848 370
inzerátov
Pridať inzerát

R Megane I- vysoke volnobezne otacky po studenom starte

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Renault fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
Dreams4
Založený: 17 september 2009
Príspevky: 15
Nabehané: 1 hod 2 min
Predmet: R Megane I- vysoke volnobezne otacky po studenom starte PríspevokZaslal: 29.11.2009 23:01   
Caute,
mam R Megane 1,6 16V, K4M, rv 00 a trapi ma takyto problem: ked sa ochladi pod 10 stupnov, resp v tomto obdobi a startujem studeny motor (tz uplne vychladnuty, napr z vecera do rana, auto bolo vonku), hned po starte mu vyskocia otacky na cca 1700 rpm, ostavaju na tejto urovni, ak nahodou tuknem jemne do plynu, vyskocia aj nad 2000 a neklesaju, no s takymito otackami som nuteny jazdit, radit.Na krizovatke, ked vyradim, okamzite vyskocia nad 2000.Sranda je, aj ked sa motor zohreje na 90 stupnov, ked by uz motor mal mat na volnobeh cca 780 ot, tak toci nejakych 1300 ot, ked postojim tak 10 sekund a dlhsie, napr na semaforoch, tak mu otacky pomaly klesnu na predpisanu hodnotu.Ked sa potom rozbehnem a idem par minut napr 100 kmh a za jazdy vyradim- podotykam motor je uz davno zohriaty na pracovnu teplotu, tak v tej chvili a v tomto jesennom obdobi mi otackomer ukaze tesne nad 1000 ot.Ked potom vypnem motor a dajme tomu o pol hod pokracujem v jazde, tak su volnobezne otacky za jazdy take, ake maju byt, alebo len mierne vyssie.Spomeniem este, vo faze zahrievania, motor ma 50-70 stupnov a nahodou vyradim, tak za jazdy mu kolisu otacky asi od 1200 do 1800.Pre uplnost este uvediem, ze mam rozsypany a tym padom nefunkcny katalyzator.Spomenul som tento problem v Renault servise, ked som tam bol naposledy na diagnostike, ale kvoli inej veci, tak tam mi tvrdili, ze by to mohol sposobovat prave nefunkcny katalyzator, lebo za nim je druha lambda, ktora meria nespravne udaje, vdaka tomu, ze kat nepracuje.Diagnostika im vyhodila, ze obe lambdy su funkcne, ze pracuju.Myslel som si, ze tento motor ma len jednu lambdu, ked som bol naposledy pod autom, asi som bol slepy, alebo v Renaulte nemaju pravdu.A este jedna vec-v poslednej dobe, ked je motor zohriaty, obcas mu klesaju otacky do 500 ot a zacnu kolisat 500-600, inokedy zas ma normalne otacky, ale aj tak jemne kolisu.Niekto mi spomenul, ze by tieto problemy mohol sposobovat motorcek ovladania volnobehu, niekto zas, ze snimac teploty- ale nedava mi to logiku, preco len ked je chladno a cez zimu?Cez leto s volnobehom problemy nemam.Studeny motor po nastartovani toci nejakych 1100 ot a ako sa zohrieva, otacky mu pekne klesnu na predpisanu hodnotu a za jazdy ma normalny volnobeh.Lezie mi to na nervy, nehovoriac o tom, ako mi teraz trpi spojka, prevodovka, a na krizovatkach si pripadam jak debo s huciacim motorom a nemozem s tym nic urobit.Mate s tymto niekto skusenost, co by to mohlo sposobovat?Za kazde rozumne odpovede a k veci vam vopred dakujem...
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2385)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20389
Nabehané: 3 mes 27 dní 13 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 29.11.2009 23:42   
1.6 16V má neskutočne zle riešené sanie pokial ma pamäť neklame,má variabilnú dlžku sacieho potrubia.Viem si predstaviť prisávanie vzduchu a úpornú snahu RJ o zvládnutie chodu a režimu. Ešte jednu vec by som si overil,a to je systémový tlak paliva.Ak ho ten membránový valček na palivovej lište nevie udržať,výsledok je práve takýto.Lambdy sú tam myslím dve,ibaže jedna je až hore na koreni potrubia a tak je na očiach tá za katalizátorom.Inak či tam kat je či nie je,dokonca či je lambda fuknkčná či nie,neprejavovalo by sa to takto.Ak mám byť úprimný,mňa už "autorizovaný" prekvapiť nevedia.Sú tam na dve veci.Sorry,celkom by som zabudol.Teda dobre poprezerať tesnosť všetkého čo sa týka podtlaku,hadičky,tesniace O krúžky sania,prípoje do brzd.Najlepšie sňať celé sanie cakom prask a kontrola všetkého čo sa ho týka.Odmerať tlak v palivovej lište.Je tam na to blend.
Citovať
Ondrejko69
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 28 apríl 2007
Príspevky: 399
Nabehané: 1 hod 39 min
Predmet: Re: R Megane I- vysoke volnobezne otacky po studenom starte PríspevokZaslal: 30.11.2009 07:37   
Dreams4 napísal:
Caute,
mam R Megane 1,6 16V, K4M, rv 00 a trapi ma takyto problem: ked sa ochladi pod 10 stupnov, resp v tomto obdobi a startujem studeny motor (tz uplne vychladnuty, napr z vecera do rana, auto bolo vonku), hned po starte mu vyskocia otacky na cca 1700 rpm, ostavaju na tejto urovni, ak nahodou tuknem jemne do plynu, vyskocia aj nad 2000 a neklesaju, no s takymito otackami som nuteny jazdit, radit.Na krizovatke, ked vyradim, okamzite vyskocia nad 2000.Sranda je, aj ked sa motor zohreje na 90 stupnov, ked by uz motor mal mat na volnobeh cca 780 ot, tak toci nejakych 1300 ot, ked postojim tak 10 sekund a dlhsie, napr na semaforoch, tak mu otacky pomaly klesnu na predpisanu hodnotu.Ked sa potom rozbehnem a idem par minut napr 100 kmh a za jazdy vyradim- podotykam motor je uz davno zohriaty na pracovnu teplotu, tak v tej chvili a v tomto jesennom obdobi mi otackomer ukaze tesne nad 1000 ot.Ked potom vypnem motor a dajme tomu o pol hod pokracujem v jazde, tak su volnobezne otacky za jazdy take, ake maju byt, alebo len mierne vyssie.Spomeniem este, vo faze zahrievania, motor ma 50-70 stupnov a nahodou vyradim, tak za jazdy mu kolisu otacky asi od 1200 do 1800.Pre uplnost este uvediem, ze mam rozsypany a tym padom nefunkcny katalyzator.Spomenul som tento problem v Renault servise, ked som tam bol naposledy na diagnostike, ale kvoli inej veci, tak tam mi tvrdili, ze by to mohol sposobovat prave nefunkcny katalyzator, lebo za nim je druha lambda, ktora meria nespravne udaje, vdaka tomu, ze kat nepracuje.Diagnostika im vyhodila, ze obe lambdy su funkcne, ze pracuju.Myslel som si, ze tento motor ma len jednu lambdu, ked som bol naposledy pod autom, asi som bol slepy, alebo v Renaulte nemaju pravdu.A este jedna vec-v poslednej dobe, ked je motor zohriaty, obcas mu klesaju otacky do 500 ot a zacnu kolisat 500-600, inokedy zas ma normalne otacky, ale aj tak jemne kolisu.Niekto mi spomenul, ze by tieto problemy mohol sposobovat motorcek ovladania volnobehu, niekto zas, ze snimac teploty- ale nedava mi to logiku, preco len ked je chladno a cez zimu?Cez leto s volnobehom problemy nemam.Studeny motor po nastartovani toci nejakych 1100 ot a ako sa zohrieva, otacky mu pekne klesnu na predpisanu hodnotu a za jazdy ma normalny volnobeh.Lezie mi to na nervy, nehovoriac o tom, ako mi teraz trpi spojka, prevodovka, a na krizovatkach si pripadam jak debo s huciacim motorom a nemozem s tym nic urobit.Mate s tymto niekto skusenost, co by to mohlo sposobovat?Za kazde rozumne odpovede a k veci vam vopred dakujem...

Vyčisti volnobežny ventil a ak nepomoze tak vymenit. !!! Mam jeden čisto novy nepoužity. za 50€ je tvoj !!!
Citovať
mjz
Známa tvár - Feldo (77)
Založený: 06 september 2007
Príspevky: 2177
Nabehané: 5 dní 8 hod 12 min
PríspevokZaslal: 30.11.2009 10:53   
mas ss
Citovať
Dreams4
Založený: 17 september 2009
Príspevky: 15
Nabehané: 1 hod 2 min
PríspevokZaslal: 30.11.2009 11:00   
Chlapi, dakujem vam za odpovede.

Ondrejko69- "volnobezny ventil"- tym myslis motorcek ovladania volnobehu, ten zboku zprava pri skrt klapke? Alebo ten ventil je niekde inde? Lebo ten motorcek som mal vonku, cistil som ho, nic sa nezmenilo.

mhlavaty- zmerat tlak na palivovej liste, na to bude treba asi nejaky pristroj, ktory by to vedel zmerat, takze asi by som mal skocit za nejakym spolahlivym manikom, ktory ma taketo veci..
Ale aj tak mi to nedava logiku, preco sa ten motor takto sprava len ked sa ochladi pod cca 15 stupnov a cim je chladnejsie, tym ma tendenciu, mat vyssie otacky za studena?A ked je teplo, hlavne v lete ma normalny studeny start s mierne zvysenymi otackami a za par min vo faze zahrievania mu klesnu na predpisanu hodnotu, ktoru si potom viac-menej v pohode drzi.Preco ked ho napr po 2 hod, tak ako dnes, nastartujem, teplomer mi ukazoval nejakych 50 stupnov, cize motor uz bol podchladeny, mal len mierne zvysene otacky- cca 900, ktore mu potom klesli na normalnu hodnotu a ako som behal po meste, volnobeh bol ok.Ale rano hned po studenom starte mi zavyjal pri dobrych 1800 ot.Nechapem..

Neviete mi nahodou poradit nejakeho spolahliveho mechanika v Leviciach, prip aj v sirsom okoli, ktory by sa mi vedel na to pozriet?
Citovať
jurkyLE
Nová tvár - Trabanto (13)
Založený: 18 december 2008
Príspevky: 596
Nabehané: 2 dní 16 hod 40 min
PríspevokZaslal: 30.11.2009 20:49   
Skus vycistit klapku a aj vahu vzduchu a skontroluj podtlak. hadicu na brzdovom valci....
Citovať
slavomir666
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 08 máj 2008
Príspevky: 70
Nabehané: 1 hod 38 min
PríspevokZaslal: 30.11.2009 21:57   
Kamarát mal presne rovnaký problém na fiate bravo. A tiež bol z toho zúfalý. Ja by som najskor na tvojom mieste rozobral škrt. klapku a dobre ju vyčistil. Potom krokový motorček. Sú nato také spreje, napr. od Valvoline. Potom pozri aj kontakty k čidlám, možu byť zoxidované. Ďalej by som pozrel, či tesnia sacie zvody, hlavne za klapkou. Ako bolo spomínané, všetky podtlaky, hadice, odvetranie kluk. skrine atď. Potom to s tým tlakom paliva. Ja by som ešte vymenil palivový filter.

A tí renaultáci, no nemám slov...A to si hovoria autorizovaný servis. Hentakú kravinu ti nepovie ani učeň, že to je koli katu. Ale hlavne, že si za všetko pýtajú nehorázne prachy.
Citovať
carloss30
Založený: 31 júl 2010
Príspevky: 1
Nabehané: 14 min
Predmet: Voľnobežné otáčky PríspevokZaslal: 08.10.2019 23:36   
Dobrý deň chcem sa opýtať či sa podarilo vyriešiť ten problém. Mne to robí to isté tak skumam fóra dakujem
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Renault fórum