Zahrievanie auta

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

oco13 napísal:Milan a ako ste písali staré archaické diesle sa nezanášajú. Tak teraz som na vážkach dať tisícku za vyvarenie P 405 a do motora nič, alebo kúpť pozinkované niečo novšie a sypať eurá do motora.
oco ehmmm :) , a kde najdes toho za tisicku?
oco13 napísal:.... treba sa zmieriť s tým, že špinavú robotu robí stále menej ludí. Výmena podbehov na auto tipu Felicia som dostal ponuku na 500 - 800 eur, podla stavu. Nebúrané auto, žiadna stolica.
inak peugeot 405 mal prave slusne pozinkovanu kasnu,svagor mal dlhe roky 1,9 benzin 4x4, dokonca s hydraulickym zdvihom zadnej napravy...mal to preklopene na lpg,spotreba 10l na sto.
Ja som par rokov krutil volant na 309
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

2,0 Hdi myslené ich prvé varianty boli neskutočne dobré stroje.Bolo to už CR ko,nemalo nič pretechnizované a preektrizované.Výkon v pohode stačil a stačil by aj dnes,ak by ľudia nebláznili v nepochopiteľnej honbe..ani boh nevie presne vlastne za čím.Mašina ktorá mala vcelku málo takých tých zákerností dneška sa ešte odmenila gazdovi veľmi priaznivou spotrebou a životnosť tiež nerobila hanbu. O väčších motoroch 2,7 Hdi je tak ako sám píšeš..pochová ich servis,sú servisne náročné a servis je u nás na úrovni rovníkovej afriky,ale skôr horší pretože je to spoločenstvo kde priorita je zárobok,nie odstránenie problému a spokojnosť zákazníka.
Pod hlavičkou Hdi ale figurujú aj motory ktoré vlastne nie sú Hdi čkom,len sú tým označené (motory Sofima)
Najprv honba za výkonom vyhnala vývoj do stratosféry komplikovanosti,a dorazili to požiadavky na emisné normy keď už cúvnuť z výkonom vlastne možné nebolo.a tak dve požiadavky výkon plus enviromentalika je dnes to,za čo sa krute platí kolosálnymi výdajmi.Aby všetkého nebolo málo,prišla idiotská vlna digitalizácie a informatizácie a auto je dnes už ako čínska nepodarené digitálna šaškarina.Či sa páči alebo nie,je nesmierne draho zaplatená,niekde skôr a niekde neskôr...ale vždy to do bodu keď sa obráti proti uživateľovi dôjde spoľahlivo. Autá kde je na tri tony super techniky a elektroniky a stály majland sú po 10 rokoch nepredajné,pre nič iné než obavy (a oprávnené) a tak sa dnes hroavo stane že niečo staršie ale osvedčené a neprekomplikované má dnes vyžšiu cenu než x násobne drahšie auto ešte aj značne mladšie a z neporovnateľnou výbavou
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Autolaik...mal som možno 200 aut v živote,P 309D (1992 nový model vzadu už lomené svetlá a palubka) a je to vôbec jediné auto ktoré moje žena spomenie v nejakej tej spomienke.Bol krásny,nový,parížska modrá zo zlatou dvojlinkou,chodil ako rozprávka,bol zinkový.
lubos zimovcak
Príspevky: 3427
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

autolaik napísal:
oco13 napísal:Milan a ako ste písali staré archaické diesle sa nezanášajú. Tak teraz som na vážkach dať tisícku za vyvarenie P 405 a do motora nič, alebo kúpť pozinkované niečo novšie a sypať eurá do motora.
oco ehmmm :) , a kde najdes toho za tisicku?
oco13 napísal:.... treba sa zmieriť s tým, že špinavú robotu robí stále menej ludí. Výmena podbehov na auto tipu Felicia som dostal ponuku na 500 - 800 eur, podla stavu. Nebúrané auto, žiadna stolica.
inak peugeot 405 mal prave slusne pozinkovanu kasnu,svagor mal dlhe roky 1,9 benzin 4x4, dokonca s hydraulickym zdvihom zadnej napravy...mal to preklopene na lpg,spotreba 10l na sto.
Ja som par rokov krutil volant na 309
Potvrdzujem, 405 mala lepší pozink, ako o 10 rokov neskôr 406...
Po roku, tuším 2004 prišli ekologické laky, riedene vodou a išla kvalita lakov dole.

Večná škoda, že 405 mala niektoré detaily odflaknute, napríklad dvere mali neskutočnú vôľu v pántoch :3c90:, či slabú prevodovku , mizerné brzdy.

Ale motory, bezkonkurenčné, v tej dobe, v strednej triede, Asi najlepšie, myslím v TD
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

pre zadavatela - pre 1,4 turbo staci aj pri minus 20 2-3 min. a mozes ist, ale normalne.... aj ked sediet v studenom aute sa zda nekonecne dlho...toto neplati pre TDI a ine turbodizle 2,0 a viac litre - tam treba viac opatrnosti pri vacsom mraze - ale po 2-5 minutach sa da ist v pohode lahkym tempom s lahkou nohou...inak ten olej je natlakovany v sekunde, treba si uvedomit, ze motor nema po starte 100-200 ot., ale daleko viac - skus vybrate cerpadlo pretocit vrtackou na 200 ot.s hadicou v oleji a uvidis, ako to leti....ine je, kym natlakuje hydrostely a ine, kym strekne na loziska...ale nie je to ziadna drama...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tlak je prakticky okamžitý.Olej odnikiaľ neodtečie,len po vypnutí stratí veškerý tlak.Prvé otočenie čerpadla a tlak je všade.Ani hydrá neodtekajú.
Jednoducho si to každý zistí aj sám.Vypustí olej,vymení vložku filtra (ja aj odsajem zbytok) a naleje novú náplň.Przna je komora filtra,tým že sa do systému dostalo vela vzduchu odtiekla časť oleja čerpadla späť cez kôš. No a po štarte kde sa to musí naplniť vám nikdy nestihne kontrolka tlaku zasignalizovať nedostatočný tlak.
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

mhlavaty napísal:Autolaik...mal som možno 200 aut v živote,P 309D (1992 nový model vzadu už lomené svetlá a palubka) a je to vôbec jediné auto ktoré moje žena spomenie v nejakej tej spomienke.Bol krásny,nový,parížska modrá zo zlatou dvojlinkou,chodil ako rozprávka,bol zinkový.

Milan ja 1986 myslim,este stary typ,velmi pohodlne auto... mal som za celu dobu vlastnictva len dve poruchy okrem udrzby, vymlatene klbiky na tiahlach prevodovky a prasknutu torznu tyc na zadnej naprave. S prasknutou som este prisiel po vlastnej ose z Madarska,colnik mi prekutral cele auto ,stalo ako kacica...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja som mal štastie ho získať keď malo cca 5 tis km,nabehal som cca vyše 100 tis len s tankovaním.Mal som štastie prikúpe,a ešte väčšie pri predaji lebo aut bol velký nedostatok takže cena bola vysoká,kupujúcich armáda, takže som sa nakoniec poddal a zobral R Fuego a doplatok.Mám naň tie najlepšie spomienky.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných