Škoda Octavia II 1.6 TDi - 7dsg prevodovka

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peterg01
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 09.01.2021 20:04
Zdieľať na Facebook

Škoda Octavia II 1.6 TDi - 7dsg prevodovka

Príspevok od používateľa peterg01 »

Dobrý večer prajem. Kúpil som od známeho Octaviu 2fl registrovanú 2013. Je to motor 1.6 TDi (CAYC) so 7* dsg prevodovkou. Najazdené ma 114xxx km a práve to je jeden z dôvodov prečo som ju kúpil. Dobrý stav, malo km len neni som ešte úplne stotožnený s tým dsg...prioritne som chcel manuál ale tak keď bola taká možnosť zobral som aj to dsg. Mám na vás 2 otázky...je normálne že to ten automat tak strašne podtáča ? Akože vidím prvýkrát niečo také že idem 60km/h a ono tam hádže 6/7 kvalt...neničí to ten motor tých 1200 otáčok ? Karbonizacia alebo podpaľovanie ventilov nič ? Som z toho trochu zdesený lebo, na predošlom aute (manuál benzín) som nešiel pod 2000 otáčok...A ešte druha otázka, VW píše že olej v dsg 7 sa nemení ale..to mi príde ako blbosť lebo žiadny olej nie je vecný. Máte niekto skúsenosť s výmenou oleja v dsg 7 ? Ďakujem veľmi pekne za odpovede :300f:
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Je to normalne ze ten automat podtaca.
https://truckfocus.cz/technika/12865,po ... odovce-dsg
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dieslový motor tohoto typu potrebuje otáčky kdesi v oblati 1900 až 2000 ot,aj alebo hlavne v mestskej premávke.Pokiaľ ich nemá prídu problémy.Bordelom devastované sanie,EGR,klapky v saní,kolabujúci systém DPF,a náhon vrátane DSG sú veci ktoré dlho nenechajú na seba čakať.Otáčky týchto motorov už od prvého Tdi po poslednú generáciu sú prvý a dôležitý faktor pre dobrý stav.Kto motory robí často,vie že najlepšie sú v autách ľudí ktorý jazdia štýlom "nešetrím ho" čo mnohý ľudia z hlúposti nazývajú vyhonené.Vtip je v tom že sú najlepšie tie najhoršie sú práve motory "šetričov" a žien ktorý jazdia permanentne v nízkych otáčkách.Automat ktorý nerešpektuje tie potreby motora sa točiť je pre motor tohoto typu ako kliatba.Platilo to už u predchádzajúcej platformy PD.Tam už spústa z nich dávno prekonala pol miliona km bez zásadného zásahu do motora,ale neviem o jedinom takom z automatom.Pokiaľ je možnosť športového režimu čím sa efekt dá potlačiť,treba ju používať stále.
peterg01
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 09.01.2021 20:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peterg01 »

Ďakujem za informácie :) je tam možnosť sekvenčného riadenia aj S režimu...ale zas to S-ko zas radi pri moc vysokých otáčkach, čo neni zas dobre pri studenom motore...čiže sekvenčné riadenie to istí :2f93:
Mateusz737
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

christiane napísal:Je to normalne ze ten automat podtaca.
https://truckfocus.cz/technika/12865,po ... odovce-dsg
Pozor toto platí pre 6stupnovu DSG , on má 7stupnovu so suchými spojkami tam je výmena oleja iba 1,7l najneskôr 60000/4roky
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Peter..nezmysel.Kým je chladný ideš v odlahčenom režime tiež otáčky okolo 1900,problém je iba preradovanie do podotáčok.Akonáhle začne ukazovať teplotu pohne sa ručička,môžeš sa správať k tomu motoru ako v lete.Drž sa otáčok a nebude problém,olej meniť logicky 60 tis a výmena
peterg01
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 09.01.2021 20:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peterg01 »

Vďaka za radu :) čiže držať sa najlepšie pri tých cca 1900 ot.
A ešte ohľadom tej výmeny, tá 7* dsg je sucha spojka ako napísal kolega vyššie, čiže tam ide len nejakých 1.7 l oleja avšak čo som skúšal hľadať na fórach tak niekto to odsudzuje tú výmenu že vraj sa tým akurát rozoserie mechatronicka...vraj to ani v oficiálnych servisoch nechcú moc meniť keďže to ma byt celoživotný olej...aj keď všetci vieme že taký neexistuje alebo pod pojmom “celoživotný” sa označuje len do konca záruky :d :D
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Hlavatý: "Tam už spústa z nich dávno prekonala pol miliona km bez zásadného zásahu do motora,ale neviem o jedinom takom z automatom.Pokiaľ je možnosť športového režimu čím sa efekt dá potlačiť,treba ju používať stále."

- naozaj? Veď tu neustále rozpisujete čo všetko treba vymeniť pomaly čo 100 000km ... to teda nevyzerá "bez zásadného zásahu"
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Hjundai - zásadný zásah je oprava pri poruche - ak dám urobiť každé druhé rozvody aj kontrolu hlavy a výmenu hydroštelov, tak je to spotrebák. Rovnako ako pri DCI každých 200t panvičky na kluke.
Edit: Milan to píše len o VW ale ono by sa to malo robiť pri každom oturbenom diesli.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vymeniť skrutečky upevnenia vstrekov alebo hydrá spadajú do dielov z obmedzenou životnostou a tak ako sviečka alebo lambda nie je nekonečná,prípadne platničky či výfukový hrniec,počíta sa to do rozmeru bežnej údržby.Veci sa menia preventívne a nie pri poruche,presne ako platničky sa menia skôr ako zničia kotúč.Nie každému to môže dávať zmysel,ale v tom je krása života že sa každý zariadi podľa softu ktorý nosí pod klobúkom.
Moonshine
Príspevky: 519
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

A sú tieto položky pri diesloch aj uvedené v servisnom pláne?
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Určite nie, pretože tieto položky začínajú pri 200t km a servisný plán končí pri 150t km, ako koniec životnosti morálnym zastaraním.
Ako auto sa lahko vymení , len presadneš do druhého. Ale ja som osobne videl desiatky ludí čo si po 8ich rokoch dali vymeniť okná na RD. Búranie , prach, špina, zima, znova upratať, vymalovať a predsa uverili morálnemu zastaraniu. :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Oco má plne pravdu.To v žiadnom pláne nie je.Výrobca ani to čo by sa slušilo a patrilo na známosť svojim zákazníkom nedáva,predsa nebude robiť čokoľvek proti svojim záujmom,a tie sú zarobiť,dnes sa už na nič nehrajú,odrtrtkajú zákazníka len tak praskne,miera neexistuje
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Všetky automaty dnes podtáčajú motory - kvôli zbožňovanej spotrebe. Na životnosť motora zvysoka serú, lebo v katalógu sas uvádza spotreba. Životnosť nie.

Samozrejme, že tá "celoživotná náplň" v prevodovke (alebo diferáku) je totálny nezmysel a už dávno mali automobilky za toto žalovať a zakázať im tieto dezinformácie amatérov. Oni totiž taktne zamlčujú, že tá ich "životnosť" sa myslí 6 rokov, alebo 150 000 kilometrov, čo sa skôr dosiahne.
Žiadna "celoživotná náplň" ale neexistuje, nech si už tupý výrobca hovorí čo chce. BMW má na niektorých modeloch na prevodovkách dokonca štítok "Lifetime, no oil change". Jasne. Už vidím, ako by ten olej vyzeral po 20 alebo 30 rokoch, banda...
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Moonshine napísal:A sú tieto položky pri diesloch aj uvedené v servisnom pláne?
V servisných plánoch je toľko sprostostí, že snáď by si to nebral vážne?? Mazda má motory s intervalov výmeny oleja 60 000 km (aspoň v USA, info od kamošky čo tam žije) a blbci sa ešte tešia, že "ušetria na nákladoch" :40bd:
V Mercedese som bol na výmene oleja a filtrov a čo nevidím? Vo faktúre nebol vzduchový filter. Tak som išiel za nimi, že zabudli ste mi naúčtovať filter, lebo taký som ja. A oni že nezabudli, že ho nemenili. Pýtam sa ich, že to akože prečo?? A oni, že sa mení raz za 60 tisíc km, že to je metodika Mercedesu. Hovorím im, že je to nezmysel, tak mi tú ich "metodiku" ukázali. Písalo sa v nej, že interval 60 000 km je pre málo prašné prostredie". Hovorím im, no keď považujete Bratislavu za málo prašné prostredie, tak už nemám ďalšie argumenty, ale ten vzduchový filter tam láskavo vymeňte.

Tejto príhode by som asi neuveril, keby sa mi nestala, mne osobne.
BMW zasa do motora N54, čož je výkonný biturbo benzín, predpisuje absolútne nepstačujúci olej 0W 30, 5W 30 - asi aby to lepšie karbónovalo.
Doporučenia výrobcov v posledných 15 rokoch absolútne nemožno brať vážne. Robia všetko preto, aby životnosť áut ZNIŽOVALI.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných