Renault Laguna 1 (1998) - pukanie z prednej nápravy.

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
davidTJ
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46
Zdieľať na Facebook

Renault Laguna 1 (1998) - pukanie z prednej nápravy.

Príspevok od používateľa davidTJ »

Zdravím páni,

mám problém s ktorým si už neviem rady. Po kúpe auta som vymenil predné tlmiće, tyčky stabilizátora....po výmene tlmičov som spozoroval také slabé občane lupnutie od prednej nápravy z vodičovej strany...robí to hlavne pri nízkych rýchlostiach pri parkovaní, ale nie je to ako vymlátený homokineťák...je to také 2-3 krát lupnutie v uložení tlmiča.....dal som to teraz pozrieť, mal som prasknuté pružiny, vymenili sme pružiny, uloženie komplet+ložiská v hornom uložení. A puká to stále rovnako!!! Chlapi v servise hovorili že všetko ostatné je pevné-čapy atď. Aj ja som ich pozeral a nevidím tam problém, keď prejdem po dierach tak to nepočuť, počuť to pri parkovaní a keď idem v rovine alebo v zákrute tak to raz pukne...v priamom smere ak sú zvlnenia na vozovke tak si to popukáva...nestretli ste sa s podobným problémom?
gabor25
Príspevky: 185
Dátum registrácie: 09.09.2011 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gabor25 »

No hej,pred pol rokom sme menili prednu napravu,tlmiče ,uloženie,tyčky atd...moj pripad je to isté ako tvoj prípad...pozrel ho mechanik par krat som pozrel,len tuším,či to robí štabilizator,tyčky alebo čo ,nič ine my momentalne nenapadne :(
bubaque
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 24.06.2013 09:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bubaque »

u mna to bol silentblok ramena, par mesiacov predtym sa menil
bojoval som s tym viac ako rok, nepravidelne pukanie pri rozbiehani, brzdeni, hojdavych nerovnostiach
nemenil som nastastie nic okrem ulozenia tlmicov, vsetko ostatne vraj bolo ok
nakoniec som sa nastval, kupil kompletne rameno aj so silentblokom a odvtedy je v aute ticho
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ak Ta to ukludni,tak podobne priznaky pukania z vodicovej strany pri malych rychlostiach a hlavne pri zatacani doprava,pozorujem aj ja na Chevrolet Orlando..
Avsak nebranilo mi to najazdit 100 000 km...
Myslim ,ze pricina toho zvuku je ulozenie McPhersonu
na karoseriu,bud to puka v lozisku,alebo sa pohybuje pruzina v ulozeni a to vydava ten pukotavy zvuk.
Nejdem to riesit preto,ze je to hovadsky tazka robota rozobrat do v domacich podmienkach bez zdvihnutia celeho auta na zdvihaku...
Robil som to v minulosti na Espere a po vymene loziska ulozenia McPhersonu pukanie prestalo..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nočná mora motoristu,všetko sa rozoberie 2x a nič.Takže...pozornosti unikajú veci ktoré už spomenul laco
Pružiny sú vždy v akomsi lôžku a málo aut má konce pružín v gume,väčšina je priamo na plechu a kedže pri výmene tlmičov je továrenský stroj na montáž skôr výnimka a robí sa to kadejako ako kto dokáže často horové veci,nuž pružina je niekde zle uložená.Gazda sa teší že to vôbec poskladal,mechanik v dielni keď hladá chybu - kašle vyberať tlmič z pružinou a ešte ho rozoberať len pre kontrolu.
Ložisko (axiálne) tiež častá vec a tiež nesprávna montáž keď majitel nedotiahol stredovú maticu lebo sa to zväčša točí,potrebné náradie niet atd atd. tam sa hriechov porobí habadej
A úplne bežná vec,prakticky robená neustále domácimi majstrami aj mechanikmi nerozdielne.Ramená náprav (uložené gumoblokoch) sa nedoťahujú v zaťaženom stave !!!!!!!!!
Preboha ak je auto na stlpáku a ramená "visia" a takto sa dotiahnu,to automaticky je podpísaný ortiel smrti.Potom sa píše že značka xy je taká a onaká.Nie,blbec je ten čo montuje.Ak to zatiahne nezaťažené,tak ten uhol výkyvu ktorý to znesie sa nerozdelí.Polovica uhla sa "minie" dosadnutím auta na zem,a ďalším pružením to skrúcanie pokračuje a to sa od prvej sekundy pracuje na trhaní silembloku.Vidím to tak,že je to bežné a výnimky skoro žiadne.Škoda,stojí to kopec peňazí.Takže také že ....teraz sa dávalo nové rameno neobstojí a negarantuje nič.
davidTJ
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa davidTJ »

ďakujem páni za odpovede...asi nejlepšie bude potom keď to sám pozriem so známym a spomeniem veci ktoré písal mhlavaty...

Mal som predtým Primeru p11 s lichobežníkovou nápravou a doma ešte Mazdu 6 čo ma asi najzložitejšiu prednú nápravu a nemám s takýmito parazitnými zvukmi problém....ale tento jednoduchý McPherson ma už zlostí....

Včera som to zaniesol do servisu kde robili pružiny nech to pozrú zas a znova.....len dúfam že teraz nebudú chcieť meniť diely zaradom lebo im to stopnem... bude niečo také ako písal mhlavatý lebo inak auto jazdí výborne
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ver tomu že do toho sa nechce,von Mcperson,zhodiť pružinu len preto aby si detailne pozrel do misky kde dosadá pružina a všetko poskladal.Mňa raz dorazilo Picasso kde sa pri hladaní klepkania v zúfalstve vyhodili ešte aj brzdové platničky,a predsa to bol McPerson.Ten je u Picassa skovaný v komore stieračov (horné uloženie),to sa nechce nikomu otvárať,tak jedna z troch matíc bola volná.Klapkalo iba ak si išiel pomali po horšej ceste.Škála tých možností je ozaj velká.Neštastné zvuky sú aj z blbých konštrukcií prednej nápravnice (Megane alebo taká P407) kde sú časti nápravnice vkladané a skrutkované.To pri torzných pohyboch karosérie vydáva pukanie,praskanie...a ty hladaj,všetko na oko pevné.
davidTJ
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa davidTJ »

Čakám čo povedia v servise, ak to neporiešia tak pôjdem po tých veciach čo ste spomínali

mhlavaty, prosím ťa, zaujíma ma tvoj názor ešte na Lagunu 1 ako takú, z hľadiska servisovania a na auto ako také...aké máš s ním skúsenosti, určite si ich už veľa servisoval...je to 2,0 8v benzín F3R :300f:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Patrila medzi dobré motorizácie po každej stránke a dodnes mi je trocha ľúto že som nereagoval na ponuku presne takejto 2,0 8V pretože boli absolutne výborné,to skôr položil na lopatky nejaký blbý mechanik.Bola tu dokonca Baccara hovoriaca verzia za 50 e.- bez štipky hrdze,pošlo tesnenie pod hlavou,vybral nejaký chmulo sviečky a do motora pršalo.Tam je jediné proti idiotizmus ľudí čo potom ryjú a majú infantilné poznámky tupu...čo si nekúpiš nejaké poriadne auto a pod. takže skôr toto hrá rolu,dnes to ľutujem.
Auto bolo výborné,dokonca položila vlajkovú loď tej doby Safrane.Lagúna I na sa na nič nehrala,bola vcelku jednoduchá,velmi príjemná a pohodlná a táto motorizácia bola perfektná a nesmierne úsporná.Tento motor dokázal v ťažšom Espace III pokojne behať medzi 6 a 7 lt z rozumným človekom na palube.
davidTJ
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa davidTJ »

Ďakujem veľmi pekne za info.

Ja mám originál 180 000km, je dodatočne odhlučnená komplet a veľmi zachovalá, mám ju jeden rok .... som inak veľmi spokojný, dlhé trasy jazdím so zapnutou klímou a dynamicky za 6,5l ...krátke trasy teraz v lete do 10 km za 8l/100km. Musím poklopať zatiaľ je spoľahlivejšia ako primera p11 čo som mal predtým.


Inak bol som v servise po auto, chybná bola tyčka stabilizátora, od výroby nejaký paskvil, nabehal som na nej 5 000km , na aute sa javila úplne v pohode, ale vo zveráku mi ju potom ukazoval a niekedy tak čudne preskočila v jednom čape. Cena za 2tyčky + robota 40 eur, som spokojný. :28b7:

ďakujem pekne za info všetkým, a hlavne mhlavatemu....dozvedel som sa zas niečo nové :300f:
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: minac, oco13 a 26 neregistrovaných