Renault Laguna - podchladzovanie motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jozef2100
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:25
Zdieľať na Facebook

Renault Laguna - podchladzovanie motora

Príspevok od používateľa jozef2100 »

Zdravím vás, prosím pomôžte mi.

Auto: renault laguna 1.8 8v 66kw benzín- plyn
Problém, auto slabo kúri (možno tak na 15stupnov)
Termostat som dnes vymenil nový.
Ručička chladiacej kvapaliny na pristrojovke je znazornena na obrazku(nikdy som nemal taketo auto čiže neviem ktora čiarka je 90stupnov)
Ešte som si všimol že je odpojený konektor zboku chladiča na strane vodiča asi v strede toho chladiča, to som si pri kúpe nevšimol a neviem čo s tym chceli docieliť.

[img]http://www.fastimages.eu/images/laguna.jpg[/img]

Dakujem moc za rady
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

teplota motora vs.LPG

Príspevok od používateľa laco1871 »

Niekolko všeobecných poznatkov správania sa motora s LPG

1. prva vec - dostatok chladiacej kvapaliny

uisti sa ,že obeh chladiacej kvapaliny pracuje s PLNYM množstvom chladiaceho media

je znamy poznatok,že ak je objem chladiaceho media na minimalnej urovni potom motor sa dostane na prevadzkovu teplotu neskoršie,ako keby pracoval s plným množstvom chlad.kvapaliny DOVOD oneskorenie dosiahnutia prevadzkovej teploty 90°C nasledkom vyžšieho tlaku v chladiacom obehu

je tu znama závislosť ,že kvapalina vrie pri nižšom tlaku

teda ak bude chladiaci okruh naplnený na max. SKVOR
sa dosiahne medzny tlak potrebny na bod varu kvapaliny

2.druha vec
je treba vziat do uvahy,že splyňovač odoberá určité množstvo tepla z motora na svoju činnost,nakoľko ním pretieka chl.kvapalina
rozhodne nie viac ako 30 %
ODPORÚČA SA
MANUALNE prepnuť na benzin pri studenom štarte a JAZDIŤ takto dovtedy kým sa ručička teplomera chl.kvapaline NEPOHNE zo svojho miesta
potom prepnuť na LPG
rozhodne by doba zahrievania sa na prevadzkovu teplotu chl.kvapaliny,ustalenie sa ručičky teplomera,
nemala presiahnuť 2 km jazdy

tiež pomože zatieniť časť chladiča papierovym kartonom alebo inou zábranou aby bol izolovany od naporu vzduchu pri jazde a prev. teplota sa dosiahne skvor
treba však sledovať vykyv ručičky teplomera aby sa motor neprehrial !!!
v tom pripade by mohlo nastat podpalenie /podfuknutie/ vyf.ventilov

na to POZOR

3. tretia vec v zimnych podmienkach KAŽDÉ auto začne kuriť tak po 6-8 km , teda pokial uvažujeme o studenom štarte pri - teplotach ked auto stalo vonku, nie vo vykurenej garáži
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Ako píše Laco predo mnou, splynovač si kus tepla pre seba zoberie, s tým sa nedá nič robiť. Záleží však dosť na tom, kde montážnici plynu pripojili odbočku teplej vody na ohrev splynovača.
Totiž voda sa správa logicky, tečie vždy tade kde je kladený menší odpor jej prietoku, takže sa jej možno do vetvy výmenníka kúrenia moc nechce ísť.
Mal som kedysi na autách s LPG podobné potiaže s kúrením, pomohol som tomu tak, že som do hadice ohrevu splynovača vložil guľový ventil, ktorým som vo vetve splynovača zvýšil hydraulický odpor.
Ten ventil som postupne pomaličky privieral tak, aby splynovač mal ešte dostatok teplej vody na svoju činnosť ale zase aby cez neho netieklo tej teplej vody príliš moc. Keď pri plnom zaťažení motora (vtedy je väčší odber plynu) už začal mať nábeh na zamrznutie, tak som vedel že už je ventil privretý moc a trocha som ho povolil.
A samozrejme pomôže trocha zatieniť vodný chladič, ale s citom, aby si potom niekde v zápche neuvaril motor.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Ja mám ručičku dakde okolo polovice síce mám Clio ale +- to bežne na autách tak býva že pracovná teplota je okolo polky stupnice. Takže hento je málo tipujem tak 50°C
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

novy termostat nemusi byt dobry termostat :41c2:, je velky problem ho uvarit a skontrolovat ?
to plati aj pre zakryvacov chladica, dajte si doporiadku auta :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Pochybujem, že by problém bol v chybnom termostate.
Keď už, ak by bolo rozhodnutie na mne, tak by som tam vložil termostat s otváraním o cca 2-3 stupne Celsia vyššie ako bol termostat pôvodný.
A netreba hneď zatracovať všetkých zakrývačov chladiča.
Trocha môže byť chyba už u konštruktérov niektorých áut, ktoré skrátka kúria slabšie aj bez LPG, nie všetci máme Fiaty, že áno.
jozef2100
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jozef2100 »

Termostat som vymenil

Pôvodný termostat udržoval teplotu tak ako je na foto - otvorilo ho naplno v hrnci asi pri 83stupnoch

Nový termostat ma na sebe vyrazené 89stupnov, to je najviac aky som mohol zohnať- ten novy som nekontroloval.
Ten drží teplotu medzi druhou a tretou hrubou čiarkou.

To odvzdušnenie môže byť zlé lebo som tam nalial asi o 0,5L menej chladiacej ako bolo predtym lebo sa tam viac nezmestilo čiže niekde je vzduch, zajtra to preplachnem zahradnou hadicou a namiešam novu chladiacu lebo tato je už nejaka moc tmavá a s usadeninami.

ten konektor čo je odpojeny som už zistil - je od ventilatora na chladič, to niekto odpojil lebo mu bolo zima predtym tak ako mne :D

Uvidím po odvzdušnení, aj ked sa mi nezdá že zle odvzdušnene auto ma nizku teplotu, skor zle odvzdušnene sa mi vždy prehrievalo

Chladiacu som dnes doplnil po jej vypustení tak že som lial ako na felicii do nadržky a čakal kym sa odvzdušni samo, na odvzdušnovaky som nešahal.. Zajtra to spravím riadne a uvidíme
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

bajo777 napísal:novy termostat nemusi byt dobry termostat :41c2:, je velky problem ho uvarit a skontrolovat ?
to plati aj pre zakryvacov chladica, dajte si doporiadku auta :41c2:
Bajo . Lancia Y - teda vlastne Puňťo mám ju asi 6 rokov , vymenený origo termostat , otvára pri 85st , zakrytý chladič(zbytočne), auto kúri ako tak , vlažný vzduch.
A teraz pointa _ nakúpil som digitálne teplomery do všetkých aut meriam teploty vody oleja vzduchu - šak prečo nie ked je to za 6evri z ebaja.
V lete som stál s Lanciou v kolone za synom , jemu Felda varila 110st. a Lancia ??? úbohých 53st to vonku bolo skoro 40. Ak by som velmi hladal tak nájdem aj foto , proste ten plyn berie celú tepelnú bilanciu motora.Napriek tomu , žena na nej jazdila pod 7L plynu , vlastne so stále podchladeným motorom.
Len v zime som sa napočúval , prečo na musí šoférovať v bunde a rukaviciach.
Už to neriešim , má ju dcéra a pri nájazde do 3t mesačne vydrží aj na studeno. Je to rovnako nepochopitelné ako môže byť dieslové AXko zohriate na 80 na 500m, a napriek logike je to tak . Kedykolvek predvediem. lol lol lol lol lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

wilz to napisal velmi dobre a ak je auto uz na benzin problemove s kurenim, tak je to nevyhnutne urobit...
da sa to nastavit ventilom, aby sa voda dostala aj do kurenia, inak vsetko prebieha lahsou cestou cez splynovac.
a samozrejme to mohol aj niekto tak zle zapojit, ze to bude lepsie prerobit - uz aj to som videl...

tam by asi trebalo tych ventilov este viac - neviem kde sa co este ohrieva, ale ak to ma vela hadic hore - dole, vsetko su straty.
staci ak este nieco chyba napr. kryt motora a studeny vzduch ochladi vsetko este rychlejsie...

Renaulty su super auta ak ich ma sused (a idealne ked ich nepocujem, necitim a nevidim).
jozef2100
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jozef2100 »

Chalani moj problém s kurenim je pravdepodobne to čo mali všetci na lagune, zapchaty radiator kurenia kvoli tym špiralkam, ževraj ich treba vybrať, všetko zložiť a kuri ako besné...

Inak aj ja mam všade take usadeninz oranžové, to sa mi ešte na žiadnom aute nestalo, ta kvapalina je tam snad od vyroby :3c90:
Obrazky:

http://milanvanicek.rajce.idnes.cz/Rena ... 239410.jpg

http://milanvanicek.rajce.idnes.cz/Rena ... 243224.jpg

http://forum.renaultclub.cz/download/fi ... d=3068&t=1

http://forum.renaultclub.cz/download/fi ... d=3069&t=1
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

wilz, oco pokial spatne kuri uz bez plynu, treba riesit termostat a nie krytovat chladic :41c2:
ked zle kuri po montazi, treba nakopat montaznika :41c2:
pytam sa co riesi kryt chladica, ked si termostat robi svoj job ? maximalne sa znizi napor vzduchu na motorovy priestor, ma zmysel pri kratkych trasach mozno, 99% krytovacov jazdi so spatnym termostatom, tot moj nazor :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Lubos77
Príspevky: 198
Dátum registrácie: 12.05.2007 13:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Lubos77 »

Mal som pred par rokmi renault clio + LPG a rovnaký problém - nekúrilo, respektíve slabo. Po návšteve niekoľkých dielní a výmeny termostatov bez výsledku a "odborných rád" že sú zlé hadice a neviem čo všetko som sa rozhodol že to skúsim sám. Prístrojovka dolu a bol to radiátor. Mal síce prietok, ale nezahrieval sa dostatočne, po výmene okamžitý výsledok, po pár sto metroch teplý a potom horúci vzduch (a ručička teploty vody motora bola ešte takmer dolu...nižšie ako na foto hore u teba).
Skúsil by som teda na tvojom mieste aj ten radiátor
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bajo má pravdu na celej čiare,zakrývať chladiť v ktorom staticky stojí kvapalina je zbytočné a pri pozabudnutí porobilo nesmierne veľa zle.Ludia preto montujú automatické svietenie,lebo sa im za mak nechce mať rozum tam a vtedy keď treba.Ten chladič zabudnete,ak viete zabudnúť svetlá,je to isté.
Splynovač ktorý mení tekutú fázu na plynnú logocky odoberie dosť tepla.Odberať sa ho dá jedine na úkor kúrenia.Meditácie nad teplotou sú v dobe keď pyro merače stoja pár halierov dosť čudná vec.
Zistiť si plnú dosiahnuteľnú teplotu je nesmierne ľahká vec,stačí nechať motor bežať staticky za neustálej kontroly spodnej hadice chladiča.Ak je termostat istý a overený,tak viac menej dosť presne sa v kratučkom okamihu zmení teplota zo studenej na teplú.To je bod pootvorenia tanierika termostau a už viete teplotu vody v motore a teda aj pozíciu ručičky.Aj bez merania.
Ak chcete riešiť teplotu pre kúrenie obchytajte obe hadice vstupujúce do kabíny.Ak sú obe horúce a v kabíne niet tepla,môžete radiátor rovno vymeniť,je zle priechodný.Má z 80 kanálikov priechodné dva tri. Teplotu ide zvýšiť tak,ako ju zvyšuje aj výrobca u motorov ktoré produkujú málo tepla.Do hadice kúrenia vkladajú komoru z troma až štyrmi žhavičmi.Majú obrovský tepelný výkon a zaťažením alternátora ešte viac pomáhajú získať teplotu.Kúpiť ich ide za pár halierov,nájdete ich dostatok po aukčných portáloch,na SVK mám chytráci započítajú aj motor.Používa ho typicky Lagúna DCi z velmi dobrým priemerom vstupnej a výstupnej hadice.
Škrtenie výmenníka splynovača je zbytočné.Ak mu voda dodá viac tepla než reálne potrebuje tak sa časť nepotrebného tepla nestratí ale proste nezužitkuje a vráti späť,takže tu nič zachrániť nejde.Ide iba škrtiť a uberať z bežnej potreby tepla.Na úkor práce samozrejme ak taká potreba splynovača bude,teplo bude chýbať. A pri menšej potrebe ho tak či tak splynovač uberie menej.
Alebo myslíte že zmeníte fyziku ? Skúste,čo ja viem,zatiaľ ľudia obchcali len sami seba ak ju nebrali do úvahy
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Absolútny súhlas s bajom a Milanom - načo zakrývať chladič keď pri zatvorenom termostate cez neho nič netečie? A pri ovorenom bude otvorený dlhšie lebo ochladenie bude trvať dlhšie, teploty, pri ktorých sa termostat otvorí/zatvorí sa tým ale nezmenia! Takže v prvom rade si dajte do poriadku termostat!
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Chcem sa opýtať na názor na toto :
http://www.agauto.sk/detail/zimna-clona ... 24813.html

ja by som to chcel dať na auto...ale ani nie tak kvôli tomu aby to kúrilo skôr a pod - s tým problém nemám...ale kvôli tomu že spodok chladiča mám už teraz dosť dobitý od kamienkov... dať tam niečo takéto alebo radšej nejakú sieťovanú mriežku?

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných