Renault Clio - ABS kruzok pocet zubov

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mario-luigi
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23.07.2019 13:58
Zdieľať na Facebook

Renault Clio - ABS kruzok pocet zubov

Príspevok od používateľa mario-luigi »

Ahojte. Mam dvojkove Clio 1.2 D7F motor. Idem menit homokinetaky, sucast homokinetaku je aj ABS kruzok. Starsie auta mali s poctom zubov 28 - to mam aj ja. V novsich bol ABS kruzok s poctom zubov 44. Zohnat sa daju samozrejme obidve prevedenia homokinetaku.

Mam ale od kamarata zadarmo uplne nove homokinetaky s novsieho typu zo 44 zubami. Rozmery su absoultne totozne, uplne bez problemu to ide vymenit aj na poloos z mojho Clio. Uz to aj mam vymenene.

Este som to nemontoval naspat do auta, ani nechcem zatial. Je problem ten ABS kruzok, ze ma viac zubov? Viem ze sa da kupit aj samostatne ABS kruzok a aj rozmery ma ten 28 zubovi totozne ako 44 zubovi, ale zatial nechcem riesit vymenu ABS kruzkov.

V podstate ma ani netrapi, ak by ABS prestalo fungovat, ale aby to zase nejako neblblo a nezablokovalo to kolesa pocas jazdi.

Dakujem za NORMALNE odpovede.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Samozrejma, ze je to problem. Zuby su informacia o tom ako rychlo sa toci koleso a na zaklade tych impulzov od tych zubov RJ si porovnava tie signaly. Ak das iny, tak bude to pre RJ zmatocna informacia. Tolerancia odchylka co vie RJ tolerovat je velmi mala, radovo okolo 3% rozdielu medi kolesami.
Ze by ta pre dake “drobne“ netrapilo nefunkcne ABS? Nuz, minimalne na STK by ta to trapilo. A ak by si nahodou neubrzdil, taktiez problem.
Toto su ludia ochotni podstupit pre 15€.Chore…
mario-luigi
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23.07.2019 13:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mario-luigi »

U 21 rocneho auta ma funkcne ABS vobec netrapi. To auto je aj tak na dojazdenie. Do teraz som mal auta len bez ABS, vodicak mam 20 rokov a vzdy som ubrzdil.....

Na STK su motaci, ked to nema OBD konektor, nefunkcne ABS nemaju ako zistit, ked sa odpoja potrebne kontrolky, odstrani poistka, kabelaz, cidlo.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

S tou stk sa mýliš - hneď po zadaní vin čísla do systému mu vyhodilo - máte mať abg a abs - prečo vám nenabiehajú kontrolky po otočení klúčika ???? Pane lutujem ,ale to je C závada.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mario-luigi
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23.07.2019 13:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mario-luigi »

Som skusil overit auto cez VIN dekodery. Zo 17 len 1 mal uplne info. Ostatne skoro nic nenasli, len kde bolo auto vyrobene. Som sa z toho dozvedel, kolko airbagov mam, farbu auta, ze auto nemalo radio ako nove, ale o ABS ani zmienka.

U novsich aut urcite informacia o ABS v nejakej VIN databazy je. Ale u 21 rocneho auta pochybujem. Vtedy nebol este ani internet skoro nikde. Prve Mercedesy to mali uz v 1983, to som si isty, ze z VIN sa nikto nic nedozvie, ak taketo Medaky este jazdia. To info nema uz ani Mercedes, mozno v archive, kde by to v papierovej forma hladal 2 - 3 roky.
mario-luigi
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23.07.2019 13:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mario-luigi »

Samozrejme teda kruzok vymenim.

Ludia ako mastik29 sa bez veci ako asistent rozjazdu do kopca ani v tom kopci nemaju sancu pohnut. Ked stresuje kvoli nefunkcnemu ABS. My ludia co vieme soferovat a pouzivat hlavu, vieme brzdit prerusovane aj bez ABS....... Ludia ako mastik29, myslia ze asistencne systemi urobia vsetko za neho a potom sa vykotia do prvej priekopy - ved mam ABS, ESP, ASR a to ma podrzi a oklame aj fyzikalne zakony.......
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Zase si nemysli že si jediný, ktorý sa vie pohnúť do kopca.
A z akého dôvodu niekoho urážaš, že ti povedal aká je situácia, sám to nevieš, veď preto si aj založil tému.
Keby si znefunkčnil ABS, prosím, možno sa nič nedeje, jazdil by si na tom ako na tých starších autách, STK neriešme, to by bol tvoj problém.
Ale keď by si na jedno koleso dal iný krúžok, určite by to bolo pre riadiacu jednotku ABS niečo, s čím by si nevedela rady a asi by stále zasahovala do bežného brzdenia.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

O práci ABS ani potuchy, o práci STK detto (lebo oni si VIN overujú na internete, že?). O množstve a forme uchovávania informácií Mercedesu ani nehovorím. Ale strúhaniu frajera to zjavne nebráni ani troška... :::
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

mario-luigi napísal:Samozrejme teda kruzok vymenim.

Ludia ako mastik29 sa bez veci ako asistent rozjazdu do kopca ani v tom kopci nemaju sancu pohnut. Ked stresuje kvoli nefunkcnemu ABS. My ludia co vieme soferovat a pouzivat hlavu, vieme brzdit prerusovane aj bez ABS....... Ludia ako mastik29, myslia ze asistencne systemi urobia vsetko za neho a potom sa vykotia do prvej priekopy - ved mam ABS, ESP, ASR a to ma podrzi a oklame aj fyzikalne zakony.......
Gratulujem, si sa predviedol. Zrejma 17-rocny pubertiak, co dostal prve auto, nema grose na beznu udrzbu a tu ide struhat frajera…
Inak, v pripade nehody a zistenia, ze majitel sa dopustil zamerne znefunkcnenia brzdoveho systemu vyradenim spominaneho ABS by mali ludi aspon na rok zatvarat do chladku a vodicak zabavit dozivotne. Tych par metrov, co dokaze lepsie zabrzdit ABS, moze stat zivot hoc maleho dietata ktore podbehne.
A ze dokazes prerusovane brzdit? Neverim ani omylom, ze v nudzovej situacii dokazes brzdovym pedalom naplno brzdit a udrzat kolesa na hranici smyku :40bd:
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Len pre kompletnosť informácie, treba si uvedomiť že na čistej rovnej ceste, pri priamom smere jazdy, sa dosahuje väčšie brzdné spomalenie bez ABS, ako s ním, a to vôbec nemusí ísť o prerušované brzdenie, jednoducho pedál na podlahu.
Samozrejme v ostatných prípadoch, pri brzdení v zákrute, s jednou stranou auta na krajnici, keď je na ceste piesok, sneh, ľad, vtedy je ABS k nezaplateniu.

No a zadávateľ témy nie je 17 ani 19 ročný mládenec, chváli sa že už má vodičák 20 rokov, takže tiež netreba vracať rovnakým spôsobom, ako to on začal.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Neni pravda…

Zrýchlenie (spomalenie je "len" zrýchlením, ktoré smeruje proti smeru pôvodnej rýchlosti, budeme preto hovoriť o zrýchlení) auta môžeme jednoducho vypočítať z druhého Newtonovho pohybového zákona. V smere pohybu je trecia sila jedinou silou, pôsobiacou na auto. Menšia hodnota je, samozrejme, v prípade šmyku. Ukazuje sa, že zrýchlenie auta pri brzdení nezávisí od jeho hmotnosti, ale len od koeficientov trenia (vzťah 2). V prvom priblížení je preto jedno, či brzdí autobus, osobné auto alebo cyklista, všetci by mali brzdiť rovnakým zrýchlením (ak majú rovnako kvalitné pneumatiky).
V prípade, že kolesá auta nie sú v šmyku, je bod dotyku pneumatiky a asfaltu v každom momente pohybu v pokoji. Takže pri brzdení, ktoré neprebieha v šmyku, je brzdná sila rovná maximálnej hodnote sily statického trenia. V takomto prípade by bolo fyzikálne korektnejšie hovoriť o valivom trení.
Ak sa kolesá zablokujú, pohybuje sa pneumatika vzhľadom k asfaltu rovnakou rýchlosťou ako je rýchlosť auta. Koeficient trenia sa v tom momente „prepne" na svoju kinematickú hodnotu. Keďže koeficient kinematického trenia je vždy menší ako koeficient statického trenia, je trecia sila medzi kolesami v šmyku menšia ako v prípade „nešmykového" brzdenia.
Zrovna tak bol aj praktickym meranim brzdnej drahy vyvrateny mytus o tom, ze nakladne auta (kamion, nalozeny, prazdny atd) ma vzhladom na svoju hmotnost vacsiu brzdnu drahu, nez osobne mot. vozidla (tieto merania robila nejaka ceska fakulta ak si dobre spominam).
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Na ceskej univerzite VUTBR, sa problematike venovali uz dostatocne, mozno si nastudovat aj niektore bakalarske prace, ktore su dostupne a venuju sa tejto problematike. Kto chce popierat vedu podlozenu praktickymi meraniami len nadalej siri famy a myty…
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

ale zas na clio je milion kombinacii poloosi-poctu-zubov-poctu drazok na jednom a druhom tisichrane a este samotne priemery jedno aky rocnik....som to chrumal snad tyzden a aj tak kkcinu som kupil taze tak, lahko uverim ze je nasraty :)
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Preto sa to dáva robiť mechanikom a nerobí sa to na parkovisku pred činžákom.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

On ale riesi kruzok za cca 15€…

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných