Opel Astra 1,4
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 23.05.2013 15:54 Zdieľať na Facebook
Opel Astra 1,4
Čaute už som tu raz dával Opel Astra 1,4 2011 auto neťahá nemá výkon na aute je nakoniec pravdepodobne zlá Vačka chcel som vedieť v servise mi povedali že oprava cca 1000e je to podľa vás ok ? Rovnakú cenu mi povedali aj za tie vanosi ak budú zlé
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 23.05.2013 15:54 Zdieľať na Facebook
S autom sa bolo aj v Opel servise a že na tejto 1,4ke odchádzajú vačky , že ak by to boli vanosi to by aj diagnostika zrejme ukázala nakoľko je to elektro veclaco1871 napísal:Treba hľadať chybu niekde inde nie v aktuatoroch vačiek...
Može byť podpalený ventil..
Treba zmerať kompresne tlaky...
A propos ,VANOS je technologia BMW...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Sú tri spôsoby ako je možné hodnotiť stav vačky,nad tým sa treba zamyslieť prv než sa otvorí peňaženka.
1. OBD diagnostika,dajme tomu značková čo by bol najlepší prípad.Jej záludnosť je v tom,že nedokáže rozlíšiť mechanické veci a ak vidí problém tak ho vyznačí v tej časti kde ho ako elektrickú vadu alebo odchylku zaznamenal.Preto sa namiesto hadičky podtlaku vymení turbína...výrok OBD bol nízky tlak preplňovania.Takže to ako oprava dopadne je silne na závislé na obsluhe a dokonca ochote hladať spôoby ako overiť výroky OBD.Asi preto sa stretávate z výrokom...diagnostika nič nepíše,alebo veď diagnostika písala to a hento...bludy.Zemiak vo výfuku spôsobí aj desať zápisov chýb,presne ako zlý kontakt.
2.Mechanické zistovanie,čiže na základe vonkajších prejavov sa rozoberá a priamo vizuálne posudzuje stav.Čo je u jednoduchej veci isté odhalenie.Problém je aj u jednoduchej veci vedieť dokonale rozlíšiť čo je dobré a čo zlé,alebo kde je hranica odkiaľ nevyhovuje.Toto je kritické,pretože vedie k nesprávnym záverom ktoré platí gazda a nakoniec keď sa po výmene ukáže zbytočnosť,zvyčajne si vyčujete - aj to trebalo lebo .... Metoda ktorá vedie k najväčším výdajom a najmenšej pravdepodobnosti úspechu.
3.Špeciálne metódy diagnostiky ktoré používajú paralelnú diagnostiku a dopĺňajú OBD-kom a a inými merianiami,čo sú špeciálne a veľmi presné sondy na meranie podtlakov tlakov frekvencií či pulzov a systém záznamov pri behu motora prípadne na ceste ak je to sporadická náhodná chyba.Drahé datové rekordéry sú už vybavené algoritmami ktoré dokážu vyhodnotiť a rozlíšiť čiastkové chyby v nejakom spektre otáčok či záťaže aj tam kde je to krátky úsek od do.Výroková sila je šialená,získať sa dajú všetky atribúty sacieho či výfukového traktu,ČASOVANIE v celom spektre otáčok tj aj keď sa problém deje v obmedzenompásme.Dostáve odpoveď ako efektívne pracuje ktorý valec a dokonca v ktorom režime ok v ktorom nie (CHYBY VANOSU,mäkký hydroštel,prasklá jedna z dvoch pružín ventilu) a samozrejme prácu palivového či zapalovacieho systému.Pár vecí s takej diagnostike tu už dával napr. jaroslavelektro.Samozrejme vec takéhoto charakteru nemá odozvu pretože ešte aj výborný mechanik na túto diagnostiku pozerá ako Alenka v ríší divov,nevie sa k nej vyjadriť,a bežný motorista už vonkoncom.VEď aj je ľudí ktorý to ovládajú asi päť na celé SVK.Sila je v tom,že ten kto to zvládne (na to treba intenzívne sa učiť dlhé roky) je silne podkutý aj všeobecne v mechanických znalostiach ale sú nesmierne silný aj v klasickej diagnostike,bez toho nemá cenu do tej technológie osliloskopov vôbec púšťať.
Takže si môžete vybrať od 1 do 3 kade to viesť.Človeka čo je guru v tretej kategórii ktorá je prakticky vždy v zásade aj cenove najšetrnejšia máte aj tu.Pošlite mu ss a spýtajte sa.Je paradox že v týchto špecialnych oboroch je na tom najlepšie východ,tam sú hneď dvaja kde si nie raz pýtam aj ja konzuláciu v zapeklitých problémov.A môžem pokojne povedať že hlavný benefit si odnesie môj zákazník vo forme ozaj velkých peňazí (ušetrených) a často je šokujúce aká banálna chyba je na konci velkého prevelkého problému ktorý si žiaľ niekedy už vyžiadal (bez vyriešenia) šialené peniaze ktoré sú nenávratne preč.Je na vás čo si vyberiete
1. OBD diagnostika,dajme tomu značková čo by bol najlepší prípad.Jej záludnosť je v tom,že nedokáže rozlíšiť mechanické veci a ak vidí problém tak ho vyznačí v tej časti kde ho ako elektrickú vadu alebo odchylku zaznamenal.Preto sa namiesto hadičky podtlaku vymení turbína...výrok OBD bol nízky tlak preplňovania.Takže to ako oprava dopadne je silne na závislé na obsluhe a dokonca ochote hladať spôoby ako overiť výroky OBD.Asi preto sa stretávate z výrokom...diagnostika nič nepíše,alebo veď diagnostika písala to a hento...bludy.Zemiak vo výfuku spôsobí aj desať zápisov chýb,presne ako zlý kontakt.
2.Mechanické zistovanie,čiže na základe vonkajších prejavov sa rozoberá a priamo vizuálne posudzuje stav.Čo je u jednoduchej veci isté odhalenie.Problém je aj u jednoduchej veci vedieť dokonale rozlíšiť čo je dobré a čo zlé,alebo kde je hranica odkiaľ nevyhovuje.Toto je kritické,pretože vedie k nesprávnym záverom ktoré platí gazda a nakoniec keď sa po výmene ukáže zbytočnosť,zvyčajne si vyčujete - aj to trebalo lebo .... Metoda ktorá vedie k najväčším výdajom a najmenšej pravdepodobnosti úspechu.
3.Špeciálne metódy diagnostiky ktoré používajú paralelnú diagnostiku a dopĺňajú OBD-kom a a inými merianiami,čo sú špeciálne a veľmi presné sondy na meranie podtlakov tlakov frekvencií či pulzov a systém záznamov pri behu motora prípadne na ceste ak je to sporadická náhodná chyba.Drahé datové rekordéry sú už vybavené algoritmami ktoré dokážu vyhodnotiť a rozlíšiť čiastkové chyby v nejakom spektre otáčok či záťaže aj tam kde je to krátky úsek od do.Výroková sila je šialená,získať sa dajú všetky atribúty sacieho či výfukového traktu,ČASOVANIE v celom spektre otáčok tj aj keď sa problém deje v obmedzenompásme.Dostáve odpoveď ako efektívne pracuje ktorý valec a dokonca v ktorom režime ok v ktorom nie (CHYBY VANOSU,mäkký hydroštel,prasklá jedna z dvoch pružín ventilu) a samozrejme prácu palivového či zapalovacieho systému.Pár vecí s takej diagnostike tu už dával napr. jaroslavelektro.Samozrejme vec takéhoto charakteru nemá odozvu pretože ešte aj výborný mechanik na túto diagnostiku pozerá ako Alenka v ríší divov,nevie sa k nej vyjadriť,a bežný motorista už vonkoncom.VEď aj je ľudí ktorý to ovládajú asi päť na celé SVK.Sila je v tom,že ten kto to zvládne (na to treba intenzívne sa učiť dlhé roky) je silne podkutý aj všeobecne v mechanických znalostiach ale sú nesmierne silný aj v klasickej diagnostike,bez toho nemá cenu do tej technológie osliloskopov vôbec púšťať.
Takže si môžete vybrať od 1 do 3 kade to viesť.Človeka čo je guru v tretej kategórii ktorá je prakticky vždy v zásade aj cenove najšetrnejšia máte aj tu.Pošlite mu ss a spýtajte sa.Je paradox že v týchto špecialnych oboroch je na tom najlepšie východ,tam sú hneď dvaja kde si nie raz pýtam aj ja konzuláciu v zapeklitých problémov.A môžem pokojne povedať že hlavný benefit si odnesie môj zákazník vo forme ozaj velkých peňazí (ušetrených) a často je šokujúce aká banálna chyba je na konci velkého prevelkého problému ktorý si žiaľ niekedy už vyžiadal (bez vyriešenia) šialené peniaze ktoré sú nenávratne preč.Je na vás čo si vyberiete
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Ako "odchadzajú vačky" ??jouwy napísal:S autom sa bolo aj v Opel servise a že na tejto 1,4ke odchádzajú vačky , že ak by to boli vanosi to by aj diagnostika zrejme ukázala nakoľko je to elektro veclaco1871 napísal:Treba hľadať chybu niekde inde nie v aktuatoroch vačiek...
Može byť podpalený ventil..
Treba zmerať kompresne tlaky...
A propos ,VANOS je technologia BMW...
Skuste tento jav vysvetliť podrobnejšie ,
verím,že by to zaujimalo širši okruh členov tohto fora a prispievajucich,nielen mňa...
-
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 23.05.2013 15:54 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za odpoveď všetkým hlavne tebe za zdĺhavú mhlavaty ide o to že auto jazdí normálne motor ide pekne spotreba je ok všetko je v poriadku akurát auto nemá výkon , ak by bolo niečo s ventilmy auto by nešlo ok dimilo by nie alebo by sa to nejak prejavovalo ? Mechanik bol v Opel servise a ten mu povedal že na tomto motore odchádzajú vačky , ide o to že jeden mechanik mi povedal že vanosi na tomto aute stojí jeden 150 ze treba 2 ďalší že tam je toho viacej že cca 1000e ale komplet s rozvodmi že to treba meniť spolu , predchádzajúci majiteľ menil rozvody a vanosi podľa jeho slov len pretesnil , tak ja už neviem čo teraz vačky sa teda nekazia ? dám liter a mechanik mi len povie že tam pomenil a bola tam len nejaká blbosť ide o to že zaujímavé že za každú vec povedal cca tisíc že to bude stáť aj vanosi a Vačka ak by teda aj menil ten vackovy hriadeľ môže to spôsobovať že nemá auto výkon a môže to stáť toľko ? Rovnako aj u druhej varianty pri vanosoch ?
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Asi takto,vačka ako vačkový hriadeľ sa nemože opotrebovať tak,aby prestala byť funkčná,je to tvrdené,kalené,na povrchu cementovaním zušľachtené železo,ktoré je mimoriadne oteruvzdorné,tu nepripadá do uvahy nejaké fatálne zošúchanie funkčných ploch vačiek,ktoré by ovplyvnilo prácu-výkon motora,teda pri benzinových motoroch .
Aktuatory podporuju funkciu natáčania hlavne vyfukového hriadeľa vo funkcii "advanced" teda skoršie otvorenie vyf.ventilov v rozsahu
-5 až +55°
Týmto sa zabezpečuje optimalný beh motora,hlavne zabezpečenie limitov vypušťaných emisií,no nemyslím si,žeby to ovplyvnilo funkčnosť do takej miery ,aby motor nemal výkon.
Ak motor nemá výkon ,tam bude iná zrada,predovšetkým absencia dostatočného množstva paliva pri potrebe zvýšeného výkonu,tam by som sa zameral v hľadaní možnej chyby
a samozrejme kontrola riadenia celého systemu prace motora- live data v záťaži.
Ja prevadzkujem motor 1.8 od GM a laboroval som s tým,že som vymenil
aktuator vyf.vačky a nezaznamenal som žiadnú zmenu práce motora po vymene aktuatora ani keď som vymenil solenoidy..
Preto som sa vrátil k pôvodnému aktuatoru ,mam najazdené 250 000 a motor ma stále ten istý ťah ako od nova..Niekedy ma tento motor "traktorový chod" hlavne keď je plne zohriatý olej,ale mne to nevadí,neriešim to..
Tieto motory maju system skracovania sacieho potrubia pri otačkach od cca 4500 do maxima,
zameral by som sa na kontrolu vstupnej vetvy sacieho traktu od vstupu nasavaného vzduchu po filterbox,či tam niečo neblokuje.zabudnutá handra,potkan a podobne.
Aktuatory nemožu urobiť takú zmenu aby motor totalne stratil ťah,anj keby boli totalne nefunkčné.
Zameral by som sa tiež na kontrolu zakladného nastavenia rozvodu,či je presné,ak by tam bola chyba
P 0014 alebo P0016 tak ano to chybné nastavenie rozvodu by mohlo sposobovať stratu vykonu toho motora.
Aktuatory podporuju funkciu natáčania hlavne vyfukového hriadeľa vo funkcii "advanced" teda skoršie otvorenie vyf.ventilov v rozsahu
-5 až +55°
Týmto sa zabezpečuje optimalný beh motora,hlavne zabezpečenie limitov vypušťaných emisií,no nemyslím si,žeby to ovplyvnilo funkčnosť do takej miery ,aby motor nemal výkon.
Ak motor nemá výkon ,tam bude iná zrada,predovšetkým absencia dostatočného množstva paliva pri potrebe zvýšeného výkonu,tam by som sa zameral v hľadaní možnej chyby
a samozrejme kontrola riadenia celého systemu prace motora- live data v záťaži.
Ja prevadzkujem motor 1.8 od GM a laboroval som s tým,že som vymenil
aktuator vyf.vačky a nezaznamenal som žiadnú zmenu práce motora po vymene aktuatora ani keď som vymenil solenoidy..
Preto som sa vrátil k pôvodnému aktuatoru ,mam najazdené 250 000 a motor ma stále ten istý ťah ako od nova..Niekedy ma tento motor "traktorový chod" hlavne keď je plne zohriatý olej,ale mne to nevadí,neriešim to..
Tieto motory maju system skracovania sacieho potrubia pri otačkach od cca 4500 do maxima,
zameral by som sa na kontrolu vstupnej vetvy sacieho traktu od vstupu nasavaného vzduchu po filterbox,či tam niečo neblokuje.zabudnutá handra,potkan a podobne.
Aktuatory nemožu urobiť takú zmenu aby motor totalne stratil ťah,anj keby boli totalne nefunkčné.
Zameral by som sa tiež na kontrolu zakladného nastavenia rozvodu,či je presné,ak by tam bola chyba
P 0014 alebo P0016 tak ano to chybné nastavenie rozvodu by mohlo sposobovať stratu vykonu toho motora.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Lacko problém je že domnienky prezentuješ ako fakty.Vačkovica sa vie opotrebiť tak že prakticky takmer už neotvorí ventil.Pozri si vačku 1 a 2 mali by byť rovnaké.A navyše ešte je pod tou fatálne zodratou hydroštel ktorý už ma vyhlodanú dieru,takže všetok olej išiel von tou dierou.Motor išiel a prišiel z BA po svojich a majiteľ prišiel pre dymivosť a výkon,štartoval stále ako hrom,nevydával dokonca nijako divné zvuky.Až sa budeš vrtať v motoroch 50 rokov ako ja,budeš sa vyjadrovať rozhodne opatrnejšie že čo byť môže a čo nie.
Ty si ako Mečiar,hovoril totálne bludy ale vždy presvedčivo a podložené presnými (vymyslenými) ciframi a vodil za nos celú republiku celé roky.Neberiem že sa chceš vyjadriť,ale skús to tak aby si sa buď držal reálnych faktov alebo upozorni že je to osobný a ničím nepodložený názor
Pozri ako vie skončiť vačka. A prezradím ti,že napriek tomu čo vidíš bola zlá korekcia na 3 valci a nie na tomto prvom.Takže poviem ti ako by skončil ten motor v 99% dielní...išiel by von vstrek na repas.
[img]https://i.postimg.cc/rRR4DM48/a.jpg[/img]
Ty si ako Mečiar,hovoril totálne bludy ale vždy presvedčivo a podložené presnými (vymyslenými) ciframi a vodil za nos celú republiku celé roky.Neberiem že sa chceš vyjadriť,ale skús to tak aby si sa buď držal reálnych faktov alebo upozorni že je to osobný a ničím nepodložený názor
Pozri ako vie skončiť vačka. A prezradím ti,že napriek tomu čo vidíš bola zlá korekcia na 3 valci a nie na tomto prvom.Takže poviem ti ako by skončil ten motor v 99% dielní...išiel by von vstrek na repas.
[img]https://i.postimg.cc/rRR4DM48/a.jpg[/img]
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ale jasne.Otočí sa vajíčko vačky na hriadeli,roztrhne sa prstenec na dutých vačkách...dokáže to šialené veci.všeobecne si ľudia myslia že vačkovica a hydrá sú snáď doživotné.A za tento blud neraz aj zaplatia krutú daň.Najviac ma naserinká ak mi majiteľ povie že behal po servisoch a povedali mu,že - keby to boli hydrá či vačka tak by klepali.ˇPritom je to veľmi rôzne,jeden motor ano,iný vôbec ani netukne až po úplný kolaps ako je tá vačka na foto
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Vacky vedia opotrebovavat aj na benzinoch,nie len na dieseloch.teraz mame v dielni Opel 1,6 benzin lpg,a vacky su ako nove.Pod vackami su salky,nie hydrostely,a vola ventilov sa casom meni,a prave to vie urobuit svoj problem.Ako ten zakaznikov pripad.Spalene ventily,a kompresia v poriadku.Treba to riadne zdiagnostikovat,najma s Tech2 a potom kracat dalej.Ake su hodnoty hc a co?
-
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 23.05.2013 15:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 23.05.2013 15:54 Zdieľať na Facebook
Re: Opel Astra 1,4
Auto už ide pohode bola tam zlá ta skrtiaca klapka nakoniec Ďakujem za odpovede
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných