Opel Astra H - Z16XER hasne zaklepanie motora pri starte

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

gizmosk
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 21.05.2020 13:09
Zdieľať na Facebook

Opel Astra H - Z16XER hasne zaklepanie motora pri starte

Príspevok od používateľa gizmosk »

Pri nastartovani mi spravi motor taky brrrr zvuk (presne ako v tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=VLsGd5V8qkI) a potom uz je to OK. Ak vypnem a nastartujem opatovne motor tak uz to neurobi az na druhy den rano ked auto stoji dlhsie. Obcas sa objavi kontrolka motora ale po pripojeni beznej diagnostiky ziadna chyba. Po vypnuti a zapnuti motora ikona nesvieti aj niekolko dni. Obcas nahodne sa raz za cas zasvieti a potom opat nic. Da sa s tym jazdit. Mam najazdene cca 110000km, rozovdy boli menene pri 82000km, servisne prehliadky a bezne vymeny oleja, brzd filtrov atd boli pravidelne.
Mal niekto podobny problem a vedel by mi poradit co s tym?
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ak sa rozsvieti oranžová MIL kontrolka,tak nejaká chyba tam bude v pamäti aspoň "pending"
Po výmene rozvodov P0014 P0016
To zahrkanie majú na svedomí aktuatory vackovych hriadeľov ,kým sa komory v nich nenaplnia olejom...
Na chod motora by to nemalo mať vplyv,keď je v otáčkach,tak RJ riadi prietok oleja cez aktuatory solenoidmi,čím vlastne ovplyvňuje natáčanie vackoveho hriadeľa a tým pádom aj spaľovanie vo valci a následne emisie.
To je problém všetkých týchto motorov a aj dôvod prečo sa ľudia vyhýbajú Oplu... :zg282:
admin
Site Admin
Príspevky: 745
Dátum registrácie: 06.05.2008 00:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa admin »

@mbobocky zasa
gizmosk
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 21.05.2020 13:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gizmosk »

laco1871 dakujem za vysvetlenie. Co to teda pre mna znamena? Ak sa chcem toho zbavit treba to zaniest do servisu nech pozru vackovu hriadel, snimac atd... alebo bude nutna nejaka vacsia oprava motora alebo mozem s tym dalej jazdit a kaslat na to ?
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Samozrejme,že jazdiť ďalej a nevšímať si to.
Alebo máš zbytočné peniaze, ktorými by si chcel podporiť nejaký servis,autosúčiastky a celkovo slovensku ekonomiku ? :40bd:
Pozícia zafixovania rozvodov sa kontroluje na rysku ozubeneho kolesá kľukoveho hriadeľa a súčasne vyrezov vo vackovych hriadeľov, ktoré musia byť v jednej priamke ,pri napnutom rozvodovom remeni.
To je všetko,čo sa pri rozvode kontroluje.
Ďalšia regulácia prebieha za chodu motora ,dynamický,zmenou prúdenia oleja v tých aktuatoroch,alebo presuvnikoch,ako som písal v predchádzajúcom príspevku.
Taká laická kontrola sa robí počúvaním chodu motora na voľnobehu pri zohriatom motore,ten motor nesmie byť počuť ako dieselový zvuk, že ide ako traktor..
Ak áno ,mali by sa vymeniť tie presuvniky,teda tie oz.kolesa čo ich poháňa rozvodové remeň.
Jeden ks stojí okolo 200 euro,väčšinou sa mení len ten na výfukovom vackovom hriadeľi.
Jeden manik opisuje celú túto problematiku na Renault fore
googli pod názvom PRESUVNIKY.

:4012:
gizmosk
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 21.05.2020 13:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gizmosk »

Rozumiem, preto som sa opytal, ze ci mam do toho nalievat dalsie prachy a kolko to vydrzi alebo sa na to vyseriem a po 12tich rokoch sa s autom rozlucim a pojdem do dalsieho.
Este pod-otazka: mohlo sa to "rozhasit" tou vymenou rozvodov alebo to proste bude robit kazdy tento motor? Dakujem za info
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Na 90% je to chýba všetkých ZXER motorov....a prejavuje sa to práve po tých 100 000 km...
tucantoco
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 22.09.2019 12:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tucantoco »

ako píše laco, je to choroba motorov Z**XER s variabilným časovaním ventilov. sám mám Z18XER, chrochtanie horšie ako SDi v -30° mraze, avšak len na cca 4sekundy max..akurát bol čas na výmenu rozvodov s pumpou, rovno aj tie nastavovače vačiek dva, aj tie "kolesá"..neviem ako sa volajú. cena s prácou 560€ bez faktúry..radšej Opla predaj, ja chcem tú svoju Vectru predať.
cehotic
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 05.03.2020 09:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cehotic »

Ja som najprv vymenil oba solednoidy a nič. Tak som obá tie VVT akumulatory vymenil (mimochodom treba aj nové šruby ak Vám k ním neprídu v sade) a rovnako to nepomohlo....

Proste opel..
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní