VW Golf 2016 1.6 TDi , 77 kW alebo 1.6 TDI , 81 kW

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Ktorý motor 1.6 TDi 77 kW alebo 1.6 TDI 81 kW?

1.6 TDi 77 kW, 2016
4
36%
1.6 TDI 81 kW, 2016
7
64%
 
Celkom hlasov: 11

oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Pepo ja som sa to snažil povedať, ale celkom inak to zobrali. Ak kupujem dustera ako osoba tak kúpim holý bosý len s predkom, ak bude na firmu tak može byť 4x4 aj s nejakou výbavou. A v TOC ma to vyjde rovnako.
Bratova účtovníčka mu hlási každé tri mesiace - ešte tolko máme aby sme boli na nule.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

to je v poriadku a takato ma byt dobra uctovnicka - co sa ale tyka "byt na nule" tak sa mysli okamzity stav. Jasne ked mu povie ze este treba minut 5000 aby sme boli na nule a neplatili dane, tak sa to da urobit XY sposobmi, ale faktom naozaj je, ze pri kupe auta to vobec nie je terno ako si mnohi myslia.

Navyse s autom prichadza este jedna sranda : po styroch rokoch ked je skoncene odpisovanie cize ma uctovnu hodnotu nula a ides ho vyradit z firmy a predat na trhu, tak peniaze ktore dostanes tymto predajom MUSIS zaradit do prijmov firmy a teda si vlastne zvysit zisk, z coho tradaaaa samozrejme zaplatis vacsie dane.

Priklad : kupim auto za 30.000 eur, Wolcgagen Pasatt. Cash. Davam ho do uctovnictva firmy styri roky rovnakym dielom takze kazdy rok napisem do nakladov 7.500 eur (stvrtina z 30.000 za ktore som kupil), o ktore sa mi znizi dosiahnuty zisk ("mam viac nakladov") a teda zaplatim mensie dane. KEdze dane sa platia take ake sa platia, usetrim kazdy rok na dani priblizne 1850 eur. Za styri roky to mam teda usetrene na dani 1850x4 = priblizne 7.400 eur. Auto ma uctovne nulovu hodnotu, idem kupit ine auto lebo toto ma uz nebavi takze Pasatt proste predam. Dam inzerat, predam.

Nesmies ho predat za podozrivo nizku cenu lebo na to je zakon, velky Mannitou ta ochranuj predat ho osobe blizkej lebo to po tebe pojdu jak pes po slanine. Cize uplne normalne ho predas cez inzerat za beznu trhovu cenu. A teraz pride sranda... 4-rocny Pasatt nech ma hodnotu 14.000 eur, ktore MUSIS ZARATAT DO PRIJMOV FIRMY.

Takze vlastne po ukonceni stvrteho roku odpisovania predajom tohoto uplne na nulu odpisaneho auta DOSIAHNES ZISK 14.000 eur z ktorych... TRADAAA... zaplatis dan zo zisku vo vyske priblizne 3.500 eur.

Za styri roky si usetril na dani 7.400 eur
v piatom roku si predajom auta vytrubil zisk a musis zaplatit dan 3.500 eur.

Takto sa u nas podnika. Celkovy vysledok za tie roky teda je CISTA ULAVA NA DANI VO VYSKE PRIBLIZNE 4,000 EUR, !!NIC VIAC!! A to si vyvalil 30 litrov cash na zaciatku, dobre ?


Keby si nekupil za cash ale na leasing, situacia sa pramalo meni z hladiska penazi - vysolis MRTU penazi a realne dane si znizis len priblizne o 20-25% ako som pisal. leasingy su tiez na 4 roky, kedysi boli na tri ale to uz zrusili. Z hladiska vlastnictva sa samozrejme meni, auto nie je tvoje, patri leasingovke, na konci ho nepredavas atd, ale to uz je ich problem.

Jasne, v priebehu tych rokov platis palivo atd, ktore si davas do nakladov firmy, znizujes zaklad dane na konci roka a potom o kusok platis mensiu dan. Ale aj tu je furt "priblizne stvrtinkovy" recept : kupis palivo za 100 eur, das do zakladu dane naklad 100 eur, zaplatis o priblizne 25% mensiu dan cize si usetril 25 eur. Na pumpe si zaplatil stovku, na dani si realne usetril 25 eur (kludne aj menej, podla toho aka pravnicka/fyzicka osoba konkretne si).

No ňeňi to fasa lófas ?

A nezabudnut na jednu drobnost : ak chces uplatnit vydavky V PLNEJ VYSKE, musis viest knihu jazd. Idealne s elektronickym GPS ktore si, samozrejme, musis zaplatit sam. Aby si nahodou fujfuj nedaval do firmy aj naklady na sukromne cesty ! Takze mas robotu navyse. Tvoj cas a nervy maju nejaku cenu ze ?

Ked nevedies knihu jazd, mozes uplatnit maximalne 80% realnych vydavkov. Takze ked zaplatis 100 eur, do firmy davas do nakladov len 80 eur z ktorych potom platis mensiu realne dan, priblizne 20 eur by to bolo.

Este ti nestaci ? NEskoncili sme... nezabudni na to, ze z kazdeho auta vo firme musis rocne zaplatit cestnu dan :) Nech ta ani nenapadne dat auto zamestnancovi, to je dalsie paradne uctovanie, zhruba 300 eur mesacne ked si kupil PAsatt za 30.000 eur. Mesacne 300 eur. OK ?

Nemyslite si ze podnikakatelia maju na ruziach ustlane.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Lubo popisuješ ako by to malo byť nie ako to naozaj je. :4012: Ja ovládam legálne odrby na robotov, účtovníci zase legálne odrby na daňovákov. :300f:
Základ je že napr. murár na fušky to auto potrebuje, a ak má dobrého účtovníka , môže mať za tie isté peniaze lepšie auto.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

moze mat o nieco lepsie auto, ale nerob si ziadne nadeje - tu sa odrby nedeju. Kazdy kto si mysli ze vie, tak... nevie. Takto to funguje, niet uniku.

Mnohi podnikatelia s ktorymi som sa stretol a rozpraval v pribehu tych rokov nechapu ani principialny rozdiel medzi zakladom dane a danou samotnou. To mas tak, od taketo cloveka potom prichadza koooooopec vselijakych uctovnickych zazrakov.
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

...teraz este nieco o kolotocaroch s dph a po usi pozadlzovanych sro poprepisovanych na bezdomovcov... nech sa vahy troska vyrovnaju
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Oco, to nie sĂş odrby, hovorĂ­ sa tomu OPTIMALIZACIA danĂ­.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ano slovíčko optimalizácia je mi dôverne známe z automotive.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

mp3turbo napísal:to nie je o ukazovani bohatstva, to je o prachsprostej racionalite - starsie Hiace/Transportery pouzivaju preto preco aj ja pouzivam 2001 Galaxy a 2005 Voyager.

Pretoze tie auta su ukrutne lacnejsie na TCO (total cost of ownership == celkove naklady vlastnictva) nez nejaky novy vozik.
V Dánsku ukrutne lacnejšie nie sú, pretože ročná daň je brutálna a vypočítava sa podľa priemernej spotreby, o vyššom poistení ani nehovoriac (a o bezpečnosti už duplom). Ale súhlasím, že je to lacnejšie pre toho, kto si také auto vie sám servisovať, alebo má kamaráta. Ten, kto je odkázaný na bežný servis zaplače poriadne, ale našťastie si môže zobrať spotrebný úver na splácanie opravy... Úver môžeš dostať aj u zubára, keďže len vstup do ambulancie stojí 60 euro. Všetko má svoje pre a proti, no keďže som už zažil haváriu, tak ja volím bezpečnosť a so zhrdzaveným starým autom by som nejazdil, ani keby mi za to platili (všetky staré sú v DK zhrdzavené). V DK je bežné, že auto sa predáva predtým, ako treba vymeniť brzdy, čo stojí na obyčajné auto minimálne 2000 euro a to na SK nezažiješ snáď ani na BMW 7.

Takže je to naozaj ťažké uvažovanie pre podnikateľa, či kúpiť nové-drahé a nemať problémy, alebo staré lacné a mať drahé problémy. Nehovoriac o strate času. Ale je pravda, že sa kazia aj nové. O to ťažsie zvoliť si správne auto :-)
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

treba nieco medzi starym hrdzavym a uplne novym velmi drahym. Je to uplne obycajny trhovy segment, presne ako u nas... len cisla su ine.

2000 eur VYMENA BRZD ?????
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Kamarátska cena na Octaviu I. :) Iný svet...
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

vobec ta nespochybnujem a viem ze si mal samostatnu temu s tym pokrcenym prahom co nakoniec narovnali v Novych Zamkoch :) lenze... ani vo Svajci zdaleka nestoji vymena brzd tolko. Suciastky stoja plusminus autobus to co u nas, no nech dvojnasobok takze v prepocte 400 eur za komplet brzdy na Ocktaviu.

A robota na dve hodiny nemoze byt taka draha. Hovorim nespochybnujem to, ale nejde mi do hlavy ze to nejde lacnejsie. Ze sa to neda.

To je nemozne. Vymena brzd 2000 eur. Tak potom co stoja ostatne bezne ukony ? Vymena oleja v motore 1500 eur, uch ale to uz je aj s filtrom cize namakana cena, vymena zadneho rozbiteho svetla 3.500 eur, vymena starteru 7.000 eur, ramena na prednej naprave snad 4.000 eur, lakovanie dveri (jednych) 2.999 eur...

nezaberaju mi koliecka v brmbolci na pleciach :) iny svet neiny svet, pri cislach 2000 za vymenu brzd na posratej Ocktavii sa tie stare auta NEDAJU udrzat pri zivote. Neexistuje. Nerobi si tam z teba niekto srandu ? Este keby to boli keramicke brzdy Audi S8 tak nic nepoviem...
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Sranda to naozaj nie je. No možno preto tak drahé, lebo to nebola práca na 2hodiny ;-) Jednalo sa vtedy o 14 ročné auto a priamo úmerne veľa tam bolo aj hrdze...

Keď som sa sťahoval, tak som zahodil veľa faktúr, ktoré som mal zo servisov, ale väčšinu si pamätám. Bežná cena za hodinu práce je 50 euro (najlacnejšia hodinová sadzba v neautorizovanom servise). Tak pridám nejaké.

Strýko mal Citroen C4 Cactus 1.6bluehdi z roku 2014, do 180.000km no problém, len jedna žiarovka vymenená. No od týchto km bol problém s dpf (asi), nikto nevedel (alebo nechcel?) zistiť kde je problém. Takže cena čistenia dpf bola 660 euro, práca trvala 5hodín. 2 týždne bol pokoj, potom znova problém, auto padlo do núdzového režimu. 90% jazdené po diaľnici 110km/h. Opakované čistenie cez diagnostiku - 350 euro. Základná diagnostika na zistenie problému - 2minútová práca - 60 euro.

Výmena oleja s filtrom na Octaviu I. 1.8T - 210 euro.
Výmena oleja s filtrom na Octaviu II. 1.9tdi - 200 euro.
Výmena pokazeného motorčeka zadného el.okna - 250 euro (vrakovisko v DK neexistuje).
Výmena rozvodov na 1.8T v Škoda servise (cena z roku 2012, faktúru som dostal pri kúpe) 900 euro (a to sa mi zdá dosť lacné, takže asi tam mal kamoša)
Brzdy na Octaviu I. kamarátska cena - predné 1200euro, zadné 800 euro.
Prezutie pneumatík 14" na Fabiu I. 65 euro, geometria 280 euro + odstránenie a výmena zhrdzavených skrutiek...

Z inzerátov áut na predaj - videné faktúry - Ford Mondeo 1.8tdci r.v. 2010 - výmena motora vo Ford servise - 13000 euro. Predával to chudák za 6000e :-)

Mal som viac faktúr, ale už si nepamätám presne tie sumy, tak ich nebudem uvádzať. Mal som teda s tými Škodovkami problémov až až... Ja nemám problém sa priznať, že najväčšiu chybu som spravil v tom, že som si nekúpil rovno Toyotu hneď na začiatku ako som prišiel do Dánska. Ušetril by som mnoho peňazí, mnoho času a mnoho nervov. Stalo sa tak až v minulom roku a som (zase) veľmi spokojný.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Evokuje to myšlienku o kolobehu peňazí ktorú som kedysi počul.Sú dva možné modeli obehu.
Veľa zarábaš,ale aj veľa míňaš.Veľa platia tebe,a ty platíš veľa každému.
Málo zarábaš a všetko je relativne tomu uspôsobené,nikto nikomu nechce jednoducho poriadne zaplatiť.
Čo je paradoxom,životná úroveň medzi dvoma modelmi nemusí byť zásadne rozdielna.
Pokiaľ máme návštevu rodiny čo už roky žije západnejšie,dosť sa čudujú čo u nás vidia a z ak sa bavíme v akých číslach sa Slovenské platy nachádzajú ale ako žijeme,tak to nechápu a majú za zázrak.Z mála mať tak veľa,to je ťažko pochopiteľné.Mnoho vecí by si oni tam jednoducho nemohli dovoliť čo vidia u nás.
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Presne tak. Keď som bol v NZ, tak v malej uličke mimo hlavnej cesty okolo mňa prešiel GL 63 AMG, nehovoriac o ostatných autách a to sa bavíme o NZ. Keď si človek zvykne na vozový park v DK, tak sa na SK nestačí čudovať. Že odkiaľ a ako, keď všetci poznáme priemerný plat. Ale zas je pravda, že mnoho ľudí pracuje v zahraničí a keď prídu domov, tak si môžu dovoliť viac z našetreného.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Platí pri autách...ale ešte viac pri domoch,pozemkoch a pod. "Stavebná" činnosť vyvoláva vyslovene údiv ...no toto b som si ja tam dovoliť nemohol nikdy v živote.To si vypočujem snáď vždy.Chlap na dôchodku,kedysi dávno u mňa robil chodií na celé mesiace prerábať do Bruselu dcére dom (dobre sa vydala) proste ani plat tlmočníčky v EU parlamente nevydá na prestavbu,tato tam nesia ešte aj cement a klébre odtiaľto.Pritom z čísielok (príjem a pod) sa točí hlava.Takže...zlaté Slovensko,síce unariekané,ale takto to bolo odjakživa,kto má veľa narieka

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných