Range rover 3.0TD - zhasínanie motora dolu kopcom

Diskusia ohľadne vozidiel značky Rover

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Mhlavatý - v tomto je BMW motor 3.0TD. To je ešte myslím dosť poctivý motor. S rozvodovou reťazou - ale s tou ešte čo vydrží, nie s tou tenkou čo je v novších trojlitroch. Toto je ten motor čo je v starších 3, 5, 7 BMW.. starších X5 atd. Myslím že jedine čo je na tom roveri dobré je práve ten motor. Prevodovka pravidelne odchádza po 200tkm., ale repas je okolo 2000e, čo nie je likvidačné. Myslím že sú bud ZF alebo GM.

Neviem ako sú na tom nové RANGE ROVERI - kamoš má 4.4TDV8.. v aute sa stále.. ale stále strácala voda, bolo to viac krát v servise, nakoniec mu vymenili motor. Jeho spoločník má totožné auto kúpene v ten den ako to druhé a v servise nebolo. Asi výrobná vada. Preto si ROVER aj zobral motor na pozorovanie.


ALE aby som sa vrátil k tomu nášmu ROVERU - nádrž natankovaná plná a robí to stále. Takže pokračujeme dalej. Bolo podozrenie že to bude chyba v nádrži, nakoľko je kvoli kardanu predelená a je v nej prečerpávacie čerpadlo, ale to nie je na chybe.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Našli sme prasknutú prepadovú hadičku pri motore. Najprv len trochu otečenej nafty okolo, ale ako s ňou pohol tak to začalo striekať naftu. Takže je prepadová hadička zlá. Uvidíme po výmene čo to spraví.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

No. Hodne hadiciek bolo popraskanych - stvrdnutych. Tak sa pomenili skoro všetky. Zavada sa neodstranila. Ale robí to menej. Nieco to pomohlo. Ale ide to ma diag a uvidime.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

No opravene. Ale čitajte tu blbosť. Tak auto sa dalo na diag Texa. Za jazdy sa čitali udaje a hodnoty. Všetko ok, kompresie, tlak v naftovom systeme, tlak turba, trysky..vsetky hodnoty tip - top. Ale po ubraní plynu - tlak turba sa dostal do doslova mínusovych hodnôt. Akoby ste do sania hodili handru. Zaver? Hadica k turbu - take kolienko, bola proste strašne mäkka a po ubrani plynu sa zúžila na tolko že auto nemalo vzduchu. Teda turbo. Vymenene kolienko a auto ide. To kolienko je na "omak" neskutočne mäkke fakt.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

nebola tam dusa z bicygla lol ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

No až na tie rozmery sa da povedat že podobne vlastnosti. Dal tam použitu z druheho motora čo sa našla v odpade a auto uz dva dni bez naznaku problemu. Po sviatkoch kupi tu modru - tie sú pevnejšie. No ale každopadne zaujimavé.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Skúsme uvažovať spolu.Rozdelme sanie na dve časti - prívod vzduchu do turbíny z filtra. V tejto časti je permanentný podtlak,ten stúpa z prácou turbíny kedy je najväčší.Čiže by scucnutie hadice z následným uzavretím priechodu hrozilo najviac v tom najväčšom výkone turbíny.Ubratie plynu znamená opadnutie tohoto podtlaku,tj ak sa hadica nezcucla vo vysokom výkone,už v nulovom to neurobí.
Druhá strana - tá je tlačná,tj pretlaková a jej pracovné prostredie je od nultého tlaku do jedného baru napr. To asi môžme uzavrieť tým,že tu sa to stať nemôže.
Takže otázka je---je to vôbec tak ?! No rozhodne by som tejto verzii neveril.Hadica sa môže scucnúť pokiaľ je mäkká nepochybne,ale logika hovorí že to urobí v silnom podtlaku,a nie po ubratí plynu.Navyše,aby sme boli v obraze,tlak sa preplňovania sa meria na výstupnej TLAKOVEJ strane,kde k podtlaku dôjsť nemôže.Ak roztočené turbo hadicu nescucne (vytvára tlak),tak po odobratí plynu už nemá prečo,ovšem - ak sa neuzavrie prívod vzduchu (kdesi ..klapka a pod)
Ak o nemožnosti vytvorenia mínusovej hodnoty v preplňovanej vetve niekto pochybuje,stačí aby si zobral diagnostiku a za jazdy sledoval tlak v preplňovaní pri všetkých režimoch,a môže rovno sledovať aj prietok vzduchu na vstupnej strane turbíny,ani tá sa nikdy v živote nedostane do mínusovej hodnoty a pritom je to sacia strana.Ideálne je to nalogovať,to je to čo tu často pre VAG autá zvyknem vyhodnocovať,tam si to vieme potom konkrétne rozobrať do detailov.Ja hovorím - nezmysel,resp niečo je zle odprezentované
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Ano možno to neviem ja odprezentovat. Ale mechanik povedal ze mu to voobec nesedi. On si myslel ze je tam nejaka klapka na sání do turba, alebo proste nieco. Nevedel si vysvetli, preco v hadici vznika podtlak taky že ju scucne. A pritom klapky v sání nie sú. Sam si to nevie vysvetlit. Pre majitela je podstatne ze to ide.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jasne,ale pre mňa je z princípu "prípad" skončený zdarne vtedy,keď viem prečo sa stal a čo ho spôsobilo.Ak sa síce vec upraví ale neviem prečo,čakám pohromu že sa stane znova.A je ešte jedna vec ako vysvetlenie,ale to radšej do ss.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Milan - uplne Vas chapem. Moj nazor je podobny. Niekde je nejaka chyba. Hadica je len najslabšie miesto na ktorom sa ukazuje chyba. Bodaj by som sa mýlil a auto mu bude dlho slúžiť. Kazdopadne sa s tymto nikto este nestretol. Bol u viacerých mechanikov, nikto nechape.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
pidizvi
Príspevky: 3407
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

tiez mi to nesedi a vobec nie, preco sa ta hadica vcucla iba pri jazde z kopca
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prosím opraviť ak je to inak,ale myslím že scucnutie nik nevidel,sú to dohady na základe udájov z obrazovky,nik z otvorenou kapotou nejazdí aby videl čo možno pre polohu by nemal šancu ani tak
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Takto. Diagnostika ukázala čo ukázala počas jazdy. Proste sa naraz stratil tlak. Uplne. Ten mechanik si to vôbec nevedel vysvetliť. Pri odstavenom a naštartovanom aute, majiteľ auta náhodou stlačil hadicu na turbe a auto zhaslo. Až prekvapivo ľahko išla tá hadica stlačiť. Potom mechanik ešte rozmýšľal/neveril tomu - že v saní nie sú nejaké klapky, proste mu to samému nejde do hlavy. ALe vymenili tú hadicu, také kolienko a odvtedy to auto nerobí. Teraz sme sa vrátili z Vrábel a nič. Pritom v pondelok išlo auto do Považskej a na tom peknom viadukte nad považskou - sme stáli a auto sa muselo štarotvať. Celkom naprd na diaľnici. Každopádne - vymenená hadica a auto ide. Môj názor je tiež ten, že toto nie je oprava. Toto sa ešte niekde prejaví.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Mechanik si búchal hlavu.. Medzi dedinami vyvozili asi 25l nafty.. To s tou hadicou - sa stalo náhodou. Diagnóza z údajov bola "niečo je s turbom, zrazu stratí tlak".. Tak majiteľ náhodou stlačil hadicu , tú scuclo a auto zhaslo. Mechanik najprv kukal ako puk, pretože nevedel čo tú hadicu scuclo. Prečo tam je podtlak. Keďže sa všetci zhodli na tom že tá hadica je až moc "jemná".. "mäkká".. proste by nemala ísť tak ľahko stlačiť - tak ju vymenili.. a auto ide. Ide ide. Všetci neveriacky točia hlavou. Anomália. Náhoda. Nevieme. Vozíme sa dalej. Možno sa časom ukáže pravá závada. (o tom už ale majiteľ nechce počuť, on výmenou hadice "opravil vozidlo")
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V momente ako sa človek dozvie príčinu,je už všetko logické.Ale isté veci človek do logiky zahrnúť nemôže,a nevie si predstaviť že sa to stane.Ja som mal raz na dielni priateľa aj z maličkým,a ten čarovný malý nezbedník vopchal do sacieho potrubia Megana umývaciu špongiu.Hlboko,nedala sa vidieť,motor sa vložil a štartol.Tak sa nepýtajte čo nasledovalo a kedy sa odhalila konečne podstata závady.
Kedysi na Tipe,nik nevedel odhaliť prečo sa dusí.Krásne išiel ale na ceste sa len dusil.A jemu visela z kapoty taká tá odhlučnovacia deka a tú pricuclo na vstup filtra.Preto kým bola kapota otvorená,všetko bolo ok.
Na Leone Tdi vyhadzovalo bez logiky čas od času chybu váhy vduchu,urobilo sem tam aj z novou.Vo vnútry filtra je plastový lievik,ten tam vnútry pobehoval lebo nebol zacvaknutý poriadne a sem tam pripchal výstup.Odhalila to až výmena vzduchového filtra.
Takže,čo nemá logiku,to hladať nebudete,ak už ovšem sa vám taká nelogická vec nestala a teda viete,že nočný strážnik môže pokojne umrieť aj cez deŇ.

Návrat na "Rover fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný