Príves - autoprepravnik dlhodobe zaťaženie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 185
- Dátum registrácie: 08.09.2009 10:53 Zdieľať na Facebook
Príves - autoprepravnik dlhodobe zaťaženie
Ahojte
Riešim teraz taku vec, že budem pravdepodobne potrebovať garážovat autoprepravnik s naloženým autom cca po dobu 3-4 mesiace. Tzn. Prepravnik bude neustále staticky zaťažený. Nosnosť privesu 1500kg, hmotnosť auta cca 1200kg. Je mi jasne, ze určite mu je lepšie, keď nie je naložený, avšak situácia je takáto. Moja otázka teda je, či je toto veľmi zle pre autoprepravnik alebo je to úplná pohoda, pretože su stavane na to aby vozili.
Dakujem za rady.
Riešim teraz taku vec, že budem pravdepodobne potrebovať garážovat autoprepravnik s naloženým autom cca po dobu 3-4 mesiace. Tzn. Prepravnik bude neustále staticky zaťažený. Nosnosť privesu 1500kg, hmotnosť auta cca 1200kg. Je mi jasne, ze určite mu je lepšie, keď nie je naložený, avšak situácia je takáto. Moja otázka teda je, či je toto veľmi zle pre autoprepravnik alebo je to úplná pohoda, pretože su stavane na to aby vozili.
Dakujem za rady.
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 06.04.2011 16:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Tak s pneumatikami je to vari každému jasné, guma je pomerne mäkká, poddá sa v mieste tlaku a po dlhšej dobe v rovnakej pozícii sa tá pôvodne pružná deformácia stane trvalou, aj v dôsledku starnutia materialu.
Veď preto martincichy napísal že podložiť prepravník nejakými špalíkmi, ja sa pripájam že podložiť aj to naložené auto, z toho istého dôvodu.
S hučaním ložísk po dlhodobej odstávke auta niekde na parkovisku to je ale trocha inak.
Nenastane v nich žiadna deformácia materialu, ale ako sa strieda teplota cez deň a v noci, v zime v lete, prší, svieti na auto slnko, tak vo všetkých vnútorných priestoroch dochádza postupne ku kondenzácii vlhkosti zo vzduchu na povrchu materialov, jedná sa o pomalý, postupný proces, ale keď sa tie ložiská raz za čas nerozhýbu, tak tá nakondenzovaná vlhkosť na tom stále jednom mieste spôsobí hoci aj drobnú, ale predsa len koróziu, takže po rozhýbaní už tie ložiska nemusia byť úplne 100 percentné.
Keby ti to auto bolo tie 2 roky stálo aj bez pohybu v uzavretej suchej garáži, tak asi by ložiská potom nehučali.
Veď preto martincichy napísal že podložiť prepravník nejakými špalíkmi, ja sa pripájam že podložiť aj to naložené auto, z toho istého dôvodu.
S hučaním ložísk po dlhodobej odstávke auta niekde na parkovisku to je ale trocha inak.
Nenastane v nich žiadna deformácia materialu, ale ako sa strieda teplota cez deň a v noci, v zime v lete, prší, svieti na auto slnko, tak vo všetkých vnútorných priestoroch dochádza postupne ku kondenzácii vlhkosti zo vzduchu na povrchu materialov, jedná sa o pomalý, postupný proces, ale keď sa tie ložiská raz za čas nerozhýbu, tak tá nakondenzovaná vlhkosť na tom stále jednom mieste spôsobí hoci aj drobnú, ale predsa len koróziu, takže po rozhýbaní už tie ložiska nemusia byť úplne 100 percentné.
Keby ti to auto bolo tie 2 roky stálo aj bez pohybu v uzavretej suchej garáži, tak asi by ložiská potom nehučali.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 06.04.2011 16:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Re: Príves - autoprepravnik dlhodobe zaťaženie
nafukal by som viac gumy na aute, aj voziku, odpojil baterku a fajka zhaslaMartinkx125 napísal:Ahojte
Riešim teraz taku vec, že budem pravdepodobne potrebovať garážovat autoprepravnik s naloženým autom cca po dobu 3-4 mesiace. Tzn. Prepravnik bude neustále staticky zaťažený. Nosnosť privesu 1500kg, hmotnosť auta cca 1200kg. Je mi jasne, ze určite mu je lepšie, keď nie je naložený, avšak situácia je takáto. Moja otázka teda je, či je toto veľmi zle pre autoprepravnik alebo je to úplná pohoda, pretože su stavane na to aby vozili.
Dakujem za rady.
-
- Príspevky: 185
- Dátum registrácie: 08.09.2009 10:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1642
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Re: Príves - autoprepravnik dlhodobe zaťaženie
Tiez si myslim.V bazaroch aj skladoch auta stoja dlhsie.Zistil to uz niekto na gumach?bajo777 napísal:
nafukal by som viac gumy na aute, aj voziku, odpojil baterku a fajka zhasla
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
To si teda použil veľmi zlý príklad Faktor času hrá rolu aj pri pneumatikách na prívese aj pri tom klinci v stene.wilz napísal:Len pre objasnenie.
Keď na klinec zatlčený do steny zavesíš len takú ťažkú tašku, ktorá ho neohne, tak je potom úplne jedno, či tam tá taška ostane visieť týždeň alebo každý deň len jednu hodinu, klinec zostane v oboch prípadoch rovný.
Nechaj stáť auto na mieste mesiac alebo dva a potom sem napíš, ako dopadli kolesá. Určite vôbec nebudú triasť prvých pár kilometrov
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
no to tazko, kedze lozisko je natlacene special ep vazelinou... rad by som vedel ako sa tam dostane vlhkost ak sa nebavime o china vazeline/loziskuwilz napísal:
S hučaním ložísk po dlhodobej odstávke auta niekde na parkovisku to je ale trocha inak.
Nenastane v nich žiadna deformácia materialu, ale ako sa strieda teplota cez deň a v noci, v zime v lete, prší, svieti na auto slnko, tak vo všetkých vnútorných priestoroch dochádza postupne ku kondenzácii vlhkosti zo vzduchu na povrchu materialov, jedná sa o pomalý, postupný proces, ale keď sa tie ložiská raz za čas nerozhýbu, tak tá nakondenzovaná vlhkosť na tom stále jednom mieste spôsobí hoci aj drobnú, ale predsa len koróziu, takže po rozhýbaní už tie ložiska nemusia byť úplne 100 percentné.
Keby ti to auto bolo tie 2 roky stálo aj bez pohybu v uzavretej suchej garáži, tak asi by ložiská potom nehučali.
poviem inak, nove auta stoja aj rok u predajcu a nikto neriesi nejake loziska.
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
No veď áno, máš pravdu, ja som len odpovedal na otázku, že prečo po dvoch rokoch odstavenia auta začnú zrazu hučať ložiská kolies.
Alebo vidíš tam nejaký iný dôvod, že prečo po dlhodobom odstavení auta začnú ložiská kolies hučať ?
Ale tiež je veľký rozdiel podľa toho kde to auto dlhú dobu stojí.
Ak je to na voľnej ploche na betóne, kde prefukuje vietor, tak tam myslím ložiskám počasie moc neublíži.
Ale ak stojí auto pri dome na záhrade alebo zastrčené na dvore servisu niekde na tráve, tak tam denno-denne dochádza ku kondenzácii vzdušnej vlhkosti na spodku auta a nejaké molekuly vody sa zrejme do ložísk dostanú.
A k jerguškovi - prosím teba, aký faktor času funguje u toho klinca v stene ? Teda predpokladám že nezhrdzavie, len na ňom visí taška.
Alebo vidíš tam nejaký iný dôvod, že prečo po dlhodobom odstavení auta začnú ložiská kolies hučať ?
Ale tiež je veľký rozdiel podľa toho kde to auto dlhú dobu stojí.
Ak je to na voľnej ploche na betóne, kde prefukuje vietor, tak tam myslím ložiskám počasie moc neublíži.
Ale ak stojí auto pri dome na záhrade alebo zastrčené na dvore servisu niekde na tráve, tak tam denno-denne dochádza ku kondenzácii vzdušnej vlhkosti na spodku auta a nejaké molekuly vody sa zrejme do ložísk dostanú.
A k jerguškovi - prosím teba, aký faktor času funguje u toho klinca v stene ? Teda predpokladám že nezhrdzavie, len na ňom visí taška.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných