Štartovať so spojkou alebo nie ??
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 896
- Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1207
- Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23 Zdieľať na Facebook
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 25.08.2012 16:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Akože, zahryzol som si do jazyka. Celé je to kravina ako mraky. Aj ten článok, ktorého pisateľ ani nevie čo kde počul, čítal a hlavne napísal. To akože axiálne ložiská dostanú na prdel pri štartovaní kedy motor točí asi 300-400ot, ale nič sa im nestane ak ide napr na sýtiči okolo 1000 a stlačím spojku lebo potrebujem preradiť, alebo dávam na križovatke prednosť a pár sekúnd (rozhodne dlhšie ako pri štarte) stojím na spojke? Šak je to kravina jak hovado. A že moderné oleje nemajú takú viskozitu ako staré a pri štarte sa preruší olejový film... Ten človek nemá tušenia o čom hovorí. A pritom stačí kliknúť na http://www.taksitokurvavygoogluj.cz/tissue napísal:Acon, ver mi že to o tých axiálnych ložiskách nieje taká blbosť. Prečítaj si niečo o "crankwalk" a 4g63 dsm motoroch. ak vieš niečo o konštrukcii motora a mazaní ložisiek tak by si nevravel že je to blbosť. ale zase opotrebenie je minimálne a nestáva sa to tak často.
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 25.08.2012 16:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Ja o tlaku viem. A ty vieš niečo o viskozite a celkovo vlastnostiach súčasného, moderného oleja? Lebo ja áno. Daj si povedať, je to kravina. Nikto na svete nedokáže určiť o koľko sa zníži životnosť motora pri štartovaní s a bez spojky. Ja viem o čom hovorím a preto tvrdím, že je to kravina. Môžeš štartovať studený, -20° motor 5min a olejový film sa nepreruší. Jedine, ak by si tam mal olej zo 70rokov s "vysokou vyskozitou".
-
- Príspevky: 765
- Dátum registrácie: 14.02.2009 03:56 Zdieľať na Facebook
Pri -20 a rannom štarte bude na axialnych ložiskach mazanie minimalne až žiadne. Axialy nie su mazane priamym tlakom oleja. A stlačenim spojky vytlačiš aj tie zvyšky oleja čo tam su a teoreticky znižuješ takymto štartom ich životnost.
V praxi ja štartujem na 98% auta so stlačenou spojkou a vôbec sa tym nezatažujem a za svoju karieru nie až tak kratku som videl asi 3-4 motory ktorych problem bola nadmerna axialna vôla a tažko povedat čo k tomu prispelo.
Ale najskôr km vykony od 300 000 km do nekonečna.
A k članku pana Lipavskeho. Nie je to pseudonym a nepisala to nejaka kadernička ktora dostala za ulohu napisat članok do motoristickej rubriky ? Lebo tvrdit, že M6AD umaže viac ako dnešne 5w40 je dost divne tvrdenie. A disdkutovat by sa dalo o každej štvrtej vete v tom članku.
V praxi ja štartujem na 98% auta so stlačenou spojkou a vôbec sa tym nezatažujem a za svoju karieru nie až tak kratku som videl asi 3-4 motory ktorych problem bola nadmerna axialna vôla a tažko povedat čo k tomu prispelo.
Ale najskôr km vykony od 300 000 km do nekonečna.
A k članku pana Lipavskeho. Nie je to pseudonym a nepisala to nejaka kadernička ktora dostala za ulohu napisat članok do motoristickej rubriky ? Lebo tvrdit, že M6AD umaže viac ako dnešne 5w40 je dost divne tvrdenie. A disdkutovat by sa dalo o každej štvrtej vete v tom članku.
-
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 24.04.2012 16:32 Zdieľať na Facebook
Startujem so spojkou, zvyk este od autoskoly. Pamatam si, ze v nejakom "renomovanom" casopise som cital, ze start bez spojky zatazuje starter. Ja mam auto so 190 tisic km, druhy majitel, prveho poznam, startoval bez spojky, ta je povodna, zato starter som musel rok dozadu dat repasovat. Nevravim, ze to ma suvis, mozno len nahoda, ale moj subjektivny pocit je taky, ze so zoslapnutym pedalom mi startuje ochotnejsie a kultivivanejsie, hlavne takto v zime
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Dnešné oleje sú predovšetkým nosičom aditív, ktoré zabezpečujú vysokú odolnosť olejového filmu voči pretrhnutiu. Pri tom tlaku, ktorý vyvinieš stlačením spojky si ešte ďaleko preďaleko od momentu, kedy si schopný ten film pretrhnúť/prerušiť. To mazivo dokáže odolať ďaleko ťažším podmienkam ako je pár 10tok otáčok motra pri štarte. Celé toto tvrdenie je tak silne teoretické, že absolútne nemá zmysel zaoberať sa tým. To už skôr akceptujem vplyv na životnosť studenými štartami a 20min zohrievaním na voľnobeh. No to je tiež v tak teoretickej úrovni, že reálne sa to nedá preukázať.hnr napísal:Pri -20 a rannom štarte bude na axialnych ložiskach mazanie minimalne až žiadne. Axialy nie su mazane priamym tlakom oleja. A stlačenim spojky vytlačiš aj tie zvyšky oleja čo tam su a teoreticky znižuješ takymto štartom ich životnost.
-
- Príspevky: 706
- Dátum registrácie: 20.01.2011 00:03
- Bydlisko: TN /LM/ TS Zdieľať na Facebook
Ja tiež štartujem so stlačenou spojkou, či je leto či je mráz...
Ked som sa všade na to opýtala či sa to musí..odpovedal skoro každý jeden chlap že nemusí... ALE,(mala by som) - pokial nechcem niečo odfakliť atd. tak mám štartovať so spojkou.+ že pre motor je to ( žensky povedané akože) príjemnejšie.
Ked som sa všade na to opýtala či sa to musí..odpovedal skoro každý jeden chlap že nemusí... ALE,(mala by som) - pokial nechcem niečo odfakliť atd. tak mám štartovať so spojkou.+ že pre motor je to ( žensky povedané akože) príjemnejšie.
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
- Bydlisko: TN okolie Zdieľať na Facebook
Len na osvieženie : https://www.youtube.com/watch?v=rlQJ83GIzNY
Peugeot 407 SW 2.0 HDi
Kia Sorento 3.3 V6
Kia Sorento 3.3 V6
-
- Príspevky: 1207
- Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných