Príves - autoprepravnik dlhodobe zaťaženie

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
Martinkx125
Príspevky: 185
Dátum registrácie: 08.09.2009 10:53
Zdieľať na Facebook

Príves - autoprepravnik dlhodobe zaťaženie

Príspevok od používateľa Martinkx125 »

Ahojte
Riešim teraz taku vec, že budem pravdepodobne potrebovať garážovat autoprepravnik s naloženým autom cca po dobu 3-4 mesiace. Tzn. Prepravnik bude neustále staticky zaťažený. Nosnosť privesu 1500kg, hmotnosť auta cca 1200kg. Je mi jasne, ze určite mu je lepšie, keď nie je naložený, avšak situácia je takáto. Moja otázka teda je, či je toto veľmi zle pre autoprepravnik alebo je to úplná pohoda, pretože su stavane na to aby vozili.
Dakujem za rady.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Akurat by som prepravnik dvihol na stojky (podlozit klatiky) aby zataz nebola na pneumatikach.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Len pre objasnenie.
Keď na klinec zatlčený do steny zavesíš len takú ťažkú tašku, ktorá ho neohne, tak je potom úplne jedno, či tam tá taška ostane visieť týždeň alebo každý deň len jednu hodinu, klinec zostane v oboch prípadoch rovný.
Autosas
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 06.04.2011 16:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Autosas »

Tak preco napr. na aute ktore 2 roky stoji na mieste zacnu hucat loziska a pred odstavenim mu nic nebolo. Po 4 mesiacoch samozrejme nemusia. A pneu tiez ostanu poznamenane ked na vleku bude 2 tonove auto stat taky cas.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Tak s pneumatikami je to vari každému jasné, guma je pomerne mäkká, poddá sa v mieste tlaku a po dlhšej dobe v rovnakej pozícii sa tá pôvodne pružná deformácia stane trvalou, aj v dôsledku starnutia materialu.
Veď preto martincichy napísal že podložiť prepravník nejakými špalíkmi, ja sa pripájam že podložiť aj to naložené auto, z toho istého dôvodu.

S hučaním ložísk po dlhodobej odstávke auta niekde na parkovisku to je ale trocha inak.
Nenastane v nich žiadna deformácia materialu, ale ako sa strieda teplota cez deň a v noci, v zime v lete, prší, svieti na auto slnko, tak vo všetkých vnútorných priestoroch dochádza postupne ku kondenzácii vlhkosti zo vzduchu na povrchu materialov, jedná sa o pomalý, postupný proces, ale keď sa tie ložiská raz za čas nerozhýbu, tak tá nakondenzovaná vlhkosť na tom stále jednom mieste spôsobí hoci aj drobnú, ale predsa len koróziu, takže po rozhýbaní už tie ložiska nemusia byť úplne 100 percentné.
Keby ti to auto bolo tie 2 roky stálo aj bez pohybu v uzavretej suchej garáži, tak asi by ložiská potom nehučali.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Tak preco napr. na aute ktore 2 roky stoji na mieste zacnu hucat loziska a pred odstavenim mu nic nebolo

nabuduce treba kupit kvalitnejsie auto.
Autosas
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 06.04.2011 16:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Autosas »

Bolo to zrovna na m3 e93 vzadu ale to je jedno. To nebol jediny pripad kde po dlhsie stojacom aute odislo ložisko. Skor by som povedal ze brzdy zhniju.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Ako hovorí staré porekadlo, že vraj čo nezhorí, to zhnije.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Bolo to zrovna na m3 e93
dávať bavorák ako vzor kvality , hm teda sorry velebnosti du blejt. :::
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Re: Príves - autoprepravnik dlhodobe zaťaženie

Príspevok od používateľa bajo777 »

Martinkx125 napísal:Ahojte
Riešim teraz taku vec, že budem pravdepodobne potrebovať garážovat autoprepravnik s naloženým autom cca po dobu 3-4 mesiace. Tzn. Prepravnik bude neustále staticky zaťažený. Nosnosť privesu 1500kg, hmotnosť auta cca 1200kg. Je mi jasne, ze určite mu je lepšie, keď nie je naložený, avšak situácia je takáto. Moja otázka teda je, či je toto veľmi zle pre autoprepravnik alebo je to úplná pohoda, pretože su stavane na to aby vozili.
Dakujem za rady.
nafukal by som viac gumy na aute, aj voziku, odpojil baterku a fajka zhasla
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Martinkx125
Príspevky: 185
Dátum registrácie: 08.09.2009 10:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Martinkx125 »

Ďakujem všetkým za rady. Ak bude potrebné, aby som to takto riešil, odstavím to s čistým svedomím. Podloženie ako pisal martincichy som tiež zvažoval.
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Re: Príves - autoprepravnik dlhodobe zaťaženie

Príspevok od používateľa christiane »

bajo777 napísal:
nafukal by som viac gumy na aute, aj voziku, odpojil baterku a fajka zhasla
Tiez si myslim.V bazaroch aj skladoch auta stoja dlhsie.Zistil to uz niekto na gumach?
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

wilz napísal:Len pre objasnenie.
Keď na klinec zatlčený do steny zavesíš len takú ťažkú tašku, ktorá ho neohne, tak je potom úplne jedno, či tam tá taška ostane visieť týždeň alebo každý deň len jednu hodinu, klinec zostane v oboch prípadoch rovný.
To si teda použil veľmi zlý príklad :-) Faktor času hrá rolu aj pri pneumatikách na prívese aj pri tom klinci v stene.
Nechaj stáť auto na mieste mesiac alebo dva a potom sem napíš, ako dopadli kolesá. Určite vôbec nebudú triasť prvých pár kilometrov :d :D
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

wilz napísal:
S hučaním ložísk po dlhodobej odstávke auta niekde na parkovisku to je ale trocha inak.
Nenastane v nich žiadna deformácia materialu, ale ako sa strieda teplota cez deň a v noci, v zime v lete, prší, svieti na auto slnko, tak vo všetkých vnútorných priestoroch dochádza postupne ku kondenzácii vlhkosti zo vzduchu na povrchu materialov, jedná sa o pomalý, postupný proces, ale keď sa tie ložiská raz za čas nerozhýbu, tak tá nakondenzovaná vlhkosť na tom stále jednom mieste spôsobí hoci aj drobnú, ale predsa len koróziu, takže po rozhýbaní už tie ložiska nemusia byť úplne 100 percentné.
Keby ti to auto bolo tie 2 roky stálo aj bez pohybu v uzavretej suchej garáži, tak asi by ložiská potom nehučali.
no to tazko, kedze lozisko je natlacene special ep vazelinou... rad by som vedel ako sa tam dostane vlhkost lol ak sa nebavime o china vazeline/lozisku
poviem inak, nove auta stoja aj rok u predajcu a nikto neriesi nejake loziska.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

No veď áno, máš pravdu, ja som len odpovedal na otázku, že prečo po dvoch rokoch odstavenia auta začnú zrazu hučať ložiská kolies.
Alebo vidíš tam nejaký iný dôvod, že prečo po dlhodobom odstavení auta začnú ložiská kolies hučať ?
Ale tiež je veľký rozdiel podľa toho kde to auto dlhú dobu stojí.
Ak je to na voľnej ploche na betóne, kde prefukuje vietor, tak tam myslím ložiskám počasie moc neublíži.
Ale ak stojí auto pri dome na záhrade alebo zastrčené na dvore servisu niekde na tráve, tak tam denno-denne dochádza ku kondenzácii vzdušnej vlhkosti na spodku auta a nejaké molekuly vody sa zrejme do ložísk dostanú.

A k jerguškovi - prosím teba, aký faktor času funguje u toho klinca v stene ? Teda predpokladám že nezhrdzavie, len na ňom visí taška.
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných