Elektromobil
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4906
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7151
- Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45 Zdieľať na Facebook
Elektromobil
Zase robíš s komára somára nemal si nikdy asi tarifu DD3 na ohrev vody že ???mp3turbo napísal:hento co som linkoval hore si zaregistroval ?
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
garantovany rezervovany vykon pre kazdeho ze ? Az na to ze ta vypneme ked sa blizi problem a je po garancii. Sefe, dneskaj som nemohol prist do roboty lebo mi v noci tie svine vypli elektrony, tak mam vybity Špringer a tych 14 kilometrov do roboty nedam.
Nezúr šéfe čo mas penu na papuli, aj spalovaku sa moze nieco stat dvakrat do tyzdna
Tam to funguje rovnako garantujú ti že ti to poskytnú na minimálne 8 hodín ale sami si určia kedy ti to odpoja kvoli špičke.
Ale nemože sa stať že budeš bez teplej vody.
Presne toto je nástroj na stabilizáciu siete.
A keď už máš bopky z dojazdu nieje najmenší problém zapojiť pred namíjačku skrinku čo ti po odpojení lacnejšej tarifi na chvílu zapne štandardný prívod , a po obnovení nabíjacej tarifi ti znovu na nu prepne. Investícia 20 eur.
Kolegovy sme to takto robili pred rokmi na ohrev TUV. Funguje to perfektne.
EV treba nabíjať hlavne v noci , ja konkrétne mám vdaka Magne (variabilna tarifikácia)od 22:00 do 6:00 elektriku (komoditu)
Za polovičnú cenu, a bez odpájania.
V noci je tak málo vytažená sieť že všetci budú radi keď zapnem nabíjačku na noc.
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
EV sa bude nabijat nepretrzite vkuse kazdu minutu stovky, tisicky kusov hlavne cez den ked uz ich tak velmi chces, kedy ludia ziju cez den alebo v noci? kedy su plne benzinky cez den alebo v noci? Nemaju vsetci nalinkovany zivot na 30km denne rano do roboty, poobede z roboty a potom si cez noc nabijem, takto to nefunguje. Inde nejde len svoju trasicku dookola, ked do toho nieco vojde uz je problem.
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
Re: Elektromobil
sa tesim co budes robit cestou do chorvatska na tragaci...nagy@vodrazka.sk napísal:
EV treba nabíjať hlavne v noci
-
- Príspevky: 7151
- Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45 Zdieľať na Facebook
Elektromobil
90% trás ideš stále to isté okolo komína.
Cez den sú normálny ludia v práci , če majú EV odparkované pred prácov, poobede sa chodí na nákup a pre decká do školi alebo škvolky. Keď potom všeci prídu domov možu zapojit EV do tarifnej zásuvky a majú minimálne 10 hodín času na nabíjanie , čiže pri 14A bežnej AC nabíjačke máš možnosť dostat do baterky 30kwh. ( a sú aj 2x výkonejšie na 400VAC)
Priemerná trasa slováka za deň je do 40km/den, to znamená že ti bude chýbať v baterke 6KWh.
Čiže máš na nabíjanie obrovskú rezervu.
Tých zbilích 10% jázd čo prekročíš hranicu okresu ti tiež cez noc dokáže nabiť AC nabíjačka 14A min. cez 50% a to rátam že máš Teslu s 60KWh baterkov.
Bežný Leaf s 24KWh baterkov nabiješ do plna aj s časovou rezervou.
A tú jednu trasu do mesiaca čo pojdem dalej ako je dojazd spravíme cez rýchlonabíjačky, tam nemá význam hladieť na cenu alebo čas nabíjania , dá sa to pekne nakombinovať s obednou pauzou.
Za ušetrené prachy za benzín si zaplatím 14 dnový pobyt v chorvátsku a na cestu si požičiam auto aké len budem chcieť.
Cez den sú normálny ludia v práci , če majú EV odparkované pred prácov, poobede sa chodí na nákup a pre decká do školi alebo škvolky. Keď potom všeci prídu domov možu zapojit EV do tarifnej zásuvky a majú minimálne 10 hodín času na nabíjanie , čiže pri 14A bežnej AC nabíjačke máš možnosť dostat do baterky 30kwh. ( a sú aj 2x výkonejšie na 400VAC)
Priemerná trasa slováka za deň je do 40km/den, to znamená že ti bude chýbať v baterke 6KWh.
Čiže máš na nabíjanie obrovskú rezervu.
Tých zbilích 10% jázd čo prekročíš hranicu okresu ti tiež cez noc dokáže nabiť AC nabíjačka 14A min. cez 50% a to rátam že máš Teslu s 60KWh baterkov.
Bežný Leaf s 24KWh baterkov nabiješ do plna aj s časovou rezervou.
A tú jednu trasu do mesiaca čo pojdem dalej ako je dojazd spravíme cez rýchlonabíjačky, tam nemá význam hladieť na cenu alebo čas nabíjania , dá sa to pekne nakombinovať s obednou pauzou.
Za ušetrené prachy za benzín si zaplatím 14 dnový pobyt v chorvátsku a na cestu si požičiam auto aké len budem chcieť.
-
- Príspevky: 7151
- Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45 Zdieľať na Facebook
Elektromobil
MP3 tu je ten rozpis aj s DPH s Apríla 2019
4x Goodwe 25kw - 7182 eur
Panely 324ks - 25920 eur
Konštrukcia - 2980 eur
Kábel - 1500 eur
Projekt+ revízia 800 eur
Meracie transformátori s certifikátom - 450 eur
Rozvádzač komplet s črevami- 2030 eur
Montážny materiál 1200 eur
AC pripojovacie káble 1514 eur
Spojovací materiál 300 eur
Mali sme na výber viacero variant, toto by mal byt finál.
4x Goodwe 25kw - 7182 eur
Panely 324ks - 25920 eur
Konštrukcia - 2980 eur
Kábel - 1500 eur
Projekt+ revízia 800 eur
Meracie transformátori s certifikátom - 450 eur
Rozvádzač komplet s črevami- 2030 eur
Montážny materiál 1200 eur
AC pripojovacie káble 1514 eur
Spojovací materiál 300 eur
Mali sme na výber viacero variant, toto by mal byt finál.
-
- Príspevky: 971
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
ACEA připomněla, že ze 60,9 miliardy eur investovaných autoprůmyslem starého kontinentu do výzkumu a vývoje je velká část určena k dekarbonizaci. Díky tomu se prodej dobíjecích vozů v EU zvýšil o 110 %, z 218 083 v roce 2017 na 458 915 v loňském roce. „Investice do infrastruktury však tento růst zpomalují. Ve stejném období se například počet nabíjecích bodů pro elektromobily zvýšil pouze o 58 %,“ dodává ACEA. Stavba nabíjecí infrastruktury nemůže ležet na výrobcích aut, stejně jako doposud automobilky neprovozovaly benzinky, což by ostatně antimonopolní úřady snad ani nedovolily.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Martin : to su velmi prijemne ceny. Bez zliav za velkoodber dnes cize jeden a pol roka neskor vidim na webe s danou :
100kWp panelov (222x 450Wp) za 23076,-
3x 33kW menic za 6770,-
konstrukcia, kabel bude plusminus halier to iste mozno par stoviek menej kvoli mensiemu poctu panelov (222 namiesto 324)
ostatne bez zmeny
cize by sme vedeli usetrit zhruba 4000 mozno 5000 eur (velkoodber) pri celkovej cene okolo 44000 eur, urcite nie viac. Takze 10%.
Navratnost na urovni okolo tri a pol roka zostava stale platna. Firma kupuje bez dph, takze od cisel hore odratat 20%...
Vsevetko : "Díky tomu se prodej dobíjecích vozů v EU zvýšil o 110 %" ja si tak nejak myslim ze nie diky tomu ze automobilky nainvestovali 60,3817346 miliard... ale kvoli tomu ze ich aj ludi europska unia tlaci do tohoto, inak by to nebolo. Spravna veta znie "Diky tomu ze Europska Unia na čele s pár emisne vyšinutými co sa vozia na 760iL a A8L tlaci na elektromobilitu, diky tomu pochovame nas priemysel a ekonomiky. Dame priestor Cine aby sa lepsie uplatnila u nas v Europe kedze bude mat nizsie ceny vdaka tomu ze tam sa trosicku serie na taketo ekoteroristicko-zelene detaily. A ked bude velmi zle, zacneme 5-6 rokov oneskorene reagovat na nepriaznive podnety ako sa napriklad terazki posledne stalo s oceliarmi... zaviedli sme nejake drobne cla a poplatky na ocel kedze nam zacali padat podniky kvoli lacnej Cine. Ale my budeme mat krasne zelene rastlinky a vela casu aby sme ich pozorovali cely den kedze robota nebude".
100kWp panelov (222x 450Wp) za 23076,-
3x 33kW menic za 6770,-
konstrukcia, kabel bude plusminus halier to iste mozno par stoviek menej kvoli mensiemu poctu panelov (222 namiesto 324)
ostatne bez zmeny
cize by sme vedeli usetrit zhruba 4000 mozno 5000 eur (velkoodber) pri celkovej cene okolo 44000 eur, urcite nie viac. Takze 10%.
Navratnost na urovni okolo tri a pol roka zostava stale platna. Firma kupuje bez dph, takze od cisel hore odratat 20%...
Vsevetko : "Díky tomu se prodej dobíjecích vozů v EU zvýšil o 110 %" ja si tak nejak myslim ze nie diky tomu ze automobilky nainvestovali 60,3817346 miliard... ale kvoli tomu ze ich aj ludi europska unia tlaci do tohoto, inak by to nebolo. Spravna veta znie "Diky tomu ze Europska Unia na čele s pár emisne vyšinutými co sa vozia na 760iL a A8L tlaci na elektromobilitu, diky tomu pochovame nas priemysel a ekonomiky. Dame priestor Cine aby sa lepsie uplatnila u nas v Europe kedze bude mat nizsie ceny vdaka tomu ze tam sa trosicku serie na taketo ekoteroristicko-zelene detaily. A ked bude velmi zle, zacneme 5-6 rokov oneskorene reagovat na nepriaznive podnety ako sa napriklad terazki posledne stalo s oceliarmi... zaviedli sme nejake drobne cla a poplatky na ocel kedze nam zacali padat podniky kvoli lacnej Cine. Ale my budeme mat krasne zelene rastlinky a vela casu aby sme ich pozorovali cely den kedze robota nebude".
-
- Príspevky: 4906
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7151
- Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45 Zdieľať na Facebook
Elektromobil
Rezervovaná kapacita sa uvolnuje postupne teraz bolo na celé západné slovensko tuším iba 30MWp.
Vypustili nejaké nové baterky
https://www.teslamagazin.sk/bateria-tesla-4680/
Vypustili nejaké nové baterky
https://www.teslamagazin.sk/bateria-tesla-4680/
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
firmy na to nemaju peniaze, priority a zmyslanie. Zasadny problem je ze MUSIS 100% zozrat aby si bol na 3.5-4 rokoch navratnosti, ked zozeres len 50% tak si zase na 8 rokoch a to uz je tazsie niekoho presvedcit jaky je to bomba kseft...
lebo proste neni. Cert vie ci este budes mat firmu o osem rokov.
Tesla baterky : kvoli vacsiemu formatu je to jasne, si zober kolko "odpadu a balastu" je v 18650 formate v porovnani s tymto 4680. Do noveho 4680 natlacis viacej uzitocnej chemie v porovnani k separatorom, izolantom, plastovym obalom blablabla, navyse si nakresli na papier cylinder (=kruh) 18mm a 46mm a potom ich skus vedla seba nad sebou pospajat 20. Kolko ti vyslo mrtveho miesta kvoli kruhu ? Vela vela percent.
Sprav to na 4680 a mas daleko menej mrtveho miesta = vyssia energeticka hustota. PReco asi su vsetky nove clanky z Ciny tzv. prizmaticke ? Teda prosty kvader a hotovo... https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 7a4blMb2w4
sa cudujem ze Tesla nesla do tehliciek - vidim jediny problem, ze autobaterka ma proste strasne vela zahybov atd cize by s tehlami nedokazali dobre vyuzit miesto ktore sa v karoserii ponuka. Bud by ich doplnili nejakymi cylindrami co je nezmysel - drzat dve vyrobne linky, rozlicne voltaze atd, alebo to proste cele spravia na cylindre co sa aj stalo.
A ze preco nie vacsie ? Z toho isteho dovodu cylindre 150-280 tiez nie su med lizat, maju to proste chlapci spocitane tak aby bolo co najlepsie.
Ano, nejaky drobny pokrok v chemii vnutri, par percent tiez hraje ulohu. Ako Stevie Wonder povedal, uvidime.
lebo proste neni. Cert vie ci este budes mat firmu o osem rokov.
Tesla baterky : kvoli vacsiemu formatu je to jasne, si zober kolko "odpadu a balastu" je v 18650 formate v porovnani s tymto 4680. Do noveho 4680 natlacis viacej uzitocnej chemie v porovnani k separatorom, izolantom, plastovym obalom blablabla, navyse si nakresli na papier cylinder (=kruh) 18mm a 46mm a potom ich skus vedla seba nad sebou pospajat 20. Kolko ti vyslo mrtveho miesta kvoli kruhu ? Vela vela percent.
Sprav to na 4680 a mas daleko menej mrtveho miesta = vyssia energeticka hustota. PReco asi su vsetky nove clanky z Ciny tzv. prizmaticke ? Teda prosty kvader a hotovo... https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 7a4blMb2w4
sa cudujem ze Tesla nesla do tehliciek - vidim jediny problem, ze autobaterka ma proste strasne vela zahybov atd cize by s tehlami nedokazali dobre vyuzit miesto ktore sa v karoserii ponuka. Bud by ich doplnili nejakymi cylindrami co je nezmysel - drzat dve vyrobne linky, rozlicne voltaze atd, alebo to proste cele spravia na cylindre co sa aj stalo.
A ze preco nie vacsie ? Z toho isteho dovodu cylindre 150-280 tiez nie su med lizat, maju to proste chlapci spocitane tak aby bolo co najlepsie.
Ano, nejaky drobny pokrok v chemii vnutri, par percent tiez hraje ulohu. Ako Stevie Wonder povedal, uvidime.
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
Re: Elektromobil
testovali vo fr baterkovy pezot e2008, na rychlonabke ionity 146km dojaz vysiel kur-wsky draho 54€. v porovnani ako benzinak s 28l/100nagy@vodrazka.sk napísal:
A tú jednu trasu do mesiaca čo pojdem dalej ako je dojazd spravíme cez rýchlonabíjačky, tam nemá význam hladieť na cenu alebo čas
a to sa oplati
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
Z baterie mercedesu je ich tam okolo 380kusov.
Problem je, ze ty vsetko vidis len v zrkadle to co mas ty ale kazdych dalsich tisic ludi to moze mat uplne inak ako nalinkovane rano do roboty, potom z roboty a potom po deti a domov na 10 hodin na nabijacku. Tak keby som mal fungovat nechcem auto lebo by som ho rozbil s kladivom keby som takto mal fungovat. Mne sa moze stat, ze vecer ,i zazvonim telefon, ze rano o 4tej mi treba ist 300kilometrov tam a 300 naspat a cely tvoj zivotny plan je v p.deli za sekundu a ja som skoncil to co urobim s usmevom teraz by ma potom roztrhlo od zlosti keby som mal niekde unaveny cakat ako bu.ik na nabijacke tam by som to elektricke hno.isko nechal a isiel prec.
Chcem nabijat bateriu z domacej zasuvky, vobec ma nezaujima nejakz leaf ale 80kwh bateria v mercedese, ktorej nabijanie bude trvat 40hodin z domacej zasuvky a dalsia vec je kolko si tych elektromobilov v zivote ponabijal? ze to mas vsetko presne vypocitane, ktore kolko sa bude do akej kapacity nabijat a kolko prejde. Neriesil a nevlastnil si este ani jeden kus. Vsetko mas len virtualnu realitu, pocitacovu hru.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 75 neregistrovaných