Skoda Superb II 2.0 TDI , CFGB ,4x4 DSG - dlhý studený štart

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Marekskk
Príspevky: 3145
Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Marekskk »

Poďme si to zhrnúť a uzavrieť to. Ďakujem mhlavaty za konštruktívne riešenie a prístup, aj ostatným. Sem tam si prečítam pripejem na fórum, človek sa dozvie mnohé ďalšie, nové veci i keď nie stále je to tak. A mp3turbo, ja nemusím sa sem obracať, ja som len chcel sem napísať, možno niečo nové sa dozvedieť, informovať a pod.

Vozidlo, ktoré má problém:
Škoda Superb 2, 2014, 125kW, DSG, 4x4, 180 000km, servisná história iba bežný servis, olej, filtre, vstrekovače, turbo, EGR, žhaviče pôvodné, nič výnimočné v serviske k nášmu problému

Problém:
Dlhý studený štart vozidla, cca 4-5 sekundy motor točí kým naštartuje, teplý štart okej. ( ak je motor studený a vozidlo stojí napr. z večera do rána, ráno dlho štartuje, prípadne po cca 8-10h ak vozidlo stojí dlho štartuje ) Druhý štart už je okej, ak je motor zohriaty taktiež je to ok. Teda usúdil som problém s palivom.

Riešenie a kroky ktoré tomu predchádzali:
- tému som založil v auguste minulý rok ak si si mp3turbo nevšimol, žiadne splašené a zbytočné výmeny ani nič ako si písal sa nekonali
- kontrola akumulátora, nabíjanie, test, všetko okej, chyba sa neodstránila
- kontrola žhavičov, sú pôvodné, fungujú bez chyby, aj podľa diagnostiky, aj fyzicky, vizuálne, testom
- kontrola palivového systému, stav bez pilín, čistý systém
- kontrola a test EGR, cez diagnostiku, adaptácia, zaslepenie trubky pri štarte, EGR je okej, nepomohlo
- ďalší test bola prepadová hadica, ktorú keď som uzatvoril po jazde, motor stál z večera do rána, resp. pár hodín, ráno štart okej, takto som to viac krát otestoval, naštartoval správne stále
- po konštatovaní problému s pánmi zo Škodovky, sme sa dohodli na výmene vstrekovačov, odporúčili mi to keďže vozidlo má okolo 200 tisíc, bežne sa pri týchto km v týchto motoroch menia aj preventívne, tak sme ich vymenili ( k vstrekovačom, okej uznávam moja chyba, sú asi 3 typy čo som teraz pozeral, originál ŠKODA cca 700€, prvovýroba BOSCH 350€, repas Bosch 250€, orientačne to tu píšem pre info, dával som BOSCH prvovýrobu, s dielmi vieme ako je to dnes, do vnútra nevidíš, sú funčkné, nové, neriešim to viac, žiadny ebay alebo pod. som neriešil, kupoval som ich v overených autodieloch s ktorými spolupracujem, cena ja moja vec, napísal som cez orientačné z skodadiely.sk)
- vyriešenie problému je takéto, že vozidlo už resp. aspoň zatiaľ funguje normálne, štartuje už dobre aj studený štart, teda myslím, že vstrekovače pomohli, uponáhľaná reakcia bola moja, za čo sa ospravedlňujem lebo po výmene vstrekovačov je dobré pojazdiť (čo som sa dozvedel neskôr ako som sem napísal), nech sa nejako načítajú RJ, upravia tieto veci okolo toho, nerozumiem sa bližšie, nebudem to viac rozpitvávať, vozidlo naštartovalo zle po výmene vstrekovačov prvý studený štart, po väčšom nájazde zatiaľ štartuje dobre, tak ako má, to mi povedali páni zo Škodovky, tak isto pán od mhlavaty, za čo mu ešte raz ďakujem, ak by stav pretrvával napíšem, resp. bude sa testovať, riešiť snímač tlaku, regulátor paliva a možné ďalšie veci
- vstrekovače pomohli vyriešiť aj problém s vibráciami, ktoré vozidlo malo pri studenom motore pri jazde kým bol studený motor, do cca 70 stupňov vody, v zábere bolo cítiť jemné vibrácie (bežný človek by si to možno ani nevšimol), ktoré už nie sú, taktiež vibrácie pri 130-150km/h zmizli, čo som si všimol je častý problém u týchto Superboch, resp. pri týchto motoroch.
Takže tým by som to uzavrel ak by sa niečo zmenilo dám vedieť.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných