Renault Clio 1,2i
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 04.02.2009 20:49 Zdieľať na Facebook
Renault Clio 1,2i
Caute poradte my ci mam kupit pre zenu Renault clio ,1,2 16v , vybava authentique ,r.v.2001 ? je to katastrofa alebo sa to da vydrzat
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 79
- Dátum registrácie: 22.08.2010 16:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Mam rv. 99 ale 1,2 8v od roku 2008 kupoval som ho v nemecku so 120 000km dnes ma 230 000km a najvacsiu zavadu som mal pokazeny motorcek centralu zadnych dveri. Inak len bezny servis. Spojku som menil asi pri 170 000km a auto sa pouzivalo na kazdodenne dochadzanie 2x 12km najskor ja so zenou neskor len ona. Predvlani som jej dal Hondu a Clio som si nechal ka kazdodenne hrkanie po meste. Kedze mam servis tych kazdodennych behaciek je aj dost. Jedina zavada na nom je ze sa mi lupe lak na blatniku, sem tam sa najde aj hrdza a ABS ide len v ked je zima (studeny spoj kdesi vo vnutri jednotky....)
Vo vsetkych svojich autach mam predohrev DEFA takze ranne zimne starty su radost a motor sa odvdaci...
Niekolko krat som s nim bol v Chorvatsku, Rakusku a Nemecku. Takze z mojej strany som mu slubil ze ho dojazdim kym sa nerozpadne, za svoju sluzbu si to auto zasluzi. Je ale pravda ze vzdy dostalo olej max po 10 000km (dodnes nedolevam) a kvalitne suciastky beznej spotreby. TLmice su este povodne a podla testu tlmicov este OK. Capy som menil asi 100 000km dozadu a este drzia. Spojovacky este povodne zacinaju teraz klepkat.
Vo vsetkych svojich autach mam predohrev DEFA takze ranne zimne starty su radost a motor sa odvdaci...
Niekolko krat som s nim bol v Chorvatsku, Rakusku a Nemecku. Takze z mojej strany som mu slubil ze ho dojazdim kym sa nerozpadne, za svoju sluzbu si to auto zasluzi. Je ale pravda ze vzdy dostalo olej max po 10 000km (dodnes nedolevam) a kvalitne suciastky beznej spotreby. TLmice su este povodne a podla testu tlmicov este OK. Capy som menil asi 100 000km dozadu a este drzia. Spojovacky este povodne zacinaju teraz klepkat.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 416
- Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ten 16 ventil má krehký rozvod.Je až smiešne dať vedla seba ventil z jedného a druhého.A technicky je to riešené...no nechcem byť zlý.Kto tú chatrnosť nezoberie do úvahy a napr doinštaluje plyn...no,ja by to nerobil.Sviečky utopené v hlave ako v studni,na 14 klúč aby to nebolo obvyklé,ďaleko ale ďaleko horší prístuk ku každému servisnému úkonu.Osobne aj keď je výkonnejší by som volil slabšiu ale velmi spolahlivú 8V verziu.Aj keď je vyslovene archaická a pôvod jej siaha kdesi hlboko do histórie.Nechcem to teraz tvrdiť silou mocou,ale mne sa zdá že som mal u 8V motora prípad...roztrhnutie remeňa bez kolízie ventil - piest
Aby som nezabudol,nemá hydrošteli ani 16V
Aby som nezabudol,nemá hydrošteli ani 16V
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 08.01.2015 20:25, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 64
- Dátum registrácie: 10.11.2007 18:08 Zdieľať na Facebook
Ked sa porovnava 1.4 55 KW a 1.2 16V 55kw od Renaultu, tak omnoho živšia je 1.4 spotreba rovnaka aj keď ta 1.2 16v ma papierovo nižsiu, ale ťažko dosiahnutelnu spotrebu. Zato 1.4 vždy spapala menej ako podla papierov a ani jedno nežralo olej. Ta 1.4 cca 170 000 a bez poruchy. (Thalia) A ako hovori pan Hlavaty vymenit sviecky na 1.2 16v je skutočne zaujimave.
R21, Thalia, Twingo
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Clio II je uz 4 bod vsetky verzie len upresnim. Clio I malo jednobod.mhlavaty napísal:Ten 8V je nesmierne jednoduchý a v tom je aj jeho minimálny nárok na údržbu.Je pravda,ventily treba nastavovať,ale to vidím ja skôr na výhodu.A Monomotronik z tým centrálnym vstrekom je tak neskutočný,že tu nejaké vstrekovače držím a desať rokov ich niet komu namontovať.
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Realne ta 1,4 bola lepsia ako 1,2 16v musim suhlasit.libor210 napísal:Ked sa porovnava 1.4 55 KW a 1.2 16V 55kw od Renaultu, tak omnoho živšia je 1.4 spotreba rovnaka aj keď ta 1.2 16v ma papierovo nižsiu, ale ťažko dosiahnutelnu spotrebu. Zato 1.4 vždy spapala menej ako podla papierov a ani jedno nežralo olej. Ta 1.4 cca 170 000 a bez poruchy. (Thalia) A ako hovori pan Hlavaty vymenit sviecky na 1.2 16v je skutočne zaujimave.
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Bez hydrostelov, rozvod u 1,2 16 v je prakticky identicky s 1,2 8v dokonca u 16v je vyhoda ze napinacia kladka je poloautomaticka cize sa natiahne na znacku a dalej dospanuva sama. Pri 8v je to obycajna kladka ktora sa natiahne a ostane navzdy nehybna co moze sposobit privelke alebo nedostatocne napnutie remena ktore potom moze sposobit roztrhnutie ci preskocenie rozvodu. Skuseny mechanik to napne s citom ale neskuseny s tym moze mat problem a navyse skusacku napnutia remena ma malokto.pajtyi napísal:Zdravym Majster MHlavaty,mam kupenu thaliu rok 2008 1,2 16V pisete ze na udrzbu narocnejsi motor,vcom bude narocnejsi? asi komplikovanejsie rozvody ale okrem toho? inak toto ma hydrostel? s pozdravom Deák z andoviec
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 20.08.2011 22:31 Zdieľať na Facebook
Zdravim, svokrovci akurat idu predavat clio 1.2 8V. rv 2003, kupene v 2004, ma cca 120 tis km. Neviem to uplne presne, nie je este ani zadany inzerat, pretoze na konci mesiaca by im mali doniest Golfa plus. To je jediny dovod predaja, ze potrebuju trochu vacsie. V pripade zaujmu ma nevahajte kontaktovat cez SS. Za auto sa viem zarucit, ze celu dobu bolo garazovane,servisovane, rucne umyvane, atd...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Áno,ušiel mi rok.Ale vcelku platí napísané bez zmeny že niet dôvodu žasnúť nad 1,2 16V.Ako za katastrofu sa to nedá považovať,ale ak je voľba treba ísť od toho prečerikfrog napísal:Clio II je uz 4 bod vsetky verzie len upresnim. Clio I malo jednobod.mhlavaty napísal:Ten 8V je nesmierne jednoduchý a v tom je aj jeho minimálny nárok na údržbu.Je pravda,ventily treba nastavovať,ale to vidím ja skôr na výhodu.A Monomotronik z tým centrálnym vstrekom je tak neskutočný,že tu nejaké vstrekovače držím a desať rokov ich niet komu namontovať.
-
- Príspevky: 416
- Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných