Alhambra-diagnostika, bufik

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

vladob8
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 16.04.2008 16:30
Zdieľať na Facebook

Alhambra-diagnostika, bufik

Príspevok od používateľa vladob8 »

Caute vsetci.
Som cerstvym majitelom Alhambry 1,9TDI 85kW AUY r.01 vsetko super ale mam problem... nechodi mi dignostika VAG... PC a kabel su OK chodia na inych autach - vyskusane, ale na mojom ani bohovi. Zistil som ze mam na konektore OBD2 auta: pin c. 7 po ktorom by mala prebiehat komunikacia nulove napatie a navyse ma skrat na zem (65ohm), na dobrom aute je tam okolo 10V a komunikacia... Viem ze moja otzka: co teraz?, je tazka, a preto sa obraciam len na odbornikov ... vie mi niekto poradit, co mam ceknut aby to fachalo...Dik Vlado.
Naposledy upravil/-a vladob8 v 12.09.2009 20:57, upravené celkom 1 krát.
trtuliki
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 19.10.2005 12:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trtuliki »

najdi elektrikara je vcudu riadiaca jednotka
alpiners2
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 02.10.2006 22:19
Bydlisko: Rimavská Sobota
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alpiners2 »

riadiaca jednotka v ťahu nebude, to by si ani nenaštartoval. napíš odkiaľ si. mám kamoša autoelektrikára v spišskej, má dobrú robotu a za dobré peniaze.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Presne tak, keby bola RJ naozaj v prdeli tak mas doma asi tak 4.7m velke 5dverove tazitko na papier ;)

Elektrikar a prejdi po kabloch, velmi radi byvaju skripnute, odizolovane a "ukostrene" tam kde to netreba. Typicky problem sharanov : prechodky, do vsetkych dveri a hlavne zadnych, toto proste chlapci nezvladli ale toto nie je tvoj problem, to len tak spominam mimochodom.

A velmi ti doporucujem este aj skusit poodpajat jednotlive riadiace jednotky a bufik, takze abs/esp, klimu, central convenience, pod sedackou sofera... je mozne ze niektora z nich je vyskratovana a dodrbe ti celu zbernicu pretoze hento nie je galvanicky oddelene.

Pises ze mas VAG tak ti nepisem detaily kde najdes RJ - zrejme vies kde sa tie ostatne RJ nachadzaju a ked nie, tak si to vies lahko zistit. Mam dojem ze ty nie si obycajny "uzivatel".
trtuliki
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 19.10.2005 12:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trtuliki »

mam skusenost stim ze otpali obvodi v riadiacej jednotke a nejde zdijagnostikovat ale vsetko funguje
vladob8
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 16.04.2008 16:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladob8 »

Diki chalani za reakcie, som z BA. Pred tym som mal Espace II, takze sa ucim spoznavat Alhambru mam ju 2 tyzdne. Teraz menim oleje, remene a chcel som zacat s tou diagnostikou ake takato smola... Som elektrotechnik ale auta nerobim, tiez si myslim ze bude v skrate niektora riadiaca jednotka, len som chcel zistit ci to nieje dajaka typicka chyba. Stiahol som ELSA a su tam elektro schemy, len je to pekna pakaren, tych jednotiek tam je hodne a ta K-zbernica ide vsade, este aj do radia a dokonca aj k jednotkam xenonov. Zaujimave ze auto normalne pracuje a vsetko sa zda byt OK, len diagnostika nepracuje a zrejme sa ani nebudu zaznamenavat chyby z ostatnych jednotiek. Skusim to zacat odpajat a najst ten skrat, dam vediet ako som dopadol.
Dufam ze tie jednotky najdem lebo vravim auta nerobim a Alhambru zatial nepoznam, este raz diky.
Vlado.
vladob8
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 16.04.2008 16:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladob8 »

Caute vsetci.
Tak uz mi to komunikuje, odpajal som postupne vsetky RJ a ked som odpojil bufik skrat zmizol, nechal som bufik odpojeny (aj tak v ho lete netreba) vsetko som zapojil a diagnostika frci. Nakodovalo sa mi same aj radio, co sa predtym nechcelo a pisalo SAFE. Ked sa vratim z dovolenky vyhodim bufik a budem riesit ten skrat - ma s tym niekto skusenost?
Dakujem
Vlado.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

som velmi rad ze to pomohlo a presne na bufik som to povedal...

problem : bufik mas pri lavom zadnom kolese. V jednom kuse na neho spliecha voda, sol, sneh, bordel z cesty. Najcastejsie sa stane to ze takato "vlhkost" sa dostane do tej malej krabicky kde je plosny spoj a na bufikove kable a co sa deje potom ani cert nevie ako vidis... ja mam moj bufik odhnity tak, ze to je fakt sila. Vsetky kable sme odrezali az priamo na vstupe donutra do elektronickej casti, v kazdom kabli namiesto normalnej mede akurat rozsypany hrdzavy prasok jak spinavy piesok.

no bodaj by mi potom bufik chodil :)

elektroniku na bufiku neopravis, tam sa nedostanes resp. ked aj dostanes tak to nemas ako opravit resp. ked aj opravis tak nikdy nezaizolujes tak aby ti po troch dnoch nevyrastol na tom plosnom spoji salat alebo mrkva.

riesenie tvojho aj mojho problemu vidim vo vymene budika za kompletne cely druhy funkcny kus. A vidis dobre ze hovoris, idem si pozriet inzeraty tento tyzden lebo zima sa blizi :)
vladob8
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 16.04.2008 16:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladob8 »

Tak som sa vratil z dovolenky...vyhodil som bufik, kable su v poriadku, len ten skrat pretrvava a nic sa stym neda robit lebo cela RJ je zaliata v nejakom plaste.
mp3turbo - zohnal si bufik? na ebay ponukaju pouzity za 300€, novy sa da kupit okolo 600€ a diel s RJ dokazem kupit novy za 180€ ale chcelo by to aj novu keramicku sviecku a sitko + tesnenia, tak vaham ktorou cestou sa vybrat?! Zatial som trubkou spojil vodne hadice a jazdim bez bufiku ale zima sa blizi...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nezohnal som lebo som zatial neznahal ja lajdak lajdavy. Pouzity bufik za 300e je velmi dobry vtip, za tu cenu si kupime obidvaja plus nam to v servise prehodia.

Vlado, si z Bratislavy, ja tiez. Co keby sme zvolili nejaky koordinovany postup pri nakupe bufikov a prerobeni na nezavisle kurenia? :) Mam v jednej firme ktorej nebudem robit reklamu chlapca, ten uz namontoval nezavislych kureni tolko kolko sme my este ani nevideli na obrazku, robi to proste dennodenne. Ozvi sa mi sukromnou spravou prosim...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

chlapci update veci co sme riesili s Vladom : strucne tak, ze je to moc sikovny elektrikar. Pisal som ze:


> elektroniku na bufiku neopravis, tam sa nedostanes resp. ked aj dostanes tak to nemas ako opravit resp.
> ked aj opravis tak nikdy nezaizolujes tak aby ti po troch dnoch nevyrastol na tom plosnom spoji salat alebo mrkva.


nebudete mi verit ale Vlado dokazal rozobrat zaliaty plosak s elektronikou o ktorej vyrobca bufiku tvrdi ze je nerozoberatelna, nasiel si zoxidovany spoj, vyriesil, vypral, vycistil, urval popri tom tri SMD vrstvy, napajkoval naspat, zlozil a... VSETKO TO CHODI ! Skoro som spadol z nohy ked mi to povedal. Keby bol vadny nejaky integrac este aj ten si vymeni ale nebolo treba. Momentalne riesi poslednu vec a to konkretne ako nepriedusne zaliat ten plosak aby sa tam nedostala vlhkost ktorej je pozehnane zospodu auta :)

ale som presvedceny ze to uz bude len taka malina popri tom ostatnom.

Klobuk dole.

Tak reku skusime dalsi test : moj bufik je podla vyjadrenia technika z Molpiru neopravitelne poskodeny. Kable v prdeli (tie sa daju lahko nahradit keby ich bolo kam pripojit), elektronika v prdeli, riadiaca jednotka v prdeli. Nevie sa ako dlho ten bufik nechodi, ja som ho mal jedinu zimu a je uplne mrtvy ani na diagnostike sa nehlasi. Ani tuk.

Uvidime co s tym fesak dokaze :)
Napísať odpoveď

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných