Ford S-MAX - check motora vs. trojuholnik Engine malfunction
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 13.01.2021 12:23 Zdieľať na Facebook
Ford S-MAX - check motora vs. trojuholnik Engine malfunction
Zdravim odbornikov. Moja otazka sa tyka Fordu S-MAX.
Vedel by mi niekto povedat ci je nejaky zasadny rozdiel medzi tym ked svieti oranzova kontrolkoa motora a ked na sa displeji rozsvieti vystrazvy cerveny trojuholnik s vykricnikom a k tomu napis engine malfunction?
Popis situacie: Po dlhom stati v dosledku COVIDu sa mi pri jazde rozsvietila oranzova kontrolka motora, nejaky cas som s tym jazdil ale potom som zasiel s autom na diagnostiku do servisu. Tam zdiagnostikovali EGR ventil. Vraj to rozobrali, pozreli, vycistili, zdal sa im funkcny a OK, tak ho namontovali naspat s tym, ze vsetko je OK. Po ceste zo servisu sa mi ale rozsvietil na display spominany trojuholnik s napisom Engine malfunction. Tak som sa vratil do servisu, znova to zdiagnostikovali a znova nasli EGR ventil. Tak mi odkazali, ze to vraj teda treba vymenit. Chcem zdoraznit, ze pred servisnym zasahom svietila len oranzova kontrolka, po servisnom zasahu zas svieti iba trojuholnik na displeji, co ma dost zneistuje.
Mna by zaujimalo ci je medzi tymito dvoma druhmi hlasenia nejaky zasadny rozdiel. Zaujimave je, ze ked svietila oranzova kontrolka, tak nesvietil na displeji trojuholnik. Ked svieti trojuholnik na displeji, nesvieti oranzova kontrolka.
Auto sa zda byt inak OK, taha ako ma. Je mozne, ze mechanik pri demontazi/montazi nieco pobabral a prewto to teraz svieti inak? Je vystraha s trojuholnikom vaznejsia ako len s kontrolkou motora? Da sa s tym zatial docasne jazdit bez nejakeho rizika poskodenia niecoho?
Dakujem za vase prispevky
Vedel by mi niekto povedat ci je nejaky zasadny rozdiel medzi tym ked svieti oranzova kontrolkoa motora a ked na sa displeji rozsvieti vystrazvy cerveny trojuholnik s vykricnikom a k tomu napis engine malfunction?
Popis situacie: Po dlhom stati v dosledku COVIDu sa mi pri jazde rozsvietila oranzova kontrolka motora, nejaky cas som s tym jazdil ale potom som zasiel s autom na diagnostiku do servisu. Tam zdiagnostikovali EGR ventil. Vraj to rozobrali, pozreli, vycistili, zdal sa im funkcny a OK, tak ho namontovali naspat s tym, ze vsetko je OK. Po ceste zo servisu sa mi ale rozsvietil na display spominany trojuholnik s napisom Engine malfunction. Tak som sa vratil do servisu, znova to zdiagnostikovali a znova nasli EGR ventil. Tak mi odkazali, ze to vraj teda treba vymenit. Chcem zdoraznit, ze pred servisnym zasahom svietila len oranzova kontrolka, po servisnom zasahu zas svieti iba trojuholnik na displeji, co ma dost zneistuje.
Mna by zaujimalo ci je medzi tymito dvoma druhmi hlasenia nejaky zasadny rozdiel. Zaujimave je, ze ked svietila oranzova kontrolka, tak nesvietil na displeji trojuholnik. Ked svieti trojuholnik na displeji, nesvieti oranzova kontrolka.
Auto sa zda byt inak OK, taha ako ma. Je mozne, ze mechanik pri demontazi/montazi nieco pobabral a prewto to teraz svieti inak? Je vystraha s trojuholnikom vaznejsia ako len s kontrolkou motora? Da sa s tym zatial docasne jazdit bez nejakeho rizika poskodenia niecoho?
Dakujem za vase prispevky
Naposledy upravil/-a sameucho v 13.01.2021 12:42, upravené celkom 2 krát.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
nejazdi, ono je to cervene z nejakeho dovodu. I ked otvorene priznam ze nemam skusenosti s tymito systemami.
Dochnapane EGR ti predovsetkym ovplyvnuje emisie, co nikoho nezaujima ani prd makovy, ale hlavne ti moze doebat DPF. A ked ti povedia cislo 3.600 vo forde za novy DPF plus sedem hodin k tomu, potom ta sranda aj nutnost jazdenia prejde velmi rychlo.
Dochnapane EGR ti predovsetkym ovplyvnuje emisie, co nikoho nezaujima ani prd makovy, ale hlavne ti moze doebat DPF. A ked ti povedia cislo 3.600 vo forde za novy DPF plus sedem hodin k tomu, potom ta sranda aj nutnost jazdenia prejde velmi rychlo.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 13.01.2021 12:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 638
- Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44 Zdieľať na Facebook
Mám síce mondeo nepíšeš aký to má motor a kW ,ja mám 2,0 103kw qxba a mal som tiež poškodené Egr odtrhlo sa tiahielko tak som objednal nový a nie lacný 223 EUR a po 400 km v AT stratilo výkon a keď som vybral egr podotýkam nové odpadol klobucik samozrejme to hajzli v autodiely24 nevyreklamovali tak som kúpil nové inde ,namontované ,chyba vymazana a po 20km vyhodilo malfunction a obmedzilo otáčky . Nakoniec som kúpil z vrakacu originál a zatiaľ 200tisic km pokoj nech zaklopem na drevo . K tomu DPf ,pri 300 tisíc profi cisteny a zatiaľ ok a to už točím pól mega
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 13.01.2021 12:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 13.01.2021 12:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 03.07.2007 09:24
- Bydlisko: Kosice Zdieľať na Facebook
Mam doma tiez 1.8 TDCI vo verzii 85kw avsak EGR system je tam rovnaky. Sklada sa zo sania kde je ulozeny samotny ventil, a na sani je actuator ktory ho otvara a zatvara. Ak samotny ventil chodi pekne tak chyba je v actuatore. Casto krat zvykne vzniknut chyba v snimani polohy. Tie druhovyrobne sracky maju casto prave problem so snimanim polohy.
Najjednoduchsie je ho zaslepit. Pri tomto motore menezment motora to nevyhodnoti ako chybu a nikto na STK na to nepride.
Tu mas videjko ako to chlap cisti https://www.youtube.com/watch?v=QlkE3zK ... lnierz1993
Avsak treba poznamenat ak mas actuator tak cierny ako na videu tak je tam chyba ze prenikaju uz spaliny tak kde nemaju.
Tu je ako ho zaslepit na Mondeu MK IV. Kedze v mondeu je 1.8 TDCI len vo verzii 92KW tak predpokladam absolutne zhodu s motorm v S-MAXe
https://www.youtube.com/watch?v=hmCqi8Q ... otors%26Me
Este poznamenam ze ak by si to chcel spravit spravne a vymenit to ako sa ma. Postup je masaker skoro demontaz vsetkeho zo zadnej strany motora.
1. Demontaz drziak motora
2. Demontaz chladenia EGR vzduchu
3. Demontaz katalizator
4. Demontaz turbo
5. Demontaz vyfukove zvody
6. Demontaz sanie ktoreho sucastou je EGR ventil.
Najjednoduchsie je ho zaslepit. Pri tomto motore menezment motora to nevyhodnoti ako chybu a nikto na STK na to nepride.
Tu mas videjko ako to chlap cisti https://www.youtube.com/watch?v=QlkE3zK ... lnierz1993
Avsak treba poznamenat ak mas actuator tak cierny ako na videu tak je tam chyba ze prenikaju uz spaliny tak kde nemaju.
Tu je ako ho zaslepit na Mondeu MK IV. Kedze v mondeu je 1.8 TDCI len vo verzii 92KW tak predpokladam absolutne zhodu s motorm v S-MAXe
https://www.youtube.com/watch?v=hmCqi8Q ... otors%26Me
Este poznamenam ze ak by si to chcel spravit spravne a vymenit to ako sa ma. Postup je masaker skoro demontaz vsetkeho zo zadnej strany motora.
1. Demontaz drziak motora
2. Demontaz chladenia EGR vzduchu
3. Demontaz katalizator
4. Demontaz turbo
5. Demontaz vyfukove zvody
6. Demontaz sanie ktoreho sucastou je EGR ventil.
Naposledy upravil/-a maros000 v 13.01.2021 21:27, upravené celkom 2 krát.
-
- Príspevky: 454
- Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35 Zdieľať na Facebook
Žltá kontrolka na forde - problém, mal by si sa zastaviť v servise
Červená kontrolka - okamžite cesta smer servis, pokiaľ to odignoruješ tak auto ti zatrhne výkonom ďalšie jazdenie.
Keď mi kuna na mojom mondeu 2.0 tdci 103kw prehryzla káble od vaporizéra tak sa mi pri prvej neúspešnej regenerácií (nebol funkčný vaporizér a tým pádom nemalo čo do DPF-ka striekať naftu) zobrazil žltý trojuholník a hláška engine malfunction bez obmedzenia výkonu.
Ďalším jazdením by som si ale zabil filter a kontrolka by stále svietila LEN nažlto
Červená kontrolka - okamžite cesta smer servis, pokiaľ to odignoruješ tak auto ti zatrhne výkonom ďalšie jazdenie.
Keď mi kuna na mojom mondeu 2.0 tdci 103kw prehryzla káble od vaporizéra tak sa mi pri prvej neúspešnej regenerácií (nebol funkčný vaporizér a tým pádom nemalo čo do DPF-ka striekať naftu) zobrazil žltý trojuholník a hláška engine malfunction bez obmedzenia výkonu.
Ďalším jazdením by som si ale zabil filter a kontrolka by stále svietila LEN nažlto
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 13.01.2021 12:23 Zdieľať na Facebook
Ahoj Maros. Srdecne dakujem za linky aj know how. Nerozumiem ale tej poznamke o tom co vsetko treba demontovat ak by som to chcel spravit poriadne - na tom prvom videu kde to chlapik cisti nerobil ziadnu brutalnu demontaz. V com je teda rozdiel?maros000 napísal:... Este poznamenam ze ak by si to chcel spravit spravne a vymenit to ako sa ma. Postup je masaker skoro demontaz vsetkeho zo zadnej strany motora.
1. Demontaz drziak motora
2. Demontaz chladenia EGR vzduchu
3. Demontaz katalizator
4. Demontaz turbo
5. Demontaz vyfukove zvody
6. Demontaz sanie ktoreho sucastou je EGR ventil.
A druha otazka - nevies pls, cim to zaslepil chlapik na tom druhom videu? To vyzera doslova ako suciastka specialne na ten ucel
A, BTW, zaslepenie nebude mat vplyv na emisie? Akurat o mesiac mam STK + EK
-
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 03.07.2007 09:24
- Bydlisko: Kosice Zdieľať na Facebook
Zle som to napisal s tym 'poriadne'.
Original Ford EGR sa predava len ako celok. Tj Actuator+Sanie. Ak kupis samotny actuator novy nemoze to byt original.
Ak problem by bol v samotnom ventile. Tj sa odlomi dnuka v sani alebo je netesny a pod (nepravdepodobne) a by si chcel to riesit vymenou sania plus actuator tak to je ta robota ktoru som opisoval. Tj. demontaz skoro vsetkeho zo zadnej strany motora.
Zaslepku pre EGR ventil mas napr tu:
https://www.ebay.com/itm/EGR-BLANKING-P ... %3A2334524
K samotnej zaslepke. Spravne by mala byt z nerezovej ocele. Oni robia vyrezi kvoli tomu ze pri montazi to staci povolit a nasunies zaslepku zhora bez uplnej demontaze skrutiek. Avsak ja som si ju vyrobil z normalneho plechu 1 mm. Noznice na plech a dve diery. Staci ze vyberies tesnenie a mas sablonu. Ked mas diery tak musis odsrubovat uplne sruby a tazsie sa to tam zaklada, netrva to 10 sekund ale 2 min ak si nesikovny.
A ak sa jedna o S-MAX mozno musis demontovat 'torpedo' pod sklom, tj tie plasty. Neviem ako hlboko je tam ulozeny motor. Napr na C-MAXe sa musi demontovat. Na Focus/Mondeo to ide rovno bez demontaze nicoho.
Original Ford EGR sa predava len ako celok. Tj Actuator+Sanie. Ak kupis samotny actuator novy nemoze to byt original.
Ak problem by bol v samotnom ventile. Tj sa odlomi dnuka v sani alebo je netesny a pod (nepravdepodobne) a by si chcel to riesit vymenou sania plus actuator tak to je ta robota ktoru som opisoval. Tj. demontaz skoro vsetkeho zo zadnej strany motora.
Zaslepku pre EGR ventil mas napr tu:
https://www.ebay.com/itm/EGR-BLANKING-P ... %3A2334524
K samotnej zaslepke. Spravne by mala byt z nerezovej ocele. Oni robia vyrezi kvoli tomu ze pri montazi to staci povolit a nasunies zaslepku zhora bez uplnej demontaze skrutiek. Avsak ja som si ju vyrobil z normalneho plechu 1 mm. Noznice na plech a dve diery. Staci ze vyberies tesnenie a mas sablonu. Ked mas diery tak musis odsrubovat uplne sruby a tazsie sa to tam zaklada, netrva to 10 sekund ale 2 min ak si nesikovny.
A ak sa jedna o S-MAX mozno musis demontovat 'torpedo' pod sklom, tj tie plasty. Neviem ako hlboko je tam ulozeny motor. Napr na C-MAXe sa musi demontovat. Na Focus/Mondeo to ide rovno bez demontaze nicoho.
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 13.01.2021 12:23 Zdieľať na Facebook
Hmm, klobuk dolu - vidim, ze sa vyznas! Dakujem.maros000 napísal:Zle som to napisal s tym 'poriadne'.
Original Ford EGR sa predava len ako celok. Tj Actuator+Sanie. Ak kupis samotny actuator novy nemoze to byt original.
Ak problem by bol v samotnom ventile. Tj sa odlomi dnuka v sani alebo je netesny a pod (nepravdepodobne) a by si chcel to riesit vymenou sania plus actuator tak to je ta robota ktoru som opisoval. Tj. demontaz skoro vsetkeho zo zadnej strany motora.
...
Tu som potom nasiel video (v rustine) kde chlapik demontoval sanie EGR. Samotny obraz je nic moc (kludne mohol dat fotku), ale pochopil som, ze hovori co vsetko demontoval a znie to podobne ako to co si popisal ty
S tou STK teda problem nebude? Naco tam potom ten EGR vlastne je?!
-
- Príspevky: 638
- Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Velmi dobrá otázka - opýtaj sa uja googla a budeš mať čo študovať. Hlavne si tam napíš ešte readiness kody - aha tuto je o tom celá téma ek-po-novom-t75676-75.htmlsameucho napísal: S tou STK teda problem nebude? Naco tam potom ten EGR vlastne je?!
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 03.07.2007 09:24
- Bydlisko: Kosice Zdieľať na Facebook
Pri tomto motore ak si zaslepil funkcny system EGR tak ziadna OBD chyba nebude zapisana v riadiacej jednotke.
Spravanie po zaslepeni je dost pre mna zvlastne. Po zaslepeni a nastartovani asi 1s-2s zacne sa EGR otvarat a sa otvori na 100%. Tieto informacie je mozne vidiet aj na videach aj sam som si to overil na dignostike.
Ak odmontujes actuator a nechas ho napojeny na kabloch a nastartujes motor, potom by sa mal po 1s -2s dostat do uplne krajnej polohy tj 100% otvorenie. Najlepsie ked jeden nastartuje a druhy pozera. Vtedy vies ze samotne ovladanie actuatora je fajn. Pozor ak zacnes pridavat plyn tak sa moze stat ,ze rozdiel tlaku v sani a vyfuku otvori egr ventil a motor bude mat tendenciu zdochnut alebo zdochne. Potom staci ho kombinackami zavriet. Ak samotny ventil sa uz nevie uplne zavriet tak po demontazi actuatora budes mat problem ho nasadit. Ale po rozcviceni kombinackami by to malo byt fajn.
S ventilom pocvic par krat hore a dole a hlavne dorazovu polohu zavretia. Zoberies kombinackya ides. Avsak pozor pretoze na oske ktora urcuje beh ventilu su dve male loziska a dve miniaturne segerky takze daj bacha. Tie segerky lahko vytratis ked budes to brat do kombinaciek.
Spravanie po zaslepeni je dost pre mna zvlastne. Po zaslepeni a nastartovani asi 1s-2s zacne sa EGR otvarat a sa otvori na 100%. Tieto informacie je mozne vidiet aj na videach aj sam som si to overil na dignostike.
Ak odmontujes actuator a nechas ho napojeny na kabloch a nastartujes motor, potom by sa mal po 1s -2s dostat do uplne krajnej polohy tj 100% otvorenie. Najlepsie ked jeden nastartuje a druhy pozera. Vtedy vies ze samotne ovladanie actuatora je fajn. Pozor ak zacnes pridavat plyn tak sa moze stat ,ze rozdiel tlaku v sani a vyfuku otvori egr ventil a motor bude mat tendenciu zdochnut alebo zdochne. Potom staci ho kombinackami zavriet. Ak samotny ventil sa uz nevie uplne zavriet tak po demontazi actuatora budes mat problem ho nasadit. Ale po rozcviceni kombinackami by to malo byt fajn.
S ventilom pocvic par krat hore a dole a hlavne dorazovu polohu zavretia. Zoberies kombinackya ides. Avsak pozor pretoze na oske ktora urcuje beh ventilu su dve male loziska a dve miniaturne segerky takze daj bacha. Tie segerky lahko vytratis ked budes to brat do kombinaciek.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Mám pocit že nastane problém na EK ak technik pozrie readiness kod.Ten sleduje emisné okruhy a tvorí sa dlhodobo.RJ či vyradenie EGR potrestá alebo nie,vie o jeho činnosti skrze sledovania prietokov cez váhu vzduchu plus registruje údaje kontroléra polohy.Ešte aj systémy kde nie sú žiadne kontrolérilen jedna podtlaková banka vie RJ detailne o EGR všetko.Presne ako diagnostik ktorý vidí iba diagnostiku tiež presne vie povedať čo sa teraz v tomto momente deje z EGR.Že niektorý menežment nemá disfunkciu emisného systému potrestanú núdzovým stavom je otázka generácie.Nechce sa mi veriť že Ford má až tak primitívny emisný systém.U novších a vyžších euro normách si ani necvrkne nikto,a ešte menej pokiaľ je prítomný časticový filter.
Pred EK ak bude EGR vyradené si radšej overte a nechajte si vypísať readiness,nech si emisku nezopakujete.Teraz nie je ideálny čas na behanie ktoré nie je nevyhnutné
Pred EK ak bude EGR vyradené si radšej overte a nechajte si vypísať readiness,nech si emisku nezopakujete.Teraz nie je ideálny čas na behanie ktoré nie je nevyhnutné
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 7 neregistrovaných