Renault 1.9Dci 88kw F9Q - DF055 - príliš nízky tlak turba

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Renault 1.9Dci 88kw F9Q - DF055 - príliš nízky tlak turba

Príspevok od používateľa marco98 »

Zdravím páni, pred časom zo dňa na deň auto stratilo ťah na nízkych otáčkach. Ci je studený, či teplý je to jedno. Auto začína citelne ťahať až okolo 2500 otáčok, aj to dymí ako lokomotíva-na čierno. Auto sa teda dalo na diagnostiku a ukázalo chybu DF055-Regulace tlaku preplňování-príliš nízky tlak(prerušovaný). Zaujíma ma teda, či neviete kde sa táto regulácia nachádza. Turbo má rok, hadice nevykazujú žiadne poškodenie na prvý pohľad-ani podtlakové(aj ked). Je očividné že má málo vzduchu(čierny dym), no neviem kde je problém- tiahlo regulácie behá v pohode. Môže byť príčina v nejakom čidle? Poprípade kde hľadať poruchu, či ísť rovno do servisu? Za odpovede vopred dakujem.
EDIT.: Všimol som si, že po vypnutí motora po pár sekundoách si ako keby odfúkne, ale slabo, pred tým to robilo výraznejšie.
nahradnediely90
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nahradnediely90 »

1. diagnostika - za jazdy zistiť aký tlak dáva turbo
2. vizuálna kontrola hadíc, potrubí, podtlakových hadičiek a intercoolera
3. vyskúšal by som natlakovať systém vzduchom a zistiť či nieje niekde únik - jednu stranu hadice zaslepiť a do druhej cez redukciu natlačiť vzduch
4. kontrola tesnosti podtlakovej banky
5. demontáž turba, rozobratie a zistenie chodu variability/lopatiek
Obrázok
m...
Príspevky: 252
Dátum registrácie: 25.05.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m... »

ako sam pises cierny dym - malo vzduchu. pozri postupne cely system od turba do sania. pozeraj olejove priesaky na hadiciach a cooleri. niekedy je trhlina tak mala ze sa da zistit az demontazou casti, umytia a natlakovania. alebo ako pise kolega, aj ja mam na to sadu so zaslepkami a ventilom. natlakujem pri stojacom studenom motore a pocuvam, pozeram...
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marco98 »

Zrejme sa nevyhnem návšteve servisu teda, v domácich podmienkach sa k veciam okolo turba asi nedostanem. Dakujem za odpovede, aspoň budem vedieť, kam ich nasmerovať. :)
sjaro
Príspevky: 223
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sjaro »

Bud je deravá hadica medzi turbom a sanim alebo egr mechanicky nezatvara.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

tak, tak, nezabudni vycistit egr ventil, lebo mozno motor aj chce dychat, ale nema kade....
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marco98 »

EGR sa vyčistilo spolu so saním, a odstavilo sa(nebolo nejak špinavé). Tam zrejme problém zrejme nebude. Budúci týždeň som objednaný do servisu tak sa na to pozrieme. Zatiaľ dakujem za odpovede.
Edit: Ešte doplním že všetky filtre sú nové, auto od výroby ešte nemá DPF.
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marco98 »

cviro, po zaslepení to dymí oveľa menej. Prírode som tomu pomohol o dosť viac. Ver tomu. Inak mne je to šuma fuk, auto som dostal, ja by som si dízel nekúpil. Ked dôjde, kúpim si V8 benzín. Ale neboj, vyrežem oba katy aby sa ti ľahšie spávalo.
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných