VW Multivan 75kW - tahanie privesu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Do prdele každý, 1500kg som ťahával za Filckou , teraz maám Lagunu 2 a traktor má 1300kg + váha vozíka (netuším) a aj s tými pár koníkmi čo mi uberá ešte plyn chodím lárom fárom.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

mám dojem že myslel legálne ťahať...
mdrottner
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 06.03.2007 17:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mdrottner »

No samozrejme, ze len legalne, sak nebudem riskovat z BA do KE , ze ma budu pokutovat, napr...
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A akože ja to ťahám len tak bez tabuliek bez positky 120 v dedine ????? čo ste sa tu všetci už s koňom zrazili?????
Ja tu nikoho nenavádzam na porušovanie čohokolvek, Každý Voyager má v papieroch 1500kg určite ak nie viac. A jeho výkon mu bohate bude stačiť , lebo s 88Kw a 2 tonovým vozíkom jazdím s prstom v zadku. Samozrejme ja sa nepotrebujem ponáhlať , lebo JA jazdím na spotrebu (teraz keď som starý cct)
Eštš P.S: celkom od veci - nevidel som ešte hrdzavého amíka , ale mercedesy žerie hrdza viditelne pred očami , na Sprinteri nám menili zadné dvere po roku kvoli korozii.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

oco za feldou ani lagunou nemozes tahat legalne ani brzdeny 1500kg... dostuduj.

voyager narychlo vyguglene ma 1600kg povolenych,ten moze
Naposledy upravil/-a autolaik v 17.09.2020 12:47, upravené celkom 1 krát.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ja ani nemám brzdený 1500kg lol Mám O1 takže doštudované to mám , Radšej najdi kolko má na guli Voyager a Viano. Myslím že amík bude lepší , ale neručím za to.
Pre upresnenie - moju odpoveď treba rozdeliť na dve časti - ak chceš ťahať tak radšej američana ako europana a druhá časť je, že aj doslova smiešne kilovaty odtiahnu vela, záleží od medzikusu medzi volantom a pedálmi.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> MP3 turbo, dík za tvoj nazor, presvedcil si ma, este sa spytam na Viano podla teba s akym motorom, ale diesel

inaksi nez diesel nezozenies (ano boli 3.5i ale v Europe ich je sedem na predaj dohromady a z toho viac nez polovicka za take dukaty ze to snad v lirach este uctuju, proste nezmysel). Z Vián moc na vyber nemas, tam boli 2.0d ktory je ukrutne slaby a tiez ho tazko zohnat, potom najbeznejsia motorizacia 2.2d ktora sa da bez problemu odporucit a silnejsi sestvalec 3.0d ktory sa takisto odporuca. 3.0d bol vyhradne len s automatom, 5kvalt, dovod hutna konstrukcia, Mercedes uz vtedy mal 7kvalt prevodovky ale tie proste tolko nevydrzali. V ziadnom pripade nebrat 4x4 model, nikto to neopravi okrem autorizaku za multitisice eur (4x4 bolo len vo verzii 2.2d).

Zaciname ale zo spatnej strany : vieme ze chces tahat, fajront. Nevieme kolko km rocne, na akych cestach (asi nie offroad ked si riesil T5), preco si riesil T5 (kolko potrebujes vozit ludi ked netahas ? ked tahas ? planujes v aute spat ?) cize najprv nejake tvoje zamyslane pouzitie, potom mozno kikirikat s radami. Dovtedy je to trepanie do vetra.

Na tahanie nejakych drobnych privesov je vhodna mrta aut, Touareg, L200 od Mitsubishi, spomenuty Dodge RAM a podobne spoza-oceanu-masinky, atd.



>> Nechcem starsie ako 2010 , neviem ktorý Voyager by v pohode tahal 1300-1500 kg prives?

vsetky. Preco si myslis ze nejaka uzasna 2.0d Karavella moze nieco tahat a preco by najmensi motor 2.5d ktory sa prestal robit v 2007, po nom pokracoval len 2.8d od roku 2008 a od roku 2012 3.6i nemohli tahat vo Voyageri ? Tajomstvo sa skryva v tomto štítku :

https://colorndrive.com/content/images/ ... abel-2.png
https://overenie-vozidla.s3.eu-central- ... d3bfe9.jpg



>> No samozrejme, ze len legalne, sak nebudem riskovat z BA do KE , ze ma budu pokutovat, napr...

eventualne sa s tym mohlo ist niekam von cez ciaru napriklad do Grazu a tam keby ta zastavili zeleni ujovia, tam nechas tisice eur na pokutach a este aj pojdes domov vlakom.

Co sa tyka hrdze na Mercedesoch : ano aj Viana boli strasne zname kovomorkou, ale to platilo len do faceliftu tusim rok 2007 kedy zacali zinkovat karoseriu. Odvtedy je to uplne rovnaka trieda ako vsetko ine. V kazdom pripade taketo nebezpecenstvo nehrozi ked sa bavime 2010+

Ked chces VELA tahat, tak naozaj poctivy stroj. Taketo 2.0d hracicky bez ohladu na krajinu povodu nechaj tam kde patria - pri Tesku nech preskakuju obrubniky. Pretoze prestoje a opravy ti budu robit daleko vacsie vrasky nez uspora paliva. Mimochodom, aj tejto temy som sa uz dotkol, Dodge RAM s poctivym V8 skorosestlitrovym motorom pretocenym na LPG jazdi PODSTATNE LACNEJSIE nez jazdi Karavella 2.0d pretoze ta sa pod 10 litrov sotva dostane sama, ked ma prives tak 14 nie je ziadne cislo. RAM za 28 LPG jazdit s privesom nevie aj keby si isiel 170.

https://www.youtube.com/watch?v=hX3WuvG7nOk

Kadillak Eskalejd s ukrutne vacsim motorom jazdi NEKOMPROMISNE LACNEJSIE nez Mercedes GL500 : https://www.youtube.com/watch?v=5zd_1iLhGDE
najdolezitejsie pride od 05:30

https://www.youtube.com/watch?v=ad9GOInMiU0
mas tam aj spotreby, 140km/h = menej nez 13L, na LPG to mame akokeby 6 litrov benzinu !!! Pri takej rychlosti je Karavella cez 12 litrov absolutne nekompromisne, kamošš. Bez privesu samozrejme.

Jo, Eskalada potiahne dva vesmiry... tam neratas ze tona alebo dve. Maju tam tusim sest ton ci tak nejak, proste neriesis. A TOMU JE PRISPOSOBENA KONSTRUKCIA CELEHO VOZU.

Prekvapenie, ze ? Myslis si ze len v uzasnej Ríši vedia skonstruovat AUTA ? Nevedia... poctive tam uz skoncili. Uz maju len emisne optimalizovane kekeciny s tromi vysokotlakovymi EGR, dvomi nizkotlakovymi, siedmymi lamda sondami za dvomi DPFkami...


Oslobod svoju mysel.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

.
.
.

ake strasne ticho tu zostalo :) jak obycajne ked zaznie nieco mimo 1.2htp, 1.6d alebo nedajboze 2.0d :)

.
.
leonsk1
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonsk1 »

autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

A teraz vazne, mechanici v Amerike skapinaju hladom ci menia len po pumpach oleje a kopu do gum?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

neviem, ja som tam nebol. Podla mna maju plne ruky prace ale zrejme nerobia tolko generalok motora jak tie nase uzasne jedna-dva...

A tiez je mozne ze v Amerike maju jedneho mechanika na sto aut, kdezto v Europe mame jedneho mechanika na patdesiat aut. Cojaviem... Cize aj ked maju americki chlapci plne ruky prace a na dva tyzdne dopredu kalendar plny, nemusi to byt zrovna tym ze sa tie potvory kazia na ceste zo salonu domov. Nemam dojem ze by praca automechanika bola zrovna nejaka spolocenska prestiz v Amerike, takze atraktivita toho povolania ako takeho je zrejme niekde na urovni banskeho inziniera alebo zememerača u nas.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných