VW Passat variant 2.0 Cr Tdi

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kovac.krisztian99
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 17.10.2020 20:55
Zdieľať na Facebook

VW Passat variant 2.0 Cr Tdi

Príspevok od používateľa kovac.krisztian99 »

Zdravím!
Veľa vecí má trápi ohľadom áut, moja srdcovka je Volkswagen Passat variant (combi). Mal som 1.9TDI 81kw 4x4 B5. A z rodinných dôvodov som musel predať ale hľadám auto ktoré je spoľahlivé a chcem si dať rady, konkrétne mám na očiach auto Volkswagen Passat variant 2.0 CR-TDI 103kw rok výroby 2009. Je to pohon 4x4.
Keďže veľa chodím do terénu aj v lete aj v zime tak 4x4 pohon sa zíde. Ale mám takú obavu keďže som čítal na viacerých fórach že motor 2.liter nie je spoľahlivé, čítal som že tam praská hlava motora atď.. ale vraj ktoré sú vyrobené od roku 2007 sú už spoľahlivé lebo sú CR-TDI a nie PD-TDI. Takže mám otázku oplatí sa kúpiť auto od roku 2009 či to bude auto s ktorým nemusím každý mesiac riešiť problémy a chodiť často do servisu?. Ake máte skúsenosti, konkrétne ak máte auto Volkswagen Passat variant 2.0 103kw rv2009 tak sa ozvite. Ďakujem
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Pozeras 12 rocne auto s technikou daleko zlozitejsou ako ako to, co si mal predtym. Narocnejsia diagnostika, narocnejsia technika - drahsi servis.

Pokusil by som sa obzerat po 1.9 tdi z tohto obdobia. Takze namiesto passatu superb Ii, ak to ma byt vw group. Servis tohto motora je velmi dobre predvidatelny.
lubos zimovcak
Príspevky: 3378
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Záleží od km, stavu..
Ale poniektori majú aj 300-500.000 km na 2.0tdi v Superbe, či W.
Takže, až bol dobrý gazda, pravidelný servis, Netreba sa báť...

Lenže aj také auto nebude také lacné ako F, či IT.

Ktoré sú paradoxne v comonrailoch možno ešte lepšie.

A možno sa oplatí pozrieť aj v Mercedese, C, či E su v niektorých motorizaciach neskutočni držiaci...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ono si treba uvedomit ze medzi 1.9tdi (81kW !) a 2.0tdi je 15 rokov konstrukcnych a emisnych rozdielov. Ked chces hladat commonrail, tak hladas stvorpismenkovy kod motora - pretoze boli aj 2.0tdi PD ktore mali neskutocne problemy s dpfkami, ukrutne vacsie nez CR.

V kazdom pripade spravne zaznelo od Martina ze pozeras ~12 rocne auto, co ma za sebou uz veselo troch majitelov a tomu zodpovedajucu "priehladnu historiu", jeden vacsi pako nez druhy. Treba postupovat neskutocne, neskutocne opatrne.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Asi viac svetla do veci prinesie rozdelenie na generácie z pohľadu náročnosti a nákladovosti servisu ako aj trocha jasnejší pohlad ak budeme zohľadnovať servis celého hnacieho mechanizmu tj od motoru po kolesá všetko čo sa točí.Velmi nahrubo sú motory rozdelené na tri generácie a každá má niekoľko odtieňov.
Prvá generácia sú pôvodné a prvé 1,9 Tdi rotačky.Asi vyžadujú najmenej opisu...jednoduché,výkonné,veľmi úsporné a servisne mimoriadne priateľské motory.Okolnosti servisu zhoršuje iba spôsob uloženia pozdlžne v ose auta.Z tohoto pohladu bol lepší servisný prístup na priečne uložených agregátoch (typicky OCT. a Golf a Seaty) a zhoršený u Audi a Passate.Väčšia náročnosť a potreba viac času u Passata a Audi je aj z titulu použitia pomocného rámu motora ktorý priečne uložené agregáty nemajú.V tejto skupine rotačiek je aj neturbínová varianta Sdi logicky najmenej výkonná ale veľmi výdržová.
Druhá generácia si ponechala vlastnosti prvej čo sa týka kvality a výdrže tela motora.Prišlo ale k veľkej zmene palivového systému a motor už nemá vstrekovacie čerpadlo.Motor má iba podávacie čerpadlo a celý palivový systém tvoria vstrekovače koncepcie PD.Tj vstrekovače ktoré si potrebný vstrekovací tlak aj sami vytvoria.Systém tým zjednodušil doslova absurdne,elektronika motora je minimálna,jednoduchá,jasná a diagnostika motoru asi úplne minimalistická a menej je už iba na motoroch starých kde nebola žiadna.Za tento jednoduchý princíp tvorby palivovej zmesi sa platí daň vo forme tvrdého dieslového zvuku čo mu množstvo ľudí vyčíta.Tento prejav síce otáčkami (rýchlostou) zjemňuje,ale hlavne volnobeh je jasne dieslový.Tvdosť motora prináša ešte jeden efekt,presné načasovanie životnosti niektorých dielov,čo na druhej strane umožnuje časovo presne úkony navyše veľmi dobre spájateľné práve z výmenami rozvodu,ktorým sa tak či tak vyhnúť nedá.Práve táto časová (kilometrická) presnosť úkonov je to najlepšie čo umožnuje predchádzať prakticky akýmkolvek problémom z agregátom.Načas robené znamená aj v cene minimalistické náklady,pokiaľ si uvedomíme že úkony sa časujú na 100 tis.km teda po stovkách neexistuje na svete ešte čitateľnejší a servisovateľnejší agregát.Škála v podstate identických motorov je v odstupńovaní 66,74,77,85,96,110 kW Tu ešte treba dodať,stále sme v skupine motorov 1,9 lt s 8 ventilmi. Vznikla aj skupina identických motorov z objemom 2.0 a tu už je nutná pozornosť tieto 8 ventilové agregáty na ktoré sme písali chválospev odlíšiť od verzie ktorá je tiež kategória PD ale motor je značne zmenený,má tiež 2.0 objem ale už ventilov je 16.Táto zmena priniesla niečo dobré a niečo zlé,z uživateľského hladiska stačí vedieť že servisná náročnosť je značne vyžšia.
V určitom období tejto generácie PD prišlo osadzovanie motorov filtrom častíc.To mení servisovateľnosť a nákladovosť logicky smerom hore.Generácia 1.9 má iba jedinú variantu opatrenú týmto filtrom a motor má označenie BLS (77kw). Až do r.2010 sa vieme stretnúť z motorom 1.9 bez filtra,tie sú momentálne urputne vyhlávané ako posledná šanca sa dostať k lacno prevázkovanému agregátu.
Tretia generácia..CR. Sme v novom svete niekoľko násobne zložitejšej techniky a ak do toho zahrneme súčasnosť,rozdiel je priepastný.Pod kapotou už nie je jednoduchý motor z pár káblikmi a prístupom lahkým a rýchlym ku všetkému,ale motor ktorý sa doslova stráca pod siedmimi poschodiami príslušenstva kde je prístup k väčšine vecí boj,časový aj o dochrámané ruky.Lahko už nejde doslova nič,ani rýchlo.Druhá stránka veci je vysoká kultivovanosť ,vysoký výkon a dobrá spotreba.Kvalita tela ostala,X krát väčšie množstvo elektronických prvkov,neporovnateľne zložitejšia (a háklivejšia) palivová sústava,násobne zložitejší chladiaci systém,to isté emisný systém znamená mnohonásobne viac možností pre problém.Do určitého prebehu km to nemusí hrať významnejšiu rolu,a je pozoruhodné že mnohonásobne zložitejšie je všetko,ozaj mnohonásobne,ale kazivosť to nekopíruje.Stroje sú často bez problémov do pomerne vysokých km.Samozrejme všetko sa rapídne mení pribúdajúcimi km,čo nemôžeme motoru vytýkať pretože vždy a všetko v technike bude mať životnosť a nutnosť obmeny za nové.Čiže vytýkať motoru pri určitých km že stále niečo padá a večne sa treba z niečím zaoberať,je prirodzená,diely sú + - v dobe kde im končí životnosť a tak to bude ako zo starým človekom - vždy niečo.Asi najlepším merítkom porovnania zložitosti je porovnať si počet hodnôt ktorým je nutné rozumieť v diagnostike.Kým pri PD je nám ponúkané cca 170 hodnôt a reálne nutne treba rozumieť cca 20 tim,tak u CR je hodnôt blízko 1000 a dobre treba rozumieť asi stovke.Tento pomer je nahrubo použitelný aj na pochopenie iných systémov čo sa týka zložitosti.

Viac asi z pohladu človeka ktorý ide kupovať vedieť netreba.Musí sa rozhodnúť medzi kúpou prevádzkovo lacného PD s traktorovým prejavom ale obrovskou spolahlivostou, a velmi kultúrnym CR motorom kde sa už maličký problém môže stať nočnou morou a ventilátorom v peňaženke.Lebo žijeme reálny svet,a ten má jednoduché ale platiace pravidlá.Pri zložitej veci veľmi záleží na každom kroku od prvého bliknutia kontrolky a dva tie isté prípady môžu končiť až galakticky rozdielne.
Ešte jedna vec platí,či sa páči alebo nie.Prítomnosť 4x4,alebo čohokoľvek iného,zvyšuje náklady.Dokonca aj vtedy ak sa problém netýka vyslovene toho systému.Už jeho prítomnosť (zhoršenie prístupu k iným agregátom) násobí výdaje. Tu si treba vždy dať otázku...musí byť ? Prítomnosť systémov ktoré tvorí prakticky výlučne elektronika je tiež fajn,až do okamihu problému a situácia sa otočí 180°.O tom nehovoriac že čo je prítomné,musí byť funkčné (STK EK)
Ešte poznámka kedže poznám truhlíkov fóra.Obrazom toho či tamtoho nie je auto susedovho końa bratanca čo to počul od švagra sesternice,ale reálny osud tisíciek aut v premávke.Takže by o dobrom a zlom nemal ani pípnuť človek nepoznajúci stovky alebo tisícky príbehov aj z ich riešením.
Jeden z bludov už napísal sám zadávateľ,praskanie hláv PD.Pokojne to zaradme medzi overené témy typu Savo lieči a Covid je chripôčka.
Klúčové je vždy a je jedno či to je Tdi a či to je čokoľvek stav odometra a servisná história. Pre kúpu a vhodnosť je sú zlomové body kde sa práve teraz dané auto nachádza.Každý systém má svoje prirodzené potreby ktoré vyplývajú zo životnosti dielu.Platí pre brzdový kotúč tak ako pre reťaz rozvodu alebo olej automatu.Každý jeden motor má km kde čakať toto a tamto je prirodzené a ono aj príde na výmenu v rozsahu toho,ako bolo z vozidlom zachádzané a ako prebiehala jeho údržba.Ale tak ako je hlúpe sa pozastavovať pri istom veku človeka že príde to a tamto,je prirodzené aj auta že sa môže očakávať čas,keď je úplne všetko kdesi na hrane.Čím je toho viac,tým viac je isté že ak podceníme napr servisnú históriu tak si kupujeme hrču postupne vyžadujúcu vždy niečo.A pokojných dní bude málo.Zároveň platí,dobre a načas robené potrebné úkony znamenajú auto v báječnej kondícii aj pri vysokom nájazde.To čo hlupák nazve vydojenosťou,znamená jediné...auto má veľa km.Ako mohlo niečo zlé tie km vôbec urobiť ? No asi to zlé nebude.Kľúč má v rukách majiteľ.Pokiaľ prichádza k zmene majiteľa je kľúčové poznať detailne minulosť a km nie sú same o sebe problémom.
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Ja by som išiel do B8 rovno 110kw. Takých áut ku mne chodí veľa na servis maju aj 300 000 km a žiadna vážna porucha nebola.
lubos zimovcak
Príspevky: 3378
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Super, vyčerpávajúca odpoveď :300f:

Lenže treba myslieť na to, že prví majitelia W Passatov, hlavne súkromné osoby, tí si nechávajú Passaty až do zodrania v rodine...

Keďže boli drahé, patrične sa o nich starali, garážované, každých 15.000 novy olej a filtre.
Prosto, puntickari..

Potom je tu druhá sorta, firemné, kde sa šetrí na všetkom a servis sa rieši iba pri poruche...

A potom z operatívneho leasingu, kde sa poctivo dodržiavali predpísané intervaly výmen oleja, 30.000 km a vodič, vodiči, ho príliš nešetrili..

Čiže, buď treba dlho, pre dlho zháňať, vyberať, dobrá cena... = skrytý háčik, alebo zvýšiť rozpočet a snažiť sa kúpiť čim novšie, resp s reálnym menším počtom km...

Kupovať s 250.000 km, za "dobrú cenu" je už v tejto kategórii často adrenalín... lol
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kúpa je adrenalín vždy,pokiaľ nie je prítomný ozaj brutál dobrý poradca.Preto zopakujem a zároveN reagujem na wikyxxx ...Ísť do CR-ka po 300 tis km je o tom,že nutne musíte poznať históriu auta.Pretože všetko vás iba čaká. Nič na tom nemení množstvo aut ktoré reálne majú aj vyžšie km a ešte nevedia čo je problém.Tu treba silno zabrzdiť ---všetko ich ešte len čaká !!! A treba povedať všetko čo nepoteší,tj výdaje priamo závislé na kvalite človeka u ktorého bude auto servisované.Môžem ja operovať že synové BKD,jedno z tých skoro prekliatych tiež pri 360 tisícoch robí len radosť a nepozná problém.Ibaže,ho všetko ešte len čaká,a už dostal aj patričnú kázeň o tom,že nech sa stane čokoľvek (čokoľvek) bude to iba logické ako vysoký tlak vo vysokom veku.Stačí vletieť do tejto istoty že tých 360 tis km sa na nič nesiahalo,a rovno si to môžete preložiť do zrozumiteľnejšieho...všetko vás ešte čaká,čím vyše pridáte beztarostných km,tým viac sa toho zosype rad radom.Vlastnému synovi neviem povedať viac, len že tá chvíla sa blíži.Pri 360 som napichol diagnostiku,všetko stiahol a preštudoval...je to fajn.Teraz. Zajtra byť nemusí,a bolo by to aj tak ok
lubos zimovcak
Príspevky: 3378
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Ja som jeden čas pokukoval po W Passate, hlavne kvôli miestu na nohy a skutočne peknému a kvalitnému spracovaniu.

Ale fakt tie dobré a zachovalé kusy, s jasným pôvodom, bez havárie, do 100.000 km si neskutočne držia cenu.

A sú aj patrične drahé. Čo lacnejšie, to boli už nájazdy ďaleko vyššie, ako aj občas sa dalo pochybovať o úplne kóšer pôvode.

Niektore veci majú Nemci fakt premakanejsie a logickejsie než takí Francúzi... :41c2:
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Ten co ma okolo 300 000 km servisujem od asi 140 000 km. Pri prehliadke vždy pozeram aj merané hodnoty ako sa ma ma dpf vstreky atd....
Len tento kus jazdí do Rakúska dlhé trasy. S toho ked vyberem palivový po 60 000 km bol ako keby som ho dal včera. Jazdí na naftu z Rakúska len. Nápravy pôvodne dvojhmota spojka pôvodná. JJediné co sa robilo tak bežný servis a rozvody.
Podľa mna 110 kw je veľmi vydarený motor. Ano ma 2 stupňové egr adeblue a iné kkciny co sa môžu kaziť ale zatiaľ to drží.
Aj sam som si kupil vw Tiguan 2019 110 kw ale ten ma len 19000 km zatiaľ ten je bez závad. :D
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kto má možnosť sa dostať k TPI..to sú interné materiály vydávané k určitému motoru a nejakému problému kde je popis,spôsob riešenia v záruke,mimo záruky až po spôsob účtovania normohodin atd. sa dozvie čarovné veci ktorými sa samozrejme niet prečo chváliť.Debata o jednotlivých kusoch ktoré až po x-tý prebeh km niečo nemali,alebo naopak už pri veľmi málo km to zahaprovalo,to nie je vhodný materiál na vyvodenie všeobecne platného argumentu.Až vtedy ak väčšinové množstvo znova a znova niečo potvrdí že sa stane...je vlastnosť s ktorou treba počítať.
Nech sa bavíme o sebelepšom motore,aj pre ten platí zákon techniky že oxponované diely končia svoj bezproblémový život a príde obmena.Nikto sa nepozastavuje nad výmenou sviečok alebo opotrebením platničiek.Už akosi horšie sa chápe že aj Lambda a samotný katalizátor má svoju životnosť,že hydroštel môže byť mrchavý a nemusí klepotať ako sa všeobecne hovorí.Je problém pochopiť že pre opotrebenie malinkej styčnej plošky vahadielka môže toto lahnúť bokom z dôsledkom totálnej deštrukcie celého motora.Treba proste iba zobrať na vedomie že pre každý motor je daná hranica km kde to je prirodzené.Tu je potom ten dramatický rozdiel troch alternatín Tdi,ako dopadne riešenie (hlavne finančne) pre ktorú generáciu. Tu prestáva byť jedno či si niekto kúpi 1,2 alebo poslednú CR generáciu napr z 300-350 tis km. Rozdiel na konci dňa keď si majiteľ jedného druhého či tretieho dá konečne autíčko do stavu bezstarostnosti bude nie malý nie veľký,bude priepastný.To je to čo treba jasne vedieť pri kúpe.Toto má čaká !!! Akurát neviem načasovanie
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Mam oficiálny prístup do elsy aj etky není problém pozrieť si Tpi.
Áno na každý cr prídu raz problémy všetko záleží od servisovania. Ale s tym treba rátať auto s 300 000 km už bude časovaná bomba. Len treba si uvedomiť ci priplatiť za auto s málo km a nevie človek kedy ho to čaká. Alebo kúpiť s veľa km za omnoho nižšie peniaze a radšej si to porobiť a mat pokoj na duši že som si to spravil sám.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kým si kupujúci tieto veci uvedomuje že ho v nejakom časovom (kilometrickom) rámci čakajú výdaje,je to v poriadku.Urobí akýsi súčet a má jasno či do kúpy ísť.
Že obnova väčšieho rozsahu úplne inak vyzerá u PD 8ventil,inak u PD 16 ventil,inak pri aute z DPF,z automatom,z 4x4 a galakticky inak ak sa jedná o CR,kde to tiež stúpa podľa vyspelosti daného menežmentu.A stále sa bavíme o štvorvalcoch.Výkonový vrchol osadený automatom,z pohonom 4x4,všetkými asistentami a špičkovým emisným systémom ak dôjde na "rozsypové" km tak jedine zošrotiť alebo použiť ako kurín pre sliepky. Nakoniec silne sa k tomu blížia vrcholové Phaetony alebo A8 -ky kde už k výmene majiteľov prichádza druhý raz
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Ja ak idem so zákazníkom na obhliadku auta vždy mu poviem aj čo ho čaká ake investície a keď zistí že jeho vysnena audinka a6 Quattro s 300 000 km za 5000€ bude pýtať každú chvíľu preventívny servis za ďalších 3000€ ich prejde smiech a už im stačí aj 2 octavia :D
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Pohlad na predaje aut v USA, za rok 2020, podla modelov.

https://www.goodcarbadcar.net/2020-us-v ... -by-model/

Americania tu kvalitu nemeckych aut vidia inac.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: tatkotom a 17 neregistrovaných