Prius hybrid 1.5
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 502
- Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 418
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
osobná skusenosť je taká že všetko funguje ako má, jedine brzdy vyžadujú častejšie premazať vodiace trne a to je všetko. Proste meníš olej, filtre a jazdíš a jazdíš. Netreba ti diagnostiku, nemusíš nič logovať ani hľadať po Slovensku kde býva p.Hlavatý....
Akurát som absolvoval Chorvátsko na novej RAV hybrid a jazdí to aj po dialnici parádne.
A aby som nezabudol korozia je slabé miesto - odhníva rúra od plnenie benzínu k nádrži - jazdenku skontrolovať odspodu a novinku rozhodne nastriekať.
Za mňa sú to dobré autá, preto už len hybrid zatiaľ Toyota-lexus. Ale Honda sa doťahuje a ford zdieľa techniku od toyoty.
K baterkám - v toyote batériu otestujú za smiešny poplatok. V prípade problému sa dajú vymeniť jednotlivé články. Aj u nás a v ČR už existujú garážnici- elektrikári ktorí sa tomu venujú.
Netvrdím že sú to naj a jediné autá vhodné na všetko a pre každého ale majú svoju kvalitu.
A mám pocit že ich na cestách začína pribúdať rapídne hlavne vo "vačších" mestách
Akurát som absolvoval Chorvátsko na novej RAV hybrid a jazdí to aj po dialnici parádne.
A aby som nezabudol korozia je slabé miesto - odhníva rúra od plnenie benzínu k nádrži - jazdenku skontrolovať odspodu a novinku rozhodne nastriekať.
Za mňa sú to dobré autá, preto už len hybrid zatiaľ Toyota-lexus. Ale Honda sa doťahuje a ford zdieľa techniku od toyoty.
K baterkám - v toyote batériu otestujú za smiešny poplatok. V prípade problému sa dajú vymeniť jednotlivé články. Aj u nás a v ČR už existujú garážnici- elektrikári ktorí sa tomu venujú.
Netvrdím že sú to naj a jediné autá vhodné na všetko a pre každého ale majú svoju kvalitu.
A mám pocit že ich na cestách začína pribúdať rapídne hlavne vo "vačších" mestách
Naposledy upravil/-a hjundai v 25.07.2021 15:07, upravené celkom 2 krát.
-
- Príspevky: 3425
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 363
- Dátum registrácie: 30.07.2011 14:33 Zdieľať na Facebook
Moj Prius taha uz 16ty rok (rv 2006), mam ho zatial 6 rokov, dovoz z Holandska. Momentalne ma najazdenych okolo 230 000km, kupoval som ho ked mal 160 000km. Doviezol som si ho sam, tam letecky, naspat uz na prevoznych znackach, ktore su mimochodom v Holandsku dobry vysmech, ale to je na inu diskusiu. Cele ma to vyslo s prihlasenim aj s uvodnym zakladnym servisom 7000eur (auto bolo 5150eur).
K autu - za mna velka spokojnost, hladal som spolahlive auto, ktore mozem parkovat pred domom a viem, ze mi ho nikto nikdy neukradne. Vyberom som myslim nic nepokazil Dizajn je to naozaj svojsky a v dobe predstavenia to musela byt poriadna vesmirna zalezitost.
Za tych 6 rokov prevadzky a 70 000km som na aute riesil:
- kazdy rok vymena oleja, vsetkych filtrov
- 1x vymena oleja v prevodovke (vypustit + napustit, zvladne to akykolvek servis), pozor na to aby tam isiel original Toyota
- vymena komplet brzd pri 200 000km, boli este povodne z vyroby vratane dosticiek ktore mali tak 4-5mm, boli ale uz hrdzave
- vymena zadnych pruzin a tlmicov, pruziny boli popraskane
- vymena 12V baterie
- vymena oboch prednych blatnikov = hrdza
- 1x vymena iridiovych sviecok
- 2x vymena vyfuku, oplati sa zainvestovat, Bosal vydrzal 1 rok a odhnil
- zimne/letne gumy
- asi 34 ziaroviek do prednych svetiel .. netusim preco sa tak vypaluju, vyskusal som uz vsetkych vyrobcov, skoncil som pri 3 eurovych z pumpy, ktore vydrzia najdlhsie, auto ale svieti priserne, to je fakt (pre rypalov, svieti priserne aj pri Osram Nightbreakeroch, tie ale vydrzia cca 4 mesiace)
Toto je z toho, co som na aute musel riesit vsetko. Ako vidis, boli to z drvivej vacsiny pripadov spotrebne materialy. Do buducna mam naplanovane este predne tlmice s pruzinami, tie uz maju dost, ale nechce sa mi do vymeny. Zatial vsetok servis (okrem vyfuku) som si robil sam na dvore s jednou 12O dielnou gola sadou.
Auto zozerie cca 1 liter oleja medzi intervalmi, u mna je to 10-12000km. Hybridna bateria je povodna, na diagnostike vidim rozdiel medzi clankom s najvyssim napatim a najnizsim iba 0,14V, takze verim ze este par rokov vydrzi. S autom sa jazdi kazdy den kratke trasy, takze to paradoxne vydrz baterie zvysuje. Keby sa baterka porucala, kupil by som z allegra bateriu z co najnovsieho Priusu model 3 alebo Aurisa, nedaju sa priamo zamenit, ale bateriove clanky su rovnake, takze ich staci len dat do skrinky od Priusu 2 a auto fici dalej, pozeral som teraz a bateria vychadza na cca 450eur s dovozom z Polska, vymena znova na dvore
Ak by ta zaujimalo nieco dalsie, kludne sa ozvi, ak by bolo toho viac, poslem do SS tel. cislo. Inak ceny sa mi zdaju na inzeratoch prestrelene, ja ho budem predavat buduci rok v januari, kedy budem na firmu kupovat nove a cenu si predstavujem okolo 2500eur.
K autu - za mna velka spokojnost, hladal som spolahlive auto, ktore mozem parkovat pred domom a viem, ze mi ho nikto nikdy neukradne. Vyberom som myslim nic nepokazil Dizajn je to naozaj svojsky a v dobe predstavenia to musela byt poriadna vesmirna zalezitost.
Za tych 6 rokov prevadzky a 70 000km som na aute riesil:
- kazdy rok vymena oleja, vsetkych filtrov
- 1x vymena oleja v prevodovke (vypustit + napustit, zvladne to akykolvek servis), pozor na to aby tam isiel original Toyota
- vymena komplet brzd pri 200 000km, boli este povodne z vyroby vratane dosticiek ktore mali tak 4-5mm, boli ale uz hrdzave
- vymena zadnych pruzin a tlmicov, pruziny boli popraskane
- vymena 12V baterie
- vymena oboch prednych blatnikov = hrdza
- 1x vymena iridiovych sviecok
- 2x vymena vyfuku, oplati sa zainvestovat, Bosal vydrzal 1 rok a odhnil
- zimne/letne gumy
- asi 34 ziaroviek do prednych svetiel .. netusim preco sa tak vypaluju, vyskusal som uz vsetkych vyrobcov, skoncil som pri 3 eurovych z pumpy, ktore vydrzia najdlhsie, auto ale svieti priserne, to je fakt (pre rypalov, svieti priserne aj pri Osram Nightbreakeroch, tie ale vydrzia cca 4 mesiace)
Toto je z toho, co som na aute musel riesit vsetko. Ako vidis, boli to z drvivej vacsiny pripadov spotrebne materialy. Do buducna mam naplanovane este predne tlmice s pruzinami, tie uz maju dost, ale nechce sa mi do vymeny. Zatial vsetok servis (okrem vyfuku) som si robil sam na dvore s jednou 12O dielnou gola sadou.
Auto zozerie cca 1 liter oleja medzi intervalmi, u mna je to 10-12000km. Hybridna bateria je povodna, na diagnostike vidim rozdiel medzi clankom s najvyssim napatim a najnizsim iba 0,14V, takze verim ze este par rokov vydrzi. S autom sa jazdi kazdy den kratke trasy, takze to paradoxne vydrz baterie zvysuje. Keby sa baterka porucala, kupil by som z allegra bateriu z co najnovsieho Priusu model 3 alebo Aurisa, nedaju sa priamo zamenit, ale bateriove clanky su rovnake, takze ich staci len dat do skrinky od Priusu 2 a auto fici dalej, pozeral som teraz a bateria vychadza na cca 450eur s dovozom z Polska, vymena znova na dvore
Ak by ta zaujimalo nieco dalsie, kludne sa ozvi, ak by bolo toho viac, poslem do SS tel. cislo. Inak ceny sa mi zdaju na inzeratoch prestrelene, ja ho budem predavat buduci rok v januari, kedy budem na firmu kupovat nove a cenu si predstavujem okolo 2500eur.
-
- Príspevky: 3425
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 363
- Dátum registrácie: 30.07.2011 14:33 Zdieľať na Facebook
Na ten najazd som ju nikdy neriesil, ale v meste a okresky okolo 5 dialnica 140km/h okolo 7,5.
Na dialnicu to auto ale nie je, ja si napr. neviem predstavit chodit po dialnici 110km/h tachometrovych. Vyssie rychlosti = neprijemny hluk takmer do obmedzovaca vytoceneho 4 valca pri akomkolvek stupani. Dan za CVT prevodovku.
Na dialnicu to auto ale nie je, ja si napr. neviem predstavit chodit po dialnici 110km/h tachometrovych. Vyssie rychlosti = neprijemny hluk takmer do obmedzovaca vytoceneho 4 valca pri akomkolvek stupani. Dan za CVT prevodovku.
-
- Príspevky: 3425
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 502
- Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 363
- Dátum registrácie: 30.07.2011 14:33 Zdieľať na Facebook
Suhlas, je to super auto do mesta a na okresky, ak maju prevazovat dialnice, treba sa pozriet po niecom inom. Auto uz dlhodobejsie jazdi zena a velmi si ho pochvaluje. Prevodovka je tam uzasne jednoducha, prakticky bezporuchova. Predminuly rok sme boli v Gruzinsku a prekvapilo ma, kolko tam jazdi Priusov 2. generacie, viezol nas taxikar, na budiku 600 000km a to auto by nemenil.
-
- Príspevky: 1055
- Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 502
- Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 528
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
miso.eu,
ja ti neviem ale spotrebu na svojej 1.2l atmoške mám tú istú, akurát dialnicu o liter menšiu.
Dal som pozrieť brzdy, lebo som lenivý a sú platnicky v polovici pri 95t. Od výroby.... A gumy a sviečky
Žiadne blatníky a výfuk a tlmiče.
Síce som dal za nové auto 2500 viac ako ty, ale je o 10 rokov mladšie.
Takže nový prius by musel stáť 15-17000€ aby som nad tým rozmýšlal...
Sorry za názor asi od témy
ja ti neviem ale spotrebu na svojej 1.2l atmoške mám tú istú, akurát dialnicu o liter menšiu.
Dal som pozrieť brzdy, lebo som lenivý a sú platnicky v polovici pri 95t. Od výroby.... A gumy a sviečky
Žiadne blatníky a výfuk a tlmiče.
Síce som dal za nové auto 2500 viac ako ty, ale je o 10 rokov mladšie.
Takže nový prius by musel stáť 15-17000€ aby som nad tým rozmýšlal...
Sorry za názor asi od témy
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných