Protest súkromných autobusových dopravcov

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Protest súkromných autobusových dopravcov

Príspevok od používateľa vsevetko »

Požiadavky

Únie súkromných autobusových dopravcov

vzhľadom ku kolapsu odvetvia a 100% poklesu objednávok z dôvodu COVID-19:

- Účelové dotácie pre autobusových dopravcov na pokrytie nákladov spojených s odstavením vozidiel, prenájmom priestorov, STK, EK, správne poplatky a celú prevádzku, keďže naše autobusy v nepravidelnej doprave stoja.

- Odklad platieb DPH za počas obdobia krízy spôsobenej COVID 19, potom ich doplatenie počas obdobia 18 mesiacov v rovnomerných splátkach bez úrokov a záznamov v registroch dlžníkov po opätovnom začatí prevádzky a činnosti.

- Pozastavenie platieb do sociálneho a zdravotného poistenia po dobu prepadu príjmov, tieto poplatky by za obdobie počas ktorého nemôžeme vykonávať našu činnosť mal prebrať štát.

- Príspevok na pokrytie mzdových nákladov kvôli výpadku tržieb a udržaniu pracovných miest

- Pozastavenie platieb za cestnú daň a odpustenie týchto platieb na obdobie počas ktorého firmy nemôžu vykonávať svoju činnosť, po ukončení krízy ich zníženie pre autobusových dopravcov na úroveň okolitých štátov, zmluvné dopravné firmy pôsobiace pre VUC neplatia cestnú daň vôbec.

- Poskytnúť odklad splátok leasingov a úverov za dopravnú techniku minimálne na 6 mesiacov, tak aby sa subjekt ktorý o odklad požiada nedostal do úverových registrov. 6 mesiacov je zatiaľ náš návrh, ale stálo by za zamyslenie mať pripravené dohody s bankami a leasingovými spoločnosťami na ich prípadné predĺženie, keďže opätovné rozbehnutiu sektoru neverejnej autobusovej dopravy a turistického ruchu bude pomalé a možno k nemu tento rok z dôvodu obáv a paniky ani nemusí prísť

- Dohoda s bankami o prolongácií povolených prečerpaní – kontokorentov, nakoľko výpadok tržieb v tomto roku bude u veľa subjektov znamenať zníženie doterajšej bonity klienta a môže to mať za následok, že finančné inštitúcie budú požadovať ich okamžité splatenie pri ďalšej prolongácii. Z toho dôvodu navrhujeme rok 2020 zmraziť, aby boli garantované výšky týchto prečerpaní aj pre rok 2021.

https://www.facebook.com/%C3%9Ania-s%C3 ... 691040107/
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Kolegovia, tak malý update, dnes sme mali opäť rokovania na ministerstve dopravy.
-Návrh na zvýšenie intervalu STK - bude sa robiť analýza.
-Návrh zníženie cestnej dane - tento rok áno, budúce zatiaľ nie lebo podľa ministra financií mame deficit a táto položka by v rozpočte chýbala, na argumentáciu že SADky neplatia 4100 vozidlami cestnú daň a aj na dotáciách sa da ušetriť, toto bohužiaľ zatiaľ nieje doriešené a kedy bude ďalšie stretnutie je vo hviezdach.
-Návrh na bezúročné úvery je v štádiu analyzovania, požiadal som o info do piatku aby sme vedeli ďalej postupovat.
-Návrh na zmenu systému verejnej dotovanej dopravy - tu bude vytvorená skupina kde sa budú pripravovať podklady na nové výberové konania a budeme od septembra jej súčasťou, verím že tu sa nám podarí dosiahnuť stav, kde budú suťažené menšie celky a budeme môcť aj malé firmy získať linky.

Vzhľadom k tomu, že nie je jasné, či sa podarí dosiahnuť dohodu na tých úveroch by som poprosil o návrhy a poprípade nápady ako ďalej postupovať, či budeme len čakať alebo sa opäť spojíme a pôjdeme už do ulíc, nie len sa previezť ale naozaj ukázať že sme tu a musia nás počúvať, nie len odbíjať a čakať ako to dopadne bez ich pričinenia ...
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Ale,matelko Vás nepočúva, veď stál na čele barikády. Ó to sú mi veci. Jasné požiadavky sú predložené, neustúpiť, prečo Arriva má adresne vyplnené požiadavky, prečo by mal byť mini dopravca odložený na vedľajšej koľaji?
Pozor nová vláda ide štrajk trestať. Takže, treba začať, plebs sa dúfam zobudí a zoberie spravodlivosť do svojich rúk.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Nejde trestať štrajk, ide trestať blokovanie ciest! :3020:
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

unia sukromnych autodopravcov je vlastne co, volne, neregistrovane zoskupenie? Facebukova stranka? Mozno je tam 5 autobusarov a 5 autobusov.
Preco by takato skupinka mala mat priame stretnutia s premierom a tvarit sa velmi dolezito? Mate volenych zastupcov, nech sa paci, nech sa o vas staraju, podajte si ziadost na urad alebo ministerstvo ako kazdy iny obcan.
A teda uz dvojnasobne, preco by takato skupinka mala mat pravo obmedzovat inych ludi nejakymi blokadami ciest.
V com je toto podnikanie odlisne od inych, ktori su na tom rovnako zle ako autobusari, ze to vyzaduje specialny pristup? Nic specifickeho tam nevidim, rovnako prisiel o biznis aj taxikar aj zubar aj restaurater...
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

Uz to vydrzte, obmedzenia sa uvolnuju, veci sa vracaju do starych kolaji, zial ziadne odvetvie nebude bez nasledkov a ani v ekonomike neprezije kazdy subjekt. Rovnako ludstvo utrpelo obete, slabsi, starsi, rizikovi pacienti pomreli, aj v ekonomike ti silnejsi vstanu z kolien, pofukaju si rany a pomaly krivajuc sa pohnu vpred... Dokonca su aj taki co ich to vystrelilo do vysin (produkcia dezinfekcie, OPP, farmacia...) Ti co nevstanu budu neskor nahradeni niekym novym, kto zakratko vyciti prilezitost a vyplni vzniknutu dieru na trhu... Je to krute ale takto to funguje vsade, zail s koronou nemohol nikto pocitat a nikto nemohol ocakavat co prinesie a ake nasledky to bude mat... Ze tych nasledkov sa este len zacne postupne ukazovat vsade mozne, to je hadam vsetkym jasne... Ale je pravda ze niektore odvetvia to postihlo viac, niektore menej, a niektore to uplne zdecimuje (kulturne, sportove, turizmus, verejne akcie a festivaly a dalsie dalsie...) Ako autodopravcovia na tom nieste najhorsie zajazdy a dovolenky sa opat zacinaju predavat. Tych co pocitaju straty je na kazdom kroku desiatky dalsich....
Ak nad prispevkom svieti moje meno, bol by som rad aby bol text vo forme v akej som ho napisal, JA! Ak ho zmenis, prosim... ale hod tam o tom info.
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Bod č. 1: Kompenzácia povinného odstavenia autobusov

Od 13.3. bola naša činnosť Nariadením obmedzená a okrem jázd autobusov s repatriantmi boli naše autobusy nútene odstavené. Týmto zákazom činnosti nám však každým dňom vznikajú straty, ktoré už nikdy v budúcnosti nemôžu byť nahradené. Odstavenie autobusov vnímame ako ich objednávku a za to žiadame kompenzáciu v podobe denného príspevku od 13.3.2020 až do uvoľnenia nášho podnikania. Navrhujeme dennú kompenzáciu vo výške 100 EUR za každý deň od 13.3.2020. Slovensko má schválených 8 miliárd EUR pomoci, ktoré bude čerpať od začiatku roku 2021, požadujeme aby bola táto dotácia použitá aj pre sektor záchrany nepravidelnej autobusovej dopravy a to tak, že sa vyplatia úvery so štátnou zárukou v plnej výške, ktoré požadujeme poskytnúť okamžite v bode 2 na odvrátenie vlny konkurzov a insolvencií v našom sektore, ktoré by postihlo 95% nášho sektoru.
Príklad: Pri sume 1000€ za autobus a dobe do 2/2021 je to 9000€/vozidlo. Pri maximálnej sume / dokladovaný obrat a 25% s neho/ a počte cca 1500 autobusov v nepravidelnej autobusovej doprave na Slovensku je to celková suma 13.500.000 € je to z celkového balíku 0,17% sumy, čo je na záchranu jedného celého sektoru a niekoľko tisíc pracovných miest oprávnený dôvod tieto peniaze tak použiť.
V Nemecku žiadajú dopravcovia kompenzáciu 250 EUR na deň a aj keď výsledná suma dennej kompenzácie nie je definitívne schválená, táto suma nebude nižšia ako 150 EUR za každý deň od 13.3.2020.

Bod č. 2: Štátne bankové záruky

Mnohí dopravcovia nemajú nárok na úvery, nakoľko ich ekonomické ukazovatele ich na kladné vybavenie Žiadosti o úver neoprávňujú, navyše niektorí sa stretli s informáciou, že nemajú na úver nárok, nakoľko autobusová doprava je v súčasnosti rizikové odvetvie. Ekonomické ukazovatele však dopravcovia v mnohých prípadoch nemajú dostatočné práve preto, že ich podnikanie bolo zastavené z rozhodnutia štátu.
Sme neoddeliteľnou súčasťou odvetvia cestovného ruchu a o nie len domáceho, ale i celoeurópskeho. Bez autobusovej dopravy nebude naštartovanie cestovného ruchu možné.
Žiadame pre autobusových dopravcov 100% štátne bankové záruky na úvery s úrokom 0%, s odkladom splátok o 12 mesiacov a s dobou splatnosti do 60 mesiacov, povinnosť bánk do 15 dní od podania žiadosti tento úver poskytnúť a to za uvedených podmienok až do výšky 25% celkového ročného obratu za predchádzajúci kalendárny rok, t.j. do výšky priemerného 3 mesačného obratu za posledné zdaňovacie obdobie. Výška príspevku na autobus by mala byť v sume od 1000 do 1500€/mesiac a autobus až do opätovného oživenia trhu nepravidelnej a medzinárodnej zájazdovej dopravy. Žiadame túto sumu rátať až po obdobie február 2021, nakoľko sezóna nám začne až v marci 2021. Dovtedy rátame s poklesom prepravných výkonov až 70% oproti roku 2019.
Dopravcovia potrebujú byť pripravení na začiatok a obnovenie podnikania po pandémii, nakoľko veľká časť z nich už teraz minula všetky vytvorené rezervy a budú potrebovať financovať náklady na PHM, mzdy, mýto a pod.
Momentálne nemáme žiadne schválené preklenovacie úvery ani inú formu pomoci, dopravné firmy v našom segmente majú už nulovú likviditu a hrozí insolventnosť. Na nájdenie riešenia ostávajú už len dni, keďže sa čas stratil neochotou počúvať a riešiť tento stav so strany kompetentných za uplynulé 3 mesiace.

Bod č. 3: Predĺženie odkladov leasingov a úverov za autobusy do 02/2021

Žiadame vládu SR aby predrokovala s bankami a leasingovými spoločnosťami opciu a možnosť predĺženia odkladu splátok leasingov za naše autobusy do 02/2021, nakoľko reálne počítame s obnovením našej prevádzky až ku začiatku sezóny 2021, dovtedy budú naše pôvodné výkony maximálne vo výške 30% s roku 2019.

Bod č. 4: Dotácie a čerpanie štrukturálnych fondov EU

Vyrokovať operačné programy a eurofondy aj pre dopravné firmy prevádzkujúce nepravidelnú autobusovú dopravu, nakoľko pre naše odvetvie doteraz takéto formy podpory neboli, hlavne na znižovanie emisií a zvyšovanie bezpečnosti. Naše firmy zabezpečujú dopravu pre naše deti a našich seniorov, tam by mal byť všeobecný záujem o kvalitu a bezpečnosť, zároveň aj o ekológiu spĺňaním najnovších noriem emisií. Pre služby dopravy dotovanej VUC a železničnú dopravu tieto možnosti sú, aj mi môžeme prispieť k zlepšeniu životného prostredia keď bude viac využívaná hromadná doprava.
Doteraz nebolo pre sektor príležitostnej autobusovej dopravy možné čerpanie fondov vôbec

Bod č. 5: Daň z motorových vozidiel

Žiadame o zníženie dane z motorových vozidiel podľa priloženej tabuľky sadzby dane za autobusy triedy M2 a M3, zároveň o doplnenie znenia zákona, a to tak, že za každý kalendárny mesiace, ktorý nebude autobus používaný na podnikanie bude od platenia dane oslobodený.

0 1 37,00 €
1 2 66,50 €
2 4 106,00 €
4 6 156,00 €
6 8 208,50 €
8 10 259,00 €
10 12 310,00 €
12 14 388,50 €
14 16 466,50 €
16 18 544,50 €
18 20 626,00 €
20 22 726,00 €
22 24 830,00 €
24 26 931,00 €
26 28 1 037,50 €

Návrh sadzby dane pre autobusy kategórie M2 a M3

Zároveň žiadame doplniť §8 - daňová povinnosť vzniká za každý kalendárny mesiac, v ktorom sa
autobus triedy M2 a M3 používa na podnikanie.

Ostatné body ponechať zachované – vrátane zmeny percentuálneho výpočtu podľa veku vozidla

Bod č. 6: Daň z motorových vozidiel za obdobie počas pandémie

Žiadame o odpustenie dane z motorových vozidiel aj pre autobusy, ktoré z dôvodu pokračovania leasingových, nájomných alebo iných zmlúv nemohli byť odhlásené z evidencie a to od 13.3.2020 do ukončenia opatrení, ktoré zabraňujú dopravcom v činnosti. Nie je spravodlivé, aby dopravcovia museli platiť daň z motorových vozidiel aj za dni, kedy im štát svojimi opatreniami zakázal ich činnosť a keďže tieto vozidlá nemôžu z vyššie uvedeného dôvodu odhlásiť ani dočasne z evidencie, žiadame o princíp solidarity s týmito dopravcami a odpustenie dane za toto obdobie až do 02/2021.

Bod č. 7: Návrh zmeny znenia zákonu 561/2007 a 462/2007

Žiadame zmenu znenia nariadenia EP 561/2007 a 462/2007 tak, aby sme mali opäť ako dopravcovia možnosť zamestnávať sezónne vodičov aj na DoPČ a DoVP, nie len na TPP, nakoľko momentálne je v predpise „pracovný pomer“. V praxi nám toto nariadenie spôsobuje problémy a v iných krajinách je možné zamestnávať vodičov aj na iné druhy pracovných pomerov, obdobných ako u nás DoPČ. Predpokladáme, že u nás to môže byť aj chybným prekladom z originálneho znenia nariadenia EP.

Bod č. 10: Predĺženie lehoty STK

Návrh predĺženia lehoty STK pre autobusy triedy M2 a M3 na 1 rok ako v iných členských štátoch EU, nakoľko naše autobusy po dosiahnutí 8 rokov musia absolvovať každých 6 mesiacov, v ČR je to pre vozidlá pred r. v. 2000, Poľsko a Maďarsko majú 1 rok bez obmedzenia veku autobusu. Požadujem predĺženie intervalu STK na 1 rok pre autobusy triedy M2 a M3 od roku 2004 a novšie, nakoľko od 2004 sú už všetky autobusy vybavené systémom ABS a využívajú sa konštrukčne spoľahlivé kotúčové brzdy, bubnové brzdy sa od konca roku 2003 prestali do autobusov montovať.

Bod č. 11: Pravidelná prímestská doprava

Zmena systému rozdeľovania a súťaženia prímestských liniek, momentálne je u nás vytvorený monopol a malé dopravné firmy nemajú šancu sa ku zmluvnej dotovanej doprave dostať. Riešenie by bolo prerozdeliť túto formu dopravy medzi lokálne firmy a veľkú firmu v pomere 50/50 alebo 40/60, tak by sa predišlo problémom pri výpadku jedného dopravcu a zamedzilo kolapsu na dopravovanom území, tak ako to hrozilo začiatkom roku 2020 v BBSK.
Linky by sa mali súťažiť v menších celkoch alebo každá linka jednotlivo, mal by byť zavedený bodový systém hodnotenia ( nizkopodlažné vozidlá, emisné triedy, vhodná kapacita) a doprava by sa mala súťažiť ako v iných štátoch na cenu za odjazdený kilometer podľa kategórie vozidla, bez doplatkov za stratu a odpisov. V súčasnej dobe je verejná doprava dotovaná cca 400 miliónov ročne. Taktiež zákaz používať vozidlá s tohto druhu dopravy na inú činnosť, nakoľko monopolný dopravcovia potom deformujú trh príležitostnej dopravy a jazdia pod náklady, nakoľko si to vykompenzujú pri stratách so záväzku s VUC.

Bod č. 12: Pravidelná diaľková doprava

Pravidelná autobusová doprava funguje v súčasnosti veľmi zle, už pri vydávaní licencie je dopravca obmedzovaný so strany VUC, keď musí uznať všetky druhy zľavy na cestovnom ale náklady na poskytnutie musí znášať sám, nemá možnosť ich preplatenia – toto je potrebné zmeniť.
Žiadame o zavedenia dotácií za poskytnutie tejto zľavy od VUC, nakoľko tieto tvoria až 60% celkového počtu cestujúcich.
Zároveň je potreba zmeniť celkový proces schvaľovania, keďže monopolný zmluvný dopravca dokáže súkromného dopravcu obmedziť na CP a aj na obsluhe konkrétnych zastávok.
Tu je potreba zmeny postupu, na VUC odbor dopravy treba mať kompetentných ľudí, ktorý sa doprave rozumejú a sami budú schopný koordinovať dopravu, tak aby v prípade súbehu bol dotovaný spoj pozastavený alebo posunutý, pokiaľ je to možné, nakoľko takto idú dve vozidlá v rovnakom čase a na rovnakej trase, čo je zbytočné plytvanie verejnými zdrojmi.
Platby za vstupy na autobusové zastávky a nástupištia sú z nášho pohľadu protizákonné, keďže podľa zákona je prevádzkovateľ oprávnený požadovať za vjazd sumu, ktorá tvorí jeho náklady na prevádzku a údržbu týchto zástaviek.
V súčasnosti je stav taký, že zástavky prevádzkujú monopolný dopravcovia alebo iné súkromné firmy (patriace tej istej skupine)a účtujú si vysoké poplatky, ktoré si potom ich sesterské firmy účtujú ako stratu pri ročnom zúčtovaní straty pred VUC. Požadujeme, aby boli tieto zastávky a autobusové nástupištia opäť v správe miest a obcí, a aby boli za ne vyberané reálne poplatky za náklady na ich prevádzku alebo boli bezplatné, tak by sa dal vytvoriť naozaj zdravý a konkurencie schopný trh v pravidelnej autobusovej doprave.

Bod č. 13: Pracovná skupina pri NR SR a MD pre oblasť autobusovej dopravy

Návrh vytvorenia pracovnej skupiny zloženej so zástupcov ministerstva a zástupcov združení autodopravcov, tak aby sa dokázali dostať aj konkrétne požiadavky a návrhy s praxe do legislatívnych procesov, nakoľko by sme ich dokázali pripomienkovať a zlepšovať už pred schvaľovaním a tak by sa eliminovali nedostatky.
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

...každý tu bude vykrikovať že jazdí nad 1,10...€ a pod 1€ nepôjde ale skutočnosť je iná stále sa nejdú taký co pojdu za 1€ a aj pod to euro. Ešte za slovenské koruny sa jazdilo za 30Sk a to je už ako dávno ale za to si môžme sami lebo sa bojíme zdvihnúť cenu za km. V obchode tiež každú chvíľu ide všetko hore a nakupujeme. Ak už teraz sa cena nezdvihne za km keď je taká situácia tak už do budúcna to bude ťažké...treba ľudí, cestovky, školy, a pod. Učiť na vyššiu cenu. Ináč budeme stále za žobrákov v osobnej doprave.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

https://www.hlavnespravy.sk/hekticky-ty ... de/2194546
Nevidím žlté busy z Nitry, alebo som prehliadol. Tie z kraja korupcie, čo bránili inému autodopravcovi slobodne podnikať
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

170 miliónov okamžitá pomoc formou dotácií, nasleduje “konjunktur paket” v hodnote 186 miliard !!!! kde bude v Nemecku podporované aj odvetvie autobusovej dopravy...
Aby sme sa nedožili toho, že pri nástupe do autobusu na školský výlet sa budú deti zdraviť vodičovi Guten Tag, lebo nás naša vláda očividne pochová....

https://www.facebook.com/thomas.moebius ... 448874903/
Napísať odpoveď

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný