Renault 1.9 dCi , 88 kw - EGR + slaby tlak turba
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
Renault 1.9 dCi , 88 kw - EGR + slaby tlak turba
Ahojte páni, som tu zase. Moje auto má dva neduhy.
Otázka 1.-Pri jazde do prudšieho tiahleho kopca občas(iba ked je vonku teplo a motor je zahriaty) hádže do polo-núdzáku. Turbo fúka(počuť) ale nepustí ho cez 110kmh. Väčšinou stačilo motor vypnúť zapnuť a všetko sa javilo okej. Naposledy mi ale zasvietila kontrolka motora+hláške chceck emmisions. Auto sa teda dalo na diag. Vypísalo chyba EGR. Okej, to by bolo logické-vyčistilo sa teda sanie egr, egr(ten behá uplne lahučko) a vymenila sa elektrická časť z funknčného auta-potom sa cez diag. spárovalo. Všetko funkčné, no emisie a kontrolka motora ostali svietiť. Otázka, -zhasne to samo po pár desiatkach km jazdy(možno si potrebuje nejaké hodnoty načítať), či to treba vymazať?
Otázka 2: Auto ide pomaly do otáčok(iba ked je vonku teplo a zohriaty motor), hlavne ťah naspodu je veľmi slabý,navrchu už tlačí ako má, ale dymí na čierno. Aj diagostika vypísala nedostatočný plniaci tlak. Vymenili sa všetky filtre(vzduchu má teda dosť), turboregulácia behá lahko, turbo má 1 rok(nové). Už ostávajú len podtlakové hadičky, tie vyzerali všetky okej. Jedinú prasklinku som našiel na vypínacej klapke, ktorá ked je otvorená, plynule pokračuje do intercoolera. Pripájam obrázok kde. Turbo je hlučnejsie(ako keby tam bolo 2x také ako je)- ale nie je to pískanie ani nič také, proste normálne fúkanie-len je výraznejšie. Môže nedostatočný plniaci tlak spôsobiť práve prasklina v týchto miestach?(sedelo by to s tým ked je teplo, sa táto prasklina roztiahne a nasáva vzduch). Za nou sa nachádza aj snímač plnaiceho tlaku.
PS 1: Ešte som skúšal váhu vzduchu, vraj ked sa odpojí pri bežiacom motore, mal by vypnúť ak je OK, čo sa nestalo-motor však nebol plne zohriaty.
PS 2: Nemôžu tieto 2 poruchy so sebou súvisieť?(EGR, slabý tlak).
Ospravedlňujem sa za vyčerpávajúcu otázku, no snažil som sa to čo najviac prilížiť, dakujem za prípadné odpovede.
[img]http://img.scalecars.cz/img/2017/06/1498412269.jpg[/img]
Otázka 1.-Pri jazde do prudšieho tiahleho kopca občas(iba ked je vonku teplo a motor je zahriaty) hádže do polo-núdzáku. Turbo fúka(počuť) ale nepustí ho cez 110kmh. Väčšinou stačilo motor vypnúť zapnuť a všetko sa javilo okej. Naposledy mi ale zasvietila kontrolka motora+hláške chceck emmisions. Auto sa teda dalo na diag. Vypísalo chyba EGR. Okej, to by bolo logické-vyčistilo sa teda sanie egr, egr(ten behá uplne lahučko) a vymenila sa elektrická časť z funknčného auta-potom sa cez diag. spárovalo. Všetko funkčné, no emisie a kontrolka motora ostali svietiť. Otázka, -zhasne to samo po pár desiatkach km jazdy(možno si potrebuje nejaké hodnoty načítať), či to treba vymazať?
Otázka 2: Auto ide pomaly do otáčok(iba ked je vonku teplo a zohriaty motor), hlavne ťah naspodu je veľmi slabý,navrchu už tlačí ako má, ale dymí na čierno. Aj diagostika vypísala nedostatočný plniaci tlak. Vymenili sa všetky filtre(vzduchu má teda dosť), turboregulácia behá lahko, turbo má 1 rok(nové). Už ostávajú len podtlakové hadičky, tie vyzerali všetky okej. Jedinú prasklinku som našiel na vypínacej klapke, ktorá ked je otvorená, plynule pokračuje do intercoolera. Pripájam obrázok kde. Turbo je hlučnejsie(ako keby tam bolo 2x také ako je)- ale nie je to pískanie ani nič také, proste normálne fúkanie-len je výraznejšie. Môže nedostatočný plniaci tlak spôsobiť práve prasklina v týchto miestach?(sedelo by to s tým ked je teplo, sa táto prasklina roztiahne a nasáva vzduch). Za nou sa nachádza aj snímač plnaiceho tlaku.
PS 1: Ešte som skúšal váhu vzduchu, vraj ked sa odpojí pri bežiacom motore, mal by vypnúť ak je OK, čo sa nestalo-motor však nebol plne zohriaty.
PS 2: Nemôžu tieto 2 poruchy so sebou súvisieť?(EGR, slabý tlak).
Ospravedlňujem sa za vyčerpávajúcu otázku, no snažil som sa to čo najviac prilížiť, dakujem za prípadné odpovede.
[img]http://img.scalecars.cz/img/2017/06/1498412269.jpg[/img]
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
[img]http://img.scalecars.cz/img/2017/06/1498482922.jpg[/img]
Toto som objavil na vypínacej klapke, ktorá pokračuje DO intercoolera, ked je teplo sa to zrejme roztiahne, kedj e zima sa stiahne. Kúpim nové, uvidím či sa problem odstránil
Toto som objavil na vypínacej klapke, ktorá pokračuje DO intercoolera, ked je teplo sa to zrejme roztiahne, kedj e zima sa stiahne. Kúpim nové, uvidím či sa problem odstránil
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní