Audi A4 B5 1.6 - diagnostika
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19 Zdieľať na Facebook
Ide o systém monotronic, preštudoval som si o tom literatúru, ako fungujú rôzne systémy ohľadom riadenia motora.lambdu som menil pred dvoma rokmi a aj váhu vzduchu. Začínam mať podozrenie na nádobu s aktívnym uhlím. V dobe keď som auto kúpil bola prasklina na odvetraní klubovej skrine takže sa tam strácal podtlak a tak nefungovali veci ktoré sú ním ovládané a jednou z nich bolo aj aktívne uhlie. Včera som to skúšal rozoberať. Do nádobky mi prichádzajú výpary z nádrže ale asi už nebude funkčná. Odspodu ako má čerpať čerstvý vzduch je ventil v ktorom bola špina. Pochopil som to nasledovne : tým že RJ motora začne otvárať regeneračný ventil, cez podtlak by sa mal ten ventil pre nasávanie čerstvého vzduchu na spodu nádobky uzavrieť a tak by malo pridávať výpary z nádrže ktoré sú v tom uhlí zachytené. Lenže ten ventil nedokáže zatvoriť a tak nasáva spolu z výparmi aj vzduch a tak pokračuje do sania a spaľuje ich spolu z palivom zo vstrekovačov čo má za následok vysoké emisie.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19 Zdieľať na Facebook
Takže ventil funkčný, aj nádoba je vporiadku, len mám ešte zopár otázok a stále nevyriešené emisie, v stredu som bol na kontrolnej emisnej ale výsledok nezmenený. Dochádzajú mi možnosti čo sú v mojich silách. K tomu systému odvetrania by som sa chcel spýtať na nádrž a jej tesnosť. Na rôznych fórach sa píše o podtlaku v nádrži niekde zasa píšu žeby tam byť nemal. Pochopil som to nasledovne, na nádrži je viečko ktoré vie v prípade veľkého podtlaku prisať vzduch aby nestačilo nádrž, zároveň je tu odvzdušnenie ktoré ide do nádoby s aktívnym uhlím. Keď auto stojí a s benzínu sa uvoľňujú výpary, idú von cez uhlie. Keď začne RJ otvárať ventil na čerpanie týchto výparov tak sa podtlakom zavrie spodný ventil na nádobke ale je tam tiež ochrana kôli podtlaku aby nádobku tiež nestačilo. Neviem ale zistiť či mi dostatočne zatvára tento ventil. Keď ide auto na voľnobehu mi vypisuje diagnostika chudobnú zmes z tohto systému. Po jazde je v nej dostatočne obohatenie a RJ vie čerpať výpary a prispôsobiť zmes. Keď sa výpary vyčerpajú sa snaží RJ otvárať vo väčších intervaloch a skracuje dobu vstreku aj pod úroveň tabuľkových hodnôt. Neviem či je tento stav vporiadku. Možná príčina je nejaká netesnosť okolo nádrže.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19 Zdieľať na Facebook
Pridávam aj obrázok čo som nameral, v tom prípade je ale určite niekde problém ak rj vyhodnotila že má iskru dať až za hú. Na tomto motore nieje snímač na vačkovom hriadeli ale na rozdeľovači ktorý je spojený s hriadeľom od olejového čerpadla takže RJ nevie reálne zistiť polohu vačky keď má dobre nastavený hall na rozdeľovači voči kľuke. Je reálne žeby mohol byť posunutý rozvod o zub na vačke aj napriek značke hú?
[img]https://i.postimg.cc/1gNBLJQc/received-366604308106443.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/1gNBLJQc/received-366604308106443.jpg[/img]
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19 Zdieľať na Facebook
Dnes som znova spravil malé meranie na lambda sonde, považujem to len za informatívne meranie, mám len 2- kanálový osciloskop k pc takže neviem odsledovať čo všetko môže ovplyvniť výsledný priebeh lambdy ale vychádzam z predpokladu, ak funguje lambda regulácia, malo by byť riadenie zmesi vporiadku. Zajtra chcem ísť do jednej dielne kde majú aj analýzator výfukových plynov skúsiť to dať odmerať prípadne sa s nimi dohodnem na ďalšiu diagnostiku a opravu.
Prikladám obrázok z lambdy
[img]https://i.postimg.cc/8frfTFtL/IMG-20210516-172338.jpg[/img]
Prikladám obrázok z lambdy
[img]https://i.postimg.cc/8frfTFtL/IMG-20210516-172338.jpg[/img]
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19 Zdieľať na Facebook
Takže prinášam ďalšie nové poznatky, zistil som že pri teste dodávky palivového čerpadla som nedosiahol tabuľkovú hodnotu takže v pondelok objednávam nové a bude to Bosch. Snáď už niečo vydrží aj keď pri jazde na lpg sa stále točí, myslím že odišlo hlavne preto že som použil síce originál ale zo šrotoviska. Zároveň mám skúsenosť z náhradami snímačov teploty motora, originál je vždy záruka funkčnosti pretože náhrady sú síce funkčné ale aj mimo tolerancie. Ak sa tých tolerancii nazbiera zo všetkého potroche, môže to celkovo ovplyvniť dôležité údaje pre riadiacu jednotku motora.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19 Zdieľať na Facebook
Posielam ďalší dnešný poznatok alebo zistenie, tlak paliva je vporiadku, regulátor pri voľnobehu má 3,6baru po pridaní plynu sa troška pohne na 3,5 ale tam už zostane a drží aj keď mu dobre pridám. Dnes mi prišla sonda na meranie sekundáru na zapaľovaní, niečo som si o tom už čítal v minulosti, no mne to pripadá že sa slabo nabíja cievka na primári pretože ten výboj sa mení a nieje rovnaký. Zaujímavé je, že keď som pripojil sondu na ľubovoľný kábel na sviečky, nenameral som taký pekný priebeh ako na hlavnom kabli čo ide do rozdeľovača od zapaľovacieho modulu.
Pripájam odkaz na video a skúsim pridať aj fotku.
https://youtu.be/EvX67evgDpA
Pripájam odkaz na video a skúsim pridať aj fotku.
https://youtu.be/EvX67evgDpA
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19 Zdieľať na Facebook
Pridávam aj obrázok, neviem či to môže spôsobovať digitálny oscikoskop pripojený k usb ale zajtra to môžem skúsiť na analógovom laboratórnom.
https://i.postimg.cc/yxsmRBw0/received- ... 198571.jpg
https://i.postimg.cc/yxsmRBw0/received- ... 198571.jpg
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ten priebeh je nutne iný pred rozdelovačom a iný za,čo je to za sondu ? v zapojení "za" je vidieť iba jav na sviečke,ionizáciu,preskok iskry a dobu horenia oblúka po zhasnutie oblúka.Pri napojení pred rozdelovačom je v zázname nanesený aj vplyv primáru,zopnutie aj prúdové obmedzenie. Každý systém má a môže mať odlišnosti v priebehoch takže je viac menej vychádzať zo vzorového (správneho) priebehu.Tie priebehy pokiaľ ich nemá diagnostik už nahratý tak sa hladajú po diagnostických fórach pod pojmom vzorový priebeh. Pozriem či nenájdem skrín obrazovky zo zapalovania tohoto motora,ale je malá nádej,kedže pre obrovské množstvá dát sa robí často že sa časové obdobie roka ukladá na DVD pre archiváciu.Tu je hladanie ihly pokiaľ je to kdesi 5-6 a viac rokov späť tak amen
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných