Renault Clio Sport 172 - vysoky volnobeh ,same si pridava

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Renault Clio Sport 172 - vysoky volnobeh ,same si pridava

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Ahojte, potreboval by som poradit ohladom problemu na Clio Sport 172 (r.v.2000). Auto ma vysoky volnobeh, cca 1200 a skoro vzdy si same pridava po stlaceni plynoveho pedalu,resp.otacky zostanu tam, kde sa stlacil pedal a niekedy aj same vyletia otacky, bez dotknutia sa pedala(nastartujem a necham na volnobeh a same si prida), napr. aj na 3000, potom je problem vobec zaradit rychlost. Otacky si drzi, vo velmi malo pripadoch pomoze tuknutie do plynu.

Co sa robilo - pretesnovalo sa cele sanie, vstrekovace bez priesaku von, menena klapka + potenciometer za druhe pouzivane vycistene, pretesnene snimace, diagnostika bez chyb,.....

Diagnostika cita pri volnobehu cca 300mbar a ked si auto same zvysi otacky na cca 2500, tak cca 250mbar. Auto po dani ruky na klapku za cca sekundu zhasne. Skusal som upchat vsetky vstupy do sania, len klapku som nechal volnu a nic, stale problem s otackami. Teplota je ok aj teplota vzduchu. Lanko by malo byt ok, nakolko som ho skusal odpojit a tak testovat. Kompresie su ok. Nove sviecky.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

nema to odlahceny zotrvak ? ked si auto same pridava, ma zrejme problem udrzat v nizsich otackach rovnomerny chod :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Pravdepodobne by mal byt seriovy, inak diagnostika ukazuje pri oboch potenciometroch klapky hodnoty od cca 13 do skoro 100, skusal som aj ten uvolnit, resp. ci nema ´´predpatie´´ zle, ale bez vysledku.
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Nespravne fungujuci EGR ventil.nezatvara ho dokonale a ked pridas nevsimnes si to a tym zmenis stav RJ a ona EGR plne otvori ci zavrie a je to ok.
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Tieto motory EGR nemaju.
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

zastriekat to vsetko nejakym start sprejom, ci niekde nenasava.
Pises, ze to robi aj so zhodenym sanim, len s holou klapkou? A pri tom kolisani je klapka stale v rovnakej polohe? Asi hej, ked sa lanko nehybe, nema co pohnut klapku.
Skus odpojit lambdy z vyfuku, odpoj bateriu na par minut, ci bude rozdiel.
Inak 1200 za studena na volnobeh nie je tak moc. Zaseknutie otacok v hodnote, kde boli pred uvolnenim pedala, by ukazovalo na zasekavajuce sa lanko. Ale ked pises, ze si aj same prida bez dotyku pedala, tak za to asi lanko nemoze.
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Ved to,je to pre mna zahada. Skusal som aj striekat odmastovacom a nic, klapka je cely cas zavreta s odpojenym lankom a auto si pridava ako keby som stlacal pedal, nejaky ´´duch´´ tam je:). Lambdu som skusal odpojit, ale ta hned za studena nie je ´´evidovana´´ a ono to hned robi tento problem po starte. Bateria bola odpojena aj na dlhsie, aj zresetovane hodnoty cez diag. 1200 je trochu moc, mali by byt mensie pri tomto aute, problem je, ze su aj pri zohriatom motore take, vacsinu casu, ale tie otacky lietaju ako som pisal. Diagnostika aj eviduje polohu volnobeh, resp. ne-volnobeh to som pozeral a stale zle.
pudis
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 28.01.2010 08:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pudis »

Len tak strela od pása, nie je tam odvetraný motor do sania , nie je tam nejaká samočinná klapka, ktorá si žije vlastným životom.
eraser
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 18.01.2019 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa eraser »

gufero na kluke bude v prdeli
tuninka
Príspevky: 895
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tuninka »

skús tento link, tam riešia rovnaký problém ľudia, čo reálne clio vlastnia....aj keď je v angličtine

https://www.cliosport.net/threads/car-r ... ng.632025/
pajtyi
Príspevky: 416
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

eraser napísal:gufero na kluke bude v prdeli
Gufero? Ak by bolo zle tak by presakoval olej smerom von.Gufero ak je zle tak sposobuje podobne problemy ale pri 2 takt motoroch co ja viem.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Vysoke otacky u benzina vzdy sposoboje falosny vzduch.Je to velmi jednoduche.Klapka na volnobehu je otvorena,otvara sa sama ak sa zvysia otacky samovolne?Ak nie,tak jednoznacne falosny vzduch.Bud sanie je netesne,alebo elektoromagneticky ventil odparovanie paliva prepusta a falosny vzduch nasava priamo z palivovej nadrze.Ziadna lambda sonda,ziaden egr ziadne gufero tu nehra ziadnu hru.
accordcl9
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 09.02.2016 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa accordcl9 »

Ja by som sa tiež prikláňal že to niekde nasáva falošný vzduch. Divné je že to pretesnenie sania nepomohlo, ale možno sa to urobilo nesprávne. Treba zájsť za niekym hoci aj ďalej od bydliska kto má originálnu diagnostiku Renault clip a aj sa v tom ale naozaj vyzná.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to zaujímavé niekedy sledovať ako sa na vec ide.Avelmak už aj písal,vysoko pravdepodobná netesnosť v saní.K tomu už pridám ešte jednu indíciu,veľa vzduchu čo tam nepatrí,alebo palivo v nesprávnom množstve.Ešte aj RJ má pud sebazáchovy a snaží sa udržať motor v chode,to je to zvýšenie otáčok v snahe zachrániť chod.Ako príklad uvediem..ak by vstrekovač nezatváral a púštal palivo,ale bol systémovi tlak vyžší než je správny,čo urobí RJ na plus palivo ? Netreba hádať,pridá na klapke.
Motor po pár sekundách dfosiahne takú teplotu lambdy že bude pracovať...treba pozrieť.Ona teda pracovať nebude zrejme,bude utečená v spodnom alebo hornom napätí.Treba lepšieho špicla ?
Tlak paliva sa dá odmerať,teplota motora sa dá simulovať,nuž treba simulovať plnú teplotu motora a sledovať či to stav zlepšuje alebo ešte zhoršuje,to sú všetko navádzačky.Ale bez merania strielať znamená nič nevedieť a skúšať,až sa to poddá.
Diagnostika je super vec,ale treba vedieť čo znamená to čo vidíš,a rozlíšiť hodnotu na áno/nie.Aj správa že nevyhadzuje chybový kód je plná informácií ktoré vylučujú kopec vecí,ale stále to znamená ..merať a vyhodnotiť na správne a nesprávne.
Bol menený potenciometer.Vie RJ kde sa klapka nachádza v akej polohe ? Ak nie,nevie s ňou pracovať,v rámci ofsetu sa mohla dávno dostať do terénu kde GPS nemá signál. Ešte aj výmena malého krokového motorčeka za nový vie totálne zmiasť RJ,pretože nová často býva kúpená z polohou piestik vonku a treba PWM signálom piestik zacúvať na približnú štrbinu,inak sa môže ocitnúť v (pre RJ) neznámej polohe.
Táto oprava a takto..skôr bez šance,pritom môže byť problémom ozaj prkotina,ktorú by zmenilo pár minút práce človeka ktorý aj premýšla a rozumie čo je čo,inak to bude iba na štastí
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Chalani motor som prestriekal odmastovacom cely saci trakt,vsetky diery a nic,pri zavretej klapke je tlak stale od cca 250 po 300mbar a netesnost sa nikde neprejavila.Skusal som este diag a zistil som,ze ked si to same pridava neeviduje to volnobeznu polohu a stav regulacie volnobehu je neaktivny.Skusane aj s druhym potenciometrom.

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných