Audi A4 b8 - únik chladiacej kvapaliny

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

adko1998s
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 22.06.2019 09:04
Zdieľať na Facebook

Audi A4 b8 - únik chladiacej kvapaliny

Príspevok od používateľa adko1998s »

Dobrý deň pozdravujem vás dúfam mi tu niekto poradí alebo sa nájde niekto s podobným problémom a riešením. Takže jedna sa o Audi a4 b8 facelift r.v. 2013 motor 3.0 tdi 180kw. Pred nedávnom som ho kúpil všetko bolo v poriadku a po mesiaci sa mi stalo keď som ráno naštartoval vybehla na mňa že mám nedostatok chladiacej keď som sa pozrel pod kapotu chladiaca bola preč asi 3cm od spodku nádržky tam ostalo a bola celý mesiac medzi min a max takže som ostal dosť zaskočený. O deň na to som ju doplnil a vyrazil k známemu kde sme sa išli na to pozrieť či to niekde tečie alebo čo sa vlastne stalo.. natlakovali sme systém na 1,5 baru aby si videli kade to tečie.. samozrejme netieklo nikde. Keďže pri tomto motore je miesta na prst sme toho veľa ani nevideli ale bolo to 2 hodiny natlakovane a nikde sme nevideli nič. Ani na fórach som nenašiel takýto problém žeby vytiekla pri odstavenom aute. Tak sme skúsili že pojazdim a uvidíme kedy sa stráca pri kľudnej jazde nič tak som mu bol ponakladať na diaľnici a tiež nič neubudlo. Na druhý deň kontrola a tiež neubudlo potom jeden deň stalo a ubudlo bolo presne na max a je medzi min a max.. nerozumiem tomu nejaká rada nad zlato?
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

asi si zle cital tie fora.ta voda tecie na kazdom dizlovom 3 litri z tych rokov vyroby a na vine je vodna pumpa.a tieklo to uz aj na 5 rocnych A6 3.0 tdi 180kw ktore nemali ani 80000km.cize cely predok dole a rozborka.
lukfor
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 02.06.2010 15:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukfor »

Riesil som to nedavno a naozaj to robi "kazdemu" trojlitru cca 2012-2015, otazka len v akom mnozstve. Nielen vodna pumpa (tu som riesil pred 2 rokmi), ale skor nejake cudo, co je medzi blokmi (ja niesom mechanik, preto neviem, co to je presne za suciastka). Skus zistit, ci nemas cerveno-cierne jazero medzi blokmi.
oovp
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 07.04.2021 08:57
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Unik chladiacej kvapaliny

Príspevok od používateľa oovp »

adko1998s ... tvoj problem s chladiacou kvapalinou ,môze spocivat v tomto : dlhododobo dolievany NESPRAVNY typ chladiacej kvapaliny (kedze ,ako pisete,opticky sa ubytok kvap.neprejavuje,teda nikde nevyteka) ,ktora sa casom premeni v sustave chladenia na mazlavu zmes a tym sa zda,ze jej ubuda. Chodte k original zastupcom AUDI a on vam cez pocitac,presne zisti -podla VIN kodu -a oznami presny tym chladiacej kvapaliny od vyrobcu,ktoru doporucuje prevas motor,aj vam ju objedna --pozor je dost draha.Berte toto ako dobru radu,ide totiz o zasadnu vec !!! ,mechanici bud si toho niesu vedomi,alebo potichu tusia,ze zakaznik sa casom objavy znovu,ved treba predsa chechtaky (nic v zlom,taka je doba) :300f:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja iba k únikom.Z mnohoročných skúseností ktoré nikdy nezradili.Hladáte nepatrný únik pomocou tlakovania.Doslova rada na celý život - systémy z malými tlakmi jednotiek baru vždy hladajte nie tlakom,ale podtlakom.Komplikácia je v príprave,systém musí byť bez kvapaliny (benzínu či nafty) prázdny.Vytvorí sa max dosiahnutelný podtlak a nechá za odstáť napr 20-30 minut.Už velmi malá netesnosť (typicky O krúžok) spôsobí že sa podtlak ani nepodarí dosiahnuť.Fígel veci je v tom,že inak sa správajú spoje,tesnítka,o krúžky,semeringy,upchávky vod.čerpadiel pod účinkom podtlaku a inak tlaku.Stalo sa snáď sto razy že "overené" potrubie dozadu k nádrži pri prvom vakuovaní ukázalo netesnosť spoja.Dáte tam tlak,spoj sa uzavrie a nepúšťa.V prevádzke chladenia sa cez nultý tlakový bod ide každou odstávkou motora,a ono si to vždy trochu ucvrkne.Čím je expanzné víčko mrchavejšie,tým sa únik zrychluje,pretože je rýchlejší spad tlaku po zastavení motora.
Aj spôsob miznutia vie veľa povedať.Existuje aj miznutie naviazané len na dlhšie cesty v kuse pri dlhodobejšej prevádzke v prevádzkovej teplote.To smeruje zase k inému druhu úniku.
adko1998s
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 22.06.2019 09:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adko1998s »

seven549 napísal:asi si zle cital tie fora.ta voda tecie na kazdom dizlovom 3 litri z tych rokov vyroby a na vine je vodna pumpa.a tieklo to uz aj na 5 rocnych A6 3.0 tdi 180kw ktore nemali ani 80000km.cize cely predok dole a rozborka.



Ako to myslíš celý predok? Resp. Dá sa zo spodku auta zistiť či tečie vodná pumpa. Zo spodu sme sa na to už pozerali ale na pumpu sme sa nezamerali ja niesom nejako veľmi zdatný v autách takže by som ani nevedel ako vyzerá tá vodná pumpa.. takže otázka či ju je vidno zo spodu alebo resp ako sa dá zistiť ci je to pumpou
adko1998s
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 22.06.2019 09:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adko1998s »

lukfor napísal:Riesil som to nedavno a naozaj to robi "kazdemu" trojlitru cca 2012-2015, otazka len v akom mnozstve. Nielen vodna pumpa (tu som riesil pred 2 rokmi), ale skor nejake cudo, co je medzi blokmi (ja niesom mechanik, preto neviem, co to je presne za suciastka). Skus zistit, ci nemas cerveno-cierne jazero medzi blokmi.
Vďaka za info áno o tom "čude" som už niekde čítal a má by tam byť čerpadlo na chladič oleja.. a áno cez malú škáru som tam videl niečo čierne a lesklé nemali sme nič rozobrate čo sa týka vecí čo sú na motore všetky tie káble a srandy ani neviem co všetko tam je.. ale hento som tam videl takže mam zatiaľ dve varianty buď tá pumpa ale to by asi človek videl na zemi fľak ak nie opravte ma.. no alebo toto čo som ti napísal to "čudo"
adko1998s
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 22.06.2019 09:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adko1998s »

mhlavaty napísal:Ja iba k únikom.Z mnohoročných skúseností ktoré nikdy nezradili.Hladáte nepatrný únik pomocou tlakovania.Doslova rada na celý život - systémy z malými tlakmi jednotiek baru vždy hladajte nie tlakom,ale podtlakom.Komplikácia je v príprave,systém musí byť bez kvapaliny (benzínu či nafty) prázdny.Vytvorí sa max dosiahnutelný podtlak a nechá za odstáť napr 20-30 minut.Už velmi malá netesnosť (typicky O krúžok) spôsobí že sa podtlak ani nepodarí dosiahnuť.Fígel veci je v tom,že inak sa správajú spoje,tesnítka,o krúžky,semeringy,upchávky vod.čerpadiel pod účinkom podtlaku a inak tlaku.Stalo sa snáď sto razy že "overené" potrubie dozadu k nádrži pri prvom vakuovaní ukázalo netesnosť spoja.Dáte tam tlak,spoj sa uzavrie a nepúšťa.V prevádzke chladenia sa cez nultý tlakový bod ide každou odstávkou motora,a ono si to vždy trochu ucvrkne.Čím je expanzné víčko mrchavejšie,tým sa únik zrychluje,pretože je rýchlejší spad tlaku po zastavení motora.
Aj spôsob miznutia vie veľa povedať.Existuje aj miznutie naviazané len na dlhšie cesty v kuse pri dlhodobejšej prevádzke v prevádzkovej teplote.To smeruje zase k inému druhu úniku.
Ďakujem za odpoveď no hľadalo sa to prvotne preto natlakovaním lebo od 18:00 do 6:00 hod rána zmizlo viac ako liter.. preto sme hľadali najskôr takto ale keďže sme unik nikde nezpozorovali hľadám iné varianty kde by mohol byť problém
Mateusz737
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Mám pocit že z večera do rána nezmizlo nič ,treba kontrolovať len u studeného motora
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Zabudli ste na najdolezitejsiu vec.Ja by som najprv system odvzdusjil podla dielnenskej prirucky.Mozno nieco bolo robene a len doliali doplna.
adko1998s
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 22.06.2019 09:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adko1998s »

Mateusz737 napísal:Mám pocit že z večera do rána nezmizlo nič ,treba kontrolovať len u studeného motora
Áno kontroloval som najskôr aj po jazdách aby som vedel či mizne aj počas jazdy.. ale to sa nepotvrdilo.. mizne len keď auto stojí.. teda aby som bol presný po mesiaci ako ho vlastním po jazde bolo auto odparkovane o 6 večer a o 6 ráno som doň nasadol s tým že mi auto nahlasilo nedostatok.. dolial som na druhý deň liter a siel som k známemu vyskúšať resp pozrieť kade to môže tiecť.. potom som bol pojazdit v ten deň ešte.. nezmizla.. potom deň a pol auto stalo a z max ako bolo to padlo na stred medzi min a max.. potom som dolial na max a už druhý deň je stále rovnako aj som jazdil aj stálo
adko1998s
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 22.06.2019 09:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adko1998s »

pacok napísal:Zabudli ste na najdolezitejsiu vec.Ja by som najprv system odvzdusjil podla dielnenskej prirucky.Mozno nieco bolo robene a len doliali doplna.
Vďaka určite to spravíme dám vedieť
Mateusz737
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Objavujú sa úniky v chladici EGR, chladiaca kvapalina sa dostáva do morora kde sa spaľuje spolu s naftou čo spôsobuje rýchlejšie znášanie EGR a DPF , občas sa objavujú úniky aj v regulačnom ventile tepelného manažmentu motora,zberného telesa vedúceho ku chladici okruhu Egr a niekedy a aj z modulu filtra oleja.Voda uniká medzi radmi valcov
Aj tu môže byť pes zakopany
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

voda ti unika preto ked auto stoji pretoze klesa tlak.hlavaty ti napisal ze treba spravit podtlakovy test.

chladiaci system je pretlakovy stupanim teploty stupa tlak ked to chladne tlak v systeme klesa a v tedy to povoluje.cize odhalis to po jazde.a moze to trvat aj pol hodiny kym to zacne.nevies pri akom podtlaku to zacne.preto treba pri aute ticho sediet a cakat na to.

su to take blbe uniky.kolega to mal na acorde 2.2 dizel.mesiac s tym maturoval az prisiel ku mne cakal na mna 20 min idem k nemu on sedi v aute ktore bolo 35km po jazde a videl som ako to kvapka od zadnej casti motora na honde.kvapkalo to tak ako ked kondenz z klimy kvapka.mal okusnutu hadicu od kuny.aj honda im chuti lol

ale to musi niekde byt nieco od farby nemrznucej zafarbene a musi byt citit nemrznucu.ak to niekde kvapka na horuci motor hned sa to odpari ale stopy musi byt vidiet.

na mondeo 2.2 tdci som to mal tiez plastova trubka to robila a bolo to vidiet kde to prska.sranda bola ze som kupil novu original od fordu a o mesiac som to reklamoval pretoze nova tiez pustala na tom istom mieste.

cize ak chces to hladat tak mas navod ako na to a moze to byt nieco drahe alebo len hadica.popozerat zkradielkom kazdu skaru okolo motora a pocuvat.
adko1998s
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 22.06.2019 09:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adko1998s »

Vďaka za odpoveď skúsime sa na to pozrieť ale podľa toho čo ste mi tu písali je to ako hľadať ihlu v kope sena.. nieje tu nejaký dobrý mechanik z okolia Žarnovice?

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných