Renault Fluence 1.6 dci , 2013 - teplota motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 26.08.2009 14:11 Zdieľať na Facebook
Renault Fluence 1.6 dci , 2013 - teplota motora
Dobrý deň, po naštartovaní a po cca 10 minútach sa motor normálne zohreje. Mimo obce a za udržiavania otáčok aspoň 2000ot/min je teplota v norme. No potom prišla obec, kolóna, semafory a po čase to spadlo zas na ten 1 dielik a pocítil som že auto kúri slabšie. Vrátilo sa to až keď som zase bol mimo obce. Vonkajšia teplota cca -7. Mám pravdu, keď napíšem, že to nieje v poriadku ? Prípadne poraďte čo vymeniť, kde je chyba. Vďaka.
-
- Príspevky: 1142
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Ak je to tak trocha vlastnosť toho motora a termostat funguje tak ako má na sebe napísané, tak potom na zimu vždy vložiť iný termostat s vyššou regulačnou teplotou, alebo v zime prednú masku čiastočne zakryť niečím vhodným.
Mne na aute termostat funguje teraz správne, ale ako sa ochladilo, tak sa motor na svoju stálu teplotu zohrieval trocha dlhšie ako som bol zvyknutý. Keď som za prednú masku dal kúsok kartónu, čím som zredukoval prietok náporového vzduchu pri jazde, motor sa zohreje rýchlejšie.
Mne na aute termostat funguje teraz správne, ale ako sa ochladilo, tak sa motor na svoju stálu teplotu zohrieval trocha dlhšie ako som bol zvyknutý. Keď som za prednú masku dal kúsok kartónu, čím som zredukoval prietok náporového vzduchu pri jazde, motor sa zohreje rýchlejšie.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Mas 1.6 DCi v nejakom aute?wikyxxx napísal:Skontrolovat termostat popripade vymenit...
Ale ak je 1.6dci podobna ako 1.6 tdi od koncernu tak to je vlastnost toho motora. On produkuje tak malo tepla ze ak zastavis a neni v zatazi a kuris proste vychladne...
Mam ho, v docela velkej bedni, som zo severu Slovenska, ano, kolony su tu bezne, na dennom poriadku, hodinove,co mnohi postrehnu aj z radia, dopravnych info. Teploty nizsie, nez spominanych -7°C,no napriek tomu, ak sa motor zohreje, tak aspon na ukazovateli teploty neni badat, ze by sa ochladzoval, ani, ze by prestal kurit.
Dokaze si pomoct PTC clankom (vykon okolo 2kW),co zas zatazi motor a zvysi jeho apetit.
Ked uz mam byt za antiekologistu, darebaka co nici motor, tak z kludnym svedomim napisem, ze pri vonkajsej teplote cca -15°C staci nastartovat, nechat klepat 20 minut a auto bude vykurene a ak si dobre spominam, tak aj motor na prevadzkovej teplote.
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Nechcen flame, avsak trosku vypoctov...
Na to, aby sa vzduch (pri rel. vlhkosti 70% a prietoku 20l/s) ohrial z -20 na 40°C potrebuje zdroj tepla (radiator) o vykone asi 2-3kW.
Dieslovy motor ma spotrebu asi 0.5 litra nafty, na volnobehu, ak je zohriaty a ziadne velke spotrebice su neni zapnute.
Tepelne straty diesloveho motora su 60% (avsak pri volnobehu by sa malo pocitat s 100% stratami)
Motorova nafta ma vyhrevnost cca 40MJ/l (co v prepocte je cca 11kW/h)
Takze motor na volnobehu, kuri ako takmer 6kW radiator (ak by sa spravne pocitalo 100% tep.strat, odpadneho tepla, tak az tych 11kW).
Nieco je vyziarene do okolia, nieco ide von vyfukom atd., ale stale dost ostava pre ohrev vzduchu do kabiny, nehovoriac o naakumulovanom teple v tych cca 100 kg zeleza/hlinika.
Ano, vypocty su len orientacne, ale tazko uverit, ze pojial je auto v poriadku, tak zohriaty motor niekomu na krizovatke, cervenej vychladne.
3 roky dozadu? U nas bolo cca -30°C. Auto aspon podla ukazovatela teploty (voda aj olej) dosiahlo prevadzkovu teplotu a aj v kabine bolo teplo. A to nema nez. kurenie.
Na to, aby sa vzduch (pri rel. vlhkosti 70% a prietoku 20l/s) ohrial z -20 na 40°C potrebuje zdroj tepla (radiator) o vykone asi 2-3kW.
Dieslovy motor ma spotrebu asi 0.5 litra nafty, na volnobehu, ak je zohriaty a ziadne velke spotrebice su neni zapnute.
Tepelne straty diesloveho motora su 60% (avsak pri volnobehu by sa malo pocitat s 100% stratami)
Motorova nafta ma vyhrevnost cca 40MJ/l (co v prepocte je cca 11kW/h)
Takze motor na volnobehu, kuri ako takmer 6kW radiator (ak by sa spravne pocitalo 100% tep.strat, odpadneho tepla, tak az tych 11kW).
Nieco je vyziarene do okolia, nieco ide von vyfukom atd., ale stale dost ostava pre ohrev vzduchu do kabiny, nehovoriac o naakumulovanom teple v tych cca 100 kg zeleza/hlinika.
Ano, vypocty su len orientacne, ale tazko uverit, ze pojial je auto v poriadku, tak zohriaty motor niekomu na krizovatke, cervenej vychladne.
3 roky dozadu? U nas bolo cca -30°C. Auto aspon podla ukazovatela teploty (voda aj olej) dosiahlo prevadzkovu teplotu a aj v kabine bolo teplo. A to nema nez. kurenie.
-
- Príspevky: 4903
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní