spoľahlivý motor V8

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

pidizvi napísal:nevidim zmysel vo V8 v SUV. Akoze zvuk a splneny mokry sen o V8, fajn, ale kvoli spolahlivosti je to nezmysel. Plus minus bude rovnako spolahlivy ako servisovana nafta. Ze sa V8 nekazia a nemaju ziadne svoje problemy je blbost. Na spotrebe si akukolvek spolahlivost aj tak predplacate.
Sekvoja, tundra? Chcem vidiet, ako s tymto pridete niekam do servisu a oni vas normalne prijmu.
Zadávateľ ale predsa nikde nepíše že chce v8 benzin preto že to je najspoľahlivejšie....ale chce v8 benzín pre zábavu a rozumne sa pýta na spoľahlivú V8....a samozrejme že sú aj rozdiely v spoľahlivosti u v8, hlavne niektoré oturbene mali riadne problémy...a kde si prišiel na to ze bude rovnako spoľahlivý ako nafta?? Ked si sportovne založený tak to naftak horsie znáša... proste ked chces mať maximalnu radosť z auta tak si kúpiš benzín.....ani sekvoja ani tundra nie su vesmírne rakety.. su tu firmy ktoré sa špecializujú čisto na japoncov a také si stym poradia....ja tu skôr čítam ako su uz tieto novsie 4valcove diesle aj benzíny priamovstrekove zložité takže aby nakoniec nebol problém s uz aj obyčajnými autami lacno a hocikde ich servisovat!!
Toyota/lexus praveze mali celkom este jednoduche spoľahlivé V8 ...potom koli eu normám museli prejsť na priamovstrekove kombinovane s nepriamovstrekom ktoré ale stale nebudú narocnejsie na servis ako moderné diesle...a ty ktorý chcú v8 benzín na každodenné jazdenie a chcú aj ušetriť dajú si lpg....aj ked jasné to uz niektorý infarktuju ako si moze niekto dat do v8 lpg!Ale rozdiel vlastne citis/vidíš len ked ides tankovať ;)....za mna velmi spoľahlivy motor je 1-3 UZ-FE,ale to uz tu bolo spomínané .... osobná skúsenosť s 3uz fe, maximalna spokojnosť :) nepride mi to nijak zložitý motor, jedna riadiaca jednotka, jednoduchy okruch chladenia s jednym klasickým termostatom, ale to uz sa nedáva do novších áut koli tym blbym eu normám....ale napríklad 5.7v8 v tundre sa vyraba od roku 2007 doteraz, poctiva overená atmosféra! Ziaden na rýchlo zbuchany ekomotorcek...
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

ak by chcel V8 pre zabavu a sportove vlastnosti, preco hlada SUV? Sice v skratke SUV je slovo "sportove", ale co je sportove na dvojtonovej krabici typu G alebo landcruiser?
Brodenie blatom je tiez asi sport, alebo to by hladal offroad a nie suv. Proste nechapem tomu vyberu v nasich koncinach V8 do SUV.
Naposledy upravil/-a pidizvi v 25.03.2021 14:26, upravené celkom 1 krát.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Aj off road trial je šport. Čo je športové na Tatre 815 ? a kolko ich jazdí Trucktrial. lol
Možno ho chce na toto
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

pidizvi napísal:ak by chcel V8 pre zabavu a sportove vlastnosti, preco hlada SUV? Sice v skratke SUV je slovo "sportove", ale co je sportove na dvojtonovej krabici typu G alebo landcruiser?
Brodenie blatom je tiez asi sport, alebo to by hladal offroad a nie suv. Proste nechapem tomu vyberu v nasich koncinach V8 do SUV.
Ano to je pravda ze suv nemoze byt tak sportove ako sedan, ake zase su technológie, ktoré tie zakony fyziky celkom dosť dalej posúvajú... adaptívny podvozok, vzduchový podvozok, aktívne stabilizátory, aktívne diferencialy, natáčanie zadnych kolies, atd... takže aj suv moze byť do urcitej miery sportovne a dokáže napriklad oproti obycajnym sedanom byť aj rychlejsie v zákrute(ale to sa bavyme o takych samozrejme najdrahších luxusnych mercedes audi, bmw)...ale jasne ze najzábavnejšie bude nejaka ľahká bugina typu ariel atom ale samozrejme sporiadnym motorom(najslabsi sa daval 190k a najsilnejsi 500k) ono je to vsetko o peniazoch...idealbe by bolo mat viacero rôznych áut na rôzne príležitosti :)....ale vsak on najprv písal o kombiku, popripade suv ale nakoniec väčší výber hlavne u japoncov a v8 je len v suv/offroad...s kombikov by sa dalo vyberať mercedes, audi oni mali dost v8 a hlavne sportovo zamerané :)....landcruiser by som skor zaradil medzi offroad taky luxusný :)...ja som to aj realne otestoval, siel som na sedane V8 zadny nahon cca 1700kg a bracho siel hned za mnou na suv V6hybrid 4x4 vzduchovy podvozok cca 2100kg a trocha sme sa ponahanali do kopcov a zakrut a nemal som sancu sa mu vzdialiť....jednak ten hybrid ma velmi dobru pružnosť a vzduchovy podvozok zas vyrovnava naklony, takze to dobre drzalo v zakrutach :)...
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
momo1
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23.03.2021 18:56
Zdieľať na Facebook

V8

Príspevok od používateľa momo1 »

Zdravím.Tundra alebo sequoja nie su sportove auta.Ja som reagoval na podnet zadavatela.Bicykel a pes a spolahliva v 8 ka.Toyotacke v8 motory patria vseobecne medzi dost dobre a kvalitne poskladane hnacie jednotky.Europsku v8 som nemal neviem hodnotit s nebudem ,Ked nieco hmatatelne nevlastnim a nemam skusenosti nemozem napisat ci je to fajn alebo nie.A na styl kamos mal a videl som a pocul som neriesim.Dost dolezity je udaj merny vykon a hmotnost vozidla.Kolko koni taha jedno kilo hmotnosti.Preto sa davaju do vetsich suv a trocha lepsich a silnejsich sedanov davaju 8 valce.Udrzba je samozrejme ina tema .Je rozdiel servisovat 1,2 htp a 4,6 v8.Na jednej vymene oleja na v8 spravite skoro tri vymeny na 1,2.Ostatne diely ako filtre su cenovo skoro rovnake.Vetsina 1 uz f motorov maju retazovy rozvod,netreba riesit rozvody dalsie plus.Ked sa pouziva kvalitny olej a meni sa previdelne motor sa vam podakuje.Pisem vlastnu skusenost. lol
Este trocha mimo,ked niekto riesi 8 valec ,lpg tam nepatri,je to cisto moj subjektivny nazor.Kazdy by si mal byt vedomy ze 4 alebo 5 litrovy 8 valec nebude mat spotrebu 6 litrov.
:zg282:
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Co by lpg nepatrilo do V8 :4090: Ked je to V8 sportiak na par dni v roku tak zbytocne lpg .Ale ked s nim clovek jazdi kazdy den a nadrz je okolo 90az 100litre tak mu treba raz az dvakrat do tyzdna ist tankovat podla poctu km. A ze to ide do penazi je jedna vec ale naserie cloveka skor to caste behanie na benzinku lebo s spotrebou je uz zmiereny ked ma V8. A preto je super este mat auto na lpg a striedat to medzi palivami + mat automaticky vacsi dojazd a bonus setrit prachy -zaco je potom penazi na servis a udrzbu . Kedze mal som auta na lpg aj mam tak viem porovnat,ze zbytocne zase tu pise niekto kto nemal lpg :40bd:
Neop
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 24.07.2008 09:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Neop »

Páni, ďakujem všetkým za príspevky...
Ad jedna na konkrétne autá, ad dva čomu sa vyvarovať.
V autách sa ako tak vyznám, ale nie som hlupák, aby som si nenechal poradiť.
A pravdu povediac, Sequoia je môj sen už hodne dlhú dobu, len to si neskočím len tak pozrieť a posadiť sa, obzvlášť nie v tejto dobe...
ale na strane druhej, budúci týždeň chcem ísť pozrieť jeden Jeep Grand Cherokee SRT, tak uvidím, ako ma osloví a či si sadneme...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

mnam mnam. Sequioja je totalne unikatna masinka, na Slovensku prakticky nezozenies (jedina na predaj v Košicoch, starsi model s tym divnym "plastovym interierom"), inak par kusov celej Europe. Na ceste ju nestretnes aj keby si zurivo chcel, takze ak chces byt individualista za kazdu cenu, tak rozhodne tymto smerom.

Čerokí je podstatne mensi nez Sekvoja, aj grand verzia.

Inak prave v krasnom V8 ma LPG najvacsi zmysel - naprd ti je riesit zdivočelý 1.2i plynom, ked rozdiel v spotrebe je nula cela dva. Zato pri 20 litroch V8 je ten rozdiel uzasny a fakt ma zmysel, aj enviromentalny pre vsetkych, aj financny pre majitela. Jasne, LPG moze byt dalsia technicka komplikacia atd.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
momo1
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23.03.2021 18:56
Zdieľať na Facebook

V8

Príspevok od používateľa momo1 »

Do novsich v8 omotorov od toyoty z dvojitim vstrekovanim sa neda namontovat lpg.Ja mam dlhodoby priemer 13 litrov.380 koni a 500 nm.Myslim ze sa to da.Sequoia je parada.Tazko sa zhana ale da sa.Jeep srt je v klude.Ja som si tiez najprv pocital nazory a testy na nete a potom som sa rozhodol pre lexus a nelutujem.Drzim palce a stastnu volbu :28b7:
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

Tieto tri posledné auta od toyoty/lexus sa dajú ešte stále kúpiť s motorom 3UR-FE 5.7l bez D-4S

Toyota Sequoia
Toyota Tundra
Lexus LX 570

A este LS sa dalo do roku 2017 kupit so starým 4.6l bez D-4S, ale len na strednom východe....

A ktomu LPG ešte napíšem že niekto to môže mať aj preto aby mal väčší dojazd, jeden tam ma 95litrovu lpg nadrz v lx570, to znamena cca o 500km väčší dojazd...ale jasné že takmer všetci čo dajú lpg to majú kôli úspore :) a samozrejme keby nejde o peniaze tak nikto to na lpg nebude dávať :) tiež sa mi to moc nepáčilo , nechať si vŕtať v aute...ale keď som si to prepočítal nebolo nad čím váhať ;)

Ty mas LS 460? :)
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

oco13 napísal:Aj off road trial je šport. Čo je športové na Tatre 815 ? a kolko ich jazdí Trucktrial. lol
Možno ho chce na toto
Tatko, 815 tuším boli 10 valce, 148 8valce. Ten 8 valec pôvodom zo 111,cez 137,138 až k 148ke prudko odolný a takmer nesmrteľný motor.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Trucker - teda 148čka je presne podla zadania. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
janoorech
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 23.08.2008 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janoorech »

jergusko napísal:Chlapík sa pýta na V8, ktorý niečo vydrží a dozvie sa, že to veľa žerie... Chlapci, nie každý prežíva spotrebu tak intenzívne, aby mu ležalo na srdci, že to vezme 5, alebo 10, alebo 15. Alebo hoci aj tých 20. Ja osobne než by som sa mal voziť v trojvalci, električke, alebo nejakom praštenom hybride, tak to už naozaj radšej v tom V12. Je to úplne iná jazda a nemyslím teraz len zrýchlenie. A maximálku už vonkoncom nie...

Tu ide o to, že niektorí síce majú (alebo máte) auto na prepravu z miesta A do miesta B, ale pre niekoho je rozdiel, či sa presúva v aute alebo v šerbli. Nehovoriac o posadnutosti tou zbožňovanou spotrebou... Pre boha živého, koľko akože zarábajú tí, ktorým ide o každý ušetrený litrík na stovku? Nehovoriac o tom, že spotreba nie je jediná nákladová položka pri prevádzke auta. Zbožňujem tých "šetřílkov", ktorí si kúpia hnusný hybrid za 60 alebo 70 litrov, lebo "má malú spotrebu". To, že za 5 rokov stratí na cene 40 alebo 50 tisíc, to mu už nedôjde, ale hlavne že ušetril 2 litre na 100 kilometrov.

Rovnaké je to aj s električkami. V BMW som si len tak pre srandu zistil cenu baterečiak do i3. To je to prťavé, čo vyzerá ako po havárii. Životnosť je 8 rokov (ak vôbec!) a baterečky stoja chrumkavých 15 000 eur + 1 000 eur výmena. Takže šťastný majiteľ "úspornej a ekologickej" somariny má ročne náklady 2 000 eur LEN NA BATERKY!! K tomu katastrofálna strata hodnoty, ale tú akože teraz nerátajme. Rovnako sa tvárme, že dobíjanie elektriny má zadarmo, aj keď nemá. K tomu ešte treba prirátať nenormálne drahé pneumatiky, ktoré sú uzučká, ale obrovské. No neviem... Ja nedám 2 000 eur ročne na palivo ani do toho V12. A keby aj? Môžem aj tak okašľať celé "úsporné vozidielka". Nikdy si nesadnem do električky, ani do nejakej bezpohlavnej bobule od Googlu bez volantu. Ja sa chcem voziť na AUTE.
A zadávateľ témy zjavne tiež.

Ale aby som aj odpovedal:
Asi najlepší motor V8 na životnosť - okrem spomínaných amerík - bol päťliter od Mercedesu s 306 koňmi. Dávali to asi do všetkého okrem C-čka :4090:
Samozrejme, vekovo je už ďaleko nad 10 rokmi. Ak chceš novší, tak čokoľvek s motorom 5,7 HEMI.
Keby takto rozmýšľali všetci. Ja som čerstvý majiteľ Jeep Grandcherokee 5.9 chalani kukajú na mňa .... po meste spotreba cca 25 litrov, ....že prečo taký obsah? a ešte ked som povedal že tankujem 100oktanovy benzin tak si ťukali na čelo...sused mi vraví, vidíš a ja mám na mojej toyote rav4 hybride štvrtinovú spotrebu. ved hej ale ty si dal 40tis.za auto... a ja 8tis...lenže on má nižšiu spotrebu....nevysvetlíš..../za rok neurobím ani 5tis. km, robím z domu.../, máme ešte dve autá....
ešte otázka aký je rozdiel medzi V8 a V12, je V12 kultivovanejšia? a tiež sa drží v nízkych otáčkach? dík.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

ešte otázka aký je rozdiel medzi V8 a V12, je V12 kultivovanejšia? a tiež sa drží v nízkych otáčkach? dík.

Samozrejme.K tomu aby 1 valec odovzdal energiu potrebuje dve otáčky motora.Až počas tých 720 ° odovzdá energiu 8 alebo 12 valcov je samozrejme velký rozdiel. Ide vlastne o to,aké uhlové otočenie pripadá na jeden pracovný zdvih.Ale technicky je to predsa len o čosi zložitejšie,pretože záleží aj na tom koľko zalomení má kľuka ako ide daná konštrukcia dynamicky vyvážiť.Jediný motor (radový šesťvalec) ide vyvážiť dobre,tj zotrvačné sily prvého aj druhého rádu.Napr už V6 motor bežne vybavujú vyvažovacími hriadeľmi aby sa netriasol
Napísať odpoveď

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných