhy motor je macka vo vreciach.Akurat montujem do fiata jednu zbrusenu kluku,je nafotena,ak chces poslem ti ako to vyzera,budes milo prekvapeny.
maci.nko@azet.sk
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 06.05.2007 12:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maci.nko@azet.sk »

Ako Milan pise istotne urobit povodny a vies co mas!

Zlepsovak co som odkukal z dielne v jednej nemenovanej rakuskej dielne kde skladaju zavodne motory je navrtat do ojnice 4ku zavit prevrtat aj salku zahlbit salku a prisrobovat salku do ojnice so zahlbenim srobom na torx.

Priznam sa 1krat som to skusil na Kangu 1.5 dci ked sa otocili salky pri 140000km, odvtedy ma skoro 600000 a pradie si pekne. Zo zvedavosti sme uz dali dole vanu aj 2x a preventivne pozreli salky ale zatial bez zmeny co je velke pozitivum pravda olej kazdych 10000 von.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tieto prebrusenia na opravný rozmer sa kedysi robili na bežiacom páse a čakalo sa aj niekoľko dní na poradie,ale malo to plnú logiku.no ale svet trochu spanštel a peňazí je evidentne plný zadok
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Milan ano,niekedy to bolo viacej,ale aj dnes sa to robi ako na beziacom.Vies kde je pes zakopany?Niektori zevraj mechanici len menia cely motor a zaruku nedaju,zaruku si prevezme na seba zakaznik.Ked my robime go motora,samozrejme zaruku musime dat,preto to nie je jedno kto nam brusi klukovku,ci je to Pista zo suseda,alebo firma ktora ma na to masinku riadnu,nevybechanu hlavne s dobrou kvalifikovanou obsluhou.Poviem ti priklad.Pouzitu kluku zozenies za cca 50-100€.Nam brusia kluku /stvorvalec/ za ma 80-100€.Nevidim ziaden rozdiel.Loziska v kazdom pripade musis dokupit aj tak aj tak.ked v pondelok posielam,max o tzden v pondelok mam naspat.U brusenej mam istotu,ze je "rovna",co pri pouzitej nie som.Zato uprednostnujem kvalitne brusenie.Teda ak sa da,u niektorych typov nie je dovolene.

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných