Renault Laguna 2.2dci
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 31.08.2014 14:08 Zdieľať na Facebook
Renault Laguna 2.2dci
Ahoj chalani, chcel by som sa Vás opýtať na Váš názor ohľadom tohto auta, Renault Laguna s motorom 2.2dci, r. 2004-2007. Ide mi hlavne o motor, nakoľko na 1.9dci neboli práve najlepšie ohlasy. Aké má silné a slabé strańky? T.j rozvody, remeň, alebo reťaz a či má filter pevných částic, atdˇ. ...
Ďakujem za každú odpoveď.
Ďakujem za každú odpoveď.
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
ivko ti pekne napisal - akurat prilepsil
2.2 je ovela vacsi pruser ako 1.9
dobra rada bola Laguna III 2.0dci ale ta ma inu cenovku...
jednoducho co je lacne, je tam dovod aj ked Slovak bude dufat ze nie a prave jemu sa podari paradny kus za par eur...
zadaj si na akomkolvek internetovom bazare v celej EU auta od roku napr. 2003 a postupne posdla ceny a zistis ake vraky su najlacnejsie - vsetko na F = Fiat Ford francuzske a sprevadzaju to cele Fabie 1.2 HTP... ak si nezaskrtol iba diesle teda...
2.2 je ovela vacsi pruser ako 1.9
dobra rada bola Laguna III 2.0dci ale ta ma inu cenovku...
jednoducho co je lacne, je tam dovod aj ked Slovak bude dufat ze nie a prave jemu sa podari paradny kus za par eur...
zadaj si na akomkolvek internetovom bazare v celej EU auta od roku napr. 2003 a postupne posdla ceny a zistis ake vraky su najlacnejsie - vsetko na F = Fiat Ford francuzske a sprevadzaju to cele Fabie 1.2 HTP... ak si nezaskrtol iba diesle teda...
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
No to teda neviem, to platí leda tak pre 1.9DCi v prvej generácii, respektíve aj pre Scénic + Megane 1. 1.9Dci 88kW v Lagune, Scénicu, Megane II je čierna mora, vstreky, turbá, prevodovky, čítačka kariet, samotná karta, prasknuté chladiče stlačeného vzduchu...
Jáááááj až ma hlava bolí, auto za 3000€ a predpokladané ročné náklady na servis sú 2000€.
Jedného času tu chodil pravidelne užívatel s nickom tuším "jesuspd" a tomu som hned akop mal prvý problém písal aby to predal, a nedal si povedať a každé 2-3 týždne riešil nejakú drahšiu závadu
Jáááááj až ma hlava bolí, auto za 3000€ a predpokladané ročné náklady na servis sú 2000€.
Jedného času tu chodil pravidelne užívatel s nickom tuším "jesuspd" a tomu som hned akop mal prvý problém písal aby to predal, a nedal si povedať a každé 2-3 týždne riešil nejakú drahšiu závadu
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 13.01.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
autokomplet napísal:ivko ti pekne napisal - akurat prilepsil
2.2 je ovela vacsi pruser ako 1.9
dobra rada bola Laguna III 2.0dci ale ta ma inu cenovku...
jednoducho co je lacne, je tam dovod aj ked Slovak bude dufat ze nie a prave jemu sa podari paradny kus za par eur...
zadaj si na akomkolvek internetovom bazare v celej EU auta od roku napr. 2003 a postupne posdla ceny a zistis ake vraky su najlacnejsie - vsetko na F = Fiat Ford francuzske a sprevadzaju to cele Fabie 1.2 HTP... ak si nezaskrtol iba diesle teda...
ze vsetko na F a urcite to napisal taky co nic z toho nikdy nemal...kamo na citroenoch HDI od 1.4 po 2.8 mam nabehane kopec kilakov a ziadny sa nikdy nepokazil a boli to sluzobne auta co striedali soferov...
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
lubos1236 : ale Laguna II je skrátka výnimka.
Já som na Scénicu odjazdil tiež takmer 100tkm, dohumploval ho mladší švagor a ako náhradu sme chceli rovnaký, ale výber starších Dti 72kW bieda, tak sa zobralo aj Dci 75kW, ale ako som písal - znovu prvá generácia, do nejakého Renaultu z druhej generácie by ma nedostal nik ani zadarmo, asi ani keby to bolo v benzíne. Jedine nejaké mladšie ročníky tak 2006+, ale načo príplácať, ked rovnakú službu urobí aj 2001 za 2000€, navyše nemusím riešiť kartu + čítačku, opravu stredového display-u a neviem čo ešte.
Já som na Scénicu odjazdil tiež takmer 100tkm, dohumploval ho mladší švagor a ako náhradu sme chceli rovnaký, ale výber starších Dti 72kW bieda, tak sa zobralo aj Dci 75kW, ale ako som písal - znovu prvá generácia, do nejakého Renaultu z druhej generácie by ma nedostal nik ani zadarmo, asi ani keby to bolo v benzíne. Jedine nejaké mladšie ročníky tak 2006+, ale načo príplácať, ked rovnakú službu urobí aj 2001 za 2000€, navyše nemusím riešiť kartu + čítačku, opravu stredového display-u a neviem čo ešte.
-
- Príspevky: 134
- Dátum registrácie: 16.04.2008 15:35
- Bydlisko: okolo TN Zdieľať na Facebook
2,2dci
vitaj, vybral si si podareny motor. Pokial kupis kus, kde sa menil olej naozaj az po predpisanych 30tisic km, nedajboze ma polovicu km uz stocenych tak sa chces zaradit do skupiny ako to moj kamarat autickar vravi - bohatych ludi (lebo iba ti chcu financovat tieto motory). Pokial je vsetko v poriadku tak je to celkom kultivovany motor s malym dieslovym prejavom, ziadne dunenie, slusny zatah v celom spektre otacok bez typickeho stareho koncernoveho TDI turbokopanca (ale netreba s nim chodit pod 2000ot, tam sa mu moc nechce). Spotrebu mozes ocakavat v rozmedzi 6-7 litrov nafty.
Avsak ak sa raz ozvu ojnicne loziska to je uz ina parada. Zvyknu sa obcas ozvat az ked sa jedno z nich uplne rosype, povypadava, moze upchat saci kos, zhorsi okamzite mazanie motora. Oprava je nakladna ... vybrus kluky (ked uz zaklepe zvycsa ju chyti), vybrusove ojnicne loziska nekupis takze treba dat vyrobit na zakazku. Cena opravy hravo prekona polovicu ceny vozidla....
Ak by si chcel zohnat samotny motor tak za dobru cenu ho tazko budes zhanat v dobrom stave...a ak zozenies, hned ho treba otvorit a preventivne vsetky ojnicne loziska pomenit (jazdeny nikdy nie je novy).
P.S. - Ak ma niekto motor 2,2DCI 110kW za dobru cenu tak sa mozme dohodnut, prave mi skapal
Avsak ak sa raz ozvu ojnicne loziska to je uz ina parada. Zvyknu sa obcas ozvat az ked sa jedno z nich uplne rosype, povypadava, moze upchat saci kos, zhorsi okamzite mazanie motora. Oprava je nakladna ... vybrus kluky (ked uz zaklepe zvycsa ju chyti), vybrusove ojnicne loziska nekupis takze treba dat vyrobit na zakazku. Cena opravy hravo prekona polovicu ceny vozidla....
Ak by si chcel zohnat samotny motor tak za dobru cenu ho tazko budes zhanat v dobrom stave...a ak zozenies, hned ho treba otvorit a preventivne vsetky ojnicne loziska pomenit (jazdeny nikdy nie je novy).
P.S. - Ak ma niekto motor 2,2DCI 110kW za dobru cenu tak sa mozme dohodnut, prave mi skapal
-
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05 Zdieľať na Facebook
ojničné ložiska ak sa začnú ozývať je neskoro !!! Treba ich meniť pravidelne po cca 120 000-km . Na Lagune II 1,9 DCi nám na firme kľakol motor niečo po 820 000-km - ojničné ložiska sa menili spolu s rozvodom - cena do 400-eur aj s pracou . Dlhodobá spotreba 5,6 litra a to bola Lagunka ešte s 5 rýchlostnou prevodovkou - na SK ich bolo pomerne malo .
1,9 DTi 59-kw , 72-kw - bol pan motor niečo ako 1,9 TDi 66 a 81-kw od VW . Ale aj 1,9 Dti mal svoju vadu - vedel tam krásne skočiť kliňak do rozvodu - ale to bolo skôr o údržbe ako vade . 1,9 DCi v Megane 1 , Scenicu 1 , Lagune 1 atd. bol tak isto super motor . Ale ako som písal ani Laguna II , Megane II , Espace II atd. s motorom 1,9 DCi nie sú zle až na tie ojničné ložiska a longlife interval ktorý vedel moc rýchlo odpísať turbo .
Čo sa týka vstrekov , vstrek. čerpadla , dvojhmoty atd. je na tom tak isto ako konkurencia . Na Traficu 1,9 DCI 74-kw sme menili vstreky po 450 000-km - moc sa im nechcelo isť von ale po namáhavom boji a zhodení hlavy valcov to šlo .
Je jedno či sa jedna o Renault , BMW , Fiat , VW , Hondu atd. - ak to je diesel tak raz dva sa môže stať že oprava môže stať to čo auto . Je jedno či to je Laguna za 2500-eur alebo BMW za 3500-eur . Diesel je úsporný pokiaľ jazdi !!!! Kamarát ma BMW E39 520D 100-kw - stálo ho za rok cez 2000 eur na opraví . Druhému na BMW e46 320D 110-kw odpísalo vstrek čerpadlo vstreky - oprava cca 1300-eur - ma nadávať teraz na BMW ??? Nie... veď to je stara vrana r.v. 2003 čo ma najmenej 300 000-km po xyz majiteľov . Jednoducho buď niečo jednoduché ( benzin ..... ) alebo risknúť drahšiu opravu "moderného" dieslu .
Sestrin priateľ ma Škodu Superb 1,9 TDi 96-kw - auto ma hodnotu možno 3500-eur . Pred rokom a pol dal robiť prednú nápravu za 750-eu , na jar toho roku menil servo čerpadlo , komplet kladky okolo klinového remeňa plus alternátor a spojku cena 1100-eur . Teraz menil zase prednú nápravu , plus nejakú tu manžetku cena 330 eur . Ešte potrebuje opraviť sťahovanie okna cca 80 eur. Takže auto ho za rok a pol čo ho poznám stálo do 2300-eur na opraví - a to je vychvaľovaný, overený Superb 1,9 TDi 96-kw ktorý zhltol za cca 40 000-km 2300-eur !!! Treba teraz prehlásiť že to je vrak ???? Sused ma Opel Vectra C 2,0 DTi 74-kw - jazdi 5000-km mesačne ma 420 000-km a to auto jazdi len s minimálnou údržbou a to je vraj poruchový motor Opel
1,9 DTi 59-kw , 72-kw - bol pan motor niečo ako 1,9 TDi 66 a 81-kw od VW . Ale aj 1,9 Dti mal svoju vadu - vedel tam krásne skočiť kliňak do rozvodu - ale to bolo skôr o údržbe ako vade . 1,9 DCi v Megane 1 , Scenicu 1 , Lagune 1 atd. bol tak isto super motor . Ale ako som písal ani Laguna II , Megane II , Espace II atd. s motorom 1,9 DCi nie sú zle až na tie ojničné ložiska a longlife interval ktorý vedel moc rýchlo odpísať turbo .
Čo sa týka vstrekov , vstrek. čerpadla , dvojhmoty atd. je na tom tak isto ako konkurencia . Na Traficu 1,9 DCI 74-kw sme menili vstreky po 450 000-km - moc sa im nechcelo isť von ale po namáhavom boji a zhodení hlavy valcov to šlo .
Je jedno či sa jedna o Renault , BMW , Fiat , VW , Hondu atd. - ak to je diesel tak raz dva sa môže stať že oprava môže stať to čo auto . Je jedno či to je Laguna za 2500-eur alebo BMW za 3500-eur . Diesel je úsporný pokiaľ jazdi !!!! Kamarát ma BMW E39 520D 100-kw - stálo ho za rok cez 2000 eur na opraví . Druhému na BMW e46 320D 110-kw odpísalo vstrek čerpadlo vstreky - oprava cca 1300-eur - ma nadávať teraz na BMW ??? Nie... veď to je stara vrana r.v. 2003 čo ma najmenej 300 000-km po xyz majiteľov . Jednoducho buď niečo jednoduché ( benzin ..... ) alebo risknúť drahšiu opravu "moderného" dieslu .
Sestrin priateľ ma Škodu Superb 1,9 TDi 96-kw - auto ma hodnotu možno 3500-eur . Pred rokom a pol dal robiť prednú nápravu za 750-eu , na jar toho roku menil servo čerpadlo , komplet kladky okolo klinového remeňa plus alternátor a spojku cena 1100-eur . Teraz menil zase prednú nápravu , plus nejakú tu manžetku cena 330 eur . Ešte potrebuje opraviť sťahovanie okna cca 80 eur. Takže auto ho za rok a pol čo ho poznám stálo do 2300-eur na opraví - a to je vychvaľovaný, overený Superb 1,9 TDi 96-kw ktorý zhltol za cca 40 000-km 2300-eur !!! Treba teraz prehlásiť že to je vrak ???? Sused ma Opel Vectra C 2,0 DTi 74-kw - jazdi 5000-km mesačne ma 420 000-km a to auto jazdi len s minimálnou údržbou a to je vraj poruchový motor Opel
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Hyundai to vystihol celkom presne.Sú veci ktoré sú proste tak a treba ich brať zo samozrejmosťou.U DCi k pravidelným úkonom po prejazdení cca 120-200 tis km patrí výmena šálok na kluke.Už som písal je to rutinná záležitosť.Proste je to nutné ako výmena remeňa,tam nik nediskuje.Každá motorizácia niečo má,akési potreby ktoré treba vydostiť. Laguna z DCi je schopná neskutočného prebehu km,ozaj neskutočného a v tom si nezadá ani s tými najlepšími motormi.Menežment pomoerne jednoduchý bez zákerností.Ak je niečoho škoda,tak že tam trepali hlúpe karty čo by ma denne iba dráždilo auto podpáliť
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 13.08.2007 20:49
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
hm osobne máme doma Lagunu 2002 2,2 dCi 110kw momentalne má nabehaných original od nova 297 tis km motoru dokopi nič druhe turbo je tam teraz vstreky,cerpadlo,zotrvacnik,prevodka atd vsetko povodne ! treba sa len o auto starat pravidlne menit rozvody,olej max po 15tis! a ono to nabeha velmi vela km samozrejme ohladne karty a pod boli problemi sikovny mechanik alebo elektrikar to zvladne spravit za par drobnych netreba chodit s tim len priamo do Renaultu lebo tam by vsetko hned za nove davali. Akurat čo sa tu spominali ojnicne loziska mechanik povedal ze pri 2,2 treba do 300tis km vymenit cena tak 300€ a beha to dalej.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných