Renault Clio Sport 172 - vysoky volnobeh ,same si pridava
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
Renault Clio Sport 172 - vysoky volnobeh ,same si pridava
Ahojte, potreboval by som poradit ohladom problemu na Clio Sport 172 (r.v.2000). Auto ma vysoky volnobeh, cca 1200 a skoro vzdy si same pridava po stlaceni plynoveho pedalu,resp.otacky zostanu tam, kde sa stlacil pedal a niekedy aj same vyletia otacky, bez dotknutia sa pedala(nastartujem a necham na volnobeh a same si prida), napr. aj na 3000, potom je problem vobec zaradit rychlost. Otacky si drzi, vo velmi malo pripadoch pomoze tuknutie do plynu.
Co sa robilo - pretesnovalo sa cele sanie, vstrekovace bez priesaku von, menena klapka + potenciometer za druhe pouzivane vycistene, pretesnene snimace, diagnostika bez chyb,.....
Diagnostika cita pri volnobehu cca 300mbar a ked si auto same zvysi otacky na cca 2500, tak cca 250mbar. Auto po dani ruky na klapku za cca sekundu zhasne. Skusal som upchat vsetky vstupy do sania, len klapku som nechal volnu a nic, stale problem s otackami. Teplota je ok aj teplota vzduchu. Lanko by malo byt ok, nakolko som ho skusal odpojit a tak testovat. Kompresie su ok. Nove sviecky.
Co sa robilo - pretesnovalo sa cele sanie, vstrekovace bez priesaku von, menena klapka + potenciometer za druhe pouzivane vycistene, pretesnene snimace, diagnostika bez chyb,.....
Diagnostika cita pri volnobehu cca 300mbar a ked si auto same zvysi otacky na cca 2500, tak cca 250mbar. Auto po dani ruky na klapku za cca sekundu zhasne. Skusal som upchat vsetky vstupy do sania, len klapku som nechal volnu a nic, stale problem s otackami. Teplota je ok aj teplota vzduchu. Lanko by malo byt ok, nakolko som ho skusal odpojit a tak testovat. Kompresie su ok. Nove sviecky.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3414
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
zastriekat to vsetko nejakym start sprejom, ci niekde nenasava.
Pises, ze to robi aj so zhodenym sanim, len s holou klapkou? A pri tom kolisani je klapka stale v rovnakej polohe? Asi hej, ked sa lanko nehybe, nema co pohnut klapku.
Skus odpojit lambdy z vyfuku, odpoj bateriu na par minut, ci bude rozdiel.
Inak 1200 za studena na volnobeh nie je tak moc. Zaseknutie otacok v hodnote, kde boli pred uvolnenim pedala, by ukazovalo na zasekavajuce sa lanko. Ale ked pises, ze si aj same prida bez dotyku pedala, tak za to asi lanko nemoze.
Pises, ze to robi aj so zhodenym sanim, len s holou klapkou? A pri tom kolisani je klapka stale v rovnakej polohe? Asi hej, ked sa lanko nehybe, nema co pohnut klapku.
Skus odpojit lambdy z vyfuku, odpoj bateriu na par minut, ci bude rozdiel.
Inak 1200 za studena na volnobeh nie je tak moc. Zaseknutie otacok v hodnote, kde boli pred uvolnenim pedala, by ukazovalo na zasekavajuce sa lanko. Ale ked pises, ze si aj same prida bez dotyku pedala, tak za to asi lanko nemoze.
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
Ved to,je to pre mna zahada. Skusal som aj striekat odmastovacom a nic, klapka je cely cas zavreta s odpojenym lankom a auto si pridava ako keby som stlacal pedal, nejaky ´´duch´´ tam je:). Lambdu som skusal odpojit, ale ta hned za studena nie je ´´evidovana´´ a ono to hned robi tento problem po starte. Bateria bola odpojena aj na dlhsie, aj zresetovane hodnoty cez diag. 1200 je trochu moc, mali by byt mensie pri tomto aute, problem je, ze su aj pri zohriatom motore take, vacsinu casu, ale tie otacky lietaju ako som pisal. Diagnostika aj eviduje polohu volnobeh, resp. ne-volnobeh to som pozeral a stale zle.
-
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 28.01.2010 08:28 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 18.01.2019 23:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 895
- Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17 Zdieľať na Facebook
skús tento link, tam riešia rovnaký problém ľudia, čo reálne clio vlastnia....aj keď je v angličtine
https://www.cliosport.net/threads/car-r ... ng.632025/
https://www.cliosport.net/threads/car-r ... ng.632025/
-
- Príspevky: 416
- Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Vysoke otacky u benzina vzdy sposoboje falosny vzduch.Je to velmi jednoduche.Klapka na volnobehu je otvorena,otvara sa sama ak sa zvysia otacky samovolne?Ak nie,tak jednoznacne falosny vzduch.Bud sanie je netesne,alebo elektoromagneticky ventil odparovanie paliva prepusta a falosny vzduch nasava priamo z palivovej nadrze.Ziadna lambda sonda,ziaden egr ziadne gufero tu nehra ziadnu hru.
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 09.02.2016 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je to zaujímavé niekedy sledovať ako sa na vec ide.Avelmak už aj písal,vysoko pravdepodobná netesnosť v saní.K tomu už pridám ešte jednu indíciu,veľa vzduchu čo tam nepatrí,alebo palivo v nesprávnom množstve.Ešte aj RJ má pud sebazáchovy a snaží sa udržať motor v chode,to je to zvýšenie otáčok v snahe zachrániť chod.Ako príklad uvediem..ak by vstrekovač nezatváral a púštal palivo,ale bol systémovi tlak vyžší než je správny,čo urobí RJ na plus palivo ? Netreba hádať,pridá na klapke.
Motor po pár sekundách dfosiahne takú teplotu lambdy že bude pracovať...treba pozrieť.Ona teda pracovať nebude zrejme,bude utečená v spodnom alebo hornom napätí.Treba lepšieho špicla ?
Tlak paliva sa dá odmerať,teplota motora sa dá simulovať,nuž treba simulovať plnú teplotu motora a sledovať či to stav zlepšuje alebo ešte zhoršuje,to sú všetko navádzačky.Ale bez merania strielať znamená nič nevedieť a skúšať,až sa to poddá.
Diagnostika je super vec,ale treba vedieť čo znamená to čo vidíš,a rozlíšiť hodnotu na áno/nie.Aj správa že nevyhadzuje chybový kód je plná informácií ktoré vylučujú kopec vecí,ale stále to znamená ..merať a vyhodnotiť na správne a nesprávne.
Bol menený potenciometer.Vie RJ kde sa klapka nachádza v akej polohe ? Ak nie,nevie s ňou pracovať,v rámci ofsetu sa mohla dávno dostať do terénu kde GPS nemá signál. Ešte aj výmena malého krokového motorčeka za nový vie totálne zmiasť RJ,pretože nová často býva kúpená z polohou piestik vonku a treba PWM signálom piestik zacúvať na približnú štrbinu,inak sa môže ocitnúť v (pre RJ) neznámej polohe.
Táto oprava a takto..skôr bez šance,pritom môže byť problémom ozaj prkotina,ktorú by zmenilo pár minút práce človeka ktorý aj premýšla a rozumie čo je čo,inak to bude iba na štastí
Motor po pár sekundách dfosiahne takú teplotu lambdy že bude pracovať...treba pozrieť.Ona teda pracovať nebude zrejme,bude utečená v spodnom alebo hornom napätí.Treba lepšieho špicla ?
Tlak paliva sa dá odmerať,teplota motora sa dá simulovať,nuž treba simulovať plnú teplotu motora a sledovať či to stav zlepšuje alebo ešte zhoršuje,to sú všetko navádzačky.Ale bez merania strielať znamená nič nevedieť a skúšať,až sa to poddá.
Diagnostika je super vec,ale treba vedieť čo znamená to čo vidíš,a rozlíšiť hodnotu na áno/nie.Aj správa že nevyhadzuje chybový kód je plná informácií ktoré vylučujú kopec vecí,ale stále to znamená ..merať a vyhodnotiť na správne a nesprávne.
Bol menený potenciometer.Vie RJ kde sa klapka nachádza v akej polohe ? Ak nie,nevie s ňou pracovať,v rámci ofsetu sa mohla dávno dostať do terénu kde GPS nemá signál. Ešte aj výmena malého krokového motorčeka za nový vie totálne zmiasť RJ,pretože nová často býva kúpená z polohou piestik vonku a treba PWM signálom piestik zacúvať na približnú štrbinu,inak sa môže ocitnúť v (pre RJ) neznámej polohe.
Táto oprava a takto..skôr bez šance,pritom môže byť problémom ozaj prkotina,ktorú by zmenilo pár minút práce človeka ktorý aj premýšla a rozumie čo je čo,inak to bude iba na štastí
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
Chalani motor som prestriekal odmastovacom cely saci trakt,vsetky diery a nic,pri zavretej klapke je tlak stale od cca 250 po 300mbar a netesnost sa nikde neprejavila.Skusal som este diag a zistil som,ze ked si to same pridava neeviduje to volnobeznu polohu a stav regulacie volnobehu je neaktivny.Skusane aj s druhym potenciometrom.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných