Elektromobilita

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

V bežnom aute nieje trakčné olovo, a EV1 malo olovo len na zaćiatku

Krátko na to sa do druhej generácie začala montovať NiMH batéria s kapacitou 26,4 kWh, ktorá dokázala zabezpečiť dojazd 257 km a zároveň znížila hmotnosť elektromobilu na 1 319 kg.

Dávam ho sem znovu aby si ho náhodou neprehliadol
https://www.teslamagazin.sk/gm-ev1-elektromobil/
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ano, v poriadku ten nikel to trosku zachranoval so svojou kapacitou - ale rozhodne to 250km daleko neprislo, to su len teoreticky vypocty podla dnesnych noriem, a rozhodne dostaval na papulu takisto strasne.

Totizto az lithiova technologia prisla s tym, ze baterky sa daju poriadne zaťažovať. Dovtedy s nimi bolo treba zaobchadzat v rukavickach. Pomer pozadovaneho vykonu, dlzky casu na ten vykon a celkovej kapacity v EV1 je tragicky horsi, nez mas ty vo VZV... a mimochodom ani tam zdaleka nedoziju baterky 10 rokov. Zdaleka predaleka. Nech uz je to sposobene technologiou alebo obsluhou.

to ze ja mam v Chrysleri 16 rocnu olovenu bateriu Red Optima (ktora pri 50Ah kapacite dokaze >900A prudy) neznamena ze VSETKY olovene baterie vo vsetkych autach vydrzia 16 rokov. Ze ? To ze ty mas vo VZV 10rocne olovo ktore sotva vydrzi smenu lebo ma 4x mensiu kapacitu nez nove, to neznamena ze vsetky olovka takto vydrzia. Ved my vieme ze aj solarnici masovo prechadzaju od starych vyradenych olovenych baterii k lithiam, "zrejme" na to bude nejaky dovod...
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

GM EV1
mali víziu
mali vývoj
mali zákazníkov
A zrazu šrotujeme lol

Za 34 000 eur sa nedávno predával leaf s menším dojazdom a predalo sa veeeela kusov. :4012:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nedavno ... len 20 rokov po EV1 ??? Oni to riesili v roku 1992, kedy bol Leafik ? Asi trosku bude aj rozdielik medzi 35.000 eur vratane dph [!!!] Leafiku a 50.000$ EV1 bez sales tax.


Aby sme sa z toho EV1 nahodou neposrali - bolo to nepouzitelne čudo pre par čudných, nic viac. Experiment automobilky, vystrel do tmy, skuska. Ziadny vyvoj nemali, pretoze po umreti EV1 to chlapci na OBROVSKE DEKADY zapichli uplne do mrtvoly a nic take dvojdverove uz automobilka nikdy nepostavila. Toto ty nazyvas "vyvojom" ?

Alebo vyvoj je to, ze absolutne nepouzitelnu olovenu technologiu - kazdemu kto ma v riti dieru je jasne ze tade cesta nikdy nemohla viest - nahradia par rokov neskor v tych casoch nenormalne drahou niklovou, ktora je takisto nepouzitelna ? To je vyvoj ? To je preboha odstranovanie omylu prirody ktory nikdy nemal dojst do reality, vyplod nejakej chorej mysle co stal obrovske peniaze bez realneho vyznamu...

zdraveho cloveka nikdy nemoze napadnut skusit orať na Audi A8, ved sily ma dost tak kde je problem. Zdravy clovek nikdy nemoze navrhnut trojkolesove auto (co si linkoval ten Amptera vyplod, tgo sa nikdy nepresadi masovo), zdraveho cloveka nikdy nemoze napadnut spravit DVOJdverove auto ktorym chce zachranit Ameriku - si tam nikdy nebol, pozri si videa co sa premava po cestach, hentake hovna nikto nechce okrem zopar pošahaných a mozno amišov, zdraveho cloveka nikdy nemoze napadnut pouzivat olovene baterie v elektroauticku !!!

Netreba ti osem vysokych skol aby si toto vedel - len posraty sedliacky rozum.

Nezabudni si pozret ze toto si GM vyfajcil v Kalifornii ktora tvrdila ze v roku 2003 [!!!!!] bude 10% aut na cestach bezemisinych, ci uz elektrickych alebo vodikovych. Tak to je presne rovnako chory vyplod rovnakych psychiatrickych skupin, vsetci vieme ako to dopadlo. A otvorenymi ocami ked sa pozres, tak EV1 nemohol dopadnut nijako inak.



Lease options ranged from $250-500 per month, a steep fee that some believe GM thought would help offset its astronomical production costs. No such luck, which made the EV1 a car for the elite, not the everyman.

Consider the astronomical expense of manufacturing the EV1: the development cost alone was estimated at $340,000 per car, followed by the piece or marginal cost, which was estimated in 1992 at $16,000-18,000 per car. Half of those figures went toward the propulsion system alone.

In order to turn a profit, GM would need to sell the electric car somewhere in the range of $50,000-60,000. No matter how exemplary this electric car was, sales at that price would have been minimal. Even exemplary automotive machines have their issues and the EV1 was no exception. In addition to the heart-stopping production costs, the battery technology in the EV1 was just not ready to meet the demands of its consumers and certainly nowhere near poised to replace the internal-combustion, piston-powered engines.

translate.google.sk ... polahky preloží

EV1 je jeden z najstratovejsich automotive projektov v historii civilizacie, spolu napriklad s VW Phaeton. Preto bol odpiskany. To auto nemalo ziadny realny zaklad. Ziadne opodstatnenie. Ze ho 42 leasingáčov milovalo ? No a ? Z tych miliard ludi co nas tu je sa vzdy a vsade musi najst kopa kretenov, aj Vladka Meciara by este dnes volili, aj komunisticku stranu, aj kovidove vakciny obsahuju mikrocipy a 5G telefonne siete vyvolavaju rakovinu pritom je to len posrana frekvencia uplne presne rovnako ako vsetko ostatne...

Preto dnes nemas choreho cloveka, okrem Muska, ktory by kikiríkal o lietajucich autach - a henten MEGAkreten kikirika o lietani vo vyske 1.5 metra nad zemou. Vies co hovorim ja ? Mozes mat miliard kolko chces, mozes mat vysokych skol kolko chces, ale vyvinut auto ktore lieta 1.5 metra nad zemou nema absolutne absolutne ziadny zmysel. Pretoze nabura do tych lacnych krabiciek co roluju na ceste po kolieckach. Nemusis byt inzinier aby si toto vedel. Nemusis ratat gravitacne zrychlenia a hlbku jadra zeme... staci ti sedliacky rozum. Ked budes mat auticko lietajuce 10 metrov nad zemou, vyhol si sa zapcham, parada, pozor na tunely, stromy, draty elektrickeho vedenia a podobne hovadiny. Ale 1.5metra nad zemou nic nedosiahnes, ziadne zlepsenie.

EV1 nemalo sancu na uspech. Bol to podradny produkt, neumerne drahy, nevyhovujuci potrebam sikorej masy a v automotive ani vtedy jednoducho neslo prezit s takymto uzkoprsym produktom. Fail. Cele fail, od zaciatku do konca, preto umrelo. GM nebol schopny v tej leasingovej cene 500$ mesacne vymienat baterky - skapalo im to na baterkach. Preto Tesla neumrela - mali REALNY TECHNOLOGICKY produkt pouzitelny v praxi (skoro skapali na financiach ale to je uplne ina diskusia).

Houbelec vies o masovych produktoch. Aby si udrzal takyto produkt pre masy, musis predavat miliony kusov. To by sa s EV1 jednoducho nedalo dosiahnut... v tej dobe, v tej cene, s tym konkretnym produktom proste nie.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

EV1 nemuselo byt pre masovú výrobu, ty máš neustále megalomanské zmýšlanie. :3020:
V roku 1996 to nebolo potrebné.
EV1 malo svojich skalných zakaznikov tak prečo zošrotovali autá ktoré si chceli ludia odkupiť aj ked už boli použité ????

EV1 začinalo olovomna a CO ????
Jazdilo to ? Jazdilo a celkom dobre.
Na a čo že vázilo s olovom 1600kg ???
Tolko má aj leaf a neplačem. lol

S niklovou baterkou to bol prvotriedny voz na tu dobu. Na bazosie sa eldktromobili s takouto batériou nájdu aj dnes a veselo jazdia.

Jediný dvovod prečo sa zošrotovali bolo že sa ich ropáci zlakli a rychlo zaplatili do spravneho vrecka.
Nemožeš byť predsa tak naivný,a veriť keciam o baterkách, aj dnes platí že konkurenciu musíš buť kúpiť alebo zničiť.
Aj psychopatove baterky boli na prvej Tesle neuveritelne drahé a prakticky nedostupné pre masovú vyrobu a predsa psychopat Teslicky nešrotuje. lol

Ropný lobysti zabrzdili vyvoj EV minimálne o 20r.
achada
Príspevky: 1055
Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa achada »

A uz im dosli peniaze ze nepreplatili aj psychopata?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

neeeeee, oni si ho len nevsimli :)



>> EV1 nemuselo byt pre masovú výrobu, ty máš neustále megalomanské zmýšlanie.

ved ani nebolo a ved preto neprezilo. Si nemyslis ze akakolvek automobilka / firma bude stovky milionov prerabat na dosratej veci ? Kazda vec v automotive MUSI BYT do masovej vyroby, ak nema stáť sest milionov - preto preziva Bugatti bez masovej vyroby, preto preziva Koenigggsegggg bez masovej vyroby milionov kusov, preto preziva Rimac bez masovej vyroby (uvidime dokedy, ale Mate NEROBI primarne auta, on primarne robi elektricke komponenty, to je jeho hlavny business - z predaja Rimac1, Rimac2 by NIKDY NEVYZIL). Lebo nebola masova vyroba, preto skapali vsetky znacky ktore skapali, mnohym nevysiel ani exkluzivny tovar (Bugatti krachovalo, zachranil ho VW ; skrachoval VEctor a stovka inych vyrobcov ktori to skusili).

Takze bez masovej vyroby statisticky NAHODOU prezije len par znaciek alebo modelov. Cize GM odpiskalo to hlupe EV1 lebo:

a) financne fiasko bumper-to-bumper teda od zaciatku do konca (od-naraznika-do-naraznika)
b) technologicky neudrzatelne (vymeny baterii tak strasne casto ze... to bolo aj financne aj technicky neunosne)

Model sa proste nepodaril, experiment nevysiel, DOJE-POKAZILO sa to uplne cele. Nepotrebujes ziadne ropne lobby a ziadne konspiracie. Vtedy nikto nemal strach z nejakeho sibnuteho bzučiaku prave naopak, vsetci sa mu rehotali. Potom, slabych 20 rokov neskor, ked miliardy notebookov, miliardy telefonov, miliardy inych prenosnych zariadeni ZABEZPECILI vyvoj lithiovej technologie v baterkach, AZ POTOM sa moze EV vysvihnut z posmrtnych kŕčov. Dovtedy proste nie.

Tak ako dnes nemame kazdy sukromne lietadlo alebo lietajuce EV auta, tak v roku 1992 nemohli existovat EV.


edit : uvedom si jednu vec. Ked to auto malo vyrobne naklady okolo 50.000$ a oni to kreteni leasingovali za $500 mesacne, co ti z toho vyjde ? Mne, bez studia deviatich vysokych skol, z toho vyjde nenormalne obrovske financne fiasko.

Vies preco ? 500$ mesacne je 6000$ rocne.
Auto stoji 50.000$
Kedy mas navratnost ? 9 rokov na nulu, bez zohladnenia inflacie, ceny penazi v case, bez zohladnenia servisnych nakladov...

hento nebol FINANCNY LEASING (lebo auta NEBOLI majetkom obcanov !!), to bol OPERATIVNY LEASING. Vies co z toho vyplyva ?? Poznas rozdiel medzi tymi dvomi modelmi ? Vies co je absolutne najdolezitejsie z financneho hladiska, co je najvacsi rozdiel pri operativke v porovnani s klasickym leasingom ???


Ved sa uz uvedom preboha : neprakticke auto, nenormalne drahe. Skrachovalo. Vyser sa na konspiracie o ropnej lobby. Nemalo nasledovnika lebo vyvoj bol tak nenormalne drahy ze GM [!] na to proste nemala, vysrali sa na to, stiahli sa do uzadia.

Rozmyslaj uz konecne a prestan trieskat o tom ako si to ludia vyzadovali a ako sa zamilovali az za hrob.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných